Aihe: Plektran käyttö
1
weelie
19.05.2008 16:24:32 (muokattu 19.05.2008 16:24:46)
Eri saundihan siitä tulee, terävämpi. Mulla on ohuita ja paksuja, peukkuplekuja, sormiplekuja... kaikki käy, eri saundi eri fiilis. Kynsillä en tosin soita, toiset osaa senkin.

Pleku sopii oivasti moneen, mutta toisiin juttuihin sormet ovat paremmat, ei sille voi mitään...
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
Krister
19.05.2008 21:18:13

Plekun käyttö ei ole mitenkään välttämätöntä, paitsi EHKÄ kikkelitekniikkametallissa
joten soita sillä tyylillä minkä parhaaksi näet.
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
spade
19.05.2008 23:27:36
Plekun käyttö ei ole mitenkään välttämätöntä, paitsi EHKÄ kikkelitekniikkametallissa
joten soita sillä tyylillä minkä parhaaksi näet.

Aivan, tyylihän on musiikissa vapaa. Mitä soitat? Jos kitaraa niin Mark Knofler esim. soittaa peukulla et eiku kuuntelee
"Scream for me Helsinki", Bruce Dickinson
papitsu
19.05.2008 23:52:01
Aivan, tyylihän on musiikissa vapaa. Mitä soitat? Jos kitaraa niin Mark Knofler esim. soittaa peukulla et eiku kuuntelee

Knopfler vetää sekä sormilla että plektralla, joskus molemmilla yhtä aikaa. Ja minusta moinen monipuolisuus on kitaristille ihan vaan hyvästä, että osaa vetää tilanteen mukaan sillä tavalla, mikä parhaalta kuulostaa.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
Jugeen
23.03.2009 18:10:15
Itse olen aina tykännyt soittaa plektralla. Aluksi suosittelisin opettelemaan plektran soittoasento. Sitten plektroista: Aloitin noin 1.15mm plektralla (hyvä riffien soitteluun). Mutta nyt kun on tullut nopeutta opeteltua, niin soitan Dunlopin Jazz III:lla.
Jukka/MetalFear
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)