Aihe: UAD-1 -kortti ja plugarit
1 2
askomiko
05.02.2004 17:39:33
Pienen testikierroksen jälkeen ihastuin tuohon oitis. Mutta onko täällä ketään joka valaisisi siitä, jotta osaako logic säätää itseään silleen ettei tule puolta tuntia latenssia noiden plugineja käyttäessä. Hmphm, Cubase-puoli vaan saa koko ajan lisää järkiperusteita vaihtoa ajatellen. :( (Ja mäc oikeastaan myös.)
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Notefix
05.02.2004 17:42:47

Pienen testikierroksen jälkeen ihastuin tuohon oitis. Mutta onko täällä ketään joka valaisisi siitä, jotta osaako logic säätää itseään silleen ettei tule puolta tuntia latenssia noiden plugineja käyttäessä. Hmphm, Cubase-puoli vaan saa koko ajan lisää järkiperusteita vaihtoa ajatellen. :( (Ja mäc oikeastaan myös.)

Mä en tiiä logicista kun teen SX:llä, jossa toimii kun unelma mutta luulis olevan logicissakkin joku ratkasu. Eiks uad:n mukanaki tuu joku delay compensation-ohjelma...

UAD1 on muuten aivan killeri. Parhaat kompuraemulaatiot, mitä olen kuullut.
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
askomiko
05.02.2004 17:45:36
UAD1 on muuten aivan killeri. Parhaat kompuraemulaatiot, mitä olen kuullut.

Nepä juuri. Aito LA-2A herätti iloa, kun on niin hyvä mutta simppeli, ja sitten kun tuo kuulosti ihan samalta. Ja se Pultec... Nami. Vaikka sitä en aitona olekaan vääntänyt niin pirun toimivalta se tuokin digitaali kuulosti. Ebayssä olisi 350e.. Hmm. Kattoo ny. Kummiskin jo vähän vanhempaa teqniikkaa. Mutta mikäpä siinä, kyllä mulle aina 14 LA-2A:ta sillä rahalla kelpaa!
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Mikael
06.02.2004 08:08:20

prkl.... PT LE-tukea odotellessa...
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Jorpe
15.07.2008 20:39:35

Mitenkäs tuo UAD-1 kortti toimii PT LE:n kanssa?

Aiheuttaako tolkuttomasti latenssia VST-wrapperia käytettäessä?
Mikael
15.07.2008 22:26:25

UAD-1 toimii PTLE:n kanssa kyllä, mutta koska automaattinen delay-kompensaatio puuttuu niin raitoja joutuu siirtelemään käsipelillä - periaatteessa tietty ihan perseestä mut sit kun siihen tottuu niin ei se paljoa hidasta tai työsekentelyä haittaa. PT kuitenkin näyttää aina sen samplemääräisen viiveen ja aika helposti (Alt+H) raita siirtyy viiveen verran eteenpäin.

Plugarit ovat edelleen ihan parhaita mallinnuksia klassikkovehkeistä mitä ainakaan mä olen kuullut.
Inhimillisyys on hyve.
Protone
16.07.2008 11:38:23
Tämä ei sitten toimi, jos käyttää plugineja busseilla, silloin pitää ottaa käyttöön "compensation buss" menetelmä, eli laittaa yhteen bussiin delay compensator plugi (joka aiheuttaa siis saman verran delayta kuin ulkoinen dps) ja ohjata sellaiset kanavat, jotka eivät kulje efektibussin kautta sinne sitten.

Ei tarvi logicissa tuommoista kikkailua busseilla. Riittää että on Plug-in delay compensaatio asennossa "ALL". Silloin voi lätkiä UADeja mihin vaan ja miten paljon lystää ja synkassa pysyy.
flimtrick
17.07.2008 15:56:19
On muuten Logicissa (Pro7) ihan perseestä toi kun jos vähän miksailee ni tietysti pitää "delay compensation" olla päällä. Sit kun haluut soittaa, laulaa luikauttaa tai tehdä vaikka rumpukomppiin pienen muutoksen, ihan mitä vaan ni pitää ottaa compensation taas "off" asentoon ja sit tulee jotkut raidat ihan helvetinmoisella viiveellä ja vaihevirheessä ja vaikka mitä. Soittelepa siinä sitten "taimiin". Onks tohon jokin ratkaisu mitä en ole vaan tajunnut?? Vai voiko tosiaan olla niin että ton kans joutuu koko ajan pulaamaan edes takas... En muista että esim. Locig Platinum 5.5 olis ollut samanlaista säätöä...
Kainz
17.07.2008 20:48:03
On muuten Logicissa (Pro7) ihan perseestä toi kun jos vähän miksailee ni tietysti pitää "delay compensation" olla päällä. Sit kun haluut soittaa, laulaa luikauttaa tai tehdä vaikka rumpukomppiin pienen muutoksen, ihan mitä vaan ni pitää ottaa compensation taas "off" asentoon ja sit tulee jotkut raidat ihan helvetinmoisella viiveellä ja vaihevirheessä ja vaikka mitä. Soittelepa siinä sitten "taimiin". Onks tohon jokin ratkaisu mitä en ole vaan tajunnut?? Vai voiko tosiaan olla niin että ton kans joutuu koko ajan pulaamaan edes takas... En muista että esim. Locig Platinum 5.5 olis ollut samanlaista säätöä...

Nosiis väistämättä se noin menee jos haluaa ne prosessointi viiveet automaattisesti kompensoida. Toki voit vaihtehtoisesti manuaalisesti siirrellä raidat oikelle paikoillaan samplen tarkkuudella (kunhan ensin tiedät paljonki sitä viivettä mitkäkin pluginit aiheuttavat). Helpoin ratkaisu on varmaan käyttää näissä "välimiksauksissa"/monitoroinnissa plugareita, jotka eivät viivettä tuota ja käyttää niitä viivettä aiheuttavia vasta varsinaisessa oikeassa miksauksessa.
flimtrick
18.07.2008 00:28:58
Nosiis väistämättä se noin menee jos haluaa ne prosessointi viiveet automaattisesti kompensoida. Toki voit vaihtehtoisesti manuaalisesti siirrellä raidat oikelle paikoillaan samplen tarkkuudella (kunhan ensin tiedät paljonki sitä viivettä mitkäkin pluginit aiheuttavat). Helpoin ratkaisu on varmaan käyttää näissä "välimiksauksissa"/monitoroinnissa plugareita, jotka eivät viivettä tuota ja käyttää niitä viivettä aiheuttavia vasta varsinaisessa oikeassa miksauksessa.

Niin joo mut kun suht elektronista matskua tulee tehtyä paljon niin sitä miksaa biisiä koko ajan samalla kun tekee. Outoa että on noin vaikeaksi tehty toi varsinkin Logicissa...
Kainz
18.07.2008 07:34:11
Niin joo mut kun suht elektronista matskua tulee tehtyä paljon niin sitä miksaa biisiä koko ajan samalla kun tekee. Outoa että on noin vaikeaksi tehty toi varsinkin Logicissa...

En nyt ihan varma ole, mutta eiköhän se jokaisessa autom. delay comp. option omaavassa softassa samoin toimi?
flimtrick
18.07.2008 09:50:57
Niin en tiedä mut outoa on että aikaisemmin kun PC:llä käytin Platinum 5.5 niin siinä ei kyllä tarvinut säätää ton kanssa. Heti kun siirryin Logic 7:kaan niin alkoi säätö ton kanssa. Aluksi en tajunnut että mistä on kyse kun jotkut Logicin omatkin plugarit tekee hirveän latenssin....
Kainz
18.07.2008 10:24:43
Niin en tiedä mut outoa on että aikaisemmin kun PC:llä käytin Platinum 5.5 niin siinä ei kyllä tarvinut säätää ton kanssa. Heti kun siirryin Logic 7:kaan niin alkoi säätö ton kanssa. Aluksi en tajunnut että mistä on kyse kun jotkut Logicin omatkin plugarit tekee hirveän latenssin....

hmjaa-a, tiedä sitten. Sinänsä hmh, ellei raitoja manuaalisesti rupea siirtelemään toiminee delay comp. aina samalla lailla softista riippumatta. Eikai sitä automaattista oikein muulla lailla edes voi tehdä? Enpä kyllä osaa tuohon mitään erikoista sanoa. Lähinnä tulee mieleen, että oliko 5.5:sen kanssa käyttämissäsi plugareissa ollenkaa delaytä? Tai sitten delay oli niin pieni, ettet moista huomannu ja vedit vaan ilman koko compensationia? Tai sitten sielä on vaan joku asetus jossain, joka eroaa 5.5:sen toiminnasta heh - ei ole kovin tuttu softa tuo Logic =)
ejhfi
30.09.2008 07:29:37

Asiasta viidenteen, joskin sitä sivuten. Kuinkas nämä UAD-1 kortit toimivat tai käyttäytyvät, jos niitä laittaa koneeseen useampia? Onko esim. pelkoa laiteristiriidoista tms. kun vaikka kaksi PCI-väyläistä korttia tunkee rinnan samaan kompuutteriin?
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
jPekka
30.09.2008 09:26:39

Asiasta viidenteen, joskin sitä sivuten. Kuinkas nämä UAD-1 kortit toimivat tai käyttäytyvät, jos niitä laittaa koneeseen useampia? Onko esim. pelkoa laiteristiriidoista tms. kun vaikka kaksi PCI-väyläistä korttia tunkee rinnan samaan kompuutteriin?

Mulla on niitä koneessa kaksi eikä ongelmia. Neljä on maksimi. (Foorumilta http://www.chrismilne.com/uadforums/ saa lisää infoa.)
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
dewil
30.09.2008 11:43:18

Panin esille aihetta käsitelleen arvioni, joka ei sattuneesta syystä päätynytkään julkaisuun:
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1308
Vassokuu
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
samic
30.09.2008 20:09:59

Panin esille aihetta käsitelleen arvioni, joka ei sattuneesta syystä päätynytkään julkaisuun:
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1308
Vassokuu

ostasin tuolla jutulla uadin :)
mulla on kans ultra+neven kompura ..pitäs ostaa toinen kortti et sais lisää noita herkkuja projektiin...
http://www.sn-audio.com
hape
30.09.2008 20:17:58

pitäs ostaa toinen kortti et sais lisää noita herkkuja projektiin...

Juu, pakko on saada toinen. Tehot loppuu aina kesken ja ku niitä ois niin kiva änkeä joka raidalle. Mä tykkään varsinki siitä Precision Buss Compressorista, se on kiva.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
samic
30.09.2008 20:37:12

Juu, pakko on saada toinen. Tehot loppuu aina kesken ja ku niitä ois niin kiva änkeä joka raidalle. Mä tykkään varsinki siitä Precision Buss Compressorista, se on kiva.

tuollasen uudemma vois,sais tuota fairia käytettyy enemmän..nythä sitä ei pysty ku yhen käyttää...ellei sit freesaile kanaviin ni saapi vaikka 100 ...mut joo...
http://www.sn-audio.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)