Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Golden Age Pre-73
1
hape
02.07.2008 13:48:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä herätti mielenkiintoni: http://www.musikborsen.se/frameset.aspx?id=19305&artno=200957&fm=1
 
Eli Nevehtävä etunen kahdella huntilla (1995 Kr = 210.89 €). Haiskahtaa kyllä halvimmilta mahdollisilta komponenteilta, mutta tiedä häntä.
 
Gearslutzista löytyy enemmänkin juttua tuosta http://www.gearslutz.com/board/low- … ed-golden-age-project-pre-73-a.html
 
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
loosah
02.07.2008 15:04:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nevehtävä etunen
 
Hieno adjektiivi tuo "nevehtävä". = )
 
Mun tokain basso on myös fenderihtävä ja casion urkupeli moogihtava. Kaikella ne myy...
 
GIGO
hape
02.07.2008 15:08:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno adjektiivi tuo "nevehtävä". = )
 
Itse asiassa taisin napata sen Mikaelilta...
 
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Mikael
02.07.2008 15:38:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse asiassa taisin napata sen Mikaelilta...
 
huh, mitähän mä olen mennyt suustani (sormistani) päästämään...
 
Inhimillisyys on hyve.
hape
02.07.2008 15:46:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

huh, mitähän mä olen mennyt suustani (sormistani) päästämään...
 
Heh. Se tais liittyä siihen virtalahteen etusprojektiin.
 
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
ejhfi
02.07.2008 17:53:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh. Se tais liittyä siihen virtalahteen etusprojektiin.
 
Niin, mitähän sille projektille mahtaa kuulua? Kiinnostusta olisi :)
 
Ööh, onpas taas rönsyilyä kerrakseen ....
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
studiokekkonen
02.07.2008 18:02:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä herätti mielenkiintoni: http://www.musikborsen.se/frameset.aspx?id=19305&artno=200957&fm=1
 
Eli Nevehtävä etunen kahdella huntilla (1995 Kr = 210.89 €). Haiskahtaa kyllä halvimmilta mahdollisilta komponenteilta, mutta tiedä häntä.
 
Gearslutzista löytyy enemmänkin juttua tuosta http://www.gearslutz.com/board/low- … ed-golden-age-project-pre-73-a.html

 
Vaikuttaa jotenkin epäilyttävältä, mutta hinta on sellainen että ton voisi ostaa, avata ja vähän tutkia.
 
Veikkaan että kovin kalliita muuntajia tai muitakaan osia tuohon ei ole tyrkätty.
 
j-o-n-e
02.07.2008 22:41:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, mitähän sille projektille mahtaa kuulua? Kiinnostusta olisi :)
 
Samoin, kovin kiinnostaisi. Kuis on Jaakko, joko tuotanto on päällä että päästään testaileen ja tuhlaa rahojamme?
 
"I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff."
studiokekkonen
03.07.2008 00:54:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samoin, kovin kiinnostaisi. Kuis on Jaakko, joko tuotanto on päällä että päästään testaileen ja tuhlaa rahojamme?
 
Niin just!
 
virtalahde
03.07.2008 07:51:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm. Perkele!
 
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com
ITTAM
06.07.2008 14:48:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommoseen vaihdetaan muuntajat ja ollaan aika tyytyväisiä.
 
"The VTB9045 is a mic input transformer.
 
The VTB9046 is a line input transformer.
 
The VTB1148 is a line output transformer which has a narrow enough connector panel for it to fit in most 1U rack cases.
 
Colin
Audio Maintenance Limited"
 
Tohon tyyliin
 
Matti
 
telecustom
22.01.2013 12:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herättelen ketjua kysellen onko kenelläkään kokemuksia pre 73:sta? Lämmintä "60 luku kohtaa tämän päivän" soundia haluaisin halvalla. Onko askel suuri nykyisestä
M-audion DMP3:sta? Entäs muita vastaavia?
 
"rock`n`roll is never die" Kirka
GrooverMan
22.01.2013 13:57:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telecustom: Herättelen ketjua kysellen onko kenelläkään kokemuksia pre 73:sta? Lämmintä "60 luku kohtaa tämän päivän" soundia haluaisin halvalla. Onko askel suuri nykyisestä
M-audion DMP3:sta? Entäs muita vastaavia?

 
Kiinnostaa myös käyttäjäkokemukset, on hankintaharkinnassa. Samoin jos Comp 54:stä löytyy kokemusta niin olis kiva kuulla vaikutelmia.
 
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
Antti1
22.01.2013 14:02:15 (muokattu 22.01.2013 14:03:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No Ruåttimmaalla tota studiossa roplailtiin, mutten muista päätyikö levylle asti. Ihan hyvältä se vaikutti ja säröytyi söpön oloisesti saman lafkan putkinauhamikin kaverina. Kyl mä ostaisin, jos tuntisin tarvetta ton tyyliselle palikalle. Kotona nysvätessä ei onneksi tartte, kun ei oo hyviä mikkejäkään enää itellä. :)
 
E: Verrokkina erillispalikoista oli http://www.thomann.de/fi/focusrite_isa_one.htm Ei toi GAP ainakaan huonommalta kuulostanut, säröytyi mukavammin kaiketi.
 
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
Daunt
22.01.2013 15:45:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käyttänyt rumpujen ambienssissa pari kertaa. Ihan asiallinen etunen ja säröytyy melko mukavasti. Tietysti tuo porrastettu gain asettaa hieman rajoituksia siinä käytössä.
 
Aggressive Drums - The Recording Guide (eBook) | Saatavilla nyt! Maksa mitä haluat!
Spedemix
22.01.2013 16:47:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mjoo, itse omistan parin kiina-73:ia EQ:n kera. Ehkä yksi parhaimmista sijoituksistani. 1073 näin ylipäänsä on varsin mainio etari nimenomaan rumpujen lähimikkien säröttämiseen. Sellaiset virvelisäröt kuin vaikkapa RHCP:n Californication ja AC/DC:n Black Ice ovat mokomasta lähtöisin ja kiina-kloonilla pääsee pelottavan lähelle.
 
En ole hirveän montaa kertaa käyttänyt oikeita 1073:a, mutta minulla oli kerran tilaisuus tehdä A/B-testi Neven 1073lb:hen (eli lunchbox versioon). Äänittäessä akustista kitaraa konkkamikillä (414) klooni oli pikkuisen suttuisempi keskiäänistä; aivan kuin joku olisi sekoittanut hieman kohinaa noin 700 Hz:n alueelle. Sm57 snaressa eroa oli jo huomattavasti vaikeampi kuulla. Uskaltaisin arvata, että soundiero johtunee nimenomaan muuntajista. En ole vielä vaivaantunut vaihtamaan muuntajia (joilla ilmeisesti lähes tuplaisin etareiden hinnan). Oikea (uusi) 1073 maksaisi siis noin kymmenen kertaa enemmän, kuin pre-73.
 
Yleensä halpisvehkeissä mekaaniset osat ilmeisesti hajoavat ensimmäisinä (koska ovat halpista), joten luulisin, että ennemmin tai myöhemmin tulisi kiertokytkimen ja potikoiden vaihto eteen. Tosin ostin omani käytettynä n. kaksi vuotta sitten ja vielä ainakaan mekaniikka ei ole oikkuillut laisinkaan.
 
M-audion DMP-3:sta mainostetaan "värittämättömänä" etarina (en siis käyttänyt niitä), mutta 1073-asia on kyllä kaukana värittämättömästä (eli siinä mielessä iso, iso askel eteenpäin, mikäli diggailee "värityksestä"). 1073 (ja pre-73) tuo äänilähteeseen mukaan heti pienen ylämiddle-"särmän"; aivan, kuin joku olisi boostannut 2-4 kHz. Omasta mielestäni etari loistaa rummuissa ja sähkökitaroissa. En käyttäisi sitä itse välttämättä laulujen äänittämiseen (olen aina päätynyt EQ:ttamaan sitä "särmää" pois), mutta rapakon takana jengi vannoo 1073:n nimeen laulussa. Ja se on tosiaan aivan kuningas transienttien säröttämiseen. Siksi olen esim. prosessoinut kaikki rumpusampleni omien pre-73:n läpi, koska en ole löytänyt vastaavaa saundia plugareista (Digidesign Lo-Fi erittäin miedoilla asetuksilla tekee jotain sinne päin tyyppistä saundia, mutta on huomattavasti suttuisempi).
 
miksauksia: http://soundcloud.com/spede-1
jPekka
22.01.2013 21:54:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni PRE-73 on jotenkin vakiintunut nimenomaan sähkökitaraetuseksi (MD421mkII:n kanssa) ja siinä siitä olen tykännyt. Tein omaani Carnhill-muuntajamodauksen joka hieman paransi ja selkeytti soundia ainakin psykologisesti 8-)
 
Oman DMP3:n myynnistä on tovi ja muistikuvat ovat vähän epämääräisiä. Eihän se huono etunen missään nimessä ole, hiukan ehkä räikeähkö yläpäästään ainakin joillakin äänilähteillä. PRE-73 on sillai vähän pyöreämpi, villaisempi ja - niin kulunut kuin termi onkin - "lämpimämpi".
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
villeh
22.01.2013 22:14:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toiminut erittäin hyvin virvelissä laulussa ja kitaroissa, tuolta riittää hyvin potkua sm7lekkin. Tosin DI soundi ei ole mikään huippu, erillisellä boksilla esim countryman on menty DI maskuissa (gapin Di soundissa yläkihinää).
 
Hintaansa nähden ihan huippusijoitus!
 
www.hautaluoma.com
18is9
22.01.2013 22:35:24 (muokattu 22.01.2013 22:35:35)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joko nyt, virtalähde ;)?
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «