Aihe: Keskustelua AC/DC:stä
1 2 3 4 578 79 80 81 82122 123 124 125 126
A.Starving
28.08.2008 17:19:16
Vai voisko kenties olla että bändi tekeekin just sellaista musaa mistä itse tykkää..?

Ja erotuksena jo edellämainittuun Metallicaan, tästä tykkää myös korvat.
"Ah, fuck it, Dude. Let's go bowling."
Musta Arkipyhä
28.08.2008 17:39:27
Hyvä biisi.Todellakin.Tarttuvimpia AC/DC-kertsejä pitkään aikaan.

Sen sijaan vertaus Metallicaan ontuu ja pahasti.Bändeillä sen verran erilainen visio musiikistaan.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
DaKiller
28.08.2008 17:42:05

Tämä kommentti on 25v myöhässä :) Ja aiheeseen liittyen, taattua hauskaa akkadakkaahan uusi biisikin on.

Totta, saman kommentin olisi voinut heittää 20 vuotta sitten. Eipä siinä, jos haluavat tosiaan tehdä samaa piisiä uudelleen ja uudelleen mutta ihmettelenpä vain mistä löytyy mielenkiinto ihmisillä kuunnella näitä uudestaan ja uudestaan. Jos joku oikeasti menee heittämään metallicasta jotain vitsiä kyseiseen ketjuun, taikka tänne, ja alkaa tosissaan kehumaan tätä uutukaista, niin huh huh.... Kuvi oalkaa olla jo aika selvä. Tätä paskaa voi huoletta diggailla koska se on kaikkien paskaa ja paskaa, josta pitää olla ylpeää koska se on sitä rokkipaskaa. Ei mene mun kaaliin. Varmasti pitäisin uudesta kappaleesta, jos en olisi kuullut tätä jo miljoonaa kertaa aikaisemmin.
Mika Kangas
28.08.2008 17:50:17
Jos AC/DC tekee suht samanlaisen levyn kuin aiemminkin niin ihmisten mielestä se ei muutu koskaan mutta jos se poikkeaisi tuolta hyväksi havaitulta linjalta niin ihmisten mielestä se olisi pettänyt faninsa.Niin tai näin joku valittaa aina.
Junkers
28.08.2008 17:52:45
Vai voisko kenties olla että bändi tekeekin just sellaista musaa mistä itse tykkää..?

Noin ja jokanen tykkää mistä tykkää. Mitä siitä riitelemään :)

Itse asiaan. Voi helvata kyllä toimii loistavasti! Brian tosiaan kuulostaa iha mielettömän hyvältä.
AC/DC:tä olen luukutellut siitä asti kun eno kopsasi C-kasetilla jotain biisejä ollesani ihan taapero. Ja voi olla vikaa miehessä, miten vaan, mutta kyllä meikäläisen mielestä kuulostaa niin ihanan raikkaan tuoreelta. Näin se pitää tehä! :)
Patriotism is a virtue for the vicious
T.N.T
28.08.2008 17:58:19
Totta, saman kommentin olisi voinut heittää 20 vuotta sitten. Eipä siinä, jos haluavat tosiaan tehdä samaa piisiä uudelleen ja uudelleen mutta ihmettelenpä vain mistä löytyy mielenkiinto ihmisillä kuunnella näitä uudestaan ja uudestaan. Jos joku oikeasti menee heittämään metallicasta jotain vitsiä kyseiseen ketjuun, taikka tänne, ja alkaa tosissaan kehumaan tätä uutukaista, niin huh huh.... Kuvi oalkaa olla jo aika selvä. Tätä paskaa voi huoletta diggailla koska se on kaikkien paskaa ja paskaa, josta pitää olla ylpeää koska se on sitä rokkipaskaa. Ei mene mun kaaliin. Varmasti pitäisin uudesta kappaleesta, jos en olisi kuullut tätä jo miljoonaa kertaa aikaisemmin.

