|
Yuppi 01.09.2008 16:32:01 | |
---|
Hienosti oletettu. Humppaakin voi tehdä suksenpätkään kiinnitetyillä metallinaruilla. Oikeastaan mihin kitarassa edes bodya tarvitaan, tekisivät kitaroita pelkillä mikeillä, ilman runkoa. Minä sanon mitä mieleeni sattuu, sillä mieleeni sattuu. |
Terry Pantheras 01.09.2008 16:48:10 | |
---|
Kerro ihmeessä lisää! |
Antti1 01.09.2008 16:50:33 | |
---|
Tälleen hevin jynkyttäjänä mä kyl sanoisin, että kyllähän sitä soittelee oikeastaan millä vain ihan kohtuullisen uskottavasti. Humpparit kiinni kitaraan ja jos laitos muuten on ihan kunnollinen soitin, niin kyllä se sillä lähtee. Ei tuu heti mitään mieleen, millä ei olis onnistunut. Eli kyllä mun mielestä ne mikit on tärkeässä asemassa tässä hommassa, muttei sitä rungon soivuutta sovi unohtaa myöskään. Ehkei metallimiehillä kuitenkaan ole mitään sellaista yhtenäistä visiota kitaran soinnin suhteen, kun niitä kepukoita on niin monenlaisia. OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
agre 01.09.2008 17:06:58 | |
---|
Sori nyt vaan ei liity aiheeseen hirveesti, mutta paljonkohan maksaisi tilata samanlainen kitara kun tuossa ehkä vähän erilainen runko mutta samat specsit vasenkätisille customina? Heittäkää jotain hintaarviota. "All you have to do is be yourself and have a good time playing music" |
Antti1 01.09.2008 17:10:10 | |
---|
Jaa niin mikä kitara..? Tossa oli kolme spekseiltään erilaista kepakkoa. OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
Velli 01.09.2008 18:43:35 | |
---|
Kyllähän heviä on tehty jokseenkin samalla soundimaailmalla maailman sivu niin Lespoilla, Stratoilla kuin floikkakamppeillakin. Sanoisin, että hevikitaroissa suurin merkitys soundiin vaikuttavista teknisistä tekijöistä on mikeillä ja vahvistimella. |
hullu_ukko 01.09.2008 20:09:59 | |
---|
Mun mielestä tärkeempää on kyllä, että käyttää Marshallin comboja. Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit hevin soittamiseen. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Vedä käteen. Mitä varten pitää alkaa vittuilemaan ilman syytä, en edes ole aivoton mulkku joka vetää epämusikaalisesti hikisistä tabloista, vaan fiiliksellä ja korvalla.-Kondensaattori |
Burn 01.09.2008 20:52:36 | |
---|
It's all in the ättityyd! Ynkkäkin sano jossain haastattelussa että kitarasta tai vaffarista riippumatta mies kuulostaa aina omalta itseltään. Kyllä tuon uskoo... Olipa kerran pedofiili, raiskaaja ja pappi. Ja siinä oli vasta tarinan ensimmäinen henkilö... |
munkero 01.09.2008 21:00:35 | |
---|
Mun mielestä tärkeempää on kyllä, että käyttää Marshallin comboja. Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit hevin soittamiseen. Eiköhän tämä ollut tässä.... Abloyta odotellessa :) Eivaan, olihan tuossa pointtiakin, vahvistin on mielestäni suurin osa soundia. Mutta eihän paskasta saa timanttia hiomalla sen briljanttimuotoon, eli toki myös muut tekijät vaikuttavat tähänkin... Sormista alkaen. Mutta kitaran osalta mikit ovat ehkä suurin tekijä (soundin osalta siis, soitettavuus, ulkonäköseikat jne. erikseen) näissä hevihommissa. Mutta meikähän on musiikista mitään ymmärtämätön puurokorva. Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista... |
Mikaelo 01.09.2008 21:04:35 | |
---|
Mun mielestä tärkeempää on kyllä, että käyttää Marshallin comboja. Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit hevin soittamiseen. Haha, sieltähän se tuli. Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41 |
Trendkeel 01.09.2008 21:18:16 | |
---|
Mikit ja puut vaikuttavat enemmän kitaran saundiin kuin muoto. Metallia voi vetää piikittömälläkin kitaralla. Jos Stratoon pistää humpparit, niin ei se kamalan paljon kulmikkaalle hewykirveelle häviä. Eiköhän tätä asiaa olla puitu iät ja ajat. "Alkoi ihan suunnattomasti GASittää kyseinen kitara! .. Sopii omaan käyttöön täydellisesti kyseinen kitara." -kloppis |"..mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kotona ei tippuisi pesää", Hetfield sanoo ja puhkeaa nauruu |
Hannu H. 01.09.2008 22:53:51 | |
---|
Pojat nyt pisti vähän rölöttäen.. Kyl mun mielestä hevikepeilläkin on omat tunnistettavat soundinsa. Mun kramerissa on ihan omanlaisensa klangi verrattuna stratoon tai lespaan tai johonkin muihin kitaroihin. Telet, stratot ja vastaavat vaan ovat olleet pitempään käytössä ja laajempien soittajakuntien reservissä niin niitten soundit ovat tulleet tunnetuiksi.. Totta on kyllä sekin, että siitä äärisärömättöhevisoundista on huomattavasti vaikeampaa poimia niitä eri kitaroiden nyansseja. Joissain tapauksissa jopa mahdotonta. |
Antti1 01.09.2008 23:03:44 | |
---|
Joissain tapauksissa jopa mahdotonta. =bändin joukossa? Mä en myönnä tunnistavani metallisurinan joukosta yhtä ainutta kitaratyyppiä, vaikka kamarunkkari pahemmasta päästä olenkin. OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
Painajaismainen 01.09.2008 23:09:44 | |
---|
Kyl mä veikkaan että RG kuulostaa erilaiselta kuin Explorer. "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka |
Antti1 01.09.2008 23:18:56 | |
---|
Kyl mä veikkaan että RG kuulostaa erilaiselta kuin Explorer. Veikkaat? No totta helvetissä kuulostaa, selvä se on. Tunnistatko Explorerin ominaissoundin? Tunnistatko RG:n ominaissoundin? Miltä ne kuulostaa? Tunnistatko ne bändin joukosta, kuten straton tai telen? OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
Painajaismainen 01.09.2008 23:22:51 | |
---|
Veikkaat? No totta helvetissä kuulostaa, selvä se on. Tunnistatko Explorerin ominaissoundin? Tunnistatko RG:n ominaissoundin? Miltä ne kuulostaa? Tunnistatko ne bändin joukosta, kuten straton tai telen? Tuo oli kirjoitettu vähän sarkastiseen sävyyn. =) Mutta en kyllä varmaan tunnistaisi RG:tä tai Exploreria bändin seasta, ellen saisi ensiksi referenssipätkää tasan samoilla asetuksilla soitettuna, tuskin silloinkaan. Puukorva olen. "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka |
Antti1 01.09.2008 23:30:11 | |
---|
Tuo oli kirjoitettu vähän sarkastiseen sävyyn. =) Joo ja mun viesti oli vähän turhan kärkkäästi, vaikkei suoranaisesti sulle ollutkaan vastalauseena. Peace. En mä tiiä, ei mulla oo mitään sanottavaa tähän aiheeseen. Paitsi ettei niitä kirveitä sieltä higainin seasta erota, ei kyllä mitenkään. Ei sen puoleen, ei erota varmaan emg:llä varustettua lespaa, teleä ja stratoakaan sen enempää. OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
Painajaismainen 01.09.2008 23:39:09 | |
---|
Joo ja mun viesti oli vähän turhan kärkkäästi, vaikkei suoranaisesti sulle ollutkaan vastalauseena. Peace. Jeps. =) Olisipas hauska nähdä vertailu jossa on soitettu samaa riffiä samoilla asetuksilla eri hevikepeillä, ja vertailla niitä. "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka |
phf 01.09.2008 23:53:55 | |
---|
Jeps. =) Olisipas hauska nähdä vertailu jossa on soitettu samaa riffiä samoilla asetuksilla eri hevikepeillä, ja vertailla niitä. Tää on aika hyvä vaikka mikkivertailu. Mutta eri kitaroilla soitettu sama riffi ja samoilla asetuksilla. http://www.youtube.com/watch?v=ND_G9kaQyC4 "I think that no theory is good theory" |