Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 568 69 70 71 72121 122 123 124 125
Mr. Speed
09.06.2008 20:53:07
ehkä on sitten parempi laitaa lukko tälle ! ;)

En mä sitä tarkoittanut. :D Mutta ihan varoituksen sanana noissa, missä mennään oikein parjaamaan ihmistä hänen mahdollisesti koko nimellään, ja vielä kun paikkakunta mainitaan.
F@F
McNulty
10.06.2008 11:23:51
En mä sitä tarkoittanut. :D Mutta ihan varoituksen sanana noissa, missä mennään oikein parjaamaan ihmistä hänen mahdollisesti koko nimellään, ja vielä kun paikkakunta mainitaan.

Julkisia henkilöitähän tässä ollaan... ja jokaisessa kuitissakin näkyy myyjän koko nimi asiakkaalle, ainakin meitin putiikissa. Sen sijaan jokaisen pitäisi itse miettiä, että onko aiheellista lähteä heti soittamaan poskeaan intterwebbiin jos on kerran saanut vähän huonoa palvelua ja muut 394589324 kertaa ovat olleet onnistuneita? Tokihan se sapettaa, mutta onko teh interwebz ainoa ahdistuksen purkukanava?
Dirty Hero
10.06.2008 12:19:41
Olin eilen kaverin kanssa ostamassa sille ekaa sähkökitaraa ja hän päätyi sitten halvimpaan vaihtoehtoon joka oli 125€ maksava Tenson-merkkinen strato. Kaveri halusi siihen kaupan päälle hihnan, kantopussin ja telineen jonka jälkeen hintaa taisi olla 150€. Sitten kun oltiin jo kaupat sovittu niin kaveri muisti, että haluaa vielä plektroja mukaan. Valitsi sieltä sitten 3-5 plekua mukaan ja näytti niitä myyjälle. Myyjä totesi jotain että "ok, mä lasken kitaralle uuden hinnan noiden kanssa.." Sitten tulikin pari euroa lisähintaa.

Musta aika outoa että muutama plektra lisää koko setin hintaa, kun esim naapurissa oleva F-musiikki tarjoaa plekuja kaupan päälle vaikka ostaisi vaan kielisetin :)
trih
10.06.2008 12:53:36
Olin eilen kaverin kanssa ostamassa sille ekaa sähkökitaraa ja hän päätyi sitten halvimpaan vaihtoehtoon joka oli 125€ maksava Tenson-merkkinen strato. Kaveri halusi siihen kaupan päälle hihnan, kantopussin ja telineen jonka jälkeen hintaa taisi olla 150€. Sitten kun oltiin jo kaupat sovittu niin kaveri muisti, että haluaa vielä plektroja mukaan. Valitsi sieltä sitten 3-5 plekua mukaan ja näytti niitä myyjälle. Myyjä totesi jotain että "ok, mä lasken kitaralle uuden hinnan noiden kanssa.." Sitten tulikin pari euroa lisähintaa.

Musta aika outoa että muutama plektra lisää koko setin hintaa, kun esim naapurissa oleva F-musiikki tarjoaa plekuja kaupan päälle vaikka ostaisi vaan kielisetin :)

Kai se on vähän paikasta kiinni mutta täytyy yrittäjän pitää saldot ojossa. Ettei tavaraa "katoa" josta ei varmaan verottaja hirveästi diggaile.
Just.
Broadcaster
10.06.2008 12:55:50
Julkisia henkilöitähän tässä ollaan... ja jokaisessa kuitissakin näkyy myyjän koko nimi asiakkaalle, ainakin meitin putiikissa. Sen sijaan jokaisen pitäisi itse miettiä, että onko aiheellista lähteä heti soittamaan poskeaan intterwebbiin jos on kerran saanut vähän huonoa palvelua ja muut 394589324 kertaa ovat olleet onnistuneita? Tokihan se sapettaa, mutta onko teh interwebz ainoa ahdistuksen purkukanava?

Offtopicin puolelle mennään pahasti, mutta ei kai nyt mikään kaupassa työskentely tee ihmisestä julkista henkilöä...
Dirty Hero
10.06.2008 14:50:50
Kai se on vähän paikasta kiinni mutta täytyy yrittäjän pitää saldot ojossa. Ettei tavaraa "katoa" josta ei varmaan verottaja hirveästi diggaile.

Tuo voi olla ihan totta.. Ja antoihan se kauppias yhteensä 10€ hihnan, 10€ telineen ja 20€ kantolaukun hintaan 25€, joka on jo aika pieni hinta niistä..
sartzan
10.06.2008 16:41:37
Jotkin asiakkaat jopa kaivavat esiin myyjien henkilökohtaiset puhelinnumerot ja soittelevat heille kun he ovat vapaalla. :)

OT: Esimerkki, jonka ehkä olen kertonut jossain muussakin ketjussa, mutta eniveis, nyt kun tuli mieleen niin menköön. Serkkuni on automekaanikko, ja hänellä on oma verstas. Yksityisyrittäjä siis. Loistavimpia esimerkkejä asiakkaiden älynväläyksistä on mm. "Mää kyl osaan itekki korjata tän vian, mut mullei oo tiloja eikä vehkeitä, joten enksmää voikki tulla sun verstaalle korjaamaan tän vian sun työvälineillä ilmaseksi?", tai "Jos mää tuun neljän jälkeen tän auton kanssa, ni säähän varmaan korjaat sen halvemmalla?" Plus hänellä on salainen puhelinnumero, jottei asiakkaat soittelisi iltaisin/öisin/viikonloppuisin/lomilla. Ennen salaista numeroa tuo oli kuulemma konkreettinen riesa.
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
BugsH
10.06.2008 17:24:45
Hauskin kommentti mitä olen kuullut tuli Turun F-musiikissa. Myyjä esitteli jotain tokain stratoa ja selitti samalla "Jumalauta tää on kova kitara, tällä ku soittaa niin tukka lähtee päästä"

njoo, ei mikään jännittävä tarina mut nauratti iha helvetisti ku pääsin ulos liikkeestä. :)
Ziggy Bubba
10.06.2008 17:32:20

Hauskin kommentti mitä olen kuullut tuli Turun F-musiikissa. Myyjä esitteli jotain tokain stratoa ja selitti samalla "Jumalauta tää on kova kitara, tällä ku soittaa niin tukka lähtee päästä"

Mikäs ihme tuo on, kyllä ne Tokain stratot vaan välillä kolahtavat jengiin - ja toisilta jampoilla muuten lähtee tukka päästä ihan itestään :)

E: Ihme muuten että F-musiikissa myydän Tokain kitaroita, olikos käytetty?
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
BugsH
10.06.2008 17:38:56
E: Ihme muuten että F-musiikissa myydän Tokain kitaroita, olikos käytetty?

Ihan uusi tokain ast-33 se oli, en tiedä miten on sinne päätynyt
Ziggy Bubba
10.06.2008 17:47:14

Ihan uusi tokain ast-33 se oli, en tiedä miten on sinne päätynyt

Ehkä se Tokai oli Fendereihin tottuneelle Fasun myyjälle vaan niin järisyttävä kokemus :D

Pk-seudulla en ole ensimmäistäkään Tokain kapulaa nähnyt F-liikkeissä myynnissä..
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Traditional
10.06.2008 17:59:55
Sain tänään erittäin hyvää palvelua. kolmessa liikkeessä.
Musical violence since '05 Kiinnostaisiko Valvetronix?
Dirty Hero
10.06.2008 18:06:21
Ehkä se Tokai oli Fendereihin tottuneelle Fasun myyjälle vaan niin järisyttävä kokemus :D

Pk-seudulla en ole ensimmäistäkään Tokain kapulaa nähnyt F-liikkeissä myynnissä..

Jep, Turun äffässä on aika paljonkin Tokan keppejä. Korealaisia ja Japseja.
Murgo
10.06.2008 19:47:57

Jotkin asiakkaat jopa kaivavat esiin myyjien henkilökohtaiset puhelinnumerot ja soittelevat heille kun he ovat vapaalla. :)

Arvelen, että maailmaan mahtuu enemmän huonoja asiakkaita, kuin myyjiä/asiakaspalvelijoita.

http://www.aasiakas.net/

Kehoitan ihmisiä tutustumaan tuohon sivustoon, niin pääsette näkemään kolikon kääntöpuolenkin. Ei ole helppoa olla asiakaspalvelija.

Tuo vapaa-ajalla soittelu on kyllä aika syvältä. Aikanaan kun toimin kaivukoneenkuljettajana oli pomo erehtynyt antamaan oman numeroni eräälle omakotirakentaja-asiakkaalle, joka sitten soitteli pitkin viikonloppuja että kun maanantaina tulee työmaalle sitä ja sitä niin sille pitäisi löytää joku paikka ja olla silloin ja silloin vastassa ja enkö voisi tulla viikonlopulla hommiin kun aikataulu kusee jne. Aikataulun kuseminen johtui siitä että työmaa päästiin jonkun lupasotkun takia aloittamaan kaksi viikkoa myöhässä, mutta muuta aikataulua ei voinut siirtää vastaavasti eikä ko. asiakas ymmärtänyt miksei viikon hommaa voi tehdä parissa päivässä.

Tuo aasiakas-sivusto on kyllä hauskaa luettavaa, asiakaspalvelu on todella vaikea laji. Senhän sanoo jo tilastollinen todennäköisyyskin että kun asiakkaita on paljon enemmän kuin myyjiä eikä asiakkaita ole mitenkään valikoitu niin heidän joukossaan on enemmän kusipäitä, idiootteja sekä suorastaan mielenvikaisia kuin myyjien, joiden ainakin pitäisi olla jonkinlaisia ammattilaisia (ei tietenkään päde kesäharjoittelijoihin yms. joiden laittaminen yksin osaamista vaativiin töihin taas on kyllä suorastaan vastuutonta sekä heitä että asiakkaita kohtaan). Urpoja löytyy aina, mutta silloin ollaan väärällä alalla tai ainakin loman tarpeessa jos näiden annetaan käydä siinä määrin hermoille että aletaan kohdella kaikkia asiakkaita oletusarvoisesti idiootteina ja kusipäinä.

Kyllä parissa noista sivustonkin jutuista oli havaittavissa lievää asennevammaa tai ylimielisyyttä kirjoittajankin puolelta, tietämättömyys esimerkiksi uudesta tekniikasta ei ole tyhmyyttä, tietämättömyys on parannettavissa tiedolla, tyhmyys on taas sitä ettei edes halua omaksua tietoa tai kuvittelee tietävänsä kaiken. Ei asiakas välttämättä ole aasi jos hän ei tiedä kaikkea hakemastaan tuotteesta, myyjällehän siitä maksetaan että hän tietää ja kertoo asiakkaalle. (viittaan mm. tuohon juttuun jossa valokuvausliikkeen myyjä naureskelee asiakkaalle joka on teettämässä kuvia kameran akusta, mistäpä se perinteiseen tekniikkaan tottunut tietää minkä näköinen kameran muistikortti on, "pieni muovikikkare jossa on sähkökontaktit" , kuvaushan sopii yhtä hyvin akkuun, ovat monessa kamerassa vielä saman luukun alla. Tosin voisihan sen ohjekirjankin lukea)

Nykyään ne asiakkaat jotka perehtyvät tuotteeseen etukäteen ja hankkivat siitä kaikki mahdolliset tiedot esim. netistä eivät välttämättä koskaan päädy erikoisliikkeen asiakkaiksi koska he tilaavat tuotteen sieltä mistä halvimmalla saavat, joten erikoisliikkeessä asioivat nimenomaan ne jotka tarvitsevat opastusta, mikä tietysti asettaa myyjän ammattitaidolle aika korkeat vaatimukset ja valitettavasti myös saatta johtaa kiusaukseen myydä tietämättömälle asiakkaalle hänelle sopivimman tuotteen sijaan se jossa on suurin kate.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
tarzan
10.06.2008 20:15:32
Tuo voi olla ihan totta.. Ja antoihan se kauppias yhteensä 10€ hihnan, 10€ telineen ja 20€ kantolaukun hintaan 25€, joka on jo aika pieni hinta niistä..

Eipäs, vaan kauppias antoi alennusta koko paketista 15€. 125+40=165.
Ei perhana, sanoinko tuon oikeasti?
Tympee Huttunen
10.06.2008 20:16:00
Tuo vapaa-ajalla soittelu on kyllä aika syvältä. Aikanaan kun toimin kaivukoneenkuljettajana oli pomo erehtynyt antamaan oman numeroni eräälle omakotirakentaja-asiakkaalle, joka sitten soitteli pitkin viikonloppuja että kun maanantaina tulee työmaalle sitä ja sitä niin sille pitäisi löytää joku paikka ja olla silloin ja silloin vastassa ja enkö voisi tulla viikonlopulla hommiin kun aikataulu kusee jne.

Tuossa tapauksessa pitää ensin pomolle antaa tulikivenkatkuista kommenttia ja tämän jälkeen sanoa soittajalle, että kaikissa asioissa pitää kääntyä pomon puoleen, myös iltaisin ja viikonloppuisin. Itse en koskaan missään tilanteessa anna asiakkeelle puhelinnumeroani ja olisin erittäin vihainen, jos pomo tekisi niin.
Krice
10.06.2008 20:20:40

Aikanaan kun toimin kaivukoneenkuljettajana oli pomo erehtynyt antamaan oman numeroni eräälle omakotirakentaja-asiakkaalle, joka sitten soitteli pitkin viikonloppuja että kun maanantaina tulee työmaalle sitä ja sitä niin sille pitäisi löytää joku paikka ja olla silloin ja silloin vastassa ja enkö voisi tulla viikonlopulla hommiin kun aikataulu kusee jne.

Ehkä se luuli sinua yrittäjäksi eikä kuskiksi. Yrittäjillähän ei tunnetusti ole vapaa-aikaa.
spacemonkeyevolution
10.06.2008 20:44:52

Hoho, helmeä. Oliko myyjä itse kalju? Jos oli niin tuo kruunaisi kyllä kaiken.
Don't worry, be heavy
s8na
10.06.2008 23:44:35

Yllätys muuten et sano noin Stratocasterista. Mitähän se ois sanonu jostain RR-kolmiosta... "Tällä ku soittaa niin tukka... kasvaa!"
"All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)