ANtTIKRISTUS 16.08.2008 13:43:42 (muokattu 16.08.2008 13:47:53) | |
---|
Pitäisi mikki hommata tuohon hintaluokkaan ja ehdotuksia otetaan vastaan. Mikin kaveriksi on tulossa refleksiofiltteri tai akustiikkafiltteri/levy. Kaikki auttajat palkitaan massiivisella plussaryöpyllä. ;) e: Mikin pitäis pelata hyvin yhteen RME Fireface 800 kortin kanssa, joka on myös hankinnassa. Nykykortti on Digidesignin m-box 2, jos tiedolla mitään tekee. Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta. |
axelsson 16.08.2008 14:44:06 | |
---|
AKG C4000:lla et mene metsään. |
ANtTIKRISTUS 16.08.2008 16:02:36 | |
---|
Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta. |
Aleksi Gaiss 16.08.2008 16:25:31 | |
---|
C4000B on ihan jees, mutta suosittelen joko Roden NT-2A'ta tai Audio Technican 4040'aa. Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla! |
Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta. |
ganesha 16.08.2008 16:55:42 | |
---|
tjaa...kun meinasin just kertoa että AKG:n C451B olisi ainakin (teräskielisen)akkarin kaveriksi enemmän kuin passeli ja käynee tietyin varauksin myös voksuihin (riippuen tietysti millainen soundi laulajalla) - olis vielä mahtunut tuohon hintahaarukkaankin. mut ei sit. :D viina. hanuri. ja naiset. |
mhelin 16.08.2008 19:27:25 (muokattu 16.08.2008 20:31:39) | |
---|
|
tiari 16.08.2008 23:47:09 | |
---|
Pitäisi mikki hommata tuohon hintaluokkaan ja ehdotuksia otetaan vastaan. Mikin kaveriksi on tulossa refleksiofiltteri tai akustiikkafiltteri/levy. Kaikki auttajat palkitaan massiivisella plussaryöpyllä. ;) e: Mikin pitäis pelata hyvin yhteen RME Fireface 800 kortin kanssa, joka on myös hankinnassa. Nykykortti on Digidesignin m-box 2, jos tiedolla mitään tekee. Hanki C 451 B (kitara) ja SM58 lauluun. Menee vähän yli neljän sadan mutta ei paljon. Sitäpaitsi kahdella mikillä voit laulaa ja soittaa samaan aikaan! FF800 hoitelee molemmat mennen tullen. |
Aleksi Gaiss 17.08.2008 11:35:26 (muokattu 17.08.2008 11:37:07) | |
---|
Ainakin jos ihan kokonaan akustista matskua äänittelee, kannattaa ehdottomasti hommata isokalvoinen konkka. Itse olen todennut toimivammaksi. Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla! |
Kalmo 17.08.2008 15:05:17 | |
---|
AKG 3000 ei ole hullumpi yleismikki. Toimii sekä laulussa että akustisella skitalla. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Aleksi Gaiss 18.08.2008 22:17:49 | |
---|
AKG 3000 ei ole hullumpi yleismikki. Toimii sekä laulussa että akustisella skitalla. Paitsi että kyseistä mikkiä ei enää tietääkseni valmisteta. Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla! |
loosah 18.08.2008 22:40:37 (muokattu 18.08.2008 22:41:53) | |
---|
Osta joku mahdollisimman hyvä laajakalvoinen konkka, jos haet hyvää ja selkeää laulu/ akkari-saundia! Ei mitään c451B:tä jne. Ei tollasilla pienkalvoisilla kuitenkaan oikein mielellään laulua nauhoittele, jos ei ole jotain painavaan syytä tehdä niin (vaikka akkarissa ja jossain muussa toimivatkin). Toisaalta... Jos pitäis vaan yks autiosaari-mikki valita, valitsisin sm-57:n. Hintakin on halpa. GIGO |
hape 19.08.2008 10:02:40 | |
---|
Täältä ääni Røde NT2-A:lle, vaikka onkin reilusti alle ton sun hintahaarukan. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
ANtTIKRISTUS 19.08.2008 18:48:04 | |
---|
Täältä ääni Røde NT2-A:lle, vaikka onkin reilusti alle ton sun hintahaarukan. Tämä on jo pistetty tilaukseen, kiitos kaikille vastauksista. Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta. |
Torniojaws 19.08.2008 21:13:00 | |
---|
Vortechin kolme täysipitkää nyt CD:nä! Hinta 11,99 euroa. Tilausohjeet webbisivuilla. |
koponen 19.08.2008 23:05:57 | |
---|
Jos äänittää countrya niin tuo akg:n 4000 on kuin potku polveen mut muuten vaikka rödeä mielummin. If it says Marshall on the front, you're good to go |
ANtTIKRISTUS 27.09.2008 08:33:01 (muokattu 27.09.2008 08:46:15) | |
---|
Juu mikki ja refleksiofiltteri tuli ja testailin kaverin kanssa niitä ja ajattelin laittaa pienen ääninäytteen. Soundissa suurimman ongelman aiheuttaa kyllä itse soitin, joka on pienikoppainen muutaman huntin Fender, taitaa olla puukannella mutta muuten laminaattia. Sitte tuo taustan clean sähkis nauhotettiin kans tällä Röödellä, sen taupauksessa kitara on kyllä hyvä mutta vahvistin heikompi. :) http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1¶meter=349434 Kaiken kaikkiaan vaikuttaa hinta/laatusuhteeltaan erinomaiselta peliltä, soundi on mukavan lämmin ja luonnollinen ja se pääsisi varmasti paremmin oikeuksiinsa hyvän ja voimakassoundisemman akustisen kanssa. e: Ja akustiset nauhotettiin siten, että soitin kaks kertaa koko biisin. Hieman ärsyttävää tällainen nauhoitustyyli tämmöiseen fiilistelypohjaiseen biisiin, mutta kaveri joka hallitsee nuo säätöhommat vaatimalla vaatii, koska sillä saa jonkun parhaan stereokuvan tjsp en itse oikein ymmärrä näiden päälle. :/ Jotenkin vain tuntuu, että ns "oikeat muusikot" ei kyllä studiossa vedä ainakaan akustisia tuplana vaan ihan kertanauhoitus riittää... Lauluja ei vielä olla päästy testailemaan, toivottavasti kuulostaa hyvältä siinäkin tarkoituksessa. Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta. |
Värinä 27.09.2008 12:39:38 | |
---|
Stereokuvan aikaansaamiseksi auttaa stereomikitys. Itse olen käyttänyt AKG C3000 kaulan ja kopan liitoskohdassa ja SM57 vaihtoehtoisesti enemmän kaulan puolella, tai sitten tallan suunnilla. Riippuen haluanko enemmän jytää vai kirkkaampaa soundia. 57 on tosiaan ihan näppärä lisä kotistudioon. Itse olen käyttänyt oikeastaan kaikkeen muuhun paitsi lead-lauluun. Eikä ole tosiaan hintava. Joihinkin biiseihin kyllä kitaran tuplauskin tuo mahtavan tunnelman. Itse olen esimerkiksi soittanut toisen kitaran lähempää talla plektralla kirkkaasti pikkaillen. Ja toisen sitten enemmän perus sointukomppausta. Näitä sopivasti panoroimalla saa hienosti soivan kokonaisuuden. Joihinkin biiseihin. Ihan äkkiä en lähtisi akustista suoranaisesti tuplaamaan. Eli niin, että soitetaan tarkasti samalla tavalla kummatkin otot. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
ANtTIKRISTUS 27.09.2008 12:44:04 | |
---|
Stereokuvan aikaansaamiseksi auttaa stereomikitys. Itse olen käyttänyt AKG C3000 kaulan ja kopan liitoskohdassa ja SM57 vaihtoehtoisesti enemmän kaulan puolella, tai sitten tallan suunnilla. Riippuen haluanko enemmän jytää vai kirkkaampaa soundia. 57 on tosiaan ihan näppärä lisä kotistudioon. Itse olen käyttänyt oikeastaan kaikkeen muuhun paitsi lead-lauluun. Eikä ole tosiaan hintava. Joihinkin biiseihin kyllä kitaran tuplauskin tuo mahtavan tunnelman. Itse olen esimerkiksi soittanut toisen kitaran lähempää talla plektralla kirkkaasti pikkaillen. Ja toisen sitten enemmän perus sointukomppausta. Näitä sopivasti panoroimalla saa hienosti soivan kokonaisuuden. Joihinkin biiseihin. Ihan äkkiä en lähtisi akustista suoranaisesti tuplaamaan. Eli niin, että soitetaan tarkasti samalla tavalla kummatkin otot. Kiitos vinkeistä. Tuo röödahan on sellainen laajakalvoinen mikki, pitäisikö siinä tuplamikityksessä olla sitten toinen vastaava? Meillä on kyllä jotain pienikalvoisia mikkejä 2kpl joita on käytetty vahvistimen kautta sähkiksen nauhoittamiseen, mutta silti kaveri on vaatinut tuplasoittosuoritusta. :D Se tuplasoitto siis koskee vain taustariffittelyä ja -näppäilyä, komppausta jne. Kaikki pikkujutut ja leadit nauhoitetaan kyllä kerralla. Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta. |
Värinä 27.09.2008 13:19:29 | |
---|
Itse olen tosiaan tehnyt noita stereomikityksiä ihan erilaisillakin mikeillä. Siis esim. AKG 3000 ja SM 57. Sitten jos alkaa tekeen jotain MS tai XY stereopareja, kannattaa ehkä käyttää samanlaisia mikkejä. Tällöinhän usein haetaan myös enemmän luonnollista stereokuvaa. Onhan niitä ihan jopa matchattuja stereoparejakin tarjolla monelta mikkivalmistajalta. Mutta studiotyöskentelyssähän mikään ei ole säännöistä kiinni. Mikä vaan toimii, niin sillä mennään. Ja kaikkea kannatta kokeilla, vaikkei ihan vakintuunelta toimintatavalta tuntuisikaan... Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |