Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tuottaminen ja sovittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Timothy "Timbaland" Mosley, übertuottaja?
1 2 3 4
Deedrah
29.01.2008 19:08:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisi Timppa-setä pitää yksin hallussaan noin puolia viime vuoden listaykköstiloista Ameriikassa. Ai, ja voittihan se Grammynkin vuoden parhaasta albumista. Joo, ja pari muutakin paras-tuottaja-pystiä. Nii, ja olihan se ehdolla mm. parhaaksi rap-artistiksi, parhaaksi pop-artistiksi ja parhaaksi rap-tuottajaksi..
 
"Mitä sitten, se plagioi Tempestiä!? Tajuutsä! Se on Suomesta!!"
 
..tuntuu olevan yleinen keskustelun kulku puhuttaessa Timbalandista, siis Suomessa ainakin. Mitä ovat arvon herrat mieltä, koliseeko Timpan tuotanto? Miten äijä väänsi viisi Jenkkilistaykköstä viime vuonna? Mikä on miehen salaisuus?
 
Itse arvostan miehen kovinkin korkealle. Omaan korvaan Timbalandin biisit ovat aivan käsittämättömän taitavasti tuotettuja. Ja soundit ne soundit - pitää kumartaa myös teknikon suuntaan. Tulevaisuuden pop-soundi, tykkäsitte tai ette. Hieno kuulla mitä mies saa aikaan esim. Duran Duranin tai Madonnan kanssa.
 
Ihan yleistä keskustelua Timbalandista siis. Halukkaat voivat vetää taskustaan Tempest-valttikortin ja jatkaa mököttämistään.
 
ganesha
29.01.2008 22:26:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisi Timppa-setä pitää yksin hallussaan noin puolia viime vuoden listaykköstiloista Ameriikassa. Ai, ja voittihan se Grammynkin vuoden parhaasta albumista. Joo, ja pari muutakin paras-tuottaja-pystiä. Nii, ja olihan se ehdolla mm. parhaaksi rap-artistiksi, parhaaksi pop-artistiksi ja parhaaksi rap-tuottajaksi..
 
"Mitä sitten, se plagioi Tempestiä!? Tajuutsä! Se on Suomesta!!"
 
..tuntuu olevan yleinen keskustelun kulku puhuttaessa Timbalandista, siis Suomessa ainakin. Mitä ovat arvon herrat mieltä, koliseeko Timpan tuotanto? Miten äijä väänsi viisi Jenkkilistaykköstä viime vuonna? Mikä on miehen salaisuus?
 
Itse arvostan miehen kovinkin korkealle. Omaan korvaan Timbalandin biisit ovat aivan käsittämättömän taitavasti tuotettuja. Ja soundit ne soundit - pitää kumartaa myös teknikon suuntaan. Tulevaisuuden pop-soundi, tykkäsitte tai ette. Hieno kuulla mitä mies saa aikaan esim. Duran Duranin tai Madonnan kanssa.
 
Ihan yleistä keskustelua Timbalandista siis. Halukkaat voivat vetää taskustaan Tempest-valttikortin ja jatkaa mököttämistään.

 
Jonkin verran miekkosen tuotantojälkeen tutustuneena en voi kehua lämmenneeni eikä ole virinnyt mielenkiintoa syventyä sen tarkemmin. vaikka olisi tuottanut jenkkin kaikki listaykköset viimeisen kymmenen vuoden ajalta ei meikälle ole mikään kovinkaