Aihe: Mikä on vialla?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Tuomas
18.06.2008 15:44:35

Jeps. Ja joillekin vetoaa bilemusa. Hyvä poljento ja älyvapaat sanotukset, kahden sanan ja sävelen kertsit tms. Joillekin taas herkkyys, balladit. Ei kaikki eti niitä motiiveja sieltä musan takaa. Tunnen ihmisiä, jotka ei pysty kuuntelee musaa taustalla, mutta toisaalta pitävät juuri mahdollisimman yksinkertasesta musasta.

Pitääkö noita muuten erikseen valita?

Voin kuunnella samana iltana Kissin Rock 'n Roll All Nightin ja Jarkko Martikaisen Myrskyn. Tai goa trancea.

Parhaatkin levyt vituttavat, jos ne eivät yksinkertaisesti sovi kuuntelutilanteeseen.
Kirjoituksia:
Ajassa irrallaan.
@ 17.06.2008 / Fiktiivisiä keskusteluja. @ 10.06.2008
Ronsto
18.06.2008 15:52:21

Jeps. Ja joillekin vetoaa bilemusa. Hyvä poljento ja älyvapaat sanotukset, kahden sanan ja sävelen kertsit tms. Joillekin taas herkkyys, balladit. Ei kaikki eti niitä motiiveja sieltä musan takaa. Tunnen ihmisiä, jotka ei pysty kuuntelee musaa taustalla, mutta toisaalta pitävät juuri mahdollisimman yksinkertasesta musasta.

Veit polvet suustani.

Bilemusahan toimii ihan hyvin just vaikka kotikarkeloissa. Musiikki on vaan siellä taustalla lyömässä tempoa ja ihmisiä tulvii sisään solkenaan. Tavataan uusia ihmisiä, pidetään hauskaa ja viina virtaa. Ihmiset eivät välttämättä edes tajua että siellä on oikeasti musiikkia taustalla kaiken muun hälinän takana. Bilemusa hoitaa siis oman tonttinsa oikein hyvin :)
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / Toast always lands butter side down. Cats always land on their feet. Attach the toast to cats back. Result: ANTIGRAVITY!
MrQ
18.06.2008 16:45:09
Mua ottaa nyt vähän kuulaan tää idea missä lähdetään siitä liikenteeseen että koska minä hyväksyn asian x niin vittujumalauta pitää kaikkien niidenkin koska oon hyvien puolella saatana ja kato nyt kun kaverinikin on tätä mieltä- meininki.

kaikkea ei voi eikä pidäkään hyväksyä.

Mitä tulee musiikkiin voinen hyvällä omallatunnolla todeta että se musamaku mitä mulla on ei tästä paljoa laajemmaksi enää oikein voi venyä ellei mennä jonnekin ug-ug osastolle.

Mutta musiikissa on kyse paljosta muustakin.

Ehkä nyt alan ymmärtää mikä mun ongelma tässä on. Pinta ja Listamusaa tuotetaan kysynnän, ei taiteellisen tarpeen takia. Mielestäni raja olisi mahtava vetää tähän.

Ei että "teeksä piisin mä haluun näyttää ihqlta telsussa hihi ja rahaa hihi korkkareita jooko plz" vaan "vitut muista ja nyt kuuntelette saatana"

noh. se olen vain minä. sitä ei pidä ottaa itseensä. Mielestäni suomalaiset muusikot tuntuvat liian helposti tyytymään viihdyttäjän rooliinsa. mikäs siinä jos tykkää moisesta mutta musiikkia esittäessäni yleisön viihtyvyys on toissijainen murhe. Ei minua kiinnosta se viihtyvätkö vaiko eikö tai edes että tulevatko.

Musta on kiva tuulettaa ja huutaa. Jos joku nauttii siitä niin sitten oon onnistunut jossain. Mutta näitä asioita ei mitata rahassa. Eikä pitäisi mielestäni silloinkaan kun leipä on siitä kiinni.

Anteeksi kaikille jotka suuttuivat.
Ronsto
18.06.2008 17:12:41

Jos joku nyt oikeasti menettää yöunensa paskan musiikin takia, niin syyttäkää niitä oikeita syyllisiä. Kuluttajia. Nehän sitä musiikkia ostaa ja täten tukevat sitä toimintaa. Seuraavaksi kun näette jonkun äidin ostavan lapselleen pikkuorava levyjä, niin alatte sitte mesoamaan sille että kuinka paska levy on kyseessä :D
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / Toast always lands butter side down. Cats always land on their feet. Attach the toast to cats back. Result: ANTIGRAVITY!
Bongowing
18.06.2008 17:22:05
Jos joku nyt oikeasti menettää yöunensa paskan musiikin takia, niin syyttäkää niitä oikeita syyllisiä. Kuluttajia. Nehän sitä musiikkia ostaa ja täten tukevat sitä toimintaa. Seuraavaksi kun näette jonkun äidin ostavan lapselleen pikkuorava levyjä, niin alatte sitte mesoamaan sille että kuinka paska levy on kyseessä :D

Kuluttajat ostaa sitä musiikkia mitä radiossa ja tv:ssä soitetaan. Soittolistat ja listaohjelmat, niissä on vika.
There is no ought from is.
FensonGibder
18.06.2008 17:24:15
Jos musiikki on yht'äkkiä alkanut kuulostamaan paskemmalle kuin ennen, niin olette vain tulleet vanhoiksi:

50-luvun rock oli MAANJÄRISTYS
60-luvun rock oli Se juttu
70-luvun rock oli loistavaa
80-luvun rock oli jees
90-luvun rock oli pepusta
00-luvun rock on kuollut
Omalla luvalla.
MrQ
18.06.2008 17:27:53
50-luvun rock oli tylsää
60-luvun rock oli suurimmaksi osaksi paskaa
70-luvun rock oli jo melko siedettävää paikoin
80-luvun rock oli hetkittäin erinomaista
90-luvun rock oli parasta
00-luvun rock on täyttä paskaa
FensonGibder
18.06.2008 17:32:38

Lopetit opiskeluelämän vuosituhannen vaihteessa??
Omalla luvalla.
MrQ
18.06.2008 17:36:07
Lopetit opiskeluelämän vuosituhannen vaihteessa??

90-luvun alussa. kuinka?
Kailis
19.06.2008 06:09:19 (muokattu 19.06.2008 06:11:36)

tylsää
60-luvun rock oli
suurimmaksi osaksi paskaa
jo melko siedettävää paikoin
80-luvun rock oli hetkittäin erinomaista

Säälittävää kateutta ja kapeakatseisuutta. Miten helvetissä voi dissata tyylilajeja tai aikakausia. Alkaa tuntumaan siltä että ymmärrät ainoastaan omasta lähtökohtaisuudestasi ahdistunutta (koskestuspinta on laitos ja rauhoittavat) musaa. Hei Laynen ja jopa Staylenkin jälkeen tehdään musiikkia. Etsi rauha.
MrQ
19.06.2008 07:21:16
suurimmaksi osaksi paskaa
jo melko siedettävää paikoin
80-luvun rock oli
hetkittäin erinomaista

Säälittävää kateutta ja kapeakatseisuutta. Miten helvetissä voi dissata tyylilajeja tai aikakausia. Alkaa tuntumaan siltä että ymmärrät ainoastaan omasta lähtökohtaisuudestasi ahdistunutta (koskestuspinta on laitos ja rauhoittavat) musaa. Hei Laynen ja jopa Staylenkin jälkeen tehdään musiikkia. Etsi rauha.

Kato, kaikille ei kaikki uppoa. Olen pahoillani ettei musiikkimakuni ole 100% yhteensopiva esimerkiksi sinun ja no, kaikkien muidenkin kanssa. Mitä tulee masentavaan tai ahdistavaan musiikkiin niin noista paristasadasta artistista minkä tuotoksia löytyy suorastaan ahdistavia tunnelmia luo yksi yhtye ja samaisen kitaristin sooloprojektit...
ja kieltämättä gutter twins on melko masentava orkesteri.

Ihan jees, prosentin puolikas levyhyllyn sisällöstä masentaa.

Kaipa tämä tarkoittaa sitä että tieteelliseen tutkimukseen perustuva tietosi on julistettava faktaksi. :D

Mutta tartutaan provoon vaihtelun vuoksi vähän enemmän.

Olen aina mieltänyt laajan musiikkimaun olevan mahtava asia. Se, että 90- luvun rockmusiikki uppoaa minuun parhaiten ei välttämättä tarkoita etten muuta kuuntelisi. Se tarkoittaa vain sitä että kuuntelen sitä mieluiten.

Ja laaja-alaisella musamaulla en todellakaan tarkoita sitä että kuuntelen SEKÄ George Thorogoodia ETTÄ AC/DC:tä.

Tehdäänpä testi. http://www.last.fm/user/IsiKuu/

Lähdetään oletuksesta ettet tunne listatuista artisteista puoliakaan (siinä epätodennäköisessä tilanteessa että viitsit ees vilkaista koko listaa ilman mitään halveksuvaa kommentaatiota) ja mietitään hetken mitä tuossa top-20 listassa suunnilleen on listattuna eri musiikkityylejä ja vuosikymmeniä.

katsotaans.

Trip-Hopia 90/00 luvuilta
Psy-Ambientia 90/00 luvuilta
Sitä inhottavaa grungea 80-90-luvuilta
Etnoa 80-00 luvuilta
Funkia 00- luvulta
Reggaeta 60-70 luvuilta
Metallia 00- luvulta
Bluesia 30-luvulta
Blackmetallia/satunnaista konemusiikkia 90/00- luvuilta
Alternativemetallia 90/00 luvuilta.
Indietä 90- luvulta
ja jotain jämäpaikkoja muille siinä tilastossa.

Kah pannahista. ysärille se keskittyy. En tiedä, voisko liittyä mitenkään siihen että satuin viettämään noihin aikoihin nuoruuttani? Ja ehkä siihen että oon eräät merkittävimmistä musiikillisista heräämisistäni kokemun noihin aikoihin?

Nyt se tärkeä kysymys on: Mitä vikaa siinä on -taas kerran ysärin diggaamisessa on vain vikaa, vikaa ja vikaa ja se on väärin- että tämä yksi tietty vuosikymmen puree parhaiten?

Sekö, ettei muilla vuosikymmenillä ole tarjottavana juuri yhdelle ihmiselle hyvin sopivaa musiikkia vai se, että ysäri on kategorisesti ja kautta linjan täyttä paskaa Oikeiden Musa Diggareiden Veljeskunnassa? Vai molemmatko?
marke-
19.06.2008 08:30:47 (muokattu 19.06.2008 08:31:37)
Burzum on vitun yes.
HAIL SATAN
Ronsto
19.06.2008 11:06:22

Burzum on vitun yes.

Jep tosi truu. Kuulin joskus Burzumin kipaleita. Yksi niistä taisi olla War nimeltään ja voi jessus tuli kyllä naurettua koko biisin ajan :D

Jotkut tykkää muhkummasta, antaa kaikkien kukkien kukkia jne.
Lennu
19.06.2008 12:05:09

Sä oot Markku vaan niin teini, että sulle uppoo se ysäri, koska me oltiin silloin nuoria. Ei se mitään, se on just sitä tarttumapintaa, mitä ilman kaikki musa on paskaa. Niingö.
"Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin." -Kloppis
Teijo K.
19.06.2008 12:23:24

Sä oot Markku vaan niin teini, että sulle uppoo se ysäri, koska me oltiin silloin nuoria. Ei se mitään, se on just sitä tarttumapintaa, mitä ilman kaikki musa on paskaa. Niingö.

Tän logiikan mukaan miun pitäisi tykätä kasarista, enkä voi suoraan sanottuna sietää.
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
Lennu
19.06.2008 12:33:51

Tän logiikan mukaan miun pitäisi tykätä kasarista, enkä voi suoraan sanottuna sietää.

Outoa, koska silloin tehtiin suunnilleen parasta musaa. Olet erilainen teini.
"Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin." -Kloppis
MrQ
19.06.2008 12:47:46

Mä oon kato. Lisäx mä oon silleen ikäsexeni tosi kypsymätö enkä oo sillee löytäny viel kaikkee oikeesti hyvää niinku lordii ja kari tapioo siis hei mä en niinq ees TAJUU sitä trippii, mään

Mmmmäh. Silti, screaming trees on parasta pitkään aikaan.
Teijo K.
19.06.2008 12:49:42

Outoa, koska silloin tehtiin suunnilleen parasta musaa. Olet erilainen teini.

Joo, teini on erilainen kun sillä on ikää 37. Mähän kuuntelen vaan Gentle Giantia, mutta ei ole multa pois jos joku kuuntelee jotain muuta.
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
Kailis
19.06.2008 15:52:36

Elliot Smith on hyvä, mutta en tiedä miten diagnosoitaisiin itsemurha itseään puukottamalla? Ainakin lievää masennusta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)