Aihe: 2-vuotaialle rummut
1
Jarzki
10.08.2008 23:05:19

Juu-u, poika hakkaa jo nyt lujaa rumpukapuloilla kaikkea mahdollista musiikin mukana ja headbängää kovaa mukana. Mitenköhän on, voisko ton ikäiselle jo hommata jonkinlaisen pienen setin ja onko suosituksia minkämerkkistä / kokoista kattausta kannatais katella? Hinnasta viis.. pojan hyvä mieli on tärkeämpi :)
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
OPJ1974
10.08.2008 23:28:42

Juu-u, poika hakkaa jo nyt lujaa rumpukapuloilla kaikkea mahdollista musiikin mukana ja headbängää kovaa mukana. Mitenköhän on, voisko ton ikäiselle jo hommata jonkinlaisen pienen setin ja onko suosituksia minkämerkkistä / kokoista kattausta kannatais katella? Hinnasta viis.. pojan hyvä mieli on tärkeämpi :)

Meillä vähän sama homma. Poika on 3-vuotas ja on melkoinen rokkari.

Ajattelin projektiksi ottaa, metstästää ja kasata irtorummuista tt10-tt12-bd16" setin ja 12" virvelillä. Ja ihan oikealla hardwarella ja pelleilläkin vielä. Niitä kauppojen mikki hiiri-rumpuja kun ei viitsisi ottaa, kun tietää työn laadun ja niin edelleen.

Aattelin, että sitten kun poika kasvaa niin sanotusti setistä ulos, niin sen saisi myytyä eteenpäin

Tekeeköhän mikään firma 16" basarille sopivia, junioreille tarkoitettuja pedaaleita?
"Rumpu tykkää, kun sitä lyö."
Jarzki
11.08.2008 08:02:19

kamelisko
11.08.2008 10:20:29 (muokattu 11.08.2008 10:21:02)
Meillä on poika paukutellut 1,5 -vuotiaasta saakka sähkörummuilla. (ikää on nyt neljä) Valintaan tietty vaikutti se, että asuimme (ja asumme edelleen) kerrostalossa. Meteli on pieni ja voi soittaa musiikin mukana kuulokkeilla. Lisäksi ollaan soiteltu yhdessä akustisen kitaran ja pianon kanssa niin että rummut on kytketty stereoihin.
Silti aina kun näkee oikeat rummut pitäisi päästä soittamaan ja varsin hienosti niilläkin kulkee.
Sähkikset (ainakin rolandin) saa säädettyä niin matalalle että yltää bassarin pedaalille tarvittaessa.

Nyt vaan pitäisi ostaa toiset samanlaiset kun toinen poika alkaa olla sen 1,5 vuotias kanssa ja soittamaan pitäisi päästä aina samaan aikaan :D
Niq
11.08.2008 10:26:13

Nyt vaan pitäisi ostaa toiset samanlaiset kun toinen poika alkaa olla sen 1,5 vuotias kanssa ja soittamaan pitäisi päästä aina samaan aikaan :D

Aiheutat elinikäiset traumat ja hommaat sille basson. :)

Ite just hommasin läjän Pearlia josta väsään seuraavanlaisen kokoonpanon: 18" bd, 10" tt, 14" ft ja 13" snare. Tuolla kelpaa 3,5v pojan rummutella, kun ei vielä isukin normikokoisen Tama-setin polkimille yletä.

Samalla isukki saa laiskan miehen keikkasetin. :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
OPJ1974
11.08.2008 15:32:54

Aiheutat elinikäiset traumat ja hommaat sille basson. :)

Ite just hommasin läjän Pearlia josta väsään seuraavanlaisen kokoonpanon: 18" bd, 10" tt, 14" ft ja 13" snare. Tuolla kelpaa 3,5v pojan rummutella, kun ei vielä isukin normikokoisen Tama-setin polkimille yletä.

Samalla isukki saa laiskan miehen keikkasetin. :)

Eikös tuo 18-tuumainen ole vielä julmetun korkea/iso tuollaiselle 3-vuotiaalle? Tietty riippuu, kuinka pitkä juniori on. Mun geeneillä meidän pikkumies ei ole mikään jättiläinen, niin siksi aattelin 16-tuumaisesta (lattia)tomista basarin värkätä.
Mistä erottaa ammattilaisen ja amatöörin? Ammattilaista on hankala saada lavalle, amatööriä puolestaan ei saa kirveelläkään lavalta pois.
Niq
11.08.2008 16:11:42

Eikös tuo 18-tuumainen ole vielä julmetun korkea/iso tuollaiselle 3-vuotiaalle? Tietty riippuu, kuinka pitkä juniori on. Mun geeneillä meidän pikkumies ei ole mikään jättiläinen, niin siksi aattelin 16-tuumaisesta (lattia)tomista basarin värkätä.

Ei se siinä mielessä ole, että etutomin saa kuitenkin basarin viereen inhimilliselle korkeudelle. Lähinnä pohdintaa aiheuttaa tällä hetkellä penkki ja virveliteline. :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
fifehole
11.08.2008 22:04:28

Ei se siinä mielessä ole, että etutomin saa kuitenkin basarin viereen inhimilliselle korkeudelle. Lähinnä pohdintaa aiheuttaa tällä hetkellä penkki ja virveliteline. :)

Laita ISS kiinnike tai kylmästi tomirosetti snareen. Virvelitelineitä saa aika minikokoisina tai lyhennä tavallinen teline sopivaksi. Näin jollain Taman starcast vai mikä se oli systeemin snaressa. Silloin sen saa laskettua aika alas.
Head for an eye
OPJ1974
11.08.2008 22:25:54

Ja eipä tule sitten harmaita hiuksiakaan niiiin paljon, kun ei tarvitse niitä jalkoja modata lattiatomiin. Puhumattakaan puuvanteiden metsästyksestä 16-tuumaiseen.

Niin tai näin, pojalle on setti saatava. Kohta ei ole enää sohvatyynyistä mitään jäljellä. Ja sohvakaan ei ole halpa, luultavasti kalliimpi kuin rumpusetti :)
Mistä erottaa ammattilaisen ja amatöörin? Ammattilaista on hankala saada lavalle, amatööriä puolestaan ei saa kirveelläkään lavalta pois.
wavelength
12.08.2008 14:11:59

Yksi vaihtoehto matalalle penkille on laittaa nappula soittamaan seisaaltaan. Koordinaatio ei kumminkaan riitä haitsupolkimen hallintaan, joten flaminglipsuttelu käy aivan hyvin laatuun ensimmäisten vuosien aikana...
En tiedä mistä puhun.
Ruutikallo
12.08.2008 21:26:25

Meillä ei oo setiteistä ollu kiinni. nyt on neljä settiä mistä valita ja jäbä kolaa mitä millonkin. välillä seisaalteen ja välillä istuen, jolloi biitissä 1 ja 3 tulevat potkaisemalla kalvoa =)

Ikää parin kk:n päästä 4v.

http://muusikoiden.net/dyn/users/34326.jpg

-H-
"Bilemetallijeejeemättö!!!" -IJarro-
Ruutikallo
13.08.2008 00:04:58
Mutku mä olen köyhä, en omista kuin yhden setin ja olen kaiken lisäksi saakelin nuuka omasta setistäni :) Eli kun itsekin pitäisi päästä soittamaan ja ajattelin, että poika tulisi toisinaan mukaan. Jotta voidaan pitää kunnon drum battle, pitää pojalle hankkia oma.

Luultavasti poika soittaa mut suohon, mutta mitä siitä :D

Päästä pojan ideat valloilleen. Mikä sen mukavampaa kun seurata oman jälkikasvun kohkaamista.

Hämmästyin siitä miten nopeasti omaksui biitin, siis motorisesti.
Enkä koskaan ole pakottanut soittamaan pikemminkin päin vastoin.
Jäbä on vaan kuunnellut ja kuunellut ja sylissäni soittanut.

Toivottavasti hän kasvaa paremmaksi muusikoksi kuin minä.
Tai miksi tahansa kunhan tekee paremmin kuin minä =)

-H-
ramzuz
16.08.2008 00:36:47
Ludwig valmistaa 16 basarilla olevaa juniorisettiä. Oikein sopiva setti lapselle ja telineetkin ovat toimivia. Hinta muistaakseni 250e paikkeilla. Esim. Turun Super Ostiksesta löydät kyseisen. www.superostis.net
Jarzki
19.08.2008 21:05:10

Ludwig valmistaa 16 basarilla olevaa juniorisettiä. Oikein sopiva setti lapselle ja telineetkin ovat toimivia. Hinta muistaakseni 250e paikkeilla. Esim. Turun Super Ostiksesta löydät kyseisen. www.superostis.net

Kiitos tästä. Kotiutan tuollaisen http://www.beatman.fi/product_details.php?p=763 huomenissa 250€ paikallisesta putiikista... ehkä hiukka iso mutta kasvaahan juniori vartta päivä päivältä lisää :)
GrungeRock
14.09.2008 12:25:11

Ostin pojalleni 2v ikäinen kun oli niin basix merkkisen setin, hyvä setti junnuille. Nyt jo 5v ja mukavasti hän on jaksanut opetella. Tietenkin käy säännöllisen epäsäännöllisesti treeni kämpillä soittamassa joko Taman royalstar tai starclassic seteillä, arvatenkin valitsee laadukkaammat kannut.
Pellit ovat isän vanhoja ja hardware omaani.
Varma asia on että hän menee isästä ohitse jossain vaiheessa ja minä nautin siitä suunnattomasti :-)
Tärkeintä ei ole musiikki vaan rakkaus musiikkiin..
Ruutikallo
14.09.2008 17:00:38
Jukoliste kollegat.

Mun oli pakko tullu ton juniorin kanssa pois meijän rumpuhuoneesta kirjoittamaan kokemukseni.

Aiemmin tämä hiukka vajaa 4-vuotias on soitellut "biittiä" hh kiinni.
Tänään hän vaati sen avaamaan joten eihän isän ollut pakko kuin myöntyä.

Meillä on sikäli mukavat olosuhteet että poika soittaa settiä ja mä treenaan tekniikkaa pädiin. Samalla kuunnellen miehen edistystä ja intoa.

No, asiaan. n. puoli tuntia sitten jätkä sano mulle, että kattos iskä mä näytän yhen jutun. No mä ajattein että joku minä hän on kuullu tai jtn.

Herra nappasi 3 kapulaa ja tunki yhden hh:n väliin, joka oli siis noin tuuman auki.
Polkaisi haitsun kiinni ja alkoi soittaa siihen haitsusta ulos törröttävään kapulaan.

HERRAJUMALA, ajattelin.

Tota on pakko testata... Ja avot sehän onkin oikein mainoin kuuloinen.
HH artikuloi vaikka soitat siihen keppiin.
Saat puusoundin yhdistettynä hh:iin. Ja avauksetkin toimivat kun pitää huolta että kapula pysyy paikoillaan.

Täältä tähän.

-H-
kamelisko
23.12.2008 10:35:29
Näin ennakkoluulottomasti ne uudet jutut syntyy! Me aikuiset ollaan niin tylsiä ja kaavoihin kangistuneita yleensä...

Oma poika täytti tuossa viisi vuotta ja on oppinut basarin käyttöä ja fillejä lähtee jo ihan hienosti tahdissa ja oikeissa kohdissa. Mahtavinta on kun soitetaan yhdessä jotakin biisejä, minä kitaralla ja poika rummuilla.

Hyvää joulua!
Ruutikallo
23.12.2008 16:11:04
Näin ennakkoluulottomasti ne uudet jutut syntyy! Me aikuiset ollaan niin tylsiä ja kaavoihin kangistuneita yleensä...

Oma poika täytti tuossa viisi vuotta ja on oppinut basarin käyttöä ja fillejä lähtee jo ihan hienosti tahdissa ja oikeissa kohdissa. Mahtavinta on kun soitetaan yhdessä jotakin biisejä, minä kitaralla ja poika rummuilla.

Hyvää joulua!

Se on kyllä erittäin antoisaa seurata lapsen kehitystä soittosaralla. Ja tietysti muutenkin.

Mukavasti poikii ideoita mitä ei itselle ehkä koskaan tulisi mieleen kokeilla.

Rauhallista joulua kaikille.

-H-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)