Aihe: Finnjet sai niskalaukauksen.
1 2
Martso
07.05.2008 11:20:55
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/ … alla+kohti+romuttamoa/1135236130216

Minulla on tuolta ehdottomasti mukavimmat muistot kaikista noista purkeista millä on tullu seilattua. Sellaista henkilökunnan yhteishenkeä ja fiilistä ei ole enää missään. Harmi, että tämä meni näin.
Sertzo S
07.05.2008 12:22:10
Monilla paateilla sitä on aikoinaan seilattu ja soitettu, mutta tuo paatti jäi kyllä kokematta. Harmi.
KoskPaavo
07.05.2008 12:23:47
Mulla tuli koettua, muistaakseni olut maksoi hlökunnan diskossa 25 penniä. Oi niitä aikoja!
Tyhmien parissa ajan viettäminen tyhmentää.
jakeni
07.05.2008 14:00:14
Hieno paatti,hyvät muistot...oi oi tosiaan niitä aikoja!
Tultiin kakkosena,lähettiin ykösenä!
Eddy
07.05.2008 14:59:30 (muokattu 07.05.2008 19:27:12)
Mä oon kosketinsoittanut Finnjetillä viimeksi joskus vuosituhannen vaihteessa. Henkilökunnan baarissa muistaakseni olut-tölkki 2mk (vai oliko sittenkin 3mk) ja terävät 5mk. Hyviä muistoja paatista.

Edit: Yks kumma juttu tuli mieleen. Kerran siellä oli jaettu hytteihin monisteita, joissa kiellettiin kynttilöiden polttaminen hyteissä (tupakointia ei oltu kielletty). No, maltoin niillä muutamalla reissulla nauttia slabiviinojani ilman kynttilän valoa.
Koskettelen soittimia...
clave
08.05.2008 23:48:46

Bailu bailu

Mukava henkilökunta, totta.
Hauskoja muistoja, paljon tuli oltua. Muutama kerta mentiin bändiautolla kamojen kanssa Kieliin jossa Jetti oli telakalla. Lähtö oli sieltä päästä. Langowskin musiikkikaupasta Hampurista tuli kerran haettua Dynacordin sähkörumpusetti (1986). Ongelmia tuli Saksan tullissa koska halusivat varmistaa etten salakuljeta disketeissä mitään KGB-informaatiota.
Kerran ostin Lyypekistä akkuporakoneen ja keikan jälkeen ryhdyttiin kitaristin kanssa purkamaan hyttiä. Ihan muuten vaan ja hirmu selvinpäin. Saatiin vitusti ruuveja irti. Hauskaa oli. Päivällä sitten piti kiertää takas. Ei ollut enää niin hauskaa.
Monet muistavat varmaan henkilökunnan "diskon"? Sinne ikkunalaudalle oli mukava käydä tilaamassa ½ metriä konjakkia.
Se oli jotenkin sellasta mukavaa aikaa soitonkin suhteen.
uruttaja
21.05.2008 20:39:10
Espoon kunnallispolitiikot ovat ostamassa sitä 7 miljoonalla eurolla tilapäismajoitukseen ja matkailunähtävyydeksi. Timo Soini ja Martin Saarikangas oli allekirjoittaneet tarjouksenkin..
Titares
22.05.2008 08:34:20 (muokattu 22.05.2008 10:14:19)
No, metron hinnalla näitä saisi varmaan vaikka 100 kpl, mutta pelkkänä sosiaalilaitoksena se kyllä kurjistuu entisestään.

Laivaan pitäisi saada hyviä ravintoloita ja tasokasta viihdettä elävästä musiikista alkaen, merihotelli, upeita asuntoja merinäkymiä kaipaaville, vuokratiloja firmoille ja isompi kauppakeskus, joka viikonloppuna voisi käväistä verovapaalla Ahvenanmaalla. Mielivaltaisten tuotteiden tilaukset voisi tietenkin hoitaa etukäteen, ja piipahtaa sitten Ahvenanmaalla hakemassa vaikka verovapaan flyygelin tai keittiökalusteet.

Paras tuotto saadaan, kun laivaa ei kokonaan sosialisoida. Siellä voisi olla monenlaista muutakin toimintaa, kuin mihin laivoilla on totuttu, sillä viinan voimalla ei synny hyvää liiketoimintaa eikä onnellista elämää! Espoosta on ihme kyllä puuttunut kunnolliinen merenrantahotellli ravintoloineen.Nyt on tilaisuus tehdä jotain, mistä ennen ei osattu edes unelmoida!

Itsekin myisin mielelläni asuntoni ja muuttaisin laivalle asumaan vaikka vähän pienempään näköalakämppään, kunhan koko laiva on tasokas tai koostuu eri osista asukkaille ja yöpaikkojen asiakkaille. Palvelut lääkäristä alkaen pitää olla tietenkin huippuluokkaa. Hemmoteluviikonloppu-laivalla-pakettikaan ei loma-aikoina varmaan olisi hassumpi juttu.

Tästä saisi erinomaisen eläkeläisasuntolankin, sillä varakkaita vanhuksia on yhä enemmän, ja monet heistä haluavat palata kesäksi Espanjasta Suomeen tai jättää Epsanjan kokonaan väiin. En kuitenkaan haluaisi, että laiva varataan vain yhdelle ryhmälle, koska laivalla on mahdollisuuksia niin moneen!

Kannattaa tietenkin hyödyntää merimaisemat täysin mitoin myös turisteja ajatellen. Maisemiltaan tämä on paljon parempi paikka kuin Kämppi. Ei anneta Finnjetin kurjistoua, vaan laitetaan sinne elinvoimaista toimintaa! Tuotto kannattaa sijoittaa edelleen samaan kohteeseen, kun hyviä ideoita syntyy. Kannattaa kokeilla monenlaista ja karsia armotta huonosti menestyvät, mutta tuottamaan tarkoitetut osat.

Voisi vaikka perustaa Finnjet-kehitysrahaston, jonka kautta annetaan uusille yrittäjille mahdollisuus näyttää kyntensä ja ideansa toimivuuden tai toimimattomuuden. Toiminnan tuloista laitettakoon iso osa kehitysrhastoon ja annettakoon nuorten ja vanhempienkin yrittää tosissaan laivalla. Vähitellen parhaat ideat jäisivät voimaan.

Haluan sijoittaa Finnjettiin, Tehkää siitä arvonsa tunteva ja säilyttävä pörssiyhtiö ja tarjotkaa osakkeita koko kansalle, asunto-osakkeet mukaan lukien! Siitä saadaan enemmän kuin tarpeeksi alkupääomaa. Olen varma, että riittävän monlla suomalaisella on senverran tunnesiteitä Finnjettiin, ettei penniäkään (siis penniäkään!) kaupungin varoja tarvitse kuluttaa edes laivan hankintaan. Kokeilkaapa vain! Ilmoittaudun itsekin välittömästi sijoittajaksi ja hankkeen tukijaksi.

Siirrettäköön vaikka koko Lippulaiva Espoonlahdesta Suomenojalle uuteen lippulaivaan tai jätettäköön suunnitteila oleva muu ostoskeskus asuntorakentamiselle ja laitettakoon nahdolliset Pikku-Stokkat & kumpp. myös Finnjettiin.

Toisaalta jos sosiaaliapu ja asunnot ovat kiireellisiä riitävän monelle, niin siitä vain, sillä ihmisiä on autettava. Se on kuitenkin tehtävä viinattomasti. Mikään kelluva Lepakko ei ole kenenkään etu pitkällä tähtäimellä. Jos siitä tulee asuntolaiva, sen on oltava alkoton ja huumeeton.

Mikä muuten on Finnjetin odotettavissa oleva elinikä? Ruostumattomana se varmaan pystyy kellumaan vielä pitkäänkin. Voisiko mahdollisille laiva-asunnoille olla odotettavissa arvonnousua? ... Tämä riippuu mielestäni vain siitä, mikä laivan odottettavissa oleva elinikä, miten hyvin laiva rémontoidaan ja eri toimintoja ylläpidetään ja valvotaan jatkossakin. Kannattaa mielestäni ehdottomati kokeilla mahdollisimman monia lupaavia toimintoja, joista aikaa myöten kysytyimmätä voimistuvat.

Tapiolan keskustorinin näköalaravintola on ikävä esimerkki henon mahdollisuuden jättämisestä kurjistumaan. Laivalla on toki enemmän mahdollisuuksia, mutta kurjistuminen on aivan yhtä todennäköistä leväperäisesti toimittaessa.

Siirtolaisten ja muiden tilapäisesti asunnottomien asuntolana laivan 'rajattomat' mahdollisuudet menevät hukkaan, mutta jos heille ei ole muita asuntoja ja kaupungin on löydettävä ratkaisu, niin pyhitettäköön laiva sitten mm. heille. Pitää vain olla tarkkana ja todella tiukkana, ettei siitä tule kelluvaa slummia. Tavallisena espoolaisena asun ja asioin silloin tietenkin muualla, sillä kaupungin ja valtion on mielestäni ehdottomasti itse huolehdittava varsinkin kaikista maamme vähäosaisista. Éi mene itsellänikään tällä hetkellä liian hyvin, mutta työskentelen silti ahkerasti sen eteen, että jonain päivänä asiat ovat taas paremmin elleivät jopa oikein hyvin. Se on tavoite: "Eteenpäin ja ylöspäin."
EP
22.05.2008 11:29:52
Kulttuuriteko tuokin. Toivottavasti onnistuu.

Öh niin, tuota varmaan siinä on kuitenkin pisneksestä kyse, vai olisiko aivan "pyyteetöntä" kuten vaalirahoituksetkin?
Sertzo S
22.05.2008 11:36:42
Öh niin, tuota varmaan siinä on kuitenkin pisneksestä kyse, vai olisiko aivan "pyyteetöntä" kuten vaalirahoituksetkin?

Rehellinen bisnes on aivan ok. ja tuonee tuostakin teosta johtuen työpaikkoja ja turistejakin ihmettelemään paattia palveluineen. Vaalirahoitus onkin sitten jo aivan toinen asia.
EP
22.05.2008 12:01:32
Rehellinen bisnes on aivan ok. ja tuonee tuostakin teosta johtuen työpaikkoja ja turistejakin ihmettelemään paattia palveluineen. Vaalirahoitus onkin sitten jo aivan toinen asia.

Jep! Tarkoitin vain, että tuolle sijoittamalle rahalle haluavat vastinetta, kuten vaalirahoillekin.
Siten ei mielestäni ole mikään kulttuuriteko, varsinaisesti!
tarmo
22.05.2008 14:39:41
Jep! Tarkoitin vain, että tuolle sijoittamalle rahalle haluavat vastinetta, kuten vaalirahoillekin.
Siten ei mielestäni ole mikään kulttuuriteko, varsinaisesti!

Hyvä hyvä. Pitäkää vaalirahoituskeskustelua yllä intellektuellit :)
Se että laittaa nimensä ehdokkaan tukijalistaan, osallistuu maksutta vaalikampanjointiin, taikka sitten antaa rahallista vaalitukea eivät loppujen lopuksi poikkea toisistaan. Itse haluan, että "mun ehdokkaani" pääsee läpi, koska sillä on mun mielestä joku näistä: a)parhaat jutut b) paras puolue c) paras henkilökohtainen vaaliohjelma tai d) parhaat tissit. Mikä siinä on niin outoa, että liikemies ajattelisi samoin, ja päättäisi avittaa ehdokastaan voittoon rahallisesti?? Pitäisikö niiltä viedä seuraavaksi äänioikeus? Antamalla tukea usean puolueen usealle ehdokkaalle, voi taata itselle paremmat yöunet, sillä on tehnyt jotakin sen eteen, ettei eduskuntaan tule pelkkiä avellaneja ja halmeita... Että näin.

Ja Finnjet... Onko sen tukeminen sitten jotenkin pyyteetöntä? Pitäisikö kansanliikkeen alullepanijoilta kieltää käynti laivassa, jos se Espooseen tulisi? Aidataan alue, ja päästetään sisään vain hipit ja fiilistelevät ex-työntekijät. Kyllä, se olisikin kansandemokratiaa... Ei vidu näitä juttuja.

Oli ihan hauskaa käydä joskus teininä keikalla, mutta ei se nyt mikään glam-paatti ollut.
Ihan sama.
EP
22.05.2008 14:59:47
Hyvä hyvä. Pitäkää vaalirahoituskeskustelua yllä intellektuellit :)
Se että laittaa nimensä ehdokkaan tukijalistaan, osallistuu maksutta vaalikampanjointiin, taikka sitten antaa rahallista vaalitukea eivät loppujen lopuksi poikkea toisistaan. Itse haluan, että "mun ehdokkaani" pääsee läpi, koska sillä on mun mielestä joku näistä: a)parhaat jutut b) paras puolue c) paras henkilökohtainen vaaliohjelma tai d) parhaat tissit. Mikä siinä on niin outoa, että liikemies ajattelisi samoin, ja päättäisi avittaa ehdokastaan voittoon rahallisesti?? Pitäisikö niiltä viedä seuraavaksi äänioikeus? Antamalla tukea usean puolueen usealle ehdokkaalle, voi taata itselle paremmat yöunet, sillä on tehnyt jotakin sen eteen, ettei eduskuntaan tule pelkkiä avellaneja ja halmeita... Että näin.

Ja Finnjet... Onko sen tukeminen sitten jotenkin pyyteetöntä? Pitäisikö kansanliikkeen alullepanijoilta kieltää käynti laivassa, jos se Espooseen tulisi? Aidataan alue, ja päästetään sisään vain hipit ja fiilistelevät ex-työntekijät. Kyllä, se olisikin kansandemokratiaa... Ei vidu näitä juttuja.

Oli ihan hauskaa käydä joskus teininä keikalla, mutta ei se nyt mikään glam-paatti ollut.

Hyvä, että herättää keskustelua, tuo oli sinun mielipiteesi! :)
tarmo
22.05.2008 15:07:58 (muokattu 22.05.2008 15:08:15)
Hyvä, että herättää keskustelua, tuo oli sinun mielipiteesi! :)

Ei mikää mielipide, vaan jumalainen totuus. Heittäydyt siinä näyttösi edessä ripsakasti polvillesi, teet katumusharjoituksia ja vakuutat olevasi väärässä. Näin se täällä menee :)
Ihan sama.
jakeni
22.05.2008 15:15:32
Ei mikää mielipide, vaan jumalainen totuus. Heittäydyt siinä näyttösi edessä ripsakasti polvillesi, teet katumusharjoituksia ja vakuutat olevasi väärässä. Näin se täällä menee :)

Täällä ei ainakaan mene!
Vitun totuus,vaan sun MIELIPIDE.
Vai luuletko olevasi Jumala?
Tultiin kakkosena,lähettiin ykösenä!
tope2
22.05.2008 17:36:26
Jos mä antaisin tonnikaupalla paalua jollekin kansanedustajaehdokkaalle, niin kyllä mä ainakin haluaisin että se viittis siitä jossain mainita!!! Ihmeellistä sponsorointia toi kansanedustajien sponsorointi kun ei se saa näkyä. Mun järkeeni toi ei käy. Usein sponsorit nimeenomaan haluaa, että niitten nimet näkyy ja mielellään suurella.
Mäkin meen kysyyn joltain: "anna rahaa mun levyä varten, mutta älä luulekaan että sun nimes näkyy missään!!"
baron
22.05.2008 17:55:17

Joo, kansanedustajille duunihaalarit, joihin sponsorien nimet, samaan tapaan kuin lätkänpelaajilla tai formulakuskeilla.
Ukko
22.05.2008 18:00:21

Joo, kansanedustajille duunihaalarit, joihin sponsorien nimet, samaan tapaan kuin lätkänpelaajilla tai formulakuskeilla.

Tämä saanee enemmänkin kannatusta.
Otetaas taas.
tarmo
22.05.2008 18:06:19 (muokattu 22.05.2008 18:23:40)
Täällä ei ainakaan mene!
Vitun totuus,vaan sun MIELIPIDE.
Vai luuletko olevasi Jumala?

Omstart! Enemmän tunnetta!

Vastauksena tohon Jumaluuteen, niin ei ole käynyt mielessä... Pitäisköhän? Mitä mieltä sä oot?
Ihan sama.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)