Aihe: csibi sticks
1 2
mattijii
30.07.2008 14:19:56
Tunteeko kukaan otsikon kapulamerkkiä? Onko kukaan käyttänyt? Unkarilainen, edullinen ja käyttää nettisivujensa mukaan samaa teknologiaa kuin ProMark.
wavelength
30.07.2008 15:52:56

Sama teknologia = lyödään puisella tikulla esinettä, jolloin esineestä kuuluu ääni?
En tiedä mistä puhun.
mattijii
30.07.2008 15:59:06
Sama teknologia = lyödään puisella tikulla esinettä, jolloin esineestä kuuluu ääni?

Toki niinkin :), tarkoitin samaa valmistusteknologiaa eli laitteet ja ehkäpä know how'kin.
isoaarne
30.07.2008 20:44:51
Rumpu.netin puolella on pari kaiffaria jotka tietääkseni ovat tilanneet kyseisiä kapuloita, jos tästä mitään hyötyä olisi.
"Mä oon vaan rumpali." Hoho.
mattijii
31.07.2008 00:07:03
Rumpu.netin puolella on pari kaiffaria jotka tietääkseni ovat tilanneet kyseisiä kapuloita, jos tästä mitään hyötyä olisi.

kattelin sieltä, en vaan löytänyt.... :(
Bobana
31.07.2008 00:21:00
Mikä ihmeen teknologia siihen tarvitaan että sorvataan puusta kapula...?

Se ei tarvi mitään muuta kun jonkun joka tajuaa kuinka puussa syyt kulkee ja näkee sen päällepäin. Siitä tulee laadukas kapula.
Ite olen reklamoinut Pro-Markin vinosyisistä kepeistä koska ne eivät kestä yksiä treenejäkään. Valitsen aina omani yksilöllisesti ja näinollen saan mättämiseen juuri oikeanlaiset tikut jotka kestävät.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
JanneO
31.07.2008 14:20:00
Olen käyttänyt noita Csibin kapuloita vuodesta 2001 lähtien ja todennut ne erittäin hyviksi hinta/laatusuhteeltaan. Edullisia kapuloita, mutta ehkä hivenen ailahteleva laatuisia.
Ensimmäisenä minulta noista on hajonnut kapuloiden tipit. Osa kapuloista saattaa olla hivenen kieroja tms.
Mutta jos hinta posteineen ja kunnon tilausmäärillä on jäänyt 2-4 euroon per pari, niin mikä ettei.
Saman mulla nuo on yleensä kestäneet kuin Vic Firthin tai muiden "hitech" valmistajien kepit. En enään viitsi maksaa 12-16€ per pari kapuloista, joista hajoaa tippi ihan samassa ajassa.
Hinnallisesti sitten tuo Balbex alkaa olemaan aika lähellä ja on laadullisesti hivenen parempi. eli parit ovat tasapainotettuja keskenään ja suoriakin jo, mitä Csibit ei aina ole.

Minä ainakin voin suositella Csibiä, niinkuin Balbexiakin.
mattijii
31.07.2008 19:09:25
Kaipa ne sorvit ja sahat edustavat jonkinlaista teknologiaa kun kelpaavat maailman suurimmalle kapulavalmistajalle? Olkoon miten vaan, Csibi lähettää muutaman parin testattavaksi. Mikäli laatu on hyväksyttävää, ajattelin tilata 30 - 40 paria, jolloin postikulut tulevat olemaan n. 50 c / pari, eli kapuloiden hinnaksi tulisi huomattavasti alle 5 ernoa. Selvä pyy, anoi Vänttinen jänistä. Kerron kokemuksistani kunhan ensin niitä hankin - ainoastaan näiden Csibi-keppien osalta :).
Brucepekka
01.08.2008 05:42:45
Ite tilasin tuolta 40 paria. Yleisesti kestänyt hyvin. Muutamia kehnompia keppejä oli seassa. Jatkossa tilaan edelleen tuolta. Parin hinnaksi jäi posteineen ja omalla printillä muistaakseni 3,2 e.
zak69
01.08.2008 10:11:29
Ite tilasin tuolta 40 paria. Yleisesti kestänyt hyvin. Muutamia kehnompia keppejä oli seassa. Jatkossa tilaan edelleen tuolta. Parin hinnaksi jäi posteineen ja omalla printillä muistaakseni 3,2 e.

Eli mikäs tuolla on minimimäärä tilaukselle, äsken kävin kattoon ja olin lukevinaan että 50 paria? Ja mites tuo käytännössä tilaus hoituu, onhan noi nyt niin halpoja että pakko testata kyllä.
...miten toi oikein soittaa....
Brucepekka
02.08.2008 08:22:46 (muokattu 02.08.2008 08:23:26)
Eli mikäs tuolla on minimimäärä tilaukselle, äsken kävin kattoon ja olin lukevinaan että 50 paria? Ja mites tuo käytännössä tilaus hoituu, onhan noi nyt niin halpoja että pakko testata kyllä.

Ei siinä ollu ainakaan tossa tammikuussa mitään minimirajaa. En tiiä onko muuttunut. Toimituskuluissa säästää mitä enemmän tilaa. Homma toimii niin,että paat maililla jpg kuvan minkä haluut keppiin. Kaveri pisti palikat postiin samana päivänä kun rahat olivat siirtyneet. Paketti saapui noin 14 työpäivän päästä. 3 eri mallia otin. Löyty toi mailikin minkä sain vastaukseksi:

Hello!

1 pair drumstick: 2 Euro

Privat label: 10 Euro (only first order)

Shipping: 30-40 pairs: 38 Euro
40-75 pairs: 48 Euro
75-120 pairs: 58 Euro
120-170 pairs: 68 Euro

Regards: Attila Csibi.
Kailis
02.08.2008 15:41:09

Ovat hikkoriako? Ja tasalaatuisuuden kanssa ongelmia? Saan jenkeistä jatkuvasti tuliaisina keppejä (n. 3 egee/pari, Vateria tai Vic Firthiä), joten en taida uskaltaa.
Point
03.08.2008 12:07:27
Halpoja ainakin ovat, pitäisiköhän kokeilla... Vähän on huonoja kokemuksia yleisesti ottaen halpiskapuloista. Ostin yhden parin Accademix(;)-merkkisiä tikkuja, koska maksoivat vain sen kolme euroa. Kapuloissa lukee "Made in Vic Firth Factory". Hah.
Nakkasin nämä mukaani niin nopeasti, että en ehtinyt pahemmin tarkastelemaan laadukkuutta paikan päällä. Kotona huomasin, että toisen kapulan tippi oli ihan eri mallinen kuin toisen(vaikka kapula oli samaa mallia toisen kanssa) ja toinen oli paljon kevyempi kuin parinsa.
Eihän näillä soittamisesta tule yhtään mitääs. Tuntuvat myös olevan ihan älyttömän pehmeää ja heikkoa puuta, ensimmäisillä symbaaliniskuilla jäi kauheat vekit tikkuihin. Tavallaanhan olisin voinut tarkastaa jo kaupassa ovatko kapulat tasapainossa keskenään jne. mutta enpä tullut ajatelleeksi. Viisaapmpi ensikerralla.

Mutta näitä Csibi-tikkuja voisin kyllä kokeilla, jos ovat ihan kohtalaisiksi tikuiksi paljastuneet. Rumpu.netissä ainakin Jäsen Biem on tilannut itsellensä satsin näitä. http://rumpu.net/index.asp?sivu=galleria&kuva=6681
mattijii
05.08.2008 11:59:43
Tänään tuli postissa 8 paria erilaisia tikkuja. Haluaako joku kokeilla? Kouvolan seudulla oleva voi tulla katsomaan ja kokeilemaan. Muualla asuvat ohikulkumatkalla :).
Tämä tarjous ei toistu.
JanneO
05.08.2008 14:36:20
Pitää vielä selvennyksenä sanoa, että nuo tyyliin Basix jne halppiskepit eivät paini lähellekkään samassa sarjassa kuin nuo csibit, eli kyllä ihan kunnon kapula ja kunnon materiaali noissa on.
Jotkin tuollaiset ns halppiskepit on tehty jostain tyyliin vanerista sorvaamalla ja niillä ei käytännössä ole tekemistä rummunsoiton ja kapulan kanssa.

tulet varmaan huomaamaan että ihan hyviä kapuloita nuo ovat, nyt kun pääset niitä kerta oikein testaamaankin.
mattijii
05.08.2008 23:15:41
Jeps, kelpo kapuloilta vaikuttivat :). Ihan suoriakin olivat, yhdessä jopa nimikirjoitus - juku, mulla on unkarilaisen rumpalin nimikkokapulat :)! Tilaus lähtee varmaan ennen joulua, tiedä sitten minkälaisia halkoja tilaan. Paksuimmat, 16 mm halkaisijat tuntuivat aivan 60-luvun Ludwig 2A:lta :) (lihasmuistia, nääs :) ). Kokeillaan, sanoi Vänttinen jänistä.
helma29
08.08.2008 16:52:24

Olen kanssa käyttänyt Csibin kapuloita ja todella tyytyväinen!
Muutaman euron parihinta ja vielä omalla nimellä varustettuja ;)

Puu on valkopyökkiä.

Tasalaatuisuus ei kyllä ole pojilla hanskassa.

Jännitystä soittopuolella lisää se, että kapulat voivat paukahtaa ihan koska vaan poikki ;)

/ pappa
Ammattilaisen ja harrastelijan erottaa ainoastaan tilipussista
Speedy
26.01.2009 00:50:45

Palautellaanpas keskustelua näistä..

Onko kellään uudempia kokemuksia näistä?

Ajattelin testailla näitä, kun tuo balbexin saatavuus on täällä päin "heikohkoa".
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
zak69
26.01.2009 10:21:45
Palautellaanpas keskustelua näistä..

Onko kellään uudempia kokemuksia näistä?

Ajattelin testailla näitä, kun tuo balbexin saatavuus on täällä päin "heikohkoa".

Missäpäin? Viimeksi kun tilasin niin postisetä toi nipun suoraan kuistille :D
Balbexia siis...........
...miten toi oikein soittaa....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)