Aihe: Holik : Weapons of Mass Denial (Rock/Pop)
1
JCM
07.05.2008 11:03:49 (muokattu 07.05.2008 11:04:09)

Bad Role Model on hiukan laiskan kuuloinen, mutta soundit on aika jyräävät ja se kompensoi tuota laiskahkoa fiilistä. Vähän yksitoikkoinen ja tylsä biisi mun makuun. Jännä bassosoundi.

Slag on heti alkuun meitsin korvaan mukavampaa kuunneltavaa, kulkee ihan hyvin. Laulussa on joku mikä vähän häiritsee, tai itse asiassa siitä puuttuu jotain. Ei huono, mutta laulajan soundi ei iske meitsiin, tosin kertsissä toimii hyvin. Green Dayhan tästä tulee mieleen, mikä nyt ei varmasti bändille tule yllätyksenä:D Rumpusoundit ja soittotatsi sais olla rankempi. Biisi jotenkin kaipaa sitä, että rumpua lyödään. Kitarasoundeista ja niiden metallisuudesta/treblekkyydestä pitää hiukan narista, mutta voi johtua näistä mun luureistakin kyllä eli aion kuunnella vielä paremmilla vehkeilläkin nämä läpi ennen kuin menen sen enempää sanomaan.

SAS biisissä on mukavasti kontrastia kahteen edelliseen verrattuna. Tää on hyvä, hyvä fiilis, laulu sopii hyvin kitaran ja basson kanssa yhteen. Biisinä mä tykkään tästä ehkä enemmän kuin kahdesta edellisestä, voi johtua ehkä siitäkin, että mun mielestä laulajan ääni sopii huomattavasti paremmin tähän. Tää rankempi osuus lopussa kaiken lisäksi passaa ja sopii biisin fiilikseen. Tää on jo semmoinen biisi minkä haluaisin kuulla livenä. Tää on näin eka kuulemalta näistä paras, minusta. Sekä kokonaisuutena että yksittäisenä biisinä. Hyvä biisi. Edes yli 5 minuutin pituus ei häiritse, kun eka biisissä jo 4 minuuttia tuntui liian pitkältä.
Fortune
28.05.2008 21:56:11
Nyt myös videota saatavilla:

http://www.youtube.com/watch?v=K3W7gRebQsk
Tapani L
01.06.2008 21:36:05
Bad Role Model:

JCM:n mainitsema laiskuus tosiaan vähän häiritsee. Tällaisella tempolla kulkevassa biisissä pitäisi mun mielestä olla vähän vähemmän suora soittotyyli, että biisi tavallaan alkaisi "heittelehtimään" sillei hypnoottisesti. Vikea tällei kirjallisesti esittää se mun pointtini. Lisäksi tää kaipaisi vaikka muutamaa rytmillistä koukkua, taukoja tms. Livenä tää toimisi varmasti paremmin. Laulaja vetää hyvin.

Slag:

Rullaa paremmin, mutta nyt ei taas ole ihan niin tiukan kuuloinen paketti kuin tuo Bad Role Model. Ei laulu ainakaan toimi yhtä hyvin. Ja joo, Green Day -vaikutteet kuuluvat. Väliosa on hieno. Livenä tämäkin varmaan potkisi kovasti.

Sedatives and Stimulants:

Tästä biisistä (alusta) tulee jotenkin mieleen Eagles sen yhden biisin perusteella mitä heiltä olen kuullut. Räime lähtee hienosti käyntiin. Puhdas laulu ei oikein toimi, on jotenkin ohuen kuuloista minun korviini. Lopussa toimii paremmin, mutta voisi siinäkin olla enemmän jotain. Ilmeisesti syvyyttä.

Yleisesti:

Vaikka nyt keskityinkin aika paljon negatiivisiin asioihin, niin kyllä tämä yleisesti toimii mun mielestäni hyvin. Paikoitellen jopa tosi hyvin. Hyviä kitarajuttuja ja sävellykset toimivat. Sovituksissa on vielä hiomisen varaa, koska biisit eivät tunnu lähtevän ihan niin hyvin lentoon kuin niissä potentiaalia olisi.

Ja loppuun mainostan tietenkin oman bändini tuoretta demoa, joka myös täältä demostudiosta löytyy, eli klikatkaapa ihmeessä tuota -> http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=17&t=164765
Fortune
02.06.2008 19:40:10
Kiitoksia paljon arvioista, moni asia osui suoraan maaliin, mm. soundi- ja sovituspolitiikka. Paljon opittiin promonteon aikana ja seuraava, syksyn alussa julkaistava EP tehdäänkin ihan uusin osaamisin ja kommervenkein.

Äänestäkää kaikki joutessanne meitä Ilosaarirockiin soittamaan:

http://ads.karjalainen.fi/bandikisa/

Ei oo pakko jos ei taho.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt