bedlam 22.07.2008 18:33:11 (muokattu 22.07.2008 18:33:44) | |
---|
Poko Rekordsin historiikin luin läpi. Vähän tökeröä viimeistelemättömyyttä siellä täällä, mutta muutoin ihan mielenkiintoinen opus suomirokin historiasta Pokon katalogin osalta. Teki jopa mieli alkaa kuuntelemaan omia superinhokkibändejäkin kirjaa lukiessa ja selvittää miksi tuo oli floppi ja tuo taas hitti. Tänään tuli postissa Hammer-elokuvayhtiön komea historiikki. Hienoi värikuvia ja kaikkee, siinähän nää sadepäivät menee. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
päänahka 22.07.2008 20:34:01 | |
---|
Eihän KAIKKI tietysti voi samoista kirjoista tykätä, mikä on ainaki musta ihan OK. "Vakosametti sopii sulle, ei mulle." ;) Juu, enkä edes tiedä vaikka loppujen lopuksi tykkäisinkin. Oli Sinuhessakin ihan helvetin pitkä ja tylsä johdanto, mutta kun sen jaksoi kahlata, niin tykkäsin ainakin silloin joskus. Up and down, that's how energy stays alive. |
baron 22.07.2008 23:45:13 | |
---|
Mä jätän harvoin kirjoja kesken mutta kahdesti oon tehnyt sen: 1. Joycen Odysseus Saarikosken suomennoksena 2. Salman Rushdien Saatanalliset säkeet |
Sergei Fallinen 25.07.2008 15:24:57 | |
---|
Mä jätän harvoin kirjoja kesken mutta kahdesti oon tehnyt sen: -- 2. Salman Rushdien Saatanalliset säkeet Saatanalliset säkeet oli oikeasti törkeän pitkä ja puuduttava saatana saapuu moskovaan -klooni mitä lukiessa meni sekasin ja vitutti vähän turhan paljon. Olihan siinä siis ihan mielikuvitusta ja silleen, mutta itseltäkin taisi jäädä vähän kesken lopulta. Joo ja Odysseuskin jäi kesken, mutta niin pitkälle pääsin että sanon mieluummin lukeneeni sen. Pläräsin jonkun opas odysseukseen -kirjasen sit mieluummin kun luin 2,5 viimeistä jaksoa. |
Linda 25.07.2008 15:36:12 | |
---|
Mä jätän harvoin kirjoja kesken mutta kahdesti oon tehnyt sen: 1. Joycen Odysseus Saarikosken suomennoksena 2. Salman Rushdien Saatanalliset säkeet Niin uskomattomalta kuin se saattaa kuulostaakin, nuo kaksi ovat jääneet kesken minultakin. Jostain syystä jaaritteleva kerronta ja liian monta sanaa lauseessa eivät sovi keskittymishäiriöiselle. |
zernobyl 25.07.2008 15:50:52 | |
---|
Tuo Alberto Moravian Keskipäivän aave oli kyllä hyvä vaikka välillä tuntui siltä, että kirjasta olisi saanut vielä paremman karsimalla miltei puolet pois. Kirjastokäynnin tuloksena matkaan tarttui Vonnegutin Teurastamo 5 (tätä luen nyt), Saul Bellowin Herzog ja (vihdoin) Paulo Coelhon Istuin Piedrajoen rannalla ja itkin. |
Lag 27.07.2008 11:46:26 | |
---|
Juuri luin Piers Paul Readin Elossa! -kirjan ja Mäen Vares: Nuoruustangon, nyt pitäs alotella tuota Auelin Luolakarhun klaania. Ni. |
Jenka 29.07.2008 20:59:08 | |
---|
Entä mistä tsemppi keväällä kesken jääneeseen Idioottiin, jossa pääsi jo kolmannekseen? Vielä ehtisi mukaan, toisaalta siitä on aikaa. Kirjan kieli ym ei ole mitään mahdotonta edes, mutta se sivukaupalla jaarittelu erään tylsän tilanteen ollessa käynnissä. Ei niitä sivuja kai saa skipatakaan. Sen sijaan nyt lueskelen mm. Fitzgeraldia. You get mistaken for strangers. |
author 29.07.2008 22:41:27 | |
---|
Entä mistä tsemppi keväällä kesken jääneeseen Idioottiin, jossa pääsi jo kolmannekseen? Heh, minä pääsin Karamazovin veljeksissä toisella yrittämällä jo 800 sivulle :P Nyt ostin sen hyllyyn, niin ei ole kiire palauttaa kirjastoon. "These go to eleven." |
Ed_Guy 31.07.2008 09:32:45 | |
---|
MItäköhän sitä jaksas aloittaa? Oisko suositella mitään semmoista missä päähenkilöllä menee kaikki päin persettä ja se on masentunut/hulluuden partaalla? Ei tule mieleen mitään itsellä. Olen idiootti. Minun kanssani ei kannata väitellä, koska vedän sinut omalle tasolleni ja voitan sitten. |
MItäköhän sitä jaksas aloittaa? Oisko suositella mitään semmoista missä päähenkilöllä menee kaikki päin persettä ja se on masentunut/hulluuden partaalla? Ei tule mieleen mitään itsellä. No tästähän on kirjoitettu niin paljon kirjoja ettei suuhun mahu. Täälläkin olen vouhottanut Chuck Palahniukin kirjoja, Tukehtuminen vois olla ainakin sellanen. Ja sitten vähän hirtehisempää meininkiä on ainakin Tapani Baggen Julma maa. Se on eräänlainen rikosromaani. Ei siinä nyt ihan hulluksi tulla,mutta päin persettä mennään ainakin. Heart is heaven, mind is hell. |
Bongowing 31.07.2008 13:53:08 | |
---|
MItäköhän sitä jaksas aloittaa? Oisko suositella mitään semmoista missä päähenkilöllä menee kaikki päin persettä ja se on masentunut/hulluuden partaalla? Ei tule mieleen mitään itsellä. Ionescon erakko. There is no ought from is. |
dictatorsh*t 31.07.2008 14:06:47 (muokattu 31.07.2008 14:07:45) | |
---|
Eilen lopetin Vonnegutin Teurastamo 5:n ja seuraavina ovat: Charles Bukowski: Hot Water Music Jack Kerouac: Maanalaiset William S. Burroughs: Alaston lounas |
zernobyl 31.07.2008 14:49:38 | |
---|
Eilen lopetin Vonnegutin Teurastamo 5:n ja seuraavina ovat: Charles Bukowski: Hot Water Music Jack Kerouac: Maanalaiset William S. Burroughs: Alaston lounas Itsekin luin Teurastamo 5:n. Oli hyvä. Luin myöskin tuon Coelhon Istuin Piedrajoen rannalla ja itkin. Painoksen fontti ja tekstin asettelu oli hirveä, kirja sitävastoin melkoisen hyvä. Nyt on vuorossa Saul Bellowin Herzog. |
Jenka 01.08.2008 11:26:35 | |
---|
Steinbeckin Vihan hedelmiä. You get mistaken for strangers. |
Deep Shadow 04.08.2008 21:27:56 | |
---|
Coelhon Yksitoista minuuttia Leuka maassa kohti uusia murheita |
lxi 07.08.2008 00:50:01 | |
---|
Vonnegutin Teurastamo 5:n luin kolmatta tai neljättä kertaa bussilukemisena. Onhan se hyvä, muttei silti paras Vonnegut minusta. Stephen Hawkingin Ajan lyhyen historian sain päätökseen eilen. Kunnioitettavan selkeää tekstiä vaikeasti havainnollistettavista aiheista, syystäkin myyntimenestys. Loppua kohden homma meni aika vaikeaselkoiseksi ja loppupuoli pitäisi lukea vielä ajatuksella uudestaan. Seuraavaksi jotain. Nyt, kun gradu on paketissa, aion kiriä läpi luettavien kirjojen listaa, jossa on tällä hetkellä reilu 80 nimekettä. Voisin vaikka kunnioittaa Aleksandr Solzhenitsynin muistoa. |
Cujo 08.08.2008 23:15:35 | |
---|
Steven Hall - Haiteksti Tämä oli aivan mieletön kirja. Tarina veti mukaansa heti ensimmäisistä sivuista lähtien ja tarina kutoutui mukavasti eri tasoisiksi tarinoiksi. Loistavaa viihdettä ja mukavaa pohdintaa. Erinomaisesti kirjoitettu kirja. Sie olet tässä taas niin oikeassa. "If I never meet you in this life, let me feel the lack." |
dictatorsh*t 09.08.2008 15:16:05 (muokattu 11.08.2008 14:34:06) | |
---|
Charles Bukowski: Hot Water Music William S. Burroughs: Alaston lounas Lisäksi vielä Pekka Kejosen Jamit sekä Jean Luc-Godardin Elokuva Godardin mukaan. |
tsugaru 09.08.2008 15:27:05 (muokattu 16.08.2008 07:58:35) | |
---|
Tove Jansson. Sanat, kuvat ja elämä Jotta voisi arvioida eli jättää lopulliset sanansa kulloisestakin kahlatusta teoksesta, kysymyksen pitäisi kai kuulua Minkä kirjan luit viimeksi? Mutta, alkajaisiksi: Tovessa on asennetta! jota tässä ensimmäisen elämäkerran kirjeissä, päiväkirjoissa, luonnoskirjoissa valaistaan. Kuuletko, kuinka madot yskii, köh köh? |