Pedroz 04.07.2008 19:57:11 | |
---|
En ole ikinä ymmärtänyt, että jotkut arvostavat Going For The Onea. Levy lähtee heti pieleen jo avauksen kammottavalla slidella. Jos levyn kuuntelee loppuun asti, sieltä löytää yhden kaikkien aikojen parhaista progebiiseistä, nimeltään Awaken. Tällä hetkellä suosikkibiisini Yesin tuotannosta, muu levy kyllä jää pahasti sen jalkoihin, vaikka kelpo kamaa pääosin onkin, erityisesti Turn of the Century. Nimibiisin alkuriffi oli pitkään ärsyttävintä Yesiä ikinä, mutta jotenkin nykyään suhtautumiseni on muuttunut, ja arvostan sitä Yesille harvinaisena ja toimivana musiikillisena vitsinä. Ihan kuin Fragilen b-puolen avaamista Five Per Cent for Nothingilla. "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Mr T 09.07.2008 17:47:06 | |
---|
Uutta huhua jo kehiin bändin tiimoilta. Tämä sivusto on ollut tähän saakka varsin luotettava uutistensa kanssa, joten saas nähdä, miten hommat etenee... http://www.bondegezou.co.uk/wnyesm.htm The long-term implications of Anderson's condition are unclear, but rumours suggest that Yes and Anderson are going their separate ways. In the run-up to the tour being officially cancelled, the rest of the band were considering their options and thought was given to the possibility of touring with a replacement lead singer either in the original dates or later in the year.'I hate your music and you hair is too long
But I'll sign you up because I'd hate to be wrong' |
V Aalto 10.07.2008 01:15:18 | |
---|
No niin, voivat sitten soittaa keikoilla Draman kokonaisuudessaan! Melkoinen sääli kyllä, ei Yes ilman Andersonia kuulosta kovin luontevalta. No, ehkä se nyt on hyväksyttävä että tämä bändi jää multa näkemättä. |
Regalis Apertura 10.07.2008 21:54:46 | |
---|
No toivottavasti vaikkapa ensi vuonna Anderson on siinä kondiksessa että voivat kiertää siinä kokoonpanossa kuin alunperin suunnittelivatkin (eli Anderson/Howe/White/Squire/Wakeman, tosin Oliver Wakeman tuuraa isäänsä)... Eikä olisi pahitteeksi Euroopankin rundi;)... |
Bongowing 18.07.2008 16:09:25 | |
---|
Jos levyn kuuntelee loppuun asti, sieltä löytää yhden kaikkien aikojen parhaista progebiiseistä, nimeltään Awaken. Tällä hetkellä suosikkibiisini Yesin tuotannosta. Samaa mieltä. Itse tykkään enemmän Keys to ascensionin livevedosta. There is no ought from is. |
Pedroz 18.07.2008 17:13:13 | |
---|
Samaa mieltä. Itse tykkään enemmän Keys to ascensionin livevedosta. Awakenista on monta hyvää liveversiota, erityisesti muistaakseni juuri tuo Ascension, mutta kaikista niistä puuttuu muutamia laulustemmoja, jotka ovat studioversiossa aivan mahtavia. "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Nikula 24.07.2008 21:07:30 | |
---|
Mahtava bändi. Löytöretki vasta puolessa välissä, mutta suosikeiksi tähän mennessä ovat nousseet: 1. Drama (Unohdettu helmi. Helmien helmi!) 2. Fragile 3. Close to the edge Mutta kaikki riippuu katsontakannasta. Jokainen Yes-plaatta toimii, myös kasari. By the way, miksi tuo Drama on niin vähän hehkutettu? Sehän on täydellinen kokonaisuus täydellisillä biiseillä. |
bedlam 24.07.2008 21:54:33 (muokattu 24.07.2008 21:55:15) | |
---|
By the way, miksi tuo Drama on niin vähän hehkutettu? Sehän on täydellinen kokonaisuus täydellisillä biiseillä. No kyllähän sen ymmärtää, että faneille merkkaa aika paljon se että Jon Anderson ei ole levyllä mukana. Ja varmasti bändille itselleenkin. (Vaikka esim. itse en *öhm* sitä olisi edes välttämättä ilman kansien lukemista ja dokkarin katsomista koskaan tajunnutkaan, sen verran hienosti Horn imitoi.) Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Pedroz 24.07.2008 22:13:45 | |
---|
Machine Messiah ja Tempus Fugit ovat oikein kelpo biisejä, mutta muu levy on aika vaisua tavaraa, erityisesti White Car ja Into the Lens. Tosin kyllähän niistäkin joskus nauttii, jos oikein voimakas Yes-olo iskee. "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Mr T 24.07.2008 22:29:27 | |
---|
Minun mielestä Squiren bassonsoitto on parhaimmillaan Dramalla. Muutenkin levy on loistava. Harmi, että tämä kokoonpano jäi niin lyhytaikaiseksi. "Word is Live" on tuolta porukalta muutama keikkataltiointi ja hyvin toimii. 'I hate your music and you hair is too long
No, jos tuo Top5-lista vaikka ensiksi. 1. Close to the Edge 2. The Yes Album 3. Yesterdays (vaikka onkin kokoelmalevy, niin sille onkin sitten läimäisty kaikkia loistavuuksia) 4. Open Your Eyes 5. Going for the One Yes on kyllä hieno yhtye. Jon Andersonin ääni on jotain elämää suurempaa (minultakin on jäänyt vähemmälle tuo Jonpattoman Yessin kuuntelu). Ladderi nyt jäi pois listasta, koska on kovin antiprogeinen... Se olisi varmaan ollut kuudes tuossa listassa, sillä kaikessa ärsyttävyydessään Lighntning Strikes on kiwa kipale, ja onhan sillä myös Homeworld (The Ladder) ja Messenger (unohtamatta 'Can I':ta ^__^). Thank you for the music!
~ Shindleria Praematurus (The Fish) ~ |
Pedroz 05.08.2008 17:28:21 | |
---|
Ladderi nyt jäi pois listasta, koska on kovin antiprogeinen... Jos tuo on peruste jättää levy pois listalta, niin mitäs tuo Open Your Eyes siellä tekee? ;) "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Shindleria Praematurus 06.08.2008 13:11:37 | |
---|
Jos tuo on peruste jättää levy pois listalta, niin mitäs tuo Open Your Eyes siellä tekee? ;) Heh, öö... sitä sietää miettiä : ) No toinen perustelu oliskin sitten, että Open Your Eyesilla on aika paljon minun korvaa miellyttäviä renkutuksia, jo Universal Garden ja Fortune Seller pelkästään hankkivat sille sijan listaani (ja muutkin kipaleet). Ai ai kyllä voisin Fragilenkin tuohon mahduttaa, jollekin jaetulle kolmossijalle kenties. Kuuntelin sen kipaleita tässä aamulla In A Word: Yes -kokoelmaälbyymiltä ja rupesi harmittamaan kun se jäi pois. Sickness will surely take the mind where minds can't usually go. |
Juho L 10.08.2008 21:59:54 | |
---|
Nyt se on tapahtunut! Hurahdin Yesiin. Kaikki nämä vuodet, jotka olen viettänyt progeklassikoiden parissa, ovat olleet vuosia ilman Yesiä. Monesti yritin kuunnella bändiä, mutta jokin siinä aina tökki. Lähinnä Jon Adersonin vokalisointityöskentely ja lisäksi erehdyin aina kuuntelemaan Closer to the Edgeä, kun sitä jengi aina hehkutti - Miksei kukaan sanonut, että Fragile on paras? Nyt tässä olen Fragilea pyöritellyt ja tämähän on hiton kivaa muzakkia. Pitkästä aikaa leppoisaa seiskariprogea, mitä ei ole kuluttanut puhki. Hienova! |
sub zero 10.08.2008 23:16:49 | |
---|
Tales of the Topographic Oceansin eka levy on tosi symppistä musiikkia. Siitä löydät lisää erinomaista Yesiä joka puuttuu suosituslistoilta. Setin toinen levy on katkonaisempi, sen ois voinu jättää pois, vaikka on sekin kuuntelemisen arvoista. huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
2541 10.08.2008 23:23:48 | |
---|
Tales of the Topographic Oceansin eka levy on tosi symppistä musiikkia. Siitä löydät lisää erinomaista Yesiä joka puuttuu suosituslistoilta. Setin toinen levy on katkonaisempi, sen ois voinu jättää pois, vaikka on sekin kuuntelemisen arvoista. Onhan kakkoslevyllä kuitenkin "Ritual" mikä on setin paras biisi. |
sub zero 11.08.2008 11:19:52 | |
---|
Onhan kakkoslevyllä kuitenkin "Ritual" mikä on setin paras biisi. en mä muista kun en ole kuullut vuosiin, mut ei se kakkoslevy mun mielestä niin hyvä ollut huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
Mr T 11.08.2008 11:32:56 | |
---|
Tales on alusta loppuun parhautta. Yhtään hetkeä en siitä vaihtaisi pois. Ancient on usein huonoiten ymmärretty osa, mutta upea sekin on. 'I hate your music and you hair is too long
Gaines 12.08.2008 08:59:28 | |
---|
Nyt se on tapahtunut! Hurahdin Yesiin....klip klip...Nyt tässä olen Fragilea pyöritellyt ja tämähän on hiton kivaa muzakkia. Pitkästä aikaa leppoisaa seiskariprogea, mitä ei ole kuluttanut puhki. Hienova! Hieno homma että olet löytänyt Yes-äänesi :) Tässä taas nähdään, että ei pidä kuunnella liikaa muiden sanomisia vaan "löytää" nämä jutut itse rohkeasti kokeilemalla. Sitä ei koskaan tiedä mitä sielä kulman takana odottaa. Antoisia hetkiä loistavan bändin ja musiikin parissa! Sydän lyö ja parta kasvaa! |
Adrift 15.08.2008 18:22:37 | |
---|
Nyt soi tänään ostettu Close to the Edge LP, vaikuttaa melko hyvältä juu... Pari kertaa varmaan saa kuunnella ennenkuin täysin avautuu. |