Aihe: Levyhyllysi järjestys
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
sax machine
04.05.2008 13:35:01
Aakkosjärjestyksessä ovat, mutta viikon päästä levyjen järjestelystä ne ovat jo kertyneet pinoiksi pöydille ja levysoittimen päälle.
Don't play the saxophone. Let it play you. -Charlie Parker
jajuhani
04.05.2008 15:15:05
Numerojärjestyksessä. Levyt on tallennettu koneen tietokantaan, josta on mapissa levyluettelot tulostettuna. Hyvin löytyy etsitty kappale, kun on tarvis.
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
Feggy
04.05.2008 15:16:07

Aakkosjärjestyksessä. Muuten ei ikinä löytyisi mitään.
Uutta Lockmania
Kapane
04.05.2008 15:36:26

Paskat levyt takarivissä, hyvät levyt eturivissä.
Skenehuora jo 6 vuotta.
jigsore
04.05.2008 16:02:10

Itselläni on 3 x http://www.sotka.fi/tuotekuvat/isot … omerot_lipastot/slim2_matala_py.jpg + 2 x http://www.sotka.fi/tuotekuvat/isot … stot_vitriinit/slim_cd_torni_py.jpg ja lisähyllyjä tarttee taas kohta ostaa :I Mutta nuo olen todennut mukaviksi ja käteviksi. Levyt ovat tietty aakkosjärjestyksessä ja various artists -lätyt löytyvät omasta pikku hyllystään. Tuoreita levyjä keräilen yleensä lokerollisen (~20kpl), minkä jälkeen alkaa pikku urakka sijoittaa ne oikeisiin paikkoihin.

Nyt sitten pitäisi vain päättää se oikea järjestys levyille. Aakkosiin en enää näitä laita, vaan olen kelaillut tuota genrettämistä. Elikkäs arvon genrettäjät: Kertokaapas vähän miten tarkkoja olette genrejen suhteen? Onko teille esim. Pop ja Rock eri genrejä vai lasketteko samaan kastiin Foo Fighterisin ja Talking Headsin? :)

Tuollaista ratkaisua olen itsekin miettinyt, toisi vähän piristystä elämään. Genreihin pitäisi vaan jotkut järkevät rajat asettaa ettei mene liian kikkailuksi, näin ollen FF:t ja TH:t sijoittaisin varmaankin samaan kastiin. Sitten taas esim. Ulverin levyt ovat niin erilaisia, että menisivät moneen eri paikkaan tai sitten ne voisi suoraa päätä lykätä lokeroon, josta löytyy bändit joiden kaikki levyt voidaan laskea eri genreihin. Menee ehkä liian vaikeaksi sittenkin :D Mielessä on myös käynyt levyjen järjestäminen artistin kotimaan mukaan, se voisi olla hupaisaa.

Miten muuten toimitte esim. The Devin Townsend Band tai Pekka Streng & Tasavallan Presidentti -tyylisten nimikeiden kanssa? Itse olen sijoittanut Townsendin ja Strengin mukaan kun tyyppien tuotantoa löytyy ilman noita lisänimikkeitäkin. Entäs levyt, joiden tekijänä on useampi henkilö, esim. David Lynch & John Neff tai Michael Andrews / Gary Jules? Olennaisia asioitahan nämä..
seikkailumielellä ja leikkimielellä
päänahka
04.05.2008 18:31:59
Miten muuten toimitte esim. The Devin Townsend Band tai Pekka Streng & Tasavallan Presidentti -tyylisten nimikeiden kanssa? Itse olen sijoittanut Townsendin ja Strengin mukaan kun tyyppien tuotantoa löytyy ilman noita lisänimikkeitäkin. Entäs levyt, joiden tekijänä on useampi henkilö, esim. David Lynch & John Neff tai Michael Andrews / Gary Jules? Olennaisia asioitahan nämä..

Pekka Streng ja Tasavallan Presidentti on S:ssä, Twin Peaks -soundtrack on T:ssä.
Up and down, that's how energy stays alive.
Borlag
04.05.2008 19:01:02

Aakkosjärjestyksessä bändit/artistit, levyt julkaisuvuoden mukaan muutamin poikkeuksin; single ja promo julkaisut aina studioplattaa ennen, sama mahdollisten demojen kanssa jos julkaistu. Live platat esiintymispäivänmäärän mukaan. Kokoelmat viimeisenä.
Volcom
04.05.2008 19:43:52
Ihan vitun sekaisin. Parhaat saattaa löytyä, huonompia joutuu etsimään.
jigsore
04.05.2008 19:54:19

Twin Peaks -soundtrack on T:ssä.

Mul on B:n kohdalla, levyn säveltäjän Badalamentin mukaan.
seikkailumielellä ja leikkimielellä
papitsu
04.05.2008 20:24:12 (muokattu 04.05.2008 20:24:41)
Sen verran pieni on vielä levykokoelma ja levyhyllykin puuttuu, että tällä hetkellä kuuntelussa olevat levyt on pöydällä kasassa, vähän vähemmän kuunnellut levyt on lipaston ylemmässä laatikossa ja vielä vähemmän kuunnellut kahdessa alemmassa. Mitään järjestystä noilla ei ole, saman esittäjän levyt saattaa olla vierekkäin.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
lindo
04.05.2008 23:28:22
Mulla on kyllä ihan outo järjestys, sekä vinyyleissä (satoja) että CDissä. Tyyliin Hurriganes > Remun > Cisse > Ile Kallio > Pera and the Dogs jne. tai sitten Hanoi Rocks > Mike Monroe > Suicide Twins > Rolene jne.
Mutta sitten taas tyyliin 70 luku 80 luku jne tai sitten guitar hero osasto Marty Friedman > Jason Becker > Ynkkä jne

Van Halenin linkitys David Lee Roth levyjen kanssa meni ongelmaksi kun Jason Becker soitti yhdellä David LEe Rothin levyllä :/

Ei sieltä kukaan muu levyjä löydä ku minä ... enkä aina minäkään :P Haluaako joku tulla laittamaan aakkosjärjestykseen?
Rok rok
fidZi
05.05.2008 12:24:03
Aakkosjärjestyksessä bändin etukirjaimen/artistin sukunimen etukirjaimen mukaan. Esittäjän sisällä levyt ovat ilmestymisjärjestyksessä.

Klassisen musiikin kanssa voi tulla vaikeampaa, jos on orkesteri levyttänyt useita säveltäjiä.
Méfiez-vous, demoiselles!
rkellu
05.05.2008 12:26:58

en mitenkään kun en kuuntele niitä niin usein. lähinnä ne lojuu tällä hetkellä lattialla ja osa on pakattuna ruskeaan pahvilaatikkoon josta kukaan muu ei löydä mitään paitsi minä.
Bald Anus
05.05.2008 16:09:04

Aakkosjärjestyksessä, henkilöiden nimet aakkostetaan sukunimestä. Rakastan levyjen aakkostamista.
Paskalla on tekijänsä
Teijo K.
05.05.2008 16:14:49

Aakkosjärjestyksessä, henkilöiden nimet aakkostetaan sukunimestä. Rakastan levyjen aakkostamista.

Heh, mulla olis muutama hyllymetri kirjoja mitkä pitäisi aakkostaa. Jos se aakkostusinto kantaisi kirjoihin asti niin tänne sopii tulla harrastamaan.

:)
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
Dtfani
05.05.2008 17:51:22
Aakkosjärjestyksessä. Muutama vuosi sitten olivat "paremmuusjärjestyksessä" :).
Panosvyö.
Iva
05.05.2008 18:02:51 (muokattu 05.05.2008 18:04:32)
Suhteellisen säälittävissä pinoissa ympäri huonetta, kaatuvat ainakin kerran viikkoon ja paskinta musaa sisältävän levytornin olen hellästi työntänyt pois silmistäni. Parhaat levyt ajelehtii yleensä stereoiden vieressä, vähemmän kuunneltuja joutuu metsästämään pari varttia.

Joskus pidin levyjä ns. paremmuusjärjestyksessä, mutta kun naisen mieli muuttuu ja uutta matskua tulee jatkuvasti (enkä ikinä osannut päättää, onko Ænima vai Lateralus parempi) niin alko järjestys kärsiä ja loppujen lopuksi läiskin niitä sattuman varaisesti minne sattuu.

Kätevähän tuo järjestys ei ole tiettyä levyä etsiessä, mutta hiton helppo pitää samanlaisena.
Henkka370
05.05.2008 18:29:42
Rangga musa toisessa päässä, toista päätä lähentyessä musiikki kevenee.
oo-p
05.05.2008 19:41:36

Noin pari sataa levyä hyllyssä, loput laatikoissa.

Ja järjestys ei ole mitenkään kummoinen, saman bändin levyt vierekkäin, aikajärjestyksessä ja siinä se. Ei sen kummemmin aakkosjärjestystä, mutta jonkinlainen gengrejärjestys ehkä kylläkin.. paikoin.
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)