Aihe: UPS:n toiminnasta
1 2 3 4 5 6 7 8
Klezberg
14.08.2008 18:46:49

Taitaa tuo UPS nimenä olla alunperin peräisin englanninkielen ilmauksesta 'oops'.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Pieni rumpalipoika
14.08.2008 19:07:12

Taitaa tuo UPS nimenä olla alunperin peräisin englanninkielen ilmauksesta 'oops'.

Mä voisin tehdä niille mainosspotin jossa ruskeanuttu pakkaa sprintteriä taustalla soiden "UPS, I did it again".
Rummut nurin ja nussimaan!
Anonymous-jazz
14.08.2008 20:19:11

Sehän tossa UPS:n ja Thomannin nykyisessä yhteistyössä on hyvä verrattuna siihen vanhaan postiennakkosysteemiin että nyt ei tarvitse lähteä postiin asti ja venata kun virkailija naputtelee koneelle 3-7 min. ajan tilausnumeroita. Vaan paketti tulee kotiovelle asti.

Mutta miinuksena se että ei tiedä milloin lähetys tulee kun pitäisi olla käteistä valmiina.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
HarriP
14.08.2008 21:54:14

Vinkki kuriiripostin käyttöön: kandee yrittää näpytellä se kännykkänumero sisään myös siihen nimikenttään esim etunimen perään. Näin se saattaa tulla mukaan sille autoa ajavalle henkilölle.

Tässä toisenlainen kokemus UPS:sta: sovittiin aika puhelimessa - ne soitti mulle-, tulin tasan sovittuun aikaan paikalle ja UPS:n heebot *olivat odottaneet* mua jonkun viisi minuuttia kun olivat olleet ajoissa. Kantoivat sisään (hankalat portaat ja paketissa Rhodes) ja olivat asiallisia ja ystävällisiä.
Lonesome
14.08.2008 23:40:50
Sehän tossa UPS:n ja Thomannin nykyisessä yhteistyössä on hyvä verrattuna siihen vanhaan postiennakkosysteemiin että nyt ei tarvitse lähteä postiin asti ja venata kun virkailija naputtelee koneelle 3-7 min. ajan tilausnumeroita. Vaan paketti tulee kotiovelle asti.

Kiletämättä oli joskus vaivautunut olo Postissa, kun täti yritti saada ulkomaan ennakkoa selväksi.

Vaan jos maksaa ennakkoon tai luottokortilla, niin Itella tuo myös ekaksi suoraan kotiin ja jos ei ole paikalla, niin sitten paketti päätyy Postiin. Enpä ole kolmesta kerrasta kyllä kertaakaan ollut paikalla. Viimeinen oli aika lähellä, kun näin lähetyksen seurannasta, että paketti on kuljetuksessa. Olin sitten 15 minuuttia pois ja eikös olleet käyneet sillä välillä...

UPSin järjestelmä ei ole suunniteltu ainakaan yksittäistä kuluttajaa varten. Vaan taitavat hinnoittelulla tai "kokonaisedullisilla ratkaisuilla" saada sopimuksia itselleen yrityspuolella. Ei UPSia mulle, kun nurkan takana odottavat katastrofit ei muutenkaan innosta.
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
Guildfinger
15.08.2008 09:07:00
Se on merkillisintä, että UPS:in kuski ilmestyy vain oven taakse paketin kanssa, ilman minkäänlaista ennakkoilmoitusta! Turhia keikkoja taitaa olla sillä lafkalla aika runsaasti?! Matkahuollonkin tavarankulkua voi seurailla itse, ja osaa odottaa tekstaria saapuneesta lähetyksestä. Miten UPS voi kannattaa tuollaisella häröilyllä?
Lonesome
15.08.2008 09:26:56
Turhia keikkoja taitaa olla sillä lafkalla aika runsaasti?! Matkahuollonkin tavarankulkua voi seurailla itse, ja osaa odottaa tekstaria saapuneesta lähetyksestä. Miten UPS voi kannattaa tuollaisella häröilyllä?

UPSin toiminnan pääpainon on oltava yritysasiakkaissa ja vastaavissa "virka-aikaan" paikalla olevissa kohteissa. Ei tätä muuten voi käsittää.

Onhan se outoa, kun Itellan kaverin liikkeitä voi seurata, vaan nämä Ruskeat ajelee rinkiä pimeydessä. Niinku diesel olis kovin halpaa. Eihän niillä toisaalta ole varaa/luottamusta antaa kuskeille edes talon kännyköitä...
ganesha
15.08.2008 14:15:09
UPSin kautta tullut jos jonkinmoista pakettia, ja joskus kuski soittaa etukäteen, joskus ei. Itse olen kilpailevan kuriirifirman lähetti ja lähtökohtaisesti soitan yksityisille ja sovin tuomisesta ettei tarvitse turhaan ajella edestakaisin. Silloin kun jää soittamatta niin syy on aina kiire: kun stopit järjestelee jonkinlaiseen ajojärjestykseen eikä aikaa ole kummoisiin poikkeamiin niin silloin ei auta kuin käydä oven takana yrittämässä silloin kun itselle sopii ja jos asiakas ei ole kotona niin lappu luukusta ja uutta yritystä sitten kun asiakkaalle sopii. Tosin meidän puljussa käytäntönä ei ole lähettää paketteja takaisin lähettäjälle vaan joskus pakaasit keräävät pölyä terminaalissa kuukausitolkullakin (jos esim. vastaanottaja onkin ulkomailla tai muuten vaan reissussa). Onneksi asun lähellä UPSin toimipistettä niin uskaltaa tilailla kalliitakin vermeitä T-kaupasta - todennäköisesti kuitenkin muutan tuonne pitäjiin joten taidanpa maksaa tulevaisuudessa tilaukseni etukäteen. Postin kanssa on kieltämättä jouheampaa toimia.

niin ja sit vielä semmoista terveistä että kun tilaatte niitä paketteja tuolta ulkomailta niin ilmoittakaa se puhelinnumero vaikkei sitä nettilomakkeissa erikseen kysyttäisikään. Nopeuttaa nimittäin huomattavasti sitä tilauksen perille tulemista. Yleinen käytöntö taitaa olla melkein joka puljussa että varsinkaan alihankkijoilla ei ole mitään velvollisuutta soitella numerotiedusteluihin, ja kun terminaaliin kerääntyy numerottomia paketteja kymmeniä per päivä niin menee tovi ennenku se suma aina ehditään purkaa.
viina. hanuri. ja naiset.
Krice
15.08.2008 21:41:17

Täytin upsin noutoilmoitusta netissä ja jostain syystä sille ei kelvannut aikaisimmaksi noutoajankohdaksi kuin 6.00 lähtien. Muutenkin harvinaisen sekava koko lähetystapahtuma. Upsilla oletetaan, että ihmisillä on tulostin (piti tulostaa se pakettilappu) ja ne osaavat englantia.
Mika Kangas
15.08.2008 22:21:31
Mutta eikö ne jumalauta osaa upsilta soittaa ja kysyä vaihtoehtoista toimitusaikaa ja paikkaa...? Kaikki muutkin kuljetusfirmat tekee niin, ei kait ne oleta automaattisesti, että työssäkäyvä kansa ois kotona päiväsaikaan?

Ei voi.Oma tapaukseni on seuraava:
Tilasin muutama kk sitten thomannilta tavaraa postiennakolla,siis maksaisin toimituksen yhteydessä.Rupesin sitten jossain vaiheessa ihmettelemään kun mitään ei kuulu ja otin yhteyttä Thomaniin.Sieltä käskivät ottamaan pikaisesti yhteyttä UPSiin ja seurannalla näin että olivat käyneet työaikana jo kaksi kertaa oven takana."Vastaanotto" oli suljettu.

Yritin ottaa yhteyttä UPSiin mutta eivät vastanneet puhelimeen eivätkä sähköpostiin.Ja tavarat lähti takaisin Saksaan.

UPS olettaa että olet paikalla klo 08-16 silloin kun tuovat paketin kun heille sopii.Jos et ole niin voi voi.Joten jos esimerkiksi T-kaupasta tilaa kannattaa se maksaa tilisiirtona jolloin paketit viedään lähimpään postiin jos et ole kotona.Tosin rahojen siirtyminen Suomesta Saksaan kestää viikon ja näin ollen toimitus on sitten hitaampaa.
Lonesome
15.08.2008 23:06:28
Tosin rahojen siirtyminen Suomesta Saksaan kestää viikon ja näin ollen toimitus on sitten hitaampaa.

Ei aivan noin pitkään välttämättä. Pari kertaa olen ennakkoon maksanut ja n. 3 arkipäivää on riittänyt.
opaa
16.08.2008 23:45:17
Mun pitäisi lähiaikoina pistää Thomannille tilausta, teki kyllä pahaa lukea tätä ketjua läpi.. Tulevat koettelemukset.. Mites, jos tilaa Briteistä www.dv247.com nii tuleeko nekin UPS:in kautta?
zekeode
17.08.2008 00:04:13

Upsilla oletetaan, että ihmisillä on tulostin (piti tulostaa se pakettilappu) ja ne osaavat englantia.

Tuntuu olevan oletuksena monessa paikasssa. Toinen mitä oletetaan on, että kaikilla on faksi.
lukeman
18.08.2008 23:10:02
Eli siis UPS kävi (jos kävi) useampaan kertaan päivänä, jota ei sovittu, eikä käynyt päivänä, joka sovittiin... Jos noin on, niin moka on UPS:n. Soita jollekin isommalle viskaalille sinne, ei se firma voi tuommoista touhua hyväksyä.

Bändikaverille kävi myös samoin. Oli kuulemma mukava kyttäillä turhaan UPSin toimitusta. Töissäkin piti välillä käydä, yms. Ei tullut kuitenkaan sakkoa tai muita ylimääräisiä kuluja tuossa tapauksessa.
Lunnu
19.08.2008 13:03:16
Mun pitäisi lähiaikoina pistää Thomannille tilausta, teki kyllä pahaa lukea tätä ketjua läpi.. Tulevat koettelemukset.. Mites, jos tilaa Briteistä www.dv247.com nii tuleeko nekin UPS:in kautta?

Itse tilasin juurikin DV247:sta pari efektilootaa plus sunmuita kieliä.
Kenties olen poikkeus, mutta minun kohdallani tomitus ja logistiikka on toiminut esimerkillisellä tavalla.

Maksettuani VISAlla DV247:lle sain vahvistuksen ja kun he olivat tehneet tarvittavat tarkistukset sain UPS tracking numeron, jonka avulla pystyin seuraamaan paketin kulkua pitkin eurooppaa.

Saapumispäivänä minulle soitettiin UPS:stä ja ilmoitettiin että 'paketti toimitetaan klo senjasen jälkeen, onko ketään paikalla'. Ilmoitin että vaimo on paikalla ja vaikka vaimo sitten unohti koko asian ja lähtikin kauppaan ei silti mennyt toimitus pilalle vaan minulle soitettiin vielä ovelta, että ei taida sittenkään olla ketään kotona, mitäs tehdään?

Saatiin sovittua vielä että kuriiri jättää paketin ulkovarastoon. Ihan hyvä maku jäi suuhun.
Nostalgy is not what it used to be
jiiar8
19.08.2008 22:19:58
Tilasin Thomannilta 13.8 aamuyöstä tavaraa ja laitoin hätäpäissäni pankkimaksulla, koska ei ollutkaan enään mahdollisuutta saada ennakolla. Iltapäivällä tuli sähköpostiin tilinro ja numero suomalaiselle kaverille jos haluaa lisäinfoa yms. Soitin 13.8 samantien ja sovittiin että laitetaan UPS:n kautta, koska kulut samat 20 euroa, toimitus kestää yleensä 6-8 arkipäivää.....Toimitus työpaikalle ja käteismaksu, kuulosti hyvältä. Tavara lähti liikkeestä keskiviikkona 13.8 klo 17.04. Maanantaina 18.8 klo 10.50 ruokapöydässä soi puhelin, ja upsin kaveri ilmoitti että tavarat ovat portilla: rahaa ei ollutkaan vielä nostettuna joten äkkiä ruokaa huiviin, sikalaariin ja juosten pihalle. Kerroin kaverille tilanteen ja eikun 100 metrin päähän automaatille rahat nostamaan, annoin rahat käteen ja kuittasin paketin, johon kaveri: meillä ei ole antaa vaihtorahaa. Otin 50 e kädestä ja astuin selän takana olevaan kauppaan, missä rikoin setelin, annoin muutaman kymmenen senttiä ylimääräistä ja sain paketin. Homma ok, ja kannoin paketin työpaikalle...tuli lämmin. Summarum: Tällä kerralla nopea toimitus, mutta jatkossa tasaraha taskussa, saattaa toimitusaika heitellä näköjään puoleen jos toiseen..... nyt liian nopea ;)....Thomannin kaverin kanssa arvioitiin että saapuu mahdollisesti ennen seuraavan viikon loppua.....
sartzan
19.08.2008 23:48:45
Syrjäisimmille seuduille paketit toimittaa alihankkija, eli välttis UPSin kuriiri ei ikinä tule kilkuttamaan ovikelloa, vaikka kaupanteon tiimellyksessä toimitustavaksi mainittaisiinkin UPS. Oma kokemukseni on Rovaniemeltä, jonne tilasin AppleStoresta koneen, ja täällä UPSin toimitukset hoitaa näemmä posti.

Itselläni ei tuosta UPS-kokemuksesta ole kovin pahaa sanottavaa. Osoitekämmi kyllä matkan varrelle sattui, mutta tuohon lienee alkuperäisenä syynä storen erikoisehkoa tapaa noudattanut tilauskaavake (Nimille luonnollisesti omat rivit, mutta sitten kadun nimelle ja talon numerolle oma rivi, rapun kirjaimelle ja asunnon numerolle oma rivi, ekstrarivi, jonka jälkeen postinro jne), minkä takia eivät sitten jossain toimitusketjun vaiheessa olleet osanneet enää arpoa kadun nimen ja numeron perään enää rappua ja asunnon numeroa. Nyt jos tilaisin storesta jotain, täyttäisin kaavakkeen "suomalaiseen tapaan", enkä noudattaisi orjallisesti sitä kaavakkeen muotoa..

Luonnollisesti heti tilaushetkestä lähtien seurasin kuola valuen tilauksen ja toimituksen edistymistä, ja eräs päivä huomasin tyrmistyksekseni, että toimitusta oli tietojen mukaan yritetty edellisenä päivänä, mutta "allekirjoitusta ei saatu". Soitin UPSille, josta sain postin pakettikoodin, jonka kanssa tepastin tuohon lähipostiin, ja sieltä iloisena paketin kanssa pois. Sattui vielä autollisia tuttuja pahaksi onnekseen parveilemaan jonossa takanani, joilta sain liftattua kyydin 13 kg paketilleni ja itselleni kotiin, jei!:) Alkuperäinen arvio toimitusajasta UPSin sivuilla oli 14.8., mutta paketti olisi ollut minulla ilman tuota osoiteongelmaa jo 11.8, ongelman takia meni seuraavaan päivään. Puhelinnumero oli kyllä paketin päällä osoitetietojen joukossa, mutta eivät (Itellalla) olleet jaksaneet siihen soittaa.
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
H. Ani
20.08.2008 09:10:32
Poikkeus vissiinkin vahvistaa säännön.

Tilasin, jostain nettikaupasta DVD-aihioita ja UPS toimitti tavaran. UPS:n kuski soitti aamupäivällä, että olenko monen aikoihin kotona. Sanoin, että menee varmaan viiteen töissä. Asia oli ok.

Puolen päivän jälkeen kyseinen kaveri soitti uudelleen, että ei kerkeäisikään toimittaa pakettia enää viiden jälkeen, mutta voisiko tuoda paketin vaikka suoraan työpaikalleni jonkin ajan päästä. Sanoin, että mikäs siinä. Kolmannen kerran kaveri soitti kun oli työpaikkani aulassa ja kävin siitä noutamassa ostokseni. Mielestäni tuo oli jo hyvää palvelua :) eli joskus näinkin päin.
Quod scripsi, scripsi!
Simo78
20.08.2008 10:50:12
Oma aikaisemmin ketjussa mainitsema tilaus hoitui aivan loistavasti! Vielä tyhmänä tilaus tehtiin kiire aikataululla, mikä nyt nettitilauksissa kaikkea muuta kuin järkevää. Tänään töiden jälkeen käyn hakemassa. Ai niin se pieni mutta, ei tullut UPS:n kautta, tai siis käyn hakemassa aivan muun nimisestä firmasta, thomann tilaus kyseessä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)