Legenda 30.05.2008 16:04:39 | |
---|
Pe..le kun meinaa mennä hermo tuon klo 7 viritystapin (virvelin) kanssa. Sanokaapa miten sen saisi pysyyn vireessä kauemmin kuin vartin. On ollut vaikka millaista virveliä ( Yamaha, Sonor, Pearl, Millemium, Ludvig) mutta joka ikisestä tuo kirottu tappi löystyy, mistä vähän aikaisemmin ja toisesta vähän myöhemmin mutta aina sitä saa olla ruuvaamassa. Onko vika soittotyylissä? Melkein 100 % on kanttilyöntejä vai onko tässä vain tyydyttävä kohtaloon ja viritysavain aina perstaskussa? legenda on hyvä juoma! |
aasit 30.05.2008 16:22:02 | |
---|
Mulla esiintyy ihan samaa ongelmaa, kanttilyönneistä se johtuu. Mitään ratkaisua ei kuitenkaan ole tarjota. Itse olen tyytynyt siihen avaimella vääntämiseen. |
ÄM 30.05.2008 16:42:19 | |
---|
Kyllä siihen myydään sellaisia "prikkoja", jossa neliöreikä menee viritystappiin ja ulkokehä on sen muotoinen, että lukittuu vanteen reunaan. Sit ei pääse ruuvi pyörimään. Ja jos ei meinaa löytyä, niin ei ole temppu eikä mikään tehdä moista itse. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
Epämuusikko 30.05.2008 16:49:24 | |
---|
Lukkoprikkoja saa kilotavarana. suosittelen. paitsi puuvanteeseen. syö siitä läpi. Duo Rehband & Voltaren.
Bustard #1 |
Legenda 30.05.2008 17:21:10 | |
---|
Sanokaapa vielä minkäkokoisia nuo prikat on kun ei viittis millään alkaa itse ottaan selvää, jäin nääs kesälomille !!!!! legenda on hyvä juoma! |
Bobana 30.05.2008 17:47:22 | |
---|
Sanokaapa vielä minkäkokoisia nuo prikat on kun ei viittis millään alkaa itse ottaan selvää, jäin nääs kesälomille !!!!! Ota pultti kauppaan ja selvitä. Ei minun sonoreissani ainakaan ruuvit löysty vaikka lyön lähes kaikki iskut kanttiin. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Bacchus 30.05.2008 17:51:11 (muokattu 30.05.2008 17:51:27) | |
---|
Ota pultti kauppaan ja selvitä. Ei minun sonoreissani ainakaan ruuvit löysty vaikka lyön lähes kaikki iskut kanttiin. Sonoreissa onkin pirun jykevät viritystapit, sekä kaiken lisäksi Tune Safe-systeemi, joka säilyttää vireen mukavasti. Omasta Pearlin Free Floaterista tippuu viritystappi välillä resopuolelta juuri siitä klo. 7 kohdalta. Sitä vaan ihmettelee, että mikä vittu on kun vire menee yhtäkkiä aivan perseelleen. Mystisyys kaikkoaa tsekkaamalla lattian, siellähän se viritystapin runkkari köllöttelee. Anti-Matter Manifesto |
Bobana 30.05.2008 18:04:33 | |
---|
Sonoreissa onkin pirun jykevät viritystapit, sekä kaiken lisäksi Tune Safe-systeemi, joka säilyttää vireen mukavasti. Omasta Pearlin Free Floaterista tippuu viritystappi välillä resopuolelta juuri siitä klo. 7 kohdalta. Sitä vaan ihmettelee, että mikä vittu on kun vire menee yhtäkkiä aivan perseelleen. Mystisyys kaikkoaa tsekkaamalla lattian, siellähän se viritystapin runkkari köllöttelee. No, on mulla yks vanha Pearlin joku export virveli kanssa jossa on niin kuppaset ja kuivuneet kierteet ettei ne löysty vaikka kuinka takoo. : ) Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Legenda 30.05.2008 18:32:49 | |
---|
Ota pultti kauppaan ja selvitä. Ei minun sonoreissani ainakaan ruuvit löysty vaikka lyön lähes kaikki iskut kanttiin. Niin no eihän minulla ole ollut kuin kaksi "oikeaa" virveliä; Pearl brx ja Ludvig acrolite, se Sonor oli joku lehmusrunkoinen 200...jotain, mutta ei tämä kalliiksi tule kun tarvii vain yhden prikan. Ei mennyt kesälomabudjetti nurin, heh ja nyt terassille (omalle) oluelle jeehhh legenda on hyvä juoma! |
Löystyy ruuvit vähemmän kun lyö vanteeseen juuri niiden viritystappien väliin. Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea. |
Jaska 30.05.2008 23:19:35 | |
---|
Löystyy ruuvit vähemmän kun lyö vanteeseen juuri niiden viritystappien väliin. Ja humppakeikoilla ne ruuvit vasta löystyykin |
joravuo 30.05.2008 23:26:44 | |
---|
Ja humppakeikoilla ne ruuvit vasta löystyykin Klo 7 ruuvit? And the Angel said it to me: "These are the cries of the Carrots." |
kimizu 31.05.2008 00:23:27 | |
---|
Pearlin "Ian Paice Signaturessa" on jokaisessa viritysruuvissa erillinen sormimutteri, jolla voi kiristää viritysruuvin viritys pesää vasten. Toimii siis kuten lukkomutteri. Saiskohan niitä sormi-lukkomuttereita jostain erikseen? Vai mikä kierre on normaalissa viritysruuvissa? Jos siihen löytyisi sopivalla jengalla varustettu mutteri, jonka voisi sitten vaikka lenkkiavaimella kiristää virityspesää vasten. Tai harrikkahommista tuttu aine, ruuvilukite. Sitä tippa kierteisiin niin ei ruuvit löysty. Saa kuitenkin vielä auki normaalisti viritysavaimella. Putsaa vaan vaseliinit ensin pois kierteistä. Sininen lukite voisi toimia tässä hommassa, punainen taitaa olla jo liian jytkyä kamaa, vaatii lämmitystä aukaisuun :) |
Ruutikallo 31.05.2008 10:53:20 | |
---|
Sininen lukite voisi toimia tässä hommassa, punainen taitaa olla jo liian jytkyä kamaa, vaatii lämmitystä aukaisuun :) Kierreterva on myös oivaa tavaraa. Valmistajaa en tähän hätään muista mutta nuo mainitsemasi aineet ovat Locktiten valmistamia. Locktiten hydr.liiman pitäisi ajaa asian näissä ongelmissa. Ei jää ikuisesti kiinni ja kuivuessaan se jää nahkeaksi, joten virittäminen onnistuu ja vireen pitäisi pysyä. -H- "Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä" |
Tindrum 31.05.2008 13:27:39 | |
---|
Saiskohan niitä sormi-lukkomuttereita jostain erikseen? Saa. Millbrookista pohjoisrannasta. m©
Öööö, seittemän ja puol neljäsosaa...eiks nii??? |
K.Suninen 31.05.2008 16:40:16 | |
---|
Mulla on täällä armyn soittokunnassa samanlanen ongelma mun Premierin kannettavan tomisetin kanssa. 8" tomista tupaa koko ajan löystämään ruuvit. ja johtuu juurikin todennäköisesti siitä, että mätän sitä aivan täysillä kanttilyöntiä käyttäen.. niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |
wavelength 31.05.2008 16:53:02 | |
---|
En tiedä mistä puhun. |
Rockster 02.06.2008 08:11:27 | |
---|
Jos haluaa tilata ulkomailta, niin nämä kannattaa tsekata myös: http://www.tightscrew.com/index.htm Pitääkin kysyä näiden saatavuus Vantaan F-musiikista, että ovatko saaneet jo tavaraa Suomeen. On parin tutun mukaan erittäin toimivia ruuveja... "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
Tindrum 02.06.2008 20:43:58 | |
---|
Pitääkin kysyä näiden saatavuus Vantaan F-musiikista, että ovatko saaneet jo tavaraa Suomeen. On parin tutun mukaan erittäin toimivia ruuveja... Juu, pitävät kyllä vireen, sillä ovat niin tiukkoja että tube lugin sisällä olevat lukitusruuvit huutavat leipää. Ja niitä joutuu välillä kiristämään lugin sisältä. m©
Öööö, seittemän ja puol neljäsosaa...eiks nii??? |
Bobana 02.06.2008 22:03:26 | |
---|
Soon sällit sitten semmonen juttu että kun rupeette liimailemaan niitä kierteitänne niin niistä täytyy pestä rasvat pois ensin jotta siitä 30€ pullosta on mitään hyötyä. Rasavan poistajalla siis. Saa ihan mistä autovaraosaliikkeestä niinkuin sen lukitteenkin. Ja ottakaa selvää myyjältä eli ostakaa sitä mietoa liimaa sillä jos erehdytte vetäseen jollain tiukimmalla liimalla tai laakerilukitteella niin ruuvi ja lugi muuttuu yhdeksi puuksi sen jälkeen... Menee hieno supra sulattoon... Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |