SirElwood 20.04.2003 15:16:40 | |
---|
Mulla on - kuten varmaan monella muullakin - kompurassa tuollainen jakkipari. Mitä siihen voi liittää? EQ:n? Ja miten sitä hallitaan? Kompurassa on pari nappia: SCext ja SCmon ja joku jota en nyt tietenkään muista.. Se on joku Behringer kompura.. (olen ollut tyytyväinen, sanokaa mitä sanotte..) |
Jormaz 21.04.2003 04:21:45 | |
---|
Mä olen ihmetellyt ihan samaa. Mulla on MDX2600. Back to the 80's |
metsatorni 21.04.2003 19:58:37 | |
---|
Örps..Itse oon käyttäny sidechainia eekuun kanssa silleen että inserttijohdon kompressorin sisään menevä johto on menny samanaikaisesti eekuun sisään (joutuu kolvailemaan tollasen piuhan). Eekusta sitten piuha kompressorin sidechainiin (dbx166). Tää viritelmä on mahdollista tehdä monella tavalla, mutta kun en omaani masiinaa saanu tottelemaan manuaalin avulla niin joutu tälleen soveltamaan..Ainiin, tarkotuksena oli saada dynaaminen eekuu eli eekuusta on vedetty täpölle joku tietty taajuus-alue, tässä tapauksessa n. 3-4 khz jota ei viitti muuten vaimentaa mutta kompressori reagoi siihen kovimmissa kiljaisuissa ja kompressoi kyseistä taajutta..Anteeksi erittäin vaikeaselkoinen opastus mutta netistä nyt löytyy vaikka mitä ohjeita aiheesta, ne nappulat mitä sun laitteessa on, key listen ja vastaavat on esim. eekuun monitorointia ja kaikkea sellaista varten.. huikka |
kivi 22.04.2003 01:22:37 | |
---|
Örps..Itse oon käyttäny sidechainia eekuun kanssa silleen että inserttijohdon kompressorin sisään menevä johto on menny samanaikaisesti.. Ihan oikea selostus, mutta yritetääs sanoa sama selvemmin:-) eli: Sidechainiin saa sisään kompressorille erillisen ohjaussignaalin. Silloin kompressori reagoi sidechainiin tulevaan ääneen, vaikka muokkaakin edelleen varsinaisiin tuloihin tulevaa ääntä. Kokeilkaapa vaikka ajaa bassaria sidechainiin, ja laittaa attack ja release nopealle ja kompressori ohjaamaan jotain muuta soitinta, vaikka bassoa. Tai ajakaa virveliä sidechainiin ja kompura vaimentamaan haitsukanavaa - tulee hauska charlie watts -kone:-) Toi parametrisen EQ:n laittaminen sidechainiin tekee kompurasta de-esserin. Silloin EQ:lla korostetaan laulun "missiässiä" ja kompressori sitten koukkaa niden kohdalla. |
matti_ 29.08.2008 16:30:00 | |
---|
En nyt löydä mistään että mitä tuo sidechain -systeemi oikeastaan on. Miten se toteutetaan ?! |
djtremolo 29.08.2008 17:35:55 | |
---|
En nyt löydä mistään että mitä tuo sidechain -systeemi oikeastaan on. Miten se toteutetaan ?!Kompressorihan on oikeastaan vahvistin, jota ohjataan ohjaussignaalilla. Kun ohjaussignaali ylittää tietyn kynnyksen, niin vahvistimen vahvistuskerrointa vähennetään. Yleensä kompressoreissa ohjaussignaali on sama kuin itse käsiteltävä signaali, haaroitettuna sisääntulon jälkeen. Sidechain-kompurassa taas tämä lenkki on mahdollista katkaista ja syöttää kompressorin ohjaussignaaliksi joku ulkoinen signaali. Tässä perinteisessä duckaus-tapauksessa ohjaussignaalina käytetään basaria ja ohjattavana signaalina bassoa. ja tuolta lisää: http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range_compression#Side-chaining If I seem super human, I have been misunderstood. |
Jaava 30.08.2008 14:04:45 (muokattu 30.08.2008 14:05:27) | |
---|
En nyt löydä mistään että mitä tuo sidechain -systeemi oikeastaan on. Miten se toteutetaan ?! Tavallisesti kompressoriin menee signaali A ja kompressori leikkaa sen voimakkuutta, kun se kasvaa yli threshold-arvon. Sidechainissa kompressoriin menee signaali A ja sidechainiin signaali B ja kompressori leikkaa signaali A:ta, kun signaali B kasvaa yli treshold-arvon. Elikkä jos vaikka kompuran läpi menee tasainen synamatto ja sidechainiin basari, kompressori vähentää synan volumea jokaisen basariniskun kohdalla. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
matti_ 01.09.2008 15:14:16 | |
---|
Tavallisesti kompressoriin menee signaali A ja kompressori leikkaa sen voimakkuutta, kun se kasvaa yli threshold-arvon. Sidechainissa kompressoriin menee signaali A ja sidechainiin signaali B ja kompressori leikkaa signaali A:ta, kun signaali B kasvaa yli treshold-arvon. Elikkä jos vaikka kompuran läpi menee tasainen synamatto ja sidechainiin basari, kompressori vähentää synan volumea jokaisen basariniskun kohdalla. Olipas ymmärrettävästi selitetty, kiitos! Insertissä tuo ei tietenkään onnistu... enkä onnistunut tekemään tuota sendilläkään. Mitä tein väärin?! |
matti_ 01.09.2008 15:17:47 | |
---|
|
Olipas ymmärrettävästi selitetty, kiitos! Insertissä tuo ei tietenkään onnistu... enkä onnistunut tekemään tuota sendilläkään. Mitä tein väärin?! Joo siis kompurassa pitää olla sidechain-ominaisuus. Esimerkiksi cubasen mukana tulevassa kompressorissa tällainen ominaisuus on. Edit: Elikkä jos tietokoneilla toimit cubasemaailmassa, on siellä kompressoriplugarin yläpalkissa sellanen nappula. Kun se aktivoidaan, syntyy sen kompressorin sidechainiin menevä bus, jonka voi valita sendiksi jollekkin kanavalle. Muista softista en tiedä. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
samic 02.09.2008 01:32:59 | |
---|
Joo siis kompurassa pitää olla sidechain-ominaisuus. Esimerkiksi cubasen mukana tulevassa kompressorissa tällainen ominaisuus on. Edit: Elikkä jos tietokoneilla toimit cubasemaailmassa, on siellä kompressoriplugarin yläpalkissa sellanen nappula. Kun se aktivoidaan, syntyy sen kompressorin sidechainiin menevä bus, jonka voi valita sendiksi jollekkin kanavalle. Muista softista en tiedä. juu versuuus nelosesta asti.... http://www.sn-audio.com |
CryptoFib 02.09.2008 01:51:29 | |
---|
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. |