Niin. Eihän kukaan muu kun AC/DC:stä jotain ymmärtävä rokkari voi tajuta miten saatanan hieno tämä uusi biisi on. Se, että AC/DC tekee saman biisin joka levyllä kymmenen kertaa on totta ja sitten taas toisaalta se ei ole totta. Ne biisit on hyvin saman henkisiä, mutta mitä väliä? Vaaditaan ratkaiseva oivallus, jotta tajuaa eron näitten biisien ja levyjen välillä. Ja pakko sanoa, että Metallicafani on viimeinen ihminen koko planeetalla, jolla on varaa tulla puhumaan, siitä, että AC/DC on tehnyt samaa paskaa koko ikänsä. Metallica on muuttunut useaankin otteeseen, eikä lopputulos tosiaan ole kovin vakuuttava. Cyanide oli ihan hyvä, mutta pakko se vaan on myöntää, että bändi on parhaat päivänsä nähnyt. AC/DC on rokkia puhtaimmillaan ja parhaimmillaan. Jotain mitä Metallica ei koskaan voi saavuttaa.
T: Karvaiset sääret
DaKiller
28.08.2008 18:32:00

Niin. Eihän kukaan muu kun AC/DC:stä jotain ymmärtävä rokkari voi tajuta miten saatanan hieno tämä uusi biisi on. Se, että AC/DC tekee saman biisin joka levyllä kymmenen kertaa on totta ja sitten taas toisaalta se ei ole totta. Ne biisit on hyvin saman henkisiä, mutta mitä väliä? Vaaditaan ratkaiseva oivallus, jotta tajuaa eron näitten biisien ja levyjen välillä. Ja pakko sanoa, että Metallicafani on viimeinen ihminen koko planeetalla, jolla on varaa tulla puhumaan, siitä, että AC/DC on tehnyt samaa paskaa koko ikänsä. Metallica on muuttunut useaankin otteeseen, eikä lopputulos tosiaan ole kovin vakuuttava. Cyanide oli ihan hyvä, mutta pakko se vaan on myöntää, että bändi on parhaat päivänsä nähnyt. AC/DC on rokkia puhtaimmillaan ja parhaimmillaan. Jotain mitä Metallica ei koskaan voi saavuttaa.

AcDc:stä pitävä ihminen on siis rokkari ja metallican musasta diggaava on fani. Ok. En mä tuota Metallicaa tähän keskusteluun muuten tuonut vaan poimin sen jonkun rokkarin kommentista. Eikä se totta puhuen edes kuulu tähän keskusteluun. Mutta jos joku rokkari haluaa siitä tässä yhteydessä puhua, niin kyllä tämä fani on siihenkin valmis.

Hauskaa sinänsä, että pidät itselläsi oikeuden tuomita metallican tuoreimmat kun et näemmä anna minulle oikeutta arvostella AcDc:n tuoreinta. Mutta ilmeisesti olen täysin väärä ja viimeinen ihminen tällä planeetalla, joka voi tätä musiikkia kommentoida.
hyperhamsteri
28.08.2008 18:33:11
Kysmyksiä ja kritiikkiä DaKillerille:

Siis pitääkö jokaisen 35 vuotta vanhan bändin keksiä jotain "uutta ja mullistavaa" (kuten Metallica varmastikin on onnistunut tekemään, koska niillä on maailman paras rumpali) tehdessään uutta levyä. Kohderyhmä on kuitenkin todennäköisesti sama kuin ennen, joten miksi poiketa siltä tieltä, mitä osataan?

Lisäksi on varsin huvittavaa, että kritiikkisi AC/DC:tä kohtaan rajoittuu biisien samankaltaisuuteen. Aivan kuin Metallica ei jälleen myisi samoja juttuja samoille ihmisille ties monettako kertaa. Mikäli uudesta sinkustaan voisi jotain johtopäätöksiä vetää, niin samalta rahastukselta haiskahtaa, mitä on harjoitettu aina Load(of shit)eista eteenpäin.

Mielestäni tämä Metallican mukaan ottaminen tähän keskusteluun oli lähinnä tyhmä tempaus ja varmasti kaikille osapuolille lähinnä vaivaannuttava kokemus. Joten eiköhän pidetä Metallica siellä omassa lokerossaan ja puhuta rokista rokkina.
Ei ole vaikeita juttuja. On vain huonoja soittajia.
T.N.T
28.08.2008 18:40:24 (muokattu 28.08.2008 18:44:50)
AcDc:stä pitävä ihminen on siis rokkari ja metallican musasta diggaava on fani. Ok. En mä tuota Metallicaa tähän keskusteluun muuten tuonut vaan poimin sen jonkun rokkarin kommentista. Eikä se totta puhuen edes kuulu tähän keskusteluun. Mutta jos joku rokkari haluaa siitä tässä yhteydessä puhua, niin kyllä tämä fani on siihenkin valmis.

Hauskaa sinänsä, että pidät itselläsi oikeuden tuomita metallican tuoreimmat kun et näemmä anna minulle oikeutta arvostella AcDc:n tuoreinta. Mutta ilmeisesti olen täysin väärä ja viimeinen ihminen tällä planeetalla, joka voi tätä musiikkia kommentoida.

Niin siis en tarkoittanut että AC/DC:stä pitävä rokkari on fani, vaan että suurin osa niistä, jotka AC/DC:stä jotain ymmärtää/pitää on rokkareita. Eihän nyt joku metallicafani ihan oikeasti voi mitään tajuta AC/DC:stä. Omasta mielestäni Metallica on ihan jees, mutta esim. Loadin hyvät biisit on laskettavissa yhden käden sormilla (näistä kahden tosin jäädessä turhiksi) ja samalla linjalla jatkettiin änkyrässä. Uusi biis niin kuin jo sanoin oli ihan oukei, joskin tämänkin pelasti ainoastaan kertosäe. Mutta olet oikeassa siinä, ettei tässä ketjussa kannata Metallicasta puhua.
ps: katso hyperhamsterin postaus yläpuolella.
pps: niin ja katosin siis, että minulla on oikeus kertoa oma mielipiteeni Metallican viimevuosien tuotannosta, kun sinä katsoit itselläsi olevan oikeus tulla tänne AC/DC:lle tarkoitettuun ketjuun AC/DC:n uutta biisiä lyttäämään. ei siinä sen kummempia.
DaKiller
28.08.2008 18:48:01

Kysmyksiä ja kritiikkiä DaKillerille:

Siis pitääkö jokaisen 35 vuotta vanhan bändin keksiä jotain "uutta ja mullistavaa" (kuten Metallica varmastikin on onnistunut tekemään, koska niillä on maailman paras rumpali) tehdessään uutta levyä. Kohderyhmä on kuitenkin todennäköisesti sama kuin ennen, joten miksi poiketa siltä tieltä, mitä osataan?

Ihan ensimmäiseksi: Näemmä lähes jokaisessa virkkeessä viittaat Metallicaan ja keskityt herjaamaan sitä mutta lopussa toteat, että eiköhän pidetä Metallica poissa tästä keskustelusta. Jos heität tätä niin kutsuttua kritiikkiäsi, niin onhan tuo aika ala-arvoinen tapa vetäistä se matto jalkojen alta.

Sitten voin vastata itse kysymykseen: Ei Bändin ole pakko tehdä yhtään mitään. Jos se julkaisee materiaalia, voin kuunnella sitä, ja avoimesti kertoa mitä mieltä siitä olen. Jos se mielestäni on ihan tosissaan kuultu jo niin monesti aiemminkin ja en siitä syty yhtään, niin miksi pettäisin itseäni ja muita kertomalla sen olevan parasta rokkia pitkään aikaan? Jätän sen homman siihen vihkiytyneille.

