Aihe: Mitä passiivi monitoreja kannatais katsoa jotka sais suomesta.. 1 | |
---|---|
![]() 24.08.2008 22:24:14 (muokattu 24.08.2008 22:48:33) | |
Mitä passiivi monitoreja kannatais katsoa jotka sais suomesta max 300eurolla pari ? musiikin tekemiseen tietysti. Tannoyta ja behringeriä ainakin sais ajatellulla budjetilla. Aktiivi behringerien soundia on kehuttu. ja ai niin vahvistin on NAD L40 jonka taajuus vasteen pitäs olla suora hifi lehden mittausten ja valmistajankin olikohan jopa suorempi kuin ilmoitettu. ps. aktiivi monitoreissa ongelmansa verkkohurinat yms. | |
![]() 24.08.2008 23:12:35 (muokattu 24.08.2008 23:13:22) | |
Kuten minullekin sanottiin, "Passiivisten kaiuttimien säätö kuuntelutilaan sopivaksi on ellei mahdotonta niin ainakin helvetin hankalaa." Kannattaa ehdottomasti ostaa ne aktiivit, ellet omista jotakin todella hyvää vahvistinta jo valmiiksi. En ole kyllä ikinä huomannut noita verkkohurinoita mitenkään esteeksi aktiivien hankinnalle. Hurina on niin pientä ettei sitä havaitse, paitsi silloin kun kaiuttimiin ei syötetä audiota. Jos se on mielestäsi huono juttu kannattaa siirtyä tuonne hifi foorumeille keskustelemaan :D Itse hankin juuri Behkun B2030A:t ja olen tyytyväinen. Hinta tais olla stpaulssoudilla jotain 290e. | |
![]() 24.08.2008 23:18:28 (muokattu 24.08.2008 23:19:06) | |
mulla on jo pörisevät ja hurisevat aktiivit (muuten tosi loistavat tietäis saisiko nuo kotikonstein kuntoon jos sais sehän olis siinä se ratkaisu). ja jollain halvoista behringeristä kuulunut radio joten tämmöisiä syitä. ja vahvistin pitäs olla todella laadukas. | |
![]() 24.08.2008 23:20:52 | |
mulla on jo pörisevät ja hurisevat aktiivit (muuten tosi loistavat tietäis saisiko nuo kotikonstein kuntoon jos sais sehän olis siinä se ratkaisu). ja jollain halvoista behringeristä kuulunut radio joten tämmöisiä syitä. ja vahvistin pitäs olla todella laadukas. Eiköhän noi ole sähköverkon eikä kaiuttimien ongelmia. Mikä vahvistin sulla on? Entä jos myyt sen pois ja ostat kunnon aktiivipöntöt ja korjaat noi sähköt kuntoon? | |
![]() 24.08.2008 23:45:07 (muokattu 24.08.2008 23:46:10) | |
Vahvistin Nad L40 tarttis vaan cd soittimenkin (en kuuntele tietokoneella cdeitä piste kerran yritin äänen laatu ei miellytä näitä korvia ja muutenkin en halua sitoa kaikkea tietokoneeseen ehkä myös radio) ja hinnat vaan näyttää aika suolaisilta siis cd ja vahvistin yhdistelmien tai erillis vehkeidenkin avulla tehden. ja sanotaan alkaa kyllä tuntua että vahvistin voi olla syyllinen miksikö??? noh kun audiopiuhan iroittaa kummasta vaan päästä äänet lakkaa. ps. sähköjen kuntoon pisto ei oikein onnistu vuokra asunnossa joka kerrostalossa ne kait niin hyvin kuin voi. | |
![]() 25.08.2008 07:43:38 | |
sähköjen kuntoon pisto ei oikein onnistu vuokra asunnossa joka kerrostalossa ne kait niin hyvin kuin voi Kyllä se ainakin itellä onnistu vuokra-asunnossakin. Mulla oli kämpässä kaikki rasiat maadottamattomia (keittiötä ja kylpyhuonetta lukuunottamatta) ja vaihdatin ne kaikki maadoitetuiksi. Otin yhteyttä vuokranantajaan ja sovin asiasta, tilasin sähkömiehen paikalle ja se oli siinä. Kuluja mulle ei tullu kuin muutama minutti puhelimessa. Itellä oli myös taanoin aktiivipöntöissä sellasta pientä inhottavaa sirinää, mutta sen sain loppumaan, kun kokeilemalla hain oikean pistorasian, mistä otan niille virtaskan. asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat | |
![]() 25.08.2008 09:08:49 | |
Kyllä se ainakin itellä onnistu vuokra-asunnossakin. Mulla oli kämpässä kaikki rasiat maadottamattomia (keittiötä ja kylpyhuonetta lukuunottamatta) ja vaihdatin ne kaikki maadoitetuiksi. Otin yhteyttä vuokranantajaan ja sovin asiasta, tilasin sähkömiehen paikalle ja se oli siinä. Kuluja mulle ei tullu kuin muutama minutti puhelimessa. Itellä oli myös taanoin aktiivipöntöissä sellasta pientä inhottavaa sirinää, mutta sen sain loppumaan, kun kokeilemalla hain oikean pistorasian, mistä otan niille virtaskan. Täällä aikalailla kaikki kokeiltu. ja käsitys on vuokran antajasta erittäin vahva siis suhtautumisesta. | |
![]() 25.08.2008 13:55:37 | |
Oletko kokeillut sen Nadin vahvarin kanssa yleensä ottaen jotain kaiuttimia? Ja siis samalla tavoin kytkettynä kuin ne aktiivit? Mikäli NAD+passiivit toimivat hyvin ja hurisematta, vika saattaa olla myös aktiivikaiuttimissasi eikä kämppäsi sähköissä. God is one of the leading causes of death | |
![]() 25.08.2008 15:39:04 | |
Mitä passiivi monitoreja kannatais katsoa jotka sais suomesta max 300eurolla pari ? musiikin tekemiseen tietysti. Tannoyta ja behringeriä ainakin sais ajatellulla budjetilla. Aktiivi behringerien soundia on kehuttu. ja ai niin vahvistin on NAD L40 jonka taajuus vasteen pitäs olla suora hifi lehden mittausten ja valmistajankin olikohan jopa suorempi kuin ilmoitettu. ps. aktiivi monitoreissa ongelmansa verkkohurinat yms. Tannoy passiivi-Revealit olen kuullut, ei kovin hyvät, Behringerin passiiveista ei mitään havaintoa. Itse olen joskus äänittänyt/miksannut Wharfedale Diamondeilla (joku vanha versio). Niitä myydään mm. täällä: http://www.kotiav.fi/index.php?categoryID=260 Noista 9.1 ja 9.2 varmaan toimisi hyvin, 9.1 näyttää suht. hyvältä toistovasteensa puolesta eri suuntaan ja ajallisesti (vesiputouskäppyrä tuossa lopussa): http://www.wharfedale.co.uk/downloads/en/HFC6_Diamonds.pdf Passiiveilla muuten kannattaa käyttää normaalia tehokkaampaa vahvistinta, saundi aukeaa paremmin eikä dynamiikka lopu kesken liian aikaisin. Noissa on nimittäin huonompi hyötysuhde kuin aktiiveissa. Sovittaminen huoneeseen on helppoa EQ:lla. Tannoyn F-sarja tai Monitor Audion kaiuttimet (esim. BR2)voisivat myös olla OK: http://www.mareks.fi/?p=productsList&iCategory=3&page=1 | |
![]() 25.08.2008 16:58:36 (muokattu 25.08.2008 17:01:39) | |
Oletko kokeillut sen Nadin vahvarin kanssa yleensä ottaen jotain kaiuttimia? Ja siis samalla tavoin kytkettynä kuin ne aktiivit? Mikäli NAD+passiivit toimivat hyvin ja hurisematta, vika saattaa olla myös aktiivikaiuttimissasi eikä kämppäsi sähköissä. Noh toimii kuin unelma (noh häiriöiden suhteen) käytin erään philipsin diskanteilla korvat verille (eli todella epämukava diskantti noissa) kaijuttimia ennen noh hyvät philipsin kajareiksi ensinnäkin ne oli tehty suomessa suomen markkinoille saatujen tietojen valossa. ps. wharfedalet varsinkin pidän mielessä merkki tuttu entuudestaan jostain kuten toi tannoykin ja sitten kuitenkin hintakin tyhmää ehkä teistä mutta rajallinne budjetti rajaa valintoja paljonkin. | |
![]() 25.08.2008 17:05:54 (muokattu 25.08.2008 17:07:19) | |
Tannoy passiivi-Revealit olen kuullut, ei kovin hyvät, Behringerin passiiveista ei mitään havaintoa. Itse olen joskus äänittänyt/miksannut Wharfedale Diamondeilla (joku vanha versio). Niitä myydään mm. täällä: http://www.kotiav.fi/index.php?categoryID=260 Noista 9.1 ja 9.2 varmaan toimisi hyvin, 9.1 näyttää suht. hyvältä toistovasteensa puolesta eri suuntaan ja ajallisesti (vesiputouskäppyrä tuossa lopussa): http://www.wharfedale.co.uk/downloads/en/HFC6_Diamonds.pdf Passiiveilla muuten kannattaa käyttää normaalia tehokkaampaa vahvistinta, saundi aukeaa paremmin eikä dynamiikka lopu kesken liian aikaisin. Noissa on nimittäin huonompi hyötysuhde kuin aktiiveissa. Sovittaminen huoneeseen on helppoa EQ:lla. Tannoyn F-sarja tai Monitor Audion kaiuttimet (esim. BR2)voisivat myös olla OK: http://www.mareks.fi/?p=productsList&iCategory=3&page=1 onko Tannoy F-sarja tuo missä on fusion kajarit? PS. kun irroitan audiojohdon joko kajarista tai nadista häiriöt katoaa. | |
![]() 25.08.2008 18:07:59 | |
PS. kun irroitan audiojohdon joko kajarista tai nadista häiriöt katoaa. Heh, taatusti lähtee häiriöt jos piuhan vetää irti skobesta. | |
![]() 25.08.2008 18:18:01 (muokattu 25.08.2008 19:23:05) | |
Heh, taatusti lähtee häiriöt jos piuhan vetää irti skobesta. noh jaa musta jotenkin tuntuu jos aktiivimonitori itse pörisee niin se ei välttämättä välitä onko johto kiinni vaiko ei. ps. miksikö suomesta palautus hässäkät ja nykyiset thomann toimitus ehdot eli maksetaan kuriirille etukäteen. | |
![]() 25.08.2008 20:21:16 (muokattu 25.08.2008 20:21:57) | |
noh jaa musta jotenkin tuntuu jos aktiivimonitori itse pörisee niin se ei välttämättä välitä onko johto kiinni vaiko ei. Jep, olet oikeassa. Ajattelin passiiviskobea. | |
![]() 25.08.2008 21:50:26 | |
Kiitos avuista mutta ongelma tais ratketa isoveljen (tm) avulla eli gainia kajareista rutkasti alas ja vahvarista hönkää lisää sisään vanhat säädöt pohjas siihen että toimi isamoin kuin passiiivi kaijuttimilla eli voimmakkus vaikutelma sama. ps. pörinää ei enään havaitse minä enkä herkemmin sitä havaitsevatkaan. | |
![]() 25.08.2008 23:01:09 | |
Kiitos avuista mutta ongelma tais ratketa isoveljen (tm) avulla eli gainia kajareista rutkasti alas ja vahvarista hönkää lisää sisään vanhat säädöt pohjas siihen että toimi isamoin kuin passiiivi kaijuttimilla eli voimmakkus vaikutelma sama. ps. pörinää ei enään havaitse minä enkä herkemmin sitä havaitsevatkaan. Heiheihei, onko sulla siis aktiivikaiuttimet ja erillinen vahvistin kytkettyinä toisiinsa? Vai ymmärränkö nyt jotain väärin... | |
![]() 26.08.2008 09:22:20 | |
Onko pörinän spektri normaali? Näyttääkö analysaattori isojakin piikkejä / kuoppia jossain kohtaa? | |
![]() 26.08.2008 16:18:20 | |
Heiheihei, onko sulla siis aktiivikaiuttimet ja erillinen vahvistin kytkettyinä toisiinsa? Vai ymmärränkö nyt jotain väärin... noh esivahvistimena siis sellaisena jonka esim. cd soitin vaatii perään ennen kuin voi noihin kytkeä. eli preouttiahan ohittaa viimeisen vahvistin asteen joka tuossa laitteessa on myös. ps. nyt tosiaan toimii hyvin joten ketjulla ei ole minulle omaa tarvetta. sinulle joka kirjoitit: pörinän speksin normaaliudesta mitä hittoa tarkoitit? | |
![]() 26.08.2008 16:21:46 | |
noh esivahvistimena siis sellaisena jonka esim. cd soitin vaatii perään ennen kuin voi noihin kytkeä. Kyllähän cd-soittimen voi kytkeä aktiivimonitoreihin ihan suoraan. Levysoitin on eri asia. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) | |
![]() 26.08.2008 23:48:45 | |
Kyllähän cd-soittimen voi kytkeä aktiivimonitoreihin ihan suoraan. Levysoitin on eri asia. toi samassa palikassa ja sitä paitsi en jaksa vaihtaa johtoja äänikortin ja cd soittimen välillä jos olis erillinen soitin. ps. nyky homma ratkaisi hurinat ja se on tärkeintä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)