Sir_Rymylys 19.05.2008 16:00:40 (muokattu 20.05.2008 13:30:54) | |
---|
Olen soittanut kohta noin vuoden verran. Ongelmani on, että en koskaan ole oikein ihastunut plektraan. Tykkään enemmän kädellä/kynsillä tuotetusta soundista ja muutenkin tunnen soittaessani olevani lähempänä kitaraa. Joten onko se plektra pidettävä kädessä? Mitä etuja ja haittoja on kädellä/kynsillä soitossa suhteessa plektraan? EDIT: Niin kitaraa siis rämpyttelen :). |
weelie 19.05.2008 16:24:32 (muokattu 19.05.2008 16:24:46) | |
---|
Eri saundihan siitä tulee, terävämpi. Mulla on ohuita ja paksuja, peukkuplekuja, sormiplekuja... kaikki käy, eri saundi eri fiilis. Kynsillä en tosin soita, toiset osaa senkin. Pleku sopii oivasti moneen, mutta toisiin juttuihin sormet ovat paremmat, ei sille voi mitään... http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
Plekun käyttö ei ole mitenkään välttämätöntä, paitsi EHKÄ kikkelitekniikkametallissa joten soita sillä tyylillä minkä parhaaksi näet. Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
spade 19.05.2008 23:27:36 | |
---|
Plekun käyttö ei ole mitenkään välttämätöntä, paitsi EHKÄ kikkelitekniikkametallissa joten soita sillä tyylillä minkä parhaaksi näet. Aivan, tyylihän on musiikissa vapaa. Mitä soitat? Jos kitaraa niin Mark Knofler esim. soittaa peukulla et eiku kuuntelee "Scream for me Helsinki", Bruce Dickinson |
papitsu 19.05.2008 23:52:01 | |
---|
Aivan, tyylihän on musiikissa vapaa. Mitä soitat? Jos kitaraa niin Mark Knofler esim. soittaa peukulla et eiku kuuntelee Knopfler vetää sekä sormilla että plektralla, joskus molemmilla yhtä aikaa. Ja minusta moinen monipuolisuus on kitaristille ihan vaan hyvästä, että osaa vetää tilanteen mukaan sillä tavalla, mikä parhaalta kuulostaa. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Jugeen 23.03.2009 18:10:15 | |
---|
Itse olen aina tykännyt soittaa plektralla. Aluksi suosittelisin opettelemaan plektran soittoasento. Sitten plektroista: Aloitin noin 1.15mm plektralla (hyvä riffien soitteluun). Mutta nyt kun on tullut nopeutta opeteltua, niin soitan Dunlopin Jazz III:lla. Jukka/MetalFear |