Lisäksi on varsin huvittavaa, että kritiikkisi AC/DC:tä kohtaan rajoittuu biisien samankaltaisuuteen.

Se vain on mun rehellinen mielipide. Tuskin olen asiassa yksin. Moni ei vain näitä selvyyksiä jaksa ladella.

Mielestäni tämä Metallican mukaan ottaminen tähän keskusteluun oli lähinnä tyhmä tempaus

Voitaneen siis olla samaa mieltä, että Metallica ei kuulu tähän keskusteluun.
DaKiller
28.08.2008 18:49:54

pps: niin ja katosin siis, että minulla on oikeus kertoa oma mielipiteeni Metallican viimevuosien tuotannosta, kun sinä katsoit itselläsi olevan oikeus tulla tänne AC/DC:lle tarkoitettuun ketjuun AC/DC:n uutta biisiä lyttäämään. ei siinä sen kummempia.

Joo, ei se ihan noin mennyt. Mutta hyvä, että edes yritit ymmärtää. Ehkä olin liian vaikeaselkoinen.
T.N.T
28.08.2008 18:57:49
Joo, ei se ihan noin mennyt. Mutta hyvä, että edes yritit ymmärtää. Ehkä olin liian vaikeaselkoinen.

"ac/dc vs metallica 0-3
luovutusvoitto, sillä eihän kukaan oikeasti kuvittele näiden pelaavan edes samassa liigassa."
Joo, kyllä se noin vaan meni. No mutta eiköhän lopeteta paskanjauhaminen, sillä se on erittäin väärin muita tämän ketjun käyttäjiä kohtaan.
DaKiller
28.08.2008 19:03:32 (muokattu 28.08.2008 19:06:00)

"ac/dc vs metallica 0-3
luovutusvoitto, sillä eihän kukaan oikeasti kuvittele näiden pelaavan edes samassa liigassa."
Joo, kyllä se noin vaan meni. No mutta eiköhän lopeteta paskanjauhaminen, sillä se on erittäin väärin muita tämän ketjun käyttäjiä kohtaan.

Et sitten vaivautunut lukemaan sitä ylempää viestiä? En oikein ymmärrä mikä tästä tekee sen kummempaa paskanjauhamista kuin jos olisin sattunut pitämään uudesta sinkusta. Mutta samapa tuo.

Edit. Selkeytetään nyt sulle, ihan vain, ja ainoastaan sulle. Se Metallica heitto oli sarkasmia (ehkä huonoa sellaista) viitaten siihen edelliseen kommenttiin. En siis todellakaan tuonut vittuillakseni bändiä esiin tässä ketjussa vaan sen teki joku muu. Ok?
Velli
28.08.2008 20:13:54
Mun mielestä tylsä biisi. Voisi ihan hyvin olla Stiff Upper Lipillä (ainutkaan veisu sillä levyllä ei oikein kolahtanut). Toivottavasti lätyn muissa biiseissä on iskevämpiä riffejä.
Wolfie
28.08.2008 20:52:12
Arrrhhhh........

Ensimmäinen pakkohankinta pitkään pitkään aikaan tuo tuleva levy. Rankkaa meininkiä ainakin tuon Rock'n'roll trainin puolesta. Paras uusi kappale pitkään pitkään aikaan kokonaisuudessaan. Pitänee hommailla jossain vaiheessa AC/DC:n levyille oma hyllykkö aivan kunniapaikalle. Sen verran kunniakas kyseinen kavalkaadi on bändillä takana ja toivottavasti myös edessä päin.

Ja pitää tässä hieman avautua jatkeeksi...

avautuminen/
Mikäli kuulut jonkin bändin kannattajakuntaan, älä tule avautumaan toista bändiä käsittelevään ketjuun. Rasittavaa lukea kaikenlaisia päättömyyksiä suuntaan jos toiseenkin. Itseäni ei henkilökohtaisesti kiinnosta yhtään lukea AC/DC-ketjusta Metallicaa ylistäviä kommentteja tahi toisinpäin. Mikäli sinulla on ylistettävä tai haukuttava Metallicaa toisen bändin kustannuksella tee se jossain muualla. Yleisesti ottaen AC/DC ja Metallica eivät ole vertailukelpoisia bändien erilaisuuden tähden. Toki molemmista löytyy rummut, basso, kaksi kitaraa ja leipäläven aukomisen erikoisasiantuntija, mutta siihen yhtäläisyydet loppuvatkin. Molemmat ovat omalla sarallaan menestyneitä, mutta jos on mahdollista vertailla edellämainittuja bändejä, on täysin mahdollista ulottaa kyseiseen vertailuun mukaan myös Antti Tuisku tai Seminaarinmäen mieslaulajat. Tämä kaiken tasapuolisuuden nimissä, sillä AC/DC eroaa Metallicasta musiikillisesti suurinpiirtein yhtä paljon kuin Antti Tuiskusta. Asenne voi olla samansuuntainen, mutta ulosanti on täysin erilainen. Ei ole mitään järkeä vertailla valtamerialuksen ja urheiluauton paremmuutta. Molemmat hyviä omalla sarallaan, mutta eivät toistensa elementissä.
/avautuminen
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
Mika Kangas
28.08.2008 21:33:21 (muokattu 28.08.2008 21:45:49)
http://www.myspace.com/acdc

"AC/DC -käyttäjällä on 48546 ystävää"

Offtopic mutta eivät taitaisi vastata jos lähettäisin privaa Malcolmille.Olis mullakin noin paljon frendejä :).Vai lähtisköhän se sittenkin kaljalle?

e:Äh nyt lähti jutut käsistä.Ylläpito tehköön johtopäätöksensä :).
T.N.T
28.08.2008 22:00:33
http://www.myspace.com/acdc

"AC/DC -käyttäjällä on 48546 ystävää"

Offtopic mutta eivät taitaisi vastata jos lähettäisin privaa Malcolmille.Olis mullakin noin paljon frendejä :).Vai lähtisköhän se sittenkin kaljalle?

e:Äh nyt lähti jutut käsistä.Ylläpito tehköön johtopäätöksensä :).

Lues mun ja DaKillerin keskustelua ja puhuppa sitten juttujen käsistä karkaamisesta :)
Joo, voishan sitä pyytää Phililtä paria yksityistuntia ja vaikka nimmaria jokaseen levyyyn. Niillä ois sitten kiva retoilla kavereille.
sellisti
28.08.2008 22:03:58
DaKillerille:

Jos esität kritiikkisi (sinällään hyvin perustellun ja ymmärrettävän sellaisen) tarkoituksella provosoivassa muodossa niin voit olla varma että joku siitä älähtää. Koskee tietysti Metallican dissaajia yhtä lailla. Keskustelu pysyy kivempana kun eri näkemyksiä edustavat osapuolet eivät koe tarvetta tarttua kaikenlaisiin ulkokohtaisiin heittoihin.

Hallelujaa, paransin maailmaa.
"Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (Kari Suomalainen)
oulukyllosa
28.08.2008 22:37:45

Jotkut ne kritisoi AC/DC:tä saman biisin tekemisestä uudelleen ja uudelleen.Minä taas rukoilen että mikään ei koskaan heidän kohdallaan muuttuisi.

Yhden kerran kuultuna tää uusi biisi oli lievä pettymys.Tuli mieleen "Blow Up Your Video"-levy, mikä on sitä heikointa AC/DC:tä, siis ainakin mulle anyway. Mutta Brianin ääni oli "uudistunut" positiivisella tavalla.Oli kyllä niin paskat soundit mulla autossa, että voi olla viisaampi etten hauku enenpää, vaan odotan että levy tipahtaa postiluukusta ja eikun sitten tänne taas omia sanoja syömään.
- play some skynyrd, man -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)