Spiral 03.04.2008 17:43:12 | |
---|
Kaipaisin päivitettyä tietoa - Mikä olisi hyvä ja ilmainen rekisterin putsausohjelma (registry cleaner)? Kuinka merkittäviä eroja näillä saadaan aikaan useamman vuoden käytössä olleessa koneessa. |
samulirask 03.04.2008 17:51:17 | |
---|
Kaipaisin päivitettyä tietoa - Mikä olisi hyvä ja ilmainen rekisterin putsausohjelma (registry cleaner)? Kuinka merkittäviä eroja näillä saadaan aikaan useamman vuoden käytössä olleessa koneessa. Olen käytellyt aina toisinaan tätä: www.ccleaner.com . En tiedä onko siitä ollut hyötyä, mutta ainakaan haittaa siitä ei ole ollut. Joillain ohjelmilla kuulemma voi asiantuntemattomampi poistaa jotain olennaista. |
Luin jostain jonkun über geeking sanovan että rekisterin putsaamisesta ei ole mitään hyötyä. ? Rok rok |
ReBeat 03.04.2008 23:01:26 | |
---|
Luin jostain jonkun über geeking sanovan että rekisterin putsaamisesta ei ole mitään hyötyä. Kyllä hyödyn huomaa jo melko varmasti tuollaisessa muutaman vuoden käytössä olleessa koneessa, mikäli koneeseen on muutaman kerran asenneltu ja poisteltu ohjelmia tai on sammuteltu väkisin blue screenin kautta ym. Tuosta: http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm Vanhasta koneesta kannattaa ottaa pois ohjelmat, joita ei oikeasti koskaan käytä. Sitten vaikka EasyCleanerilla poistaa kaikki turhat jämähtäneet temp-tiedostot C-asemalta. Niitä voi olla siellä yllättäen kymmeniä tuhansia. Tämän jälkeen sitten tuo rekisterin siivous. Hyödyttää. |
Torniojaws 03.04.2008 23:39:54 | |
---|
Kyllä hyödyn huomaa jo melko varmasti tuollaisessa muutaman vuoden käytössä olleessa koneessa Käyttöjärjestelmä olisi hyvä asentaa uudelleen vuoden välein. Poislukien Linux, mutta se taas ei aja itseään solmuun pitkällä aikavälillä... |
JPQ 04.04.2008 02:20:40 | |
---|
uskokaa guruja älkää geekkejä. erona ikä ero ja muutama muu gurut tietää pikeasti asioista... mutta kiitos näistä munkin puolesta jos tarvetta tulee. |
Pacifig 04.04.2008 08:17:29 | |
---|
Olen käytellyt aina toisinaan tätä: www.ccleaner.com . En tiedä onko siitä ollut hyötyä, mutta ainakaan haittaa siitä ei ole ollut. Joillain ohjelmilla kuulemma voi asiantuntemattomampi poistaa jotain olennaista. ccleaneria ajelee silloin tällöin niin toimii kone aika kivasti. Tällä ohjelmalla ei PITÄISI voida ainakaan ryssiä mitään! Laittaiskohan kamat myyntiin. |
jPekka 04.04.2008 08:43:57 | |
---|
Käyttöjärjestelmä olisi hyvä asentaa uudelleen vuoden välein. Erittäin totta. Windows 98se/ME:n puhdas asennus -huoltoväli oli musiikintekokoneessa puolisen vuotta, XP:llä se on sentään kaksinkertaistunut. Olen kyllä EasyCleaneria ajellut sillä välilläkin. Samalla ohjelmalla saa poistettuja turhia tilapäistiedostoja ennen levyn eheyttämistä (joka on syytä tehdä taajaan). "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Timo JM 04.04.2008 09:49:54 | |
---|
Kannattaa pitää koneella kahta jopa kolmea eri rekisterin siivous-/korjausohjelmaa koska useinmiten ne löytävät eri asioita. Sama pätee haitta-/vakoiluohjelmien poistotyökaluihin. (Sanoin tämän saman joskus jossain toisessa vastaavassa ketjussa mutta innokkaat modet poistivat sen jostain täysin käsittämättömästä syystä.) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
lindo 04.04.2008 13:36:51 | |
---|
Kyllä hyödyn huomaa jo melko varmasti tuollaisessa muutaman vuoden käytössä olleessa koneessa, mikäli koneeseen on muutaman kerran asenneltu ja poisteltu ohjelmia tai on sammuteltu väkisin blue screenin kautta ym. Tuosta: http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm Vanhasta koneesta kannattaa ottaa pois ohjelmat, joita ei oikeasti koskaan käytä. Sitten vaikka EasyCleanerilla poistaa kaikki turhat jämähtäneet temp-tiedostot C-asemalta. Niitä voi olla siellä yllättäen kymmeniä tuhansia. Tämän jälkeen sitten tuo rekisterin siivous. Hyödyttää. En siis itse tiedä asiasta sen kummemmin. Tuo oli siis joku rakisteriguru/geek, (what ever), joka kirjoitti asiasta pitkän jutun ... jossain. En ikävä kyllä muista missä. Rok rok |
JPQ 05.04.2008 03:04:11 (muokattu 05.04.2008 03:08:45) | |
---|
Mikähän eastcleanerin käytön jälkeen bootin tahmautti poistin sillä vain turhat pikakuvakkeet,ja tyhjät kansiot ja ien cachet ja muut ie fileet. Lisäys: näemmä microsoftin eheytys työkalun jälkeen toimii taas ihan jouheasti tai sitten bootissa erään softan asennusta ehdottelevan jutun poiston jälkeen siinäkin kesti hetken keksiä miten sen saa pois mutta hitsinpimpula kun tympeitä tilanteita välillä miettii olisiko pitäny ostaa mäkki mutta sille ei oo sonaria joten sen takia ehkei olis kannattanu... |
Titares 05.04.2008 07:41:20 (muokattu 05.04.2008 07:45:02) | |
---|
|
lindo 05.04.2008 14:55:02 | |
---|
Microsoftin eheytystyökalu (Defragment) ei mielestäni ole toiminut lainkaan vuosiin ja olen kokeillut sitä viidessä eri koneessa! En tajua miksi. Ovatko muut huomanneet saman?
Siis miten niin ei toimi? Kyllä mulla ainakin toimii, vai torkoitatko että se ei toimi toivotulla tavalla? Siitä ei ole siis sanottavaa hyötyä?
Rok rok |
JPQ 05.04.2008 15:50:14 | |
---|
Siis miten niin ei toimi? Kyllä mulla ainakin toimii, vai torkoitatko että se ei toimi toivotulla tavalla? Siitä ei ole siis sanottavaa hyötyä? Täällä näyttää toimivan (XP Pro) mutta sanoisin että olen joskus ymmärtänyt ettei olisi tehokkain ohjelma homman. |
Kalmo 07.04.2008 15:22:13 (muokattu 07.04.2008 15:22:29) | |
---|
Jossain vaiheessa (SP2??) Windowsin XP:n eheytysohjelma lakkasi toimimasta "Suorita" ikkunaan kirjoitetulla"defrag e:" komennolla. Nyt se täytyy käynnistää (muistaakseni) osion "Ominaisuudet"-ikkunasta. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
CryptoFib 07.04.2008 17:02:03 | |
---|
Itselläni on nykykoneen toinen xp-asennus meneillään. Ensimmäinen asennus meni piloille ihan siksi, ku koko kovalevy kosahti. On pysyny kohtuu nopeana, kun jaksaa tehdä boottisektorin defragmentoinnin ja rekisterin putsauksen + kaikkien temppien poiston n. 3kk välein. ToniArtsin easycleanerilla oon tehny nuo kaks viimestä. bootti defragmentointi tunexp:llä. Suosittelen. Ei vie aikaa ja vaivaa läheskään niin paljon ku uus asennus. Nämä nörttimaailman mopon virittelijäthän saa käyttiksen ku käyttiksen solmuun. Niissäki tapauksissa, kun se sitte on solmussa; kannattaa kokeilla korjaavaa asennusta ennen formatointia. Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. |
Twinkle 07.04.2008 19:47:24 | |
---|
Käyttöjärjestelmä olisi hyvä asentaa uudelleen vuoden välein. Poislukien Linux, mutta se taas ei aja itseään solmuun pitkällä aikavälillä... Ei kyllä jos muuten asiat on kunnossa. Edellinen kannettava yleiskäytössä ollut tietokone pelitti ensiasennuksesta lähtien siihen pisteeseen asti, kunnes sen kovalevy väsyi ja hajosi. Melkein 4 vuotta se sitten ehti olemaan päivittäisessä käytössä yhdellä asennuksella. http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm Tämä olikin veikeä ohjelma, se liiskasi mennessään myös tarpeellisten ohjelmien tietoja. Muun muassa yksikään audioplugari ei tykännyt enää tämän ajamisen jälkeen toimia.Se siis löytää kaikenlaista, mutta ihan suinpäin sen antamia kohteita ei kannata hävittää. |