Aihe: Mikki..
1
Aivokalvo
11.07.2003 21:37:51
Nyt siis ihan tämmönen kysymys, että mikä olis paras 100euron dynaaminen mikki laulukäyttöön livenä? Niin, kuulostaa tyhmältä tämä kysymys, mutta.. olkaa hyvä ja vastatkaa.
Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap
Vilhelmus
11.07.2003 22:20:17

Kenelle?
SM58 on yleishyvä, mutta juuri sulle voi olla joku muu parempi. Kokeilemaan, mars.
Vichy maistuu tutulle.
Daunt
11.07.2003 23:27:21
Suosittelen kokeilemaan AKG:n D880-mallia. Sopii mielestäni hyvin etenkin matalalle äänelle. Hakkaa ainakin meidän laulajamme käytössä SM58:n selkeästi. Hinta on St. Paul's Soundilla 85 euroa.
deku
22.06.2008 17:24:40
kaikki ettii aina jotain mikkejä mut eks siihen vahvistinkii pitäs hommata?????

ku tääl vähä sellane juttu et mikkei on mut käykö mikä vahvistin siihe?
deku
23.06.2008 10:29:03
moraalienkeli
25.06.2008 16:31:52
Olen klassinen laulaja, mutta välillä tulee harrasteltua kavereiden kanssa erilaisia bändihöntsäilyjä. Olen täysin kyllästynyt huutamaan rumpujen yli ja kaipaisin vähän parempaa laulumikkiä. Mikä mikki olisi hyvä heleä- ja korkeaääniselle naislaulajalle?
Every passing minute is a chance to turn it all around.
tanjuli
26.06.2008 09:24:56
Olen klassinen laulaja, mutta välillä tulee harrasteltua kavereiden kanssa erilaisia bändihöntsäilyjä. Olen täysin kyllästynyt huutamaan rumpujen yli ja kaipaisin vähän parempaa laulumikkiä. Mikä mikki olisi hyvä heleä- ja korkeaääniselle naislaulajalle?

Oon tykänny Roden NT1:stä. Se on vissiin studiomikki mutta kestää ja toimii mulla ainakin ihan livekäytössäkin. Sietää eri tyylilajit ja kikkailut ja höntsäilyt eikä korosta liikaa nasaaleja niinkuin moni muu klasariäänelle tekee. Viiskasilla pärjäsin kuitenkin tosi pitkään keikat ja muut härpäkkeet, varsinkin sen jälkeen kun opetteli kikkailemaan sen eq:n kanssa pikkasen on-off-tasoa pidemmälti.

Kantsii muistaa et paraskaan laulumikki ei auta jos PA on sukka.
[i hear voices but at least they're on tune]
Apricot
26.06.2008 12:34:10
http://www.thomann.de/fi/the_box_pa_m12_eco.htm mitä mieltä ootte tosta??

Linkissä lukee sanat "the box", eli se on NP = näkemättä paskaa:) Ei vaan, saattaa olla hintansa väärti kuitenkin. Kyseessä on siis passiivinen kulmamonitori. Yksinään sillä ei tee mitään, pitää olla myös päätevahvistin.
jyrkalt
27.06.2008 09:46:49
Bänditouhuissa oon havainnu mulle parhaaksi tuon AKG D-5 mikin. Mielestäni hintaluokassaan (n.100€) todella hyvä saundinen ja tuota ei treeneissä saa ees kiertämään millään.
Tein kerran kotona testin mikeillä. Äänittelin laulua samoilla asetuksilla vuoronperään ProToolssiin. Mikkeinä testissä oli Shure Beta 87C, Shure SM 58, Röde NT-1A ja tuo AKG D-5. Lähettelin "tuloksia" kavereillekkin ja kun mietittiin mikä noista oli ns paras, kaikki pitivät parhaana AKG:n saundia.
Outoa mutta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)