Tharmat 31.01.2004 21:09:17 | |
---|
Mikäs noiden Ibanezin SA160QM:n ja SA260FM:n bodyn materiaali on? Levytukku sanoo, että mahonki, mutta Ibanezin omat sivut mainitsee materiaaliksi jonkun kumman Naton. Mitä mahtanee tarkoittaa? Tuskin kuitenkaan sitä ihteään. Mitäs eroa noilla kitaroilla nyt muuten edes on? Pikakokeilun perusteella 260:n tuntui kevyemmältä ja ohuemmalta, mutta taitaa olla vain omassa päässä. Hinta tietysti, eri kansimateriaalit, mutta mitä muuta? 260:ssä on SAT 30S talla, taas ainakin Ibanezin sivujen mukaan. Mitäs eroa siinä mahtaa olla tuohon tavalliseen SAT 30:een kun ihan samalta mulkaistaessa näytti? Vai mahtaako vain olla kirjoitusvirhe? Kannattaa muuten käydä Levytukussa jos on kiinnostusta noista kitaroista, irtoaa yllättävän halvalla nyt kun dollarin kurssi on mitä on. SA160QM 360e ja SA260FM 480e. |
Tharmat 10.02.2004 17:40:44 | |
---|
Ei kukaan sitten tiedä asiasta mitään? |
Nato on joku mahonginsukuinen puu, puuekspertit ja kultakorvat saa väitellä soundista ja puulajikkeista. Mutta Ibanezin sivuilla on maasta riippuen eroja spekseissä, ei ole ihan kaikkein huolellisinta työtä muutenkaan nuo Iban sivut. Ibanezin kataloogeissa ainakin SA160:n materiaaliksi on mainittu mahonki. |
Ze Kink 10.02.2004 17:55:53 (muokattu 10.02.2004 17:56:13) | |
---|
Mutta Ibanezin sivuilla on maasta riippuen eroja spekseissä, ei ole ihan kaikkein huolellisinta työtä muutenkaan nuo Iban sivut. Ibanezin kataloogeissa ainakin SA160:n materiaaliksi on mainittu mahonki. Mun katalogissa lukee näin: SA160QM: Quilted Maple Top/ Nato body SA260FM: Flame Maple Top/ Nato body Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
fox 10.02.2004 18:03:19 | |
---|
Nato on joku mahonginsukuinen puu, puuekspertit ja kultakorvat saa väitellä soundista ja puulajikkeista.. Ei se oo oikeestaan mahonginsukuinen..Tuossa kuukkelitietoo: NATO - Used as a substitute for MAHOGANY on necks and sometimes bodies of less expensive guitars. It is less stable than MAHOGANY. Family: Leguminosa |
JuSu 10.02.2004 18:18:15 | |
---|
Noitten mallien lisäksi on (ainakin ollut) SA-360, ohjehinta vuosi takaperin vähän alle 800 euroa. Lisähintaan saapi mahinkirungon ja pitkittäisistä mahonki/vaahterapaloista kootun liimakaulan, Duncan Designed -mikit, näyttävän reunalistan runkoon... Itse hankin moisen n. vuosi takaperin ja tyytyväinen olen ollut. Hinnaksi jäi tinkaamisen jälkeen 670 euroa (Espoon Musiikki). Tuo ilmeisesti kuitenkin on/oli jonkin sortin limited edition, eli ei välttämättä ole enää tarjolla. Ibanezin sivuilta en moista ole löytänyt. Kuvia kitarasta meikäläisen käpälissä: http://koti.welho.com/anyman1/keikalla.html JuSu Ooostakaa ooostakaa, Hughes&Kettner Tube 50. Katso Tori. |
LaXu 10.02.2004 18:20:45 | |
---|
Ainakin Ibanezin vuosien 2001 ja 2002 esitteissä SA160 mainitaan mahonkirunkoiseksi quilted vaahterakannella. Liekö sitten Ibanez pistänyt 2003 säästömoodin päälle ja vaihtanut naton käyttöön. |
Ze Kink 10.02.2004 18:27:48 | |
---|
Noitten mallien lisäksi on... Tuollainen on ainakin levytukussa, tai oli kun viimeksi kävin, ja hyvältä se vaikutti. Hintaa jotain 800€, en ole aivan varma. Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
Reddie 10.02.2004 18:34:21 | |
---|
No tähän en osaa sen enempää sanoa kun että ittelläni on SA260nen jonka ostin vuonna 2001 Levytukusta ja erittäin tyytyväinen olen omaani ollut. Maksoi uutena jotain 3000-4000mk eli ainakin on hinnat tullut alaspäin siitä näemmä.. |
NoCo 10.02.2004 19:21:48 | |
---|
Mikäs noiden Ibanezin SA160QM:n ja SA260FM:n bodyn materiaali on? ........ Itse katselin juuri noita sa160 tuonnoin ja vain SA160 QMAM:issa olisi ollut mahonki muissa natoa tuo runko. Etpä vaan saa QMAM:ia enää suomesta, eikä levytukusta, olen kysynyt. QMAM loimu vaahtera kansi ja mahonki pohjalla. Eli vain QMAM mahongilla löytämieni tietojeni perusteella. |
Reddie 10.02.2004 20:43:30 (muokattu 10.02.2004 20:52:21) | |
---|
|
Tharmat 11.02.2004 16:37:24 | |
---|
Itse katselin juuri noita sa160 tuonnoin ja vain SA160 QMAM:issa olisi ollut mahonki muissa natoa tuo runko. Etpä vaan saa QMAM:ia enää suomesta, eikä levytukusta, olen kysynyt. Juu, itse omistan juuri tuollaisen SA160QMAM:n, lähinnä sen takia onkin kiinnostunut. Alkoi kovasti häiritsemään, kun en tiedä onko tuo mahonkia vai ei. Eli siis tuossa AM:ssä pitäisi olla mahonkia vai? Vähän turhan ristiriitaista tietoa saanut. Varsinkin kun on vähän paha sanoa onko tuo '02 vai '03 mallia. Hankittu '03 kesällä, joten siitä voisi vetää jotain johtopäätöksiä. Sarjanumerostahan nyt ei voi päätellä mitään, ne kun on miten lie noissa uudemmissa/korealaisissa Ibanezeissa. Mites se talla sitten? Kun tuossa SA260:ssä on SAT 30S talla, ainakin nettisivujen mukaan, mutta esmes noissa varaosalinkeissä puhutaan kyllä ihan SAT 30:tä. Eikä niissä muutenkaan nyt näytä olevan mitään eroa. Joku kullattu kampi tms. vai ? Mites muuten teillä muilla SA:n omistajilla on tuo vire pitänyt kammetessa? Eikös tuossa kuitenkin ole muovinen satula? Pitäisi varmaan vähän lisätä jousia, kun bendatessa ala-e:tä tarpeeksi talla lähtee nousemaan. Voisi vaikka kesällä hankkia tuollaisen SA260FM:n kun sen verran namulta näyttää. Tai jonkun muun SA/S/SZ:n. |
Tharmat 18.02.2004 01:27:11 | |
---|
Pakko tämäkin ketju palautella, jos joku vaikka saisi vielä vastattua. |
PekkaM 18.02.2004 09:01:52 | |
---|
SZ520:kin näyttäisi olevan milloin mahonkia, milloin taas natoa. Veikkaisin kuitenkin, että halvempaa niistä... SZ:stahan on tulossa Jenkkeihin 720-malli, jossa ei helmiäistä ole säästelty ja sitten myös prestige-malli, joka yllättäen on hillitympi, mutta loimuvaahterakannella. Rauta etc. noissa on kuitenkin samaa kuin 520:ssä, valmistusmaasta ei tietoa. Osta JEM77BFP! |
Man1ac 18.02.2004 11:08:07 | |
---|
SZ520:kin näyttäisi olevan milloin mahonkia, milloin taas natoa. Veikkaisin kuitenkin, että halvempaa niistä... Kyselin tuossa viime viikolla tuosta SZ520 materiaaleista Levytukulta, vastasivat että tämän vuoden kitaroissa ainakin body on mahonkia vaahterakannella ja kaula mahonkia. Toivottavasti asia on näin... Myydään Ibanez RG550LTD Dimarzion huippumikeillä! |