Aihe: Aivan sama mikä huone.
1
seitikki
19.03.2008 14:41:44 (muokattu 22.03.2008 11:58:55)
Kevään myötä tulee sanoja. Olisin taas kiitollinen kommenteistanne, myös niistä jotka eivät liity rytmitykseen tms., analyysit myös tervetulleita ;) Biisille saa antaa myös nimiehdotuksia.

Olen ollut poissaoleva
olen istunut vain hiljaa
tuijotellut huonetta
jossa kulutamme iltaa

aika epäkohteliasta
katsoa suoraan tyhjyyteen
tästä nojatuolista
näkee hyvin huomiseen

aivan sama
mikä huone
nykyään mä aina
yksin jään

En taida tuoda meille mitään
enkä mitään vie jos meen
kaikki jäävät paikoilleen
en mitään vie jos meen

Kaikilla on omat paikkansa
jossa ihmetellä ääneen
kuinka onkaan helppoa
kun toinen viihtyy itsekeseen

aivan sama
mikä huone
nykyään mä aina
yksin jään

enkä mitään vie jos meen
en mitään vie jos meen

istun vielä huomiseen
ja haihdun hiljalleen
en mä mitään vie kun meen
et edes huomaa
mun kadonneen

enkä mitään vie jos meen
kaikki jäävät paikoilleen.
mörrimöykkytyttökökkö
Blue Moon
20.03.2008 20:42:23

Hyvä teksti.

Jos mä jotain muuttaisin, niin "vaimo" - sanan tilalle voisi harkita esim. sanaa "toinen", näin kuulijalle jäisi tekstistä enemmän tulkittavaa ja kenties myös samaistuttavaa.

- kun vaimo viihtyy itsekseen -
seitikki
20.03.2008 21:24:30
Hyvä teksti.

Jos mä jotain muuttaisin, niin "vaimo" - sanan tilalle voisi harkita esim. sanaa "toinen", näin kuulijalle jäisi tekstistä enemmän tulkittavaa ja kenties myös samaistuttavaa.

- kun vaimo viihtyy itsekseen -

Aa... erittäin hyvä ehdotus! Itse mietin, että "nainen" tai "vaimo", mutta ajattelinkin ihan liian suppeasti. :)
mörrimöykkytyttökökkö
Janie Jones
31.03.2008 18:49:25

"Aivan sama mikä huone" ei ole huono nimi sekään. Aika 'masentunut' (masentuneisuutta ilmaiseva) biisin nimeksi tosin, mutta mikäpä siinä sinänsä.

Eheä teksti minusta, toimisi varmaan laulettuna. Rohkenisin ehkä ehdottaa harkitsemaan, että lause "Kaikki jäävät paikoilleen" olisikin "Kaikki jää paikoilleen". Merkitys muuttuisi suuntaan, joka korostaisi vielä enemmän pysähtyneisyyden tunnelmaa; toisaalta antaisi vähän enemmän tulkinnan varaa, kun ei viitattaisi niin selvästi ihmisiin (kuten "jäävät" mielestäni tekee).

Eheältä ja toimivalta tuntuu kyllä jo näin. En ole aiemmin törmännyt teksteihisi (silloin tällöin täällä käydessäni), mutta tämä nyt ainakin on lupaava.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Himpi
03.04.2008 11:58:14
Seitikki tekee hienoa jälkeä, tässäkin on tosi vahva tunnelma. Just näin pysähtynyttä elämä välillä on. Ja lukijakin joutuu miettimään, huomaisko toinen jos lähtisi.
Lehmä on turvallinen valinta.
marsescos
05.04.2008 12:13:53
Hienot sanotukset. Tosi mukavia riimejä.
Näin
soihtu55
06.04.2008 22:01:56
enkä mitään vie jos meen

noissa lauseissa aika suuri ajatus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)