Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aarno Raninen
1 2
Nazareth
30.08.2008 12:26:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä porukka on ko. henkilön musiikista?
 
"Helman alta tupsu vilkkuu, go-go-rytmi soi." - Irwin Goodman
Milkop
30.08.2008 12:29:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Aarno Raninen nuorena, soita meille vähän spooky-musaa!"
 
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
apua-mies
30.08.2008 12:41:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä porukka on ko. henkilön musiikista?
 
no mitä mieltä itse olet?!
 
vähän nyt panostusta näihin avauksiin...
 
tauranen
30.08.2008 15:23:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valkoinen kääpiö, Lapponia.
 
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
DJKaaos
30.08.2008 17:39:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raniseen törmään lähes viikoittain kauppareissuilla, pienessä kylässä kun asumme, enkä muista koska olisin hänet selvinpäin viimeeksi nähnyt taikka menossa/tulossa paikallisesta kuppilasta.
 
Minä olen minä.
Anonymous-jazz
30.08.2008 20:57:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä porukka on ko. henkilön musiikista?
 
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&a=1631
 
Ainakin tämän vuonna 1999 tehdyn radiohaastattelun perusteella varsin monipuolinen Suomalaisen elävänmusiikin legendaarinen moniottelija jolle nostan hattua.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
juici
31.08.2008 11:31:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika tiukka urkuri on ja parhaiten ehkä muistan hänet Irwinin "Työmiehen Lauantai 2" kappaleen svengaavasta sovituksesta.
 
"hyviä jäyniä on yms.: -tabaskoa muijan tampooneihin -fuzzin vaihtaminen jalkaväkimiinaan" -Zarmo
Johannes kurkunkastaja
31.08.2008 15:02:38 (muokattu 31.08.2008 15:05:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävi kerran 70-luvulla soittamassa pändissämme Hammondeja parin biisin verran Kuopion Isovalkeisen motellilla. Kyllä taittui soitto. Oli Monika Aspelundin kanssa siellä keikalla. Käytiin sitten myöhemmin myös kalalla siinä lammella ja saatiin kirjolohia. Mulla on muutama kuva muistona noista ajoista. Mukavalta tyypiltä vaikutti.
 
Cimble
31.08.2008 18:29:21 (muokattu 31.08.2008 18:36:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä varmasti todella luova musiikintekijä, vaikka joku Lapponia onkin ärsyttävä ralli. Säveltämisestä ja laulusta minua enemmän ymmärtävät ovat kehuneet Ranisen tekemiä sovituskikkoja. Arskan musaa putkahtelee toisinaan jostain esille ja tulee ajateltua, että on se tämäkin mies aika tuottelias konkari. Jostain kun on kuullut Ranisen instrumentaalimusiikkia niin onhan se ihan jotensakin tavanomaisesta poikkeavaa musiikkia. Ja niin kai tämäkin luovan työn tekijä taitaa käyttää alkoholia stimulanttina vähintäänkin riittävästi.
 
Ranisen ulkonäöstä tulee aina mieleen se Aake Kallialan Pulttiboisissa tms. esittämä tyyppi, joka seisoi aina siinä tienristeyksessä. Se kertoi jotain legendajuttuja ja sanoi aina lopuks, että "silloin otti pattiin". En tiedä oliko tarkoituskin näyttää Raniselta..? :) Sketsiohjelmista tuli mieleen, että eikös Soitinmenoissa ja Älywapaassa Palokunnassa ainakin ollut pääosin Ranisen tekemiä biisejä? Onhan ne hyvin tehty, vaikka en ko. tyylistä perustakaan.
 
Ei Venäjältä selviä hengissä...
Johannes kurkunkastaja
31.08.2008 19:18:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ranisen ulkonäöstä tulee aina mieleen se Aake Kallialan Pulttiboisissa tms. esittämä tyyppi, joka seisoi aina siinä tienristeyksessä. Se kertoi jotain legendajuttuja ja sanoi aina lopuks, että "silloin otti pattiin". En tiedä oliko tarkoituskin näyttää Raniselta..? :) Sketsiohjelmista tuli mieleen, että eikös Soitinmenoissa ja Älywapaassa Palokunnassa ainakin ollut pääosin Ranisen tekemiä biisejä? Onhan ne hyvin tehty, vaikka en ko. tyylistä perustakaan.

 
Juu, tuo Kallialan esittämä tyyppi oli nimeltään Sampo.
Kyllähän siinä yhdennäköisyysassosiaatioa oli Raniseen, mutta tuskinpa tarkoituksella epäilen.
 
BigPapa
31.08.2008 19:41:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raniseen törmään lähes viikoittain kauppareissuilla, pienessä kylässä kun asumme, enkä muista koska olisin hänet selvinpäin viimeeksi nähnyt taikka menossa/tulossa paikallisesta kuppilasta.
 
No näihän se just on meiän kylällä....
 
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
sellisti
31.08.2008 23:34:05 (muokattu 01.09.2008 00:05:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tule joulu kultainen -biisistä tuli suosittu joululaulu vaikka oli alun perin tarkoitettu vaan tv-mainokseen. Kiva biisi onkin. Elämän sain soimaan on toinen kahdesta Ranisen biisistä jotka tunnen (ai Lapponiakin on sen? No sit tunnen kolme), ja se on tarttuva ralli sekin.
 
Vilahtihan se Raninen itsekin Pulttiboisissa, kun Trio Erektus oli Essolla keikalla ja Raninen käveli ohi. Pojat luulivat Lasse Mårtensoniksi ja pyysivät soittamaan jotain. :D Raninen siihen että no en mä tällasissa paikoissa, huoltoasemilla... Rampe ja Naukkis jäivät siihen sitten keskenään harmissaan pohtimaan, että on tainnu Myrskyluodon Maijan jälkeen nousta vähän hattuun... ei helvetti, hyvä sketsi. :D
 
Löytyihän se tuolta: http://www.youtube.com/watch?v=W86QbaRiKkQ
 
"Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (Kari Suomalainen)
Prophet
31.08.2008 23:47:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokoelmasta löytyy useita Ranis-Arskan sähköurkulevyjä ja -kasetteja, kokoelma ei ole kuitenkaan täydellinen. Virtuoosimaista soittoa ja omalaatuisia, mutta hyvällä maulla toteutettuja sovituksia sähköuruille. Ehdoton ykkössuosikki kotimaisista, 1970-1980 -luvun sähköurkuartisteista.
 
http://www.youtube.com/watch?v=sXsvfSKy8CY
 
DJKaaos
01.09.2008 10:06:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No näihän se just on meiän kylällä....
 
Teuvo Loman ja hänen poikaystävänsä asuivat jonkin aikaa Ranisen seinänaapureina tuossa pari vuotta sitten, mutta muuttivat sitten poies, kun täällä ollaan kuulemma niin ahdasmielisiä.
 
Minä olen minä.
BigPapa
01.09.2008 10:36:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teuvo Loman ja hänen poikaystävänsä asuivat jonkin aikaa Ranisen seinänaapureina tuossa pari vuotta sitten, mutta muuttivat sitten poies, kun täällä ollaan kuulemma niin ahdasmielisiä.
 
No ei mun mielestä olla...
 
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
DJKaaos
01.09.2008 10:39:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei mun mielestä olla...
 
Ei ollakkaan. Ne vaan ei tajunnut, että se lumipallojen heittäminen ikkunoihin ja huutelu olivat paikallinen tervetuliaistoivotus :)
 
Minä olen minä.
Epämuusikko
01.09.2008 12:11:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika tiukan keikan veti oululais-helsinkiläisen Chicken Grass-yhtyeen kanssa taannoin. Ensin veti soolona hammondilla yhden setin, sitten jammailivat toisen setin. Juopahtava n talonmiehen ja Jimmy Smithin sekoitus oli vaikutelma. Suomen viihdemusiikin historia olisi ehkä hieman erilainen ilman häntä.
 
"Vaikken juonut pisaraakaan, elo tää on mulle yhtä juhlaa". + Tule joulu kultainen....
 
R.I.P Oksanen
Prophet
01.09.2008 17:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnostautunut myös laulajana:
 
http://www.youtube.com/watch?v=c8kuDLyv4aE
 
Kasettikokoelmasta löytyy myös Ranisen Carnival -äänite (1984), joka sisältää Korgin, Moogin ja Oberheimin syntetisaattoreilla tehtyjä instrumentaaleja, pääasiassa Monica Aspelundin En Karneval -levyltä (1978).
 
ten
01.09.2008 20:38:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä porukka on ko. henkilön musiikista?
 
Varmaan joskus ollut ihan asiansa osaava kaveri, mutta nykyään... noh, tossa se kylillä talsii. Ikinä en ole herran tuotoksiin, ainakaan tietoisesti törmännyt. Oli se joskus systerin tai jonkun jossain kevätjuhlassa pimputtamassa jonkun biisin. Olisin kyllä itsekin soittanut paremmin. Tarkoitus ei ole dissata. Todennäköisesti oma tulevaisuuteni näyttää lähes yhtä ruusuiselta.
 
Surullista seurattavaa nykyään. Jos haluatte juttusille, niin tervetuloa Jokelaan. Tossa keskustassa sitä näkee päivittäin. Pistäkää pikaviestiäkin, niin käydään kaljalla. :)
 
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Rainer Frilund
01.09.2008 21:06:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.... Ikinä en ole herran tuotoksiin, ainakaan tietoisesti törmännyt...
 
Tehnyt musiikkia mm. TV-ohjelmiin "Älywapaapalokunta" ja
"Soitinmenot". Sävelsi sen "Lapponian" lisäksi mm. 1980
euroviisun "Huilumies" (Vesku lauloi). Lisäksi Leo Jokelan
kuolematon "Nainen poliisi ja taksi" on Ranisen käsialaa.
ja lista jatkuu...
 
Jos osasin oikein hakea suomalaisen musiikin tietokantaa,
mies on säveltänyt 208 kappaletta ja tehnyt jonkun verran
sovituksiakin.
 
Että eiköhän hengentuotokset ole tulleet vastaan.
 
"The company you keep is the measure of a man."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «