Aihe: Rajasaaren romanialaismuusikot
1 2 3 4 5 6 7 811 12 13 14 15
Armando Bugari
18.07.2008 21:00:13
Töpöt!

Aloituksen musiikkinäytteet aitoa luomua - enemmän tällaista Suomen kiipparikansalle. Mitä väliä sillä, mistä tulevat, minne menevät - kunhan fiilinki (musiikkinautinto) on hyvä. Altistihan on fantastinen - soittaa pillillään kuin klarinetisti.
- Hämmentää todeta, minkälaisia ennakkoluuloja tässäkin keskustelussa kuikuilee ja kirjoittajat käsittääkseni kuitenkin enimmäkseen nuoria ihmisiä. Jätän sen viimeisen ikävän kortin käyttämättä...
kattila
25.07.2008 21:23:31

Onko tämä nyt tarpeeksi etnopositiivista?

Saat plussan
http://www.myspace.com/malummeh Standardimetodissa pyritään paikantamaan sutura coronarian alaosa käyttämällä standardietäisyyttä kiintopisteinä toimivista zygomaluun yläreunasta ja orbitan lateraalireunasta.
Prophet
25.07.2008 22:06:32

Puhut paljon, mutta asiaa.
Margarita
25.07.2008 22:22:54

Mädät yksilöt ovat mätiä yksilöitä.
kansalaispoliisi
26.07.2008 00:20:21
...mitä pienistä, sillä parastahan tässä oli se että ne jotka lähtivät ruotsiin lähtivät ns. käpälämäkeen suhteellisen painavista syistä; viisi romania joukkoraiskasi nuorehkon punkkari tytön, mitäs vittua oli lutka tohtinut kännissään sammua kuka ties minne.

Raiskaus ei ole asianomistajarikos, joten tästä kannattaa ehdottomasti tehdä tutkintapyyntö poliisille. Näin syylliset saadaan (toivottavasti) vastuuseen teoistaan ja estetään ehkä rikoksen toistuminen jossain muualla.
Jos taas haluat levitellä tämmöisiä huhuja pelkistä propagandasyistä, kannattaa olla tarkkana: vähän samanhenkisestä (perättömäksi osoittautuneesta) nettikirjoittelusta on kuluneen vuoden aikana langetettu jopa yksi vankeustuomio.

Parempi siis tutkia kuin hutkia.

Sanotaan näin että jos kyseessä olisi ollut -joku muu kuin punk anarkisti epatto
-muuten vain minkään tasoinen yllätys olisin saattanut suuttua huomattavasti.
Kuten sanoin aikaisemmin. Siinä on joku syy miksi näistä kavereista ei pidetä :D

Eiköhän vahingonilo tämmöisen tapauksen yhteydessä ole ihan pikkuisen kohtuutonta?

Mutta, tämähän on rasismia, oikeasti sekin mimmi raiskattiin koska sillä oli minihame, ja jatkuvasti tyrkyllä, tottakai. Lisäksi pitää ottaa huomioon eri kulttuurien näkemykset sukupuoli- ja seksuaalirooleista joten voidaan sanoa että se muija kerjäsi sitä ja ansaitsi sen eivätkä nämä kulttuurinrikastajat tehneet oikeastaan mitään väärää.

Nyt sinä kyllä laitat aika kummallisia sanoja "anarkistihippien" suuhun. Näistä punkkareistahan valtaosa on myös feministejä, eikä niissä piireissä takuulla ajeta raiskaustuomioiden lieventämistä millään minihamekriteereillä.

Minusta tämä kuulosti lähinnä siltä, että sinun mielestäsi raiskaaminen on hyväksyttävää, kenties jopa toivottavaa, jos se suinkin pönkittää sinun muukalaisvihamielistä maailmankuvaasi. Tuli vähän surullinen olo.
MrQ
26.07.2008 02:15:45
...Minusta tämä kuulosti lähinnä siltä, että sinun mielestäsi raiskaaminen on hyväksyttävää, kenties jopa toivottavaa, jos se suinkin pönkittää sinun muukalaisvihamielistä maailmankuvaasi. Tuli vähän surullinen olo.

Kukaan ei ole koskaan kiskonut noin sairasta tulkintaa mun puheista.
Samoin sanan muukalaisvihamielinen käyttö yhteydessäni on oikeasti loukkaavaa.
Noiden jätkien toiminta oli aivan käsittämättömän loukkaavaa, adding insult to the injury- meininkiä pahimmillaan.

Ja se että sanotaan että toinen hyväksyttää raiskauksen omien motiivien pönkittämiseksi on jokseenkin ruminta mitä voi sanoa.

Mä toivon että sussa on miestä pyytää anteeksi, tarkoittaen sitä.

Tämä on ensimmäinen kerta koko kahdeksan täällä asioimani vuoden jälkeen kun istun huuli pyöreänä. Oikeasti, tuosta tuli lähinnä voimaton olo.
Ziggy Bubba
26.07.2008 02:30:53

Kukaan ei ole koskaan kiskonut noin sairasta tulkintaa mun puheista.
Samoin sanan muukalaisvihamielinen käyttö yhteydessäni on oikeasti loukkaavaa.
Noiden jätkien toiminta oli aivan käsittämättömän loukkaavaa, adding insult to the injury- meininkiä pahimmillaan.

Mikään noista teoista ei ole hyväksyttävä - samaa pätee muuten miusta myös teikäläisen ivallisiin ja mauttomiin herjoihin.
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
Margarita
26.07.2008 12:08:59
Tämä on ensimmäinen kerta koko kahdeksan täällä asioimani vuoden jälkeen kun istun huuli pyöreänä. Oikeasti, tuosta tuli lähinnä voimaton olo.

Jos käyttäisit vähemmän hymiöitä kirjoituksessa (ks. ylempänä), jossa puhut naisen joukkoraiskauksesta, olisi tarkoitusperäsi vähän selkeämpi. Minäkin sain kuvan, että olit suorastaan vahingoniloinen. Olin aika järkyttynyt.
MrQ
26.07.2008 16:35:37
Jos käyttäisit vähemmän hymiöitä kirjoituksessa (ks. ylempänä), jossa puhut naisen joukkoraiskauksesta, olisi tarkoitusperäsi vähän selkeämpi. Minäkin sain kuvan, että olit suorastaan vahingoniloinen. Olin aika järkyttynyt.

joo, kyllä tuo tarttee näemmä editoida pois.
myönnän kyllä että kun kuulin tästä asiasta ko. talonvaltaajalta, ensimmäinen reaktioni oli kylmän ironinen repeäminen.

pointti on kuitenkin siinä että tämän tason asioita mäkään en osaa enää käsitellä tai suhtautua normaalisti.
joku mekanismi tulee väliin ja löydän asiasta "huvittavia" piirteitä.

Se että se välittäisi kuvan jossa motiiveja puolustellaan joukkoraiskauksen oikeutuksella ei ole enää hyvä. kunhan herään tästä niin editoin sen fiksumpaan muotoon. taikka että joku aivokuollut vakavissaan uskoo kenenkään, siis kristus, miten kukaan voi uskoa kenenkään kirjoittavan tuollaisia "ehkä näin tapahtui"- pohjalta tai että voisi kylpeä omassa ksenofobiassaan?

jumalauta.
Armando Bugari
26.07.2008 19:50:46
joo, kyllä tuo tarttee näemmä editoida pois.
myönnän kyllä että kun kuulin tästä asiasta ko. talonvaltaajalta, ensimmäinen reaktioni oli kylmän ironinen repeäminen.

pointti on kuitenkin siinä että tämän tason asioita mäkään en osaa enää käsitellä tai suhtautua normaalisti.
joku mekanismi tulee väliin ja löydän asiasta "huvittavia" piirteitä.

Se että se välittäisi kuvan jossa motiiveja puolustellaan joukkoraiskauksen oikeutuksella ei ole enää hyvä. kunhan herään tästä niin editoin sen fiksumpaan muotoon. taikka että joku aivokuollut vakavissaan uskoo kenenkään, siis kristus, miten kukaan voi uskoa kenenkään kirjoittavan tuollaisia "ehkä näin tapahtui"- pohjalta tai että voisi kylpeä omassa ksenofobiassaan?

jumalauta.

Oletko aivan tosissasi vai provosoitko vain?
http://muusikoiden.net/jasenet/5211
MrQ
26.07.2008 19:57:23
Oletko aivan tosissasi vai provosoitko vain?
http://muusikoiden.net/jasenet/5211

Siis mistä kohtaa tuo näyttää susta provosoinnilta?
ja mitä tekemistä mun jäsenkuvauksellani on minkään kanssa, tähän asiaan liittyen?
Armando Bugari
26.07.2008 21:05:36
Siis mistä kohtaa tuo näyttää susta provosoinnilta?
ja mitä tekemistä mun jäsenkuvauksellani on minkään kanssa, tähän asiaan liittyen?

Anteeksi kysymykseni, näytät vain niin "ärhäkältä" jäsenkuvauksessasi:
http://muusikoiden.net/dyn/users/34970.jpg

Ps. Ethän tosissasi tekisi pahaa erilaisille ihmisille, mitä itse olet?
MrQ
26.07.2008 21:24:18
Anteeksi kysymykseni, näytät vain niin "ärhäkältä" jäsenkuvauksessasi:
http://muusikoiden.net/dyn/users/34970.jpg

Ps. Ethän tosissasi tekisi pahaa erilaisille ihmisille, mitä itse olet?

Kaksipiippuinen haulikko.
Nyrkkisääntöisesti lähden siitä että jokainen ihminen on arvoton epäsikiö kunnes yksilö itse omilla toimillaan joku suoraan minua tai omaa välitöntä viitekehystään parantaen osoittaa oletukseni aiheettomaksi.
Tässä vaiheessa latentti humanismini sitten kilahtaakin päälle.

Toinen nyrkkisääntö on että etnisyys ei itseisarvoisesti tarkoita parempaa tai huonompaa tai mitään automaattista. On tietyt kansanosat (kiinassa uiguurit, lähi-idässä kurdit ja nelisen tuhatta vuotta juutalaiset, afrikassa somalit ja euroopassa romanit ja toista tuhatta vuotta juutalaiset) jotka syystä tai toisesta eivät ole parhaiden naapurien maineessa... Näiden kansanryhmien ollessa kyseessä olen normaaliakin varautuneempi.

Se ei silti tarkoita että näiden tahojen ENTISYYDEN tai ERILAISUUDEN takia tekisin pahaa niille. vaan nimenomaan sitä että itse TEON vakavuuden ja sen viitekehyksen huomioonottaen HALUAN pahaa niille.

Mutta en näkisi mitään väärää siinä että nuo kimpparaiskaajat raahattaisiin tänne, iskettäisiin paaluun kiinni senaatintorille ja nyljettäisiin elävältä.

Mun mielestäni tässä on purtu ruokkivaa kättä jo niin törkeästi että alan ymmärtämään miksi mm. tsekeissä ilmeisesti edelleenkin pakkosteriloidaan noita. Viisi miestä, herra jumala. Kuinka monta niitä ylipäätään siinä porukassa oli? 10? 15?

Luultavasti noita kavereita ei saada kiinni missään vaiheessa. Osaltaan asiaan vaikuttaa se ettei ko. uhri halua mediajulkisuutta aiheesta, yllärpylläri. Lisäksi se että tekijät ovat ruotsissa minne käsittääkseni suomen virkavallan käsi ei ulotu. Virka-apu on yksi asia, mutta ottaen huomioon miten ne hipit ovat virkavaltaa kohdelleet (koko squattiporukan ainoa säännöstä menee näin: ei seksismiä, ei rasismia, ei homofobiaa. kaikki paitsi poliisit ovat tervetulleita) ja aiheuttaneet muutakin päänvaivaa niin noh. tuskin on kytilläkään hirveästi halua nähdä ylimääräistä vaivaa tapauksen selvittämiseksi. Uhria ajatellen sääli mutta en kyllä yhtään ihmettele jos virkavallan suhtautuminen asiaan olisikin sanotaanko, laimea.

Asioita ei helpota sekään että tässä on keissi jota tuskin tullaan mediassa sivuamaan.
Johtuen siitä että sekä talovaltaajat että romanit herättävät tunteita. Kun pannaan tällainen sapluuna, melkoinen sirkus on valmis.

Mediasellainen tottakai mutta silti. Etenkin kun vähemmistö- ja etnopositiiviset koittavat tuputtaa sellaista kuvaa ettei näissä vähemmistöissä ole mitään vikaa.

Ei niin. Yksilöt tekevät tällaista, ei yhteisöt. Mutta kumman kovassa arvossa on moisen viihteenmuodon harjoittaminen näemmä. Koko kansanosaahan se ei tietenkään saa leimata ja kyseessä on tottakai eristyksissä oleva ennakko- ja yksityistapaus jota ei saa missään olosuhteessa, tilanteessa tai tapauksessa yleistää.
Margarita
27.07.2008 00:14:44 (muokattu 27.07.2008 00:15:15)
On tietyt kansanosat (kiinassa uiguurit, lähi-idässä kurdit ja nelisen tuhatta vuotta juutalaiset, afrikassa somalit ja euroopassa romanit ja toista tuhatta vuotta juutalaiset) jotka syystä tai toisesta eivät ole parhaiden naapurien maineessa... Näiden kansanryhmien ollessa kyseessä olen normaaliakin varautuneempi.

Niinpä. Ja täällä muusikoiden.netissähän ei onneksi liiku yhtään rahanahnetta, palestiinalaisia lahtaavaa koukkunenää, jonka huumorintaju tyrehtyisi jokseenkin siihen kohtaan, kun jäsenkuvauksessa mainitaan esikuvaksi Adolf Hitler. Ei ainakaan naispuolista ja sujuvasti suomea puhuvaa, kuten minä, vai mitä?

Just. Anteeks nyt vaan kamalasti, että mun esi-isät oli niin "huonon naapurin maineessa," että 90% Valkovenäjän juutalaisista tapettiin.
MrQ
27.07.2008 00:42:09
Niinpä. Ja täällä muusikoiden.netissähän ei onneksi liiku yhtään rahanahnetta, palestiinalaisia lahtaavaa koukkunenää, jonka huumorintaju tyrehtyisi jokseenkin siihen kohtaan, kun jäsenkuvauksessa mainitaan esikuvaksi Adolf Hitler. Ei ainakaan naispuolista ja sujuvasti suomea puhuvaa, kuten minä, vai mitä?

Just. Anteeks nyt vaan kamalasti, että mun esi-isät oli niin "huonon naapurin maineessa," että 90% Valkovenäjän juutalaisista tapettiin.

muistahan että mitä laitan jäsenkuvaukseeni on oma asiani. sen ei ole tarkoitus huvittaa tai olla huvittamatta ketään. aatu ei ole sielä sen takia että kikkaili eugeniikalla ja millälie kansantuhoilla vaan sen takia että sai koko kansan mukaansa siihen. Suomeksi sanottuna: se hoiti hommansa aivan vitun hyvin HUOLIMATTA sitä tosiasiaa että sen seurauksena jengille kävi heikosti. KOSKA en ole mnetin humaanein ihminen, pikemminkin päinvastoin, mulle on helpompaa ottaa nuo asiat irti toisistaan.

Vähänniinku, kova valtaannousu ja kansan yhdistäminen summuu, ja lopputuloksesta sanottakoon että "nyt kävi näin"

toi juutalaisjuttu tuossa oli kuitenkin kämmi mun osaltani. vaikka siionistit ja israelin valtio sekä etenkin keinot jolla siihen pyrittiin ja tapa millä palastiinalaisasioita hoidetaan kuvottaakin mua, tarkoituksena ei ollut asettaa juutalaisia tuossa yhteydessa samaan kontekstiin.

Itseasiassa päinvastoin. Nimittäin aatun kansanmurha ei ollut suinkaan ensimmäinen laatuaan ja sitä on näemmä yrittänyt joka toinen hallitsija vanhalla mantereella egyptin ajoista asti, hieman karrikoiden, eikä siitä huolimatta juutalaiset kansanosana aiheuta sen enempää ongelmia kuin sanotaan vaikka kukaan muukaan, päin vastoin. Tulevat toimeen ja ovat osa yhteiskuntaa. Toki, muutamatuhatvuotinen diaspora saattaa vaikuttaa asiaan ja mitä olen historiaani lukenut niin esim. länsi- ja itäeuroopan juutalaisille oli ennen aatua hyvinkin tärkeätä ettei heitä katsottaisi saman lipun alle kuuluvaksi... kulttuurirailoa siinäkin näemmä.

Pointti on siinä että mä en käsitä miten helvetissä voidaan perustella rajasaaressa tapahtuvaa toimintaa kulttuurien eroavaisuuksilla tai sillä että kansanosa a on syrjitty joten on syytä ymmärtää miksi se sortaa kansanosa b:tä seksuaalisella väkivallalla.

Jos holokaustista pitää edelleen jaksaa kantaa isoa kyyneltä niin vedetään naiskortti samaan syssyyn. Meinaan, ei sillä että naisia ois kohdeltu mitenkään hirveän hyvin täällä suomessa nykymittarien mukaan sanottakoon sosiaalisesti hirveästi ennen viiskytälukua ja poliittisesti vähän pidempään. Siitä huolimatta kukaan ei naisen puukottaessa jotain silmään ala vähättelemään että kun sen sukupuolta on sorrettu ja sorretaan jossain hevon helvetissä.

Erittäin ontuva analogia mutta musta ois oikeasti hyvä aika alkaa miettimään onko järkeä koittaa rationalisoida kaiken maailman kauheuksia -ja siis ylipäätään rationalisoida- sen takia että joku joskus jollekin jossain on tehty jotain mikä johtaa johonkin. Koska se on, loppujen lopuksi, loputon suo. Argumentin jokainen osapuoli voi käyttää tyrehtymätönä ammusta eli "mutkun historiallisessa kontekstissa"- korttia (ja huono kohtelu lakkaa esim. näiden romanien tapauksessa sillä sekunnilla kun astuvat helsinkivantaan terminaaliin) pönkittääkseen omaa agendaansa. Herrajumala, sitähän minäkin teen juuri nyt, käännynnäisesti tosin.

Btw, samassa holokaustissa kärysi nyttemmin edesmenneen enoni suvusta noin saman verran. Unkarilaista perua, hän. Ironia piilee siinä että samassa konfliktissa taas äitini suku sai niellä dresdenissä muutakin kuin hyvää mieltä. Jotenkin en jaksa olla kovin katkera kansleri aatulle, trumanille ja keitä helvettejä niitä nyt oli silloin. Jokainen sotaan lähtenyt, kansalaisuudesta riippumatta oli totaalinen idiootti, jokainen johtaja jonka tunarointi johti moiseen miljoonakertaisesti suurempi molopää. Tosiasia nyt vain on että WWII oli kahdeksankymmenen miljoonan ihmisen kollektiivinen kansan- ja massatuho.

Minä en elänyt toisen maailmansodan aikaan enkä kehota ketään muutakaan elämään menneessä. Holokausti oli kenties jollain mittarilla mauton homma mutta fakta jää:vastaavia on tapahtunut, vastaavia tulee tapahtumaan, historiasta ei olla opittu eikä tulla oppimaankaan eikä mikään määrä paskapuhetta tai kukkahattuja vie tätä hommaa miksikään.

Samassa konfliktissa kuoli yli kymmenkertainen määrä muita ihmisiä. saksalaisia ja venäläisiä aivan käsittämättömät määrät. Eikös voida antaa tuon jo olla.

Joka tapauksessa, takaisin asiaan: mä haluaisin että miten hemmetissä argumentaatio tyyliin "meidän kulttuurissa ei ole normaalia että nainen dokaa ja sammuu"- kuten eräs romani oli kommentoinut tapahtunutta järkyttyneelle hippilaumalle. Samaa kuulee aikaisemmin mainittujen kansanryhmien keskuudesta (pl. mainitut juutalaiset). Mikä hiton aasinsilta siinä on että kultsassa A joku tekee tai ei tee niin joten kutsassa B se, joka tekee tai ei tee jotain on ihan ok raiskata.

Roduista ja kansoista mä veisaan viis ihan oikeasti mutta en käsitä miksi naisia pitää olla kiusaamassa tuolla tavalla.

Ilmoitin sitten asiasta jokaiselle natsi-, maahanmuuttokriitikko- ja kansallismieliselle nettisaitille emailitse asiasta. tekevät sitten omat hutkintansa ja mediajulkisuutensa jos ovat tekemässä. Itseäni lähinnä huvittaa ajatus miten skinarit reagoinevat tuohon.

Mietinpähän vain... onkohan ne viisi jätkää nimittäin palaamassa takaisin?
VolmariKuulapää
27.07.2008 01:10:15

Juuri näin; jos huudat kaupungilla "Neekeri", joka on muuten kansakuntamme kielelliseen perintöön juurtunut sanontatapa kuvaamaan tummaihoista ihmistä - eikä niinkään haukkumasana. Heti tulee "Rasisti# komentit perään. Jos taas nainen raiskataan, se on sen oma vika - mitäs käytti noin lyhyttä hametta...
" 24 hours in a day, 24 beers in a case. Coincidence - I don't think so!"
Margarita
27.07.2008 01:21:54
Ilmoitin sitten asiasta jokaiselle natsi-, maahanmuuttokriitikko- ja kansallismieliselle nettisaitille emailitse asiasta. tekevät sitten omat hutkintansa ja mediajulkisuutensa jos ovat tekemässä. Itseäni lähinnä huvittaa ajatus miten skinarit reagoinevat tuohon.

Mitenköhän käy nyt pienten romanityttösten, jotka olivat kanssani tanssimassa tuona iltana? Skinit kun ovat niin fiksua ja oikeamielistä porukkaa. En ihmettelisi, vaikka lähdettäisiin liikkeelle hyväksi todetulla "silmä silmästä" -periaatteella. Lynkkausmentaliteetin lietsominen on typerää. Heikot ja viattomat kärsivät siinä missä syyllisetkin. Itse asiassa, jos syylliset ovat jo lähteneet maasta, niin sittenhän pelkästään viattomat kärsivät. Onko se oikein?

Todella inhottavaa ja surullista, että kävi niin kuin kävi. On kuitenkin ikävä tosiasia, että myös suomalaiset miehet harrastavat sammuneiden naisten raiskaamista niin kotimaassaan kuin ulkomaillakin. Kuten sanoin, mätä on mätää.
MrQ
27.07.2008 01:23:46
Juuri näin; jos huudat kaupungilla "Neekeri", joka on muuten kansakuntamme kielelliseen perintöön juurtunut sanontatapa kuvaamaan tummaihoista ihmistä - eikä niinkään haukkumasana. Heti tulee "Rasisti# komentit perään. Jos taas nainen raiskataan, se on sen oma vika - mitäs käytti noin lyhyttä hametta...

tässä tapauksessa, etenkin kun lukee noiden squattaajien kotisivuja (ei, mulla ei ole sitä linkkiä tässä, se umpisokea kiihkoliberalismi tuntuu yhtä pahalta kuin sosialistisen manifestin tai uusnatsien blogien lukeminen) mutta missä tosiaan lauma nuoria idealisteja yrittää pelastaa maailmaa ja auttaa "hädänalaisia" ih.. "ihmisiä" ja nää sitten päättää kuitata ylläriseksillä.

No totta joo, se kerjäs sitä. Mitäs meni sammumaan. Ei meillä nimittäin tuollaista tehdä.
Kaipa sammuminen on siis eräänlainen soidinmeno romanikulttuurissa. Naisen sammuminen siis. Miestähän ei voi raiskata eli siitä ei voi kiihottua mitenkään.
Ziggy Bubba
27.07.2008 05:16:58

Juuri näin; jos huudat kaupungilla "Neekeri", joka on muuten kansakuntamme kielelliseen perintöön juurtunut sanontatapa kuvaamaan tummaihoista ihmistä - eikä niinkään haukkumasana..

Mitä vuosikymmentä elät? Tuon sanan herjaavuutta et voi kiistää nykypäivän kielenkäytössä. Se on yks lysti mitä vuosikymmenet sitten pitkälti muusta maailmasta eristetyssä Suomessa ajateltiin "neekeri" -sanan käytöstä. Tuota hommaa kannattaa kokeilla mustan väestön kuulleen - ei vältsysti kovin suuressa suosiossa ole n-word.

Ai niin, ihmisillä on yleensä nimikin - ei oo pakko näitä luokituksia aina käyttää..
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)