Aihe: Onkos kokemuksia Grassroots Lespoista?
1
S.Hudson
25.06.2008 13:05:29
Niin jos jollakin on kokemuksia niin vois kertoa..
Jättis
04.07.2008 14:05:01 (muokattu 04.07.2008 14:39:05)
Olen omistanut kyseisen Les Paul kopion nyt puolisen vuotta, olen ihan tyytyväinen kyseiseen kepakkoon. Tässähän siis pitäisi olla vastaavat puut kuin alkuperäisessäkin lespassa. Mahonki ei ilmeisesti ole samaa lajia kuin Gibsonissa, mutta ihan asiallisen tuntuinen peli ollut minulle. Vertailukohtia tosin en aivan mahdottomasti omista.

Nauhat eivät särise missään kohden kaulaa ainakaan omassa yksilössä. Viimeistely hyvin asiallisen näköinen, lukuunottamatta pientä maalitahraa rungon kyljessä. Tämä on tosin sellaisessa paikassa, että sitä en huomannut kuin huolellisen tarkastelun jälkeen. Tarkista siis oma yksilösi huolella, mikäli olet hankkimassa.

Kaula sopii ainakin omaan kouraan, en tiedä mitä profiilia tarkemmin otettuna edustaa, siitä vaan kauppaan koettamaan sopiiko sinunkin käteen. Mielestäni kuitenkin helpposoittoisempi kuin suunnilleen samaa hintaluokkaa edustava iäkkäämpi Fenderin japanilainen elektroakustinen. Tiedän että tuo ei ole paras vertailukohta, mutta en omista muita vastaavan hintaluokan kepakoita, joten tuohon sitä on verrattava. Enkä tarkoita helpposoittoisuudella bendailuja ja muita näiden kitaroiden tyypistä johtuvia eroja, vaan ihan näppäilyä, sointuja yms. Myös hiukan elämää nähneeseen Epiphonen Les Paul Standardiin verrattuna helpposoittoisempi, tosin eron huomaa lähinnä 12. nauhasta eteenpäin. Tosin vika saattoi olla myös Epin säädöissä. Mielestäni Grass Roots saundasi paremmalta kuin Epi, mutta en ole koettanut näitä samalla vahvistimella. Epiä koetin Fenderin Hot rod deluxen kautta, Grass Rootsia Microcuben ja Marsun 1. sarjan Valvestate 8080:n.

Sitten huonona puolena täytyy mainita jokseenkin tukkoisen kuuloiset mikit. Cleanit ovat ehkä hiukan tukkoiset, mutta säröpuoli on täyttänyt omat tarpeeni. Tonepotikoiden avulla on saanut kuitenkin kohtalaisen kirkkaan saundin ulos. Mikkien vaihtaminen on ainakin itselläni harkinnan alla. Toistaiseksi pysyn kuitenkin alkuperäisissä, koska säröt toimivat mielestäni hyvin ja niillä tulee enimmäkseen soitettua. Nickistäsi vedän sellaisen johtopäätöksen, että Gunnarit on mieleen. Tukkoinen Slash-saundi irtoaa mallikkaasti (kaulamikki, tone 0).

Käsittääkseni viime vuonna Riffi-lehti oli arvostellut kyseisen kepakon ja arvostelija oli pitänyt siitä. Myös eräs minua kokeneempi tuttu on hankkinut kyseisen kitaran vertailujen jälkeen.

Lyhyesti sanottuna siis hyvä Les Paul kopio kyseiseen hintaluokkaan. Puiden pitäisi olla hyvät. Saundi alkuperäisillä mikeillä mukiinmenevä, kunhan ei hae kirkkaita cleaneja. Omien kokemuksieni perusteella kuitenkin parempi kuin Epiphonen Les Paul Standard tässä hintaluokassa. Siispä suosittelen!

E: Musamakuni menee "iäkkäämmän" rokin puolelle (70- ja 80-luku), joten hevisaundeihin en ota kantaa.
Dirty Hero
04.07.2008 14:17:56
Mä soitin saman merkkistä SG-kopiota Turun Vertikaalissa. Se oli ainakin todella hyvän tuntuinen kitara.
S.Hudson
04.07.2008 15:30:30
Joo, täytynee kokeilla.. Sen verran kova GAS että se tulee varmaan jokatapauksessa ostettua sen verran kehuja olen kuullut soittimesta.. Paikalliseen musiikkiliikkeeseen niitä tosin saa vasta n. 2kk kuluttua ovat kuulemma musamaailmasta loppuneet ja sitten vasta tulee lisää. Musiikillinen suuntaus osui oikeaan.. Pitänee sitten joskus mikittää se sitten uudelleen SD alnico pro 2:lla : )
Jättis
05.07.2008 02:19:58
Älä nyt pelkästään kehujen perusteella osta, vaan koeta sitä soitinta rauhassa ja ajatuksen kanssa. Omalla kohdalla kesti nimittäin ostopäätös noin vartin, oli sen verran kova GAS :)

Koeta myös Tokain Japanissa valmistettuja Les Pauleja. Jos en aivan väärässä ole, niin näissäkin on jo sitten "oikeat" puut. Lajikkeet varmaankin erit, mutta lähellä mennään. Tosin penteleet ovat muutaman satasen kalliimpia, joten pitää sitten olla parempia kanssa, eikä vain Japanissa tehtyjä. :)

Harmony centralista löytyi myös jokunen arvostelu kyseisestä Grass Rootsista. Pidä kuitenkin tuota lukiessa mielessä, että siellä on melko moni vain kehumassa omaa ostostaan siksi, koska sellaisen omistaa. http://reviews.harmony-central.com/ … ssroots/Les+Paul+Standard+Copy/10/1

Edelleen kuitenkin pidän tuosta kepakosta, kunhan ajattelin, että on varmasti kivempi kun tietää, että oma soitin on varmasti hintaluokassaan se "paras". Ei kuulopuheiden perusteella vaan siksi, koska on itse koettanut.

Alnico Pro II kiinnostaisi kyllä itseänikin jonkun verran. Kertoilisitko vielä tässä aiheessa/yksityisviestillä mahdollisen mikkivaihdon tuomista parannuksista. Slashin soolosaundi on niin loistava, että mielelläni "varastan" sen omaankin käyttööni, mikäli noilla mikeillä onnistuu. :) (Ei tarvitse kertoa, että saundi lähtee sormista, kyllä ne kamatkin ihan aikuisten oikeasti vaikuttavat, eikä Slashin sormia saa joka kaupasta)
FensonGibder
05.07.2008 09:36:45
Koeta myös Tokain Japanissa valmistettuja Les Pauleja.

Tohon hintaan saa Gibsonin studiota, ja Gibsonin LP Double Cut malleja jo halvemmallakin.

Ite oon ajatellut hankkia DC lähiaikoina, käytettynä varmaan lähtee hyvinkin edullisesti..
Omalla luvalla.
fuzz
05.07.2008 10:15:38 (muokattu 05.07.2008 10:25:52)
Onko se Gibsonin LP Studio sitten oikeasti hyvä kitara? Minulle on ainakin jäänyt kitarasta sellainen kuva että se on hyvinkin viimeistelemättömän oloinen ja karu. Kovin sitä täällä kehutaan kuitenkin.
Soundeista en ole perillä kovin hyvin, enkä muutenkaan paljon kitaraa kokeillut, mutta jotenkin tuntuu että se on yliarvostettu peli.
Onhan se toki Gibson, mutta entä jos lavassa lukisikin vaikka Lidl?(tai jotain muuta)
elämän tarkoitus on 42 www.haistapaska.com
Dunga
05.07.2008 10:30:29
Onko se Gibsonin LP Studio sitten oikeasti hyvä kitara? Minulle on ainakin jäänyt kitarasta sellainen kuva että se on hyvinkin viimeistelemättömän oloinen ja karu. Kovin sitä täällä kehutaan kuitenkin.
Soundeista en ole perillä kovin hyvin, enkä muutenkaan paljon kitaraa kokeillut, mutta jotenkin tuntuu että se on yliarvostettu peli.
Onhan se toki Gibson, mutta entä jos lavassa lukisikin vaikka Lidl?

Millä määrittelet "oikeasti hyvän" kitaran? Eikö olisi parasta, että menisit _itse_ testaamaan niin ei tarvisi luottaa huhupuheisiin ja muiden mielipiteisiin.

Yliarvostettu? Perustelisitko hieman. Lidl? Wtf...

Juuri hiplailin valkoista kullitetuilla raudoilla ja oli kyllä makea peli. Karuudesta ei tietoakaan, vaan blingiä ja nättiä viimeistelyä löytyi. Vähän liiankin bling mun makuuni :)
With my reputation... what were they thinking of?
fuzz
05.07.2008 10:58:58
Millä määrittelet "oikeasti hyvän" kitaran? Eikö olisi parasta, että menisit _itse_ testaamaan niin ei tarvisi luottaa huhupuheisiin ja muiden mielipiteisiin.

Yliarvostettu? Perustelisitko hieman. Lidl? Wtf...

Juuri hiplailin valkoista kullitetuilla raudoilla ja oli kyllä makea peli. Karuudesta ei tietoakaan, vaan blingiä ja nättiä viimeistelyä löytyi. Vähän liiankin bling mun makuuni :)

Sitä vaan että onko se hyvä kitarana, vai tekeekö siitä hyvän Gibsonin logo eikä soundi yms.

Niin, ja se testaaminen voi olla vaikeaa, kun lähin Gibson on 100 km päässä. Ei oikein huvita asioikseen lähteä testailemaan.

Toki kitarat ovat yksilöitä, ja ehkäpä se viininpunainen Studio johon minä kiinnitin tuossa aikaa sitten huomiota ei ehkä ollut se vakuuttavin yksilö.
Dunga
05.07.2008 11:12:23
Sitä vaan että onko se hyvä kitarana, vai tekeekö siitä hyvän Gibsonin logo eikä soundi yms.

Ei se logo soi tai tee siitä hyvää. Omaa järkeä voi käyttää näiden tämänkin palstan tarinoiden ohella ;) Tietysti merkki voi vaikuttaa ennakkoasenteeseen, mutta melko idioottimaista pelkästään sen perusteella on kitaraa ostaa / jättää ostamatta.

Niin, ja se testaaminen voi olla vaikeaa, kun lähin Gibson on 100 km päässä. Ei oikein huvita asioikseen lähteä testailemaan.

Toki kitarat ovat yksilöitä, ja ehkäpä se viininpunainen Studio johon minä kiinnitin tuossa aikaa sitten huomiota ei ehkä ollut se vakuuttavin yksilö.

Näin se on, kannattaa testata ehdottomasti jos tulee eteen joskus. Heikkoja yksilöitä löytyy toki joka merkiltä.
With my reputation... what were they thinking of?
fuzz
05.07.2008 11:23:29
Näiden "halpamerkkien" kanssa kannattaa pitää tietty varoivaisuus yllä. Itse kun hankin Tokain LPn niin eihän se ihan vaivatta onnistunut. Kotona keppiä tarkemmin tutkailtua ilmeni sellainen vika, että kaula oli hitusen ikään kuin kierteellä. No, eikun uusi tulemaan tilalle. Tämä sitten osoittautui hyvinkin päteväksi peliksi mikkien vaihdon jälkeen.

Grassroots taitaa olla ESP:n merkki? Luulisin että ihan laatupelejä ovat, mutta tällaiset yksityiskohdat kannattaa syynätä tarkoin varsinkin halvempien kitaroiden kanssa, ettei sitten myöhempään tarvitse katua.
FensonGibder
05.07.2008 11:36:02
Jos miettii onko tuo Gibson Studio hyvä kitara vai ei, kannattaa muistaa, että huippumuusikot ovat käyttäneet sitä vuosikymmeniä.

Hyvän kitaran tunnistaa myös siitä että sitä on ollut tuotannossa pitkän aikaa. Ja Studiota on valmistettu vuodesta 1983.

"Karu ja viimeistelemätön" ..huono vai hyvä - riippuu mitä haet kitaralta ja mikä on tärkeää.. Etsi hyvä yksilö, nyt on ihan helvatasti tarjontaa kaupoissa.
Omalla luvalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)