seitikki 19.03.2008 14:41:44 (muokattu 22.03.2008 11:58:55) | |
---|
Kevään myötä tulee sanoja. Olisin taas kiitollinen kommenteistanne, myös niistä jotka eivät liity rytmitykseen tms., analyysit myös tervetulleita ;) Biisille saa antaa myös nimiehdotuksia. Olen ollut poissaoleva olen istunut vain hiljaa tuijotellut huonetta jossa kulutamme iltaa aika epäkohteliasta katsoa suoraan tyhjyyteen tästä nojatuolista näkee hyvin huomiseen aivan sama mikä huone nykyään mä aina yksin jään En taida tuoda meille mitään enkä mitään vie jos meen kaikki jäävät paikoilleen en mitään vie jos meen Kaikilla on omat paikkansa jossa ihmetellä ääneen kuinka onkaan helppoa kun toinen viihtyy itsekeseen aivan sama mikä huone nykyään mä aina yksin jään En taida tuoda meille mitään enkä mitään vie jos meen kaikki jäävät paikoilleen en mitään vie jos meen istun vielä huomiseen ja haihdun hiljalleen en mä mitään vie kun meen et edes huomaa mun kadonneen En taida tuoda meille mitään enkä mitään vie jos meen kaikki jäävät paikoilleen kaikki jäävät paikoilleen. mörrimöykkytyttökökkö |
Blue Moon 20.03.2008 20:42:23 | |
---|
Hyvä teksti. Jos mä jotain muuttaisin, niin "vaimo" - sanan tilalle voisi harkita esim. sanaa "toinen", näin kuulijalle jäisi tekstistä enemmän tulkittavaa ja kenties myös samaistuttavaa. - kun vaimo viihtyy itsekseen - |
seitikki 20.03.2008 21:24:30 | |
---|
Hyvä teksti. Jos mä jotain muuttaisin, niin "vaimo" - sanan tilalle voisi harkita esim. sanaa "toinen", näin kuulijalle jäisi tekstistä enemmän tulkittavaa ja kenties myös samaistuttavaa. - kun vaimo viihtyy itsekseen - Aa... erittäin hyvä ehdotus! Itse mietin, että "nainen" tai "vaimo", mutta ajattelinkin ihan liian suppeasti. :) mörrimöykkytyttökökkö |
JCM 20.03.2008 23:18:41 | |
---|
Musta on mahtavaa, että Seitikki on taas tuonut tekstejä tänne. Olen aina tykännyt näistä, eikä yhtään huonommaksi ole laatu repsahtanut. Hyvää tekstiä. |
"Aivan sama mikä huone" ei ole huono nimi sekään. Aika 'masentunut' (masentuneisuutta ilmaiseva) biisin nimeksi tosin, mutta mikäpä siinä sinänsä. Eheä teksti minusta, toimisi varmaan laulettuna. Rohkenisin ehkä ehdottaa harkitsemaan, että lause "Kaikki jäävät paikoilleen" olisikin "Kaikki jää paikoilleen". Merkitys muuttuisi suuntaan, joka korostaisi vielä enemmän pysähtyneisyyden tunnelmaa; toisaalta antaisi vähän enemmän tulkinnan varaa, kun ei viitattaisi niin selvästi ihmisiin (kuten "jäävät" mielestäni tekee). Eheältä ja toimivalta tuntuu kyllä jo näin. En ole aiemmin törmännyt teksteihisi (silloin tällöin täällä käydessäni), mutta tämä nyt ainakin on lupaava. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Himpi 03.04.2008 11:58:14 | |
---|
Seitikki tekee hienoa jälkeä, tässäkin on tosi vahva tunnelma. Just näin pysähtynyttä elämä välillä on. Ja lukijakin joutuu miettimään, huomaisko toinen jos lähtisi. Lehmä on turvallinen valinta. |
marsescos 05.04.2008 12:13:53 | |
---|
Hienot sanotukset. Tosi mukavia riimejä. Näin |
soihtu55 06.04.2008 22:01:56 | |
---|
En taida tuoda meille mitään enkä mitään vie jos meen
noissa lauseissa aika suuri ajatus. |