Aihe: Prince
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Aki205dg
25.08.2007 23:36:34
Freshmint, olitko sinäkin Montreuxssa?

oli meinaan loistava keikka:) kuulemma oli bändi mennyt jatkoklubille juomaan ja nauttimaan menosta, mutta baarimikko oli saanut painostettua bändin ja Princen itsensä lavalle vetämään pari biisiä...
"Once I wrote a song about dental floss but did anyone's teeth get cleaner?" -Frank Zappa http://www.myspace.com/hammeroflove
freshmint
08.09.2007 12:56:52
Freshmint, olitko sinäkin Montreuxssa?

oli meinaan loistava keikka:) kuulemma oli bändi mennyt jatkoklubille juomaan ja nauttimaan menosta, mutta baarimikko oli saanut painostettua bändin ja Princen itsensä lavalle vetämään pari biisiä...

En ollut, olin vain Lontoossa O2 Arenalla 4.8. ja vieläkin on sellainen kutina, että vielä muutaman keikan voisi käydä tsiigailemassa :) mutta rahat ei vain yksinkertaisesti riitä.
How do you think he does it? I don't know! What makes him so good?
Lord of the strings
09.01.2008 16:52:30 (muokattu 09.01.2008 16:56:04)
Kellään mielipidettä Lovesexy -albumista? Millaista menoa tällä levyllä? Olisi nimittäin hyvään hintaan tuolla lähianttilassa ja hypistelin mutten vielä ostanut.

Kansi on häkellyttävä.

Edit. Prince ei ole Suomessa käynyt? Onko näin. Saisi tulla käväsemään minun puolestani.. O2-bootlegin perusteella Prince + orkesteri ovat vireessä.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Artist
09.01.2008 16:56:12
Kellään mielipidettä Lovesexy -albumista? Millaista menoa tällä levyllä? Olisi nimittäin hyvään hintaan tuolla lähianttilassa ja hypistelin mutten vielä ostanut.

Kansi on häkellyttävä.

Itselläni tuota ei ole, mutta allaolevasta linkistä löytyy infoa. Kansi on kyllä jotain.

http://wc06.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:w9fpxqr5ldfe
"Sometimes good guys don't wear white"
Joees
09.01.2008 18:33:53

Kansi on häkellyttävä.

Kansihan on mitä kauneinta katsottava... Köh.

Jos se halvalla lähtee niin osta pois vaan. Se on ihan jees. Ei parasta kamaa mutta menee. Etenkin jos hyvällä hinnalla saa.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
freshmint
03.02.2008 18:28:51 (muokattu 03.02.2008 18:30:02)
Ihan kelpo albumi tuo "Lovesexy", ainakin Anna Stesia, Dance On ja Alphabet St. on hienoja biisejä.
How do you think he does it? I don't know! What makes him so good?
Joees
01.04.2008 13:58:10
Fidu tää viimesin levy on kova, tulin vasta ostaneeksi tän.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
JET
05.04.2008 12:46:37
Fidu tää viimesin levy on kova, tulin vasta ostaneeksi tän.

Planet Earthin? Mitä olen tolta levyltä kuullut, niin en ole hirveesti diggaillut - tuntuu, että se toistaa sillä Musicologyn ja 3121:n temppuja, mutta tylsemmin. Olihan Musylla ja 3121:llakin selvät linkit miehen 80- ja 90-luvun tuotantoon, mutta niillä on myös riittävästi tuoretta näkökulmaa ja ennen kaikkea hienoja biisejä. Planet Earth vaikuttaa levyltä, jolla Prince ei yritä vakuuttaa, vaan toistaa vain latteasti itseään. Toista se oli 80-luvulla, jolloin äijä teki Sing o' the Timesin ja Purple Rainin kaltaisia mestariteoksia.

..Mistä tulikin mieleeni kysyä:

Mikä on mielestäsi Princen paras albumikokonaisuus? Perustelut mukaan ;)
Funkånaut
11.05.2010 20:33:24

Huom! Olet kirjoittamassa yli 765 päivää vanhaan ketjuun!

Nostetaas vanhaa topicia. On kyl mahtavaa musaa. Onko kukaan lähdössä Roskildeen katselemaan? Itse lähden, jos jostakin saisin matkakassan rakenneltua.
"He must be smokin' some heavy doobies."
Aki205dg
14.05.2010 09:47:41
Onko kukaan lähdössä Roskildeen katselemaan? Itse lähden, jos jostakin saisin matkakassan rakenneltua.

itse ajattelin tuota Arrasin keikkaa:)
"Once I wrote a song about dental floss but did anyone's teeth get cleaner?" -Frank Zappa
Qsine
11.07.2010 16:04:45 (muokattu 11.07.2010 16:06:49)

Maailman tyylikkäin funk-kääpiö tsekattu Arrasissa (Ranska) perjantaina. Kuulun heihin, joiden mielestä Prince on nykyisin mielenkiintoisempi kuin 80-luvun kulta-aikoina. Nyt sai kaupan päälle myös Larry Grahamin. Kolmas esiintyjä oli mitäänsanomaton Mint Condition. Otaksun, että sen kohdalla kyse on jonkinlaisesta jehovantodistaja-kytköksestä. No, pääasia, ettei mitään uskonnollista herätysjuhlaa tullut missään vaiheessa.

Okei: jos on mahdollisuus nähdä Prince jossain, käyttäkää ihmeessä hyväksi. Tiukkaa vääntöä, paljon suurimpia hittejä, monet toimiviksi sikermiksi sovitettuina. Kaippa välillä "väärinkin" soitti, mutta sehän tarkoittaa vain riskinottoja, rosoa sooloiluun. Prince on jumalainen kitaristi, jonka työkalupakkiin jokaisen ogelitotokepittäjän tulisi mielestäni tutustua.

Bassojumala Graham on myös kovassa, kovassa vedossa. Menopalat ovat musiikillista erektiota alusta loppuun. Välillä sortui rämpyttelyyn, mutta vastaavasti myöhempi bassovierailu Princen "Alphabet Street":issä oli klassikko, joka päihitti alkuperäisen 100-0.

Tätä ennen Prince oli Berliinissä. Suosittelen lämpimästi Princeä nimenomaan Saksa-kontekstissa, sillä eiväthän nämä ranskalaiset osaa kuin häslätä. Järjestelyt olivat suoraan sanottuna paskat, joka paikkaan jonotettiin kymmenen kertaa enemmän kuin Venäjällä koskaan. Valosuunnittelu, jota ei tainnut edes olla, ansaitsee erityiskeskisormen. Mikä ihmeen vaiva olisi opetella se, että "On" tarkoittaa "Päällä" ja "Off" pois päältä? Grahamin vedon lopussa taas oli harmillista mikrofoniperseilyä, johon mestari selvästi jopa hieman sydämistyi, ilmankos.

Prince veti laskujeni mukaan noin 6 encorea, joista pari viimeistä koin turhina suvivalsseina. No, vastinetta rahalle (liput noin 120e) ainakin sai. Kissin (1. encore) uudistettu konekomppi oli ihan toimiva, käsittääkseni ko. klassikkohitti ei ole miehen keikkasetissä itsestäänselvyys.

Kerrotaan, että Princen keikkaliksa on 1,6 miljoonaa euroa.
"Asko oli kolme kertaa kummelissa ja mie huppelissa ja Asko söi lihiksen ja hilliksen ja mie taas kolme hattaraa... ja Asko oli sitten etupenkillä menomatkalla, mie taas tulomatkalla, Asko oksensi lihapiirakan ja minä sitten taas kolme hattaraa."
jPekka
13.07.2010 14:32:38

Funkonaut: Onko kukaan lähdössä Roskildeen katselemaan?

Kävin katsomassa, ja hieno keikkahan tuo oli: tosin tuli vaikutelma, että kolmetuntinen setti oli vähän tökösti lyhennetty puolitoistatuntiseksi. Olisin minä tuota pidempäänkin kuunnellut. 8-)

Yleistä puhetta festareilta ja pari kuvaa: http://www.yrttimaa.net/Blogi/?p=1853
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
geeza
21.07.2010 12:03:41

muusinetissä aina jauhetaan siitä miten joku on miesssss. musta prince on ehkä kovin miesssss ikinä.
JOHN COLOSSAL
Planetist
24.09.2010 11:36:56
jannesamuli
24.09.2010 12:36:27
En voi kuin suositella keikkaa kaikille kesän Roskilden perusteella, vaikkei edes prinssin levytyksistä niin pitäisikään. Hienoin live-elämys pitkään aikaan, oli kyllä liukas mies lavalla. Erikseen pitää vielä kehua kitaristin taitojaan ja kiertuebändiä.
mugena
24.09.2010 13:19:29
Mjötööh! Vaikuttaa kyllä erittäin oudolta. Alle kuukauden varoitusajalla kuulostaa kyllä epäilyttävältä.
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response "So with your wooden leg, I guess that makes you a table."
Funkånaut
24.09.2010 13:31:32

Planetist: !!
http://www.suomitv.fi/uutiset/prince_suomeen_lokakuussa

Ei voi kyl pitää paikkaansa. Olis liian upeata ollakseen totta.
Nyt lapset lopetatte pelleilyn. Jussimus panee jos panee, muut pojat siirtyy flaksiketjuun. -Modeterminaattori
Qsine
24.09.2010 22:44:39

Jotenkin tämän todennäköisen uutisankan uskottavuutta lisää tuo uskonnollisuuteen liittyvä Suomi-TV -lähde. En epäilisi ollenkaan, etteikö prinssiä saisi kammettua Suomeen jehovuuskorttiakin vilauttamalla: tosin eivätköhän ne 1,4 miljoonaa konkreettista "korttia" ole ne tärkeimmät... no, toivotaan parasta!
"Asko oli kolme kertaa kummelissa ja mie huppelissa ja Asko söi lihiksen ja hilliksen ja mie taas kolme hattaraa... ja Asko oli sitten etupenkillä menomatkalla, mie taas tulomatkalla, Asko oksensi lihapiirakan ja minä sitten taas kolme hattaraa."
HaloOfFlies
25.09.2010 10:49:16 (muokattu 25.09.2010 18:37:26)

Surffasin YLEXin sivuille ja heti etusivulle pisti silmään otsikko Prince Suomeen! En ollut uskoa silmiäni.

Keikalle on kyllä pakko päästä, jos toteutuu.
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)