porta 05.04.2008 11:56:04 | |
---|
Pystyisikös joku korvakuulolta valaisemaan, miten tässä videossa olevan kaltaisen soundin saisi aikaan. käsittääkseni täti vetelee ibanezin SR-sarjalaisella: http://www.youtube.com/watch?v=McpTE4dcRg8 1:50 eteenpäin se on kuultavissa selvimmin (ja musatyylille allerginen voi hypätä suoraan instrumentaaliosuuteen). |
hollstro 05.04.2008 12:30:20 (muokattu 05.04.2008 12:30:39) | |
---|
Kielet lähelle otelautaa, soitetaan plekulla, säröefekti, eq:sta keskiäänet pois, korostetaan diskanttia ja bassoa. Olipa muuten epävireistä laulantaa... vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
leksi-B 05.04.2008 16:42:13 (muokattu 05.04.2008 16:43:52) | |
---|
Mulla on aika lailla tuommonen soundi ku metallia soittelen. Kamat: ne lukee omassa kuvauksessa, joten en jaksa niitä luetella, mutta säädöt: -Nupissa Contouri päällä ja se täysillä -Bass n. 3 -Low mid n. -1 -High mid n. -1 -Treble n. 3 -Gain 6 -Myös Deep nappi on päällä beissin säädöt: bass säätö on puolessa välissä mid säätö on vähä reilu puol treble säätö on puolessa välissä mikkien balanssi on kokonaan tallan puolella kielinä toimii DR string Red Devils, peruskielisetti. kielet lähellä otelautaa. särönä toimii EBS:n MultiDrive jossa Drive on 3/4 ja särön tyyppi on tubesim kohdassa. aikalailla tommosilla säädöillä tulee ton tyyppinen soundi. ja soitan sormilla "antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa" |
leksi-B 05.04.2008 16:42:46 (muokattu 05.04.2008 16:42:59) | |
---|
ei mitää-- "antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa" |
doppelgänger 06.04.2008 19:12:20 | |
---|
|
tmmy 06.04.2008 22:12:55 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=z-JD5AdCpY4 Millä ilveellä tommosen soundin sais? Jazzari, mikit täysille, uudet kielet, perussärö. Luulen, että noilla eväillä pääsee jo melko lähelle. Kaikuakin kuulosti olevan jonkin verran. www.monovisio.com |
Tana 06.04.2008 22:15:02 | |
---|
Jazzari, mikit täysille, uudet kielet, perussärö. Luulen, että noilla eväillä pääsee jo melko lähelle. Kaikuakin kuulosti olevan jonkin verran. + Soittoasema läheltä kaulaa, vähintään kaulamikin päältä. |
hollstro 06.04.2008 23:48:16 | |
---|
Jazzari, mikit täysille, uudet kielet, perussärö. Luulen, että noilla eväillä pääsee jo melko lähelle. Kaikuakin kuulosti olevan jonkin verran. Toi on vasta pieni osa siitä saundista. Loput tulee soittotekniikasta. Geddyn saundi on ollut omansa läpi vuosien useilla eri bassoilla, mm: - Rickenbacker - Wal - Steinberger - Fender Jazz Bass Joita jokaista on useita kappaleita. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Basismi 06.04.2008 23:51:21 (muokattu 06.04.2008 23:52:12) | |
---|
Jazzari, mikit täysille, uudet kielet, perussärö. Luulen, että noilla eväillä pääsee jo melko lähelle. Kaikuakin kuulosti olevan jonkin verran. + vaahteraotelauta että tulee tuo geddylle ominainen klangi. Ja röytöä. Ekassa näytteessä olin kuulevinani seassa chorusta (tai flangea). Siitä kiitollinen soundi, että ihan sama mitä soittaa kun ei se kitaramöykän alta kuulu mihinkään. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
pekezu 07.04.2008 09:37:00 | |
---|
Ekassa näytteessä olin kuulevinani seassa chorusta (tai flangea). Siitä kiitollinen soundi, että ihan sama mitä soittaa kun ei se kitaramöykän alta kuulu mihinkään. Totta, siks mä middlepuukotan mielelläni sen verran kovasti, että kitaristi näyttäis vieläkin paremmalta kun vedän harakoille ;) PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
Mazeeh 07.08.2008 22:07:09 | |
---|
Herättelyä. Tämmöistä soundia ? http://www.youtube.com/watch?v=SlW0gGsSPsU On niin pirun mahtavan kuulonen. Älkää murskatko ja sanoko että "Presari"... Voisiko joku myös selittää nämä vahvarini nupit mitä ne meinailevat ? "Equalizer" nappi löytyy, ja siinä lähellä "Low, Low Mid, Mid High, High"? Alempana taas Bright ja Boost Kiitos. |
absqua 07.08.2008 22:20:44 | |
---|
Herättelyä. Tämmöistä soundia ? http://www.youtube.com/watch?v=SlW0gGsSPsU On niin pirun mahtavan kuulonen. Älkää murskatko ja sanoko että "Presari"... Juuei presari todellakaan. Bassosta setuppi siten että kielet pääsevät vähän rämisemään nauhoja vasten ja siihen vielä joku overdrive-tyyppinen särö selkään ja siinä se on. Voisiko joku myös selittää nämä vahvarini nupit mitä ne meinailevat ? "Equalizer" nappi löytyy, ja siinä lähellä "Low, Low Mid, Mid High, High"? Alempana taas Bright ja Boost Ootko kokeillut miltä kuulostaa kun säätelet noita? Siitä kannattaa lähteä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
antsatsa 19.08.2008 17:58:30 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=XjjJUxYe0QU Milläs tavaralla se Petteri Teräs oikeen lutkuttelee tota soundiaa ulos, niinku H-vireen ja choruksen lisäksi? Eikös sillä muuten ole joku härski sustaini kikkailukin käytössä jolla värittää live esiintymistä? Jos joku sattuis sen kamoista enemmänki tietää.. |
http://www.youtube.com/watch?v=McpTE4dcRg8 1:50 eteenpäin se on kuultavissa selvimmin (ja musatyylille allerginen voi hypätä suoraan instrumentaaliosuuteen). Oliskohan tuossa myös jonkinlainen kevyt chorus mukana? "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
monoculture 20.08.2008 11:08:05 (muokattu 20.08.2008 15:48:42) | |
---|
Herättelyä. Tämmöistä soundia ? http://www.youtube.com/watch?v=SlW0gGsSPsU On niin pirun mahtavan kuulonen. Älkää murskatko ja sanoko että "Presari"... Voisiko joku myös selittää nämä vahvarini nupit mitä ne meinailevat ? "Equalizer" nappi löytyy, ja siinä lähellä "Low, Low Mid, Mid High, High"? Alempana taas Bright ja Boost Kiitos. Ampeg SVT + MXR M-80 basso di+särö -purnukka siihen eteen. En tosta ampegin välttämättömyydestä sitten tiedä ku korviin kuulen vain ton MXR-spedun. Kierrätys kunniaan...tai siis kamat kiertoon. |
pehko 20.08.2008 20:31:53 | |
---|
Bassosta setuppi siten että kielet pääsevät vähän rämisemään nauhoja vasten ja siihen vielä joku overdrive-tyyppinen särö selkään ja siinä se on. meitin soundi...kielet rämisemään ja Digitechin BassDriveria eteen niin aijai. naapurit kiitteleepi. Corruption, war and pain is god. |
L.Ruoska 22.08.2008 15:05:37 (muokattu 22.08.2008 15:08:57) | |
---|
Kielet lähelle otelautaa, soitetaan plekulla, säröefekti, eq:sta keskiäänet pois, korostetaan diskanttia ja bassoa. Ajattelin sanoa samaa, tosin säröä en ollu kovasti huomaavinan. Mun täytyy sanoa että soundina ei kovin kaksinen, soitin ite joskus alkuaikoinani tuollasella mid-cut hymy-EQ:lla mutta oikeasti sehän on tosi kökkö soundi. Yläpäästä kuuluu vaan plekun kihinä ja D- ja G-kielten natina, muttei mitään substanssia. Alapäästä taas kaikki on yhtä HHHMMMMMFFFFFFF....tuolla soundilla ei ikinä kukaan soita mitään sellasia hyviä groovaavia kuvioita, vaan sitä juurisointua ja kitaran toistoa. edit: Oliskohan tuossa myös jonkinlainen kevyt chorus mukana? Puhtaissa soundeista kuulostaa mun mielestä muuten aika hyvältä kun on sellanen puolihuomaamaton chorus aina päällä, eli siis ei niinku varsinaisesti efektinä vaan enemmän osana kokonais-soundia. Nyt vasta hiljattain keksin että mihkä ne kaikki basistit sitä chorusta käyttää, kun itellä se oli silleen täysillä ruuvattuna vaan semmonen yhden tai kahden biisin tehokeino. Easy as fhtagn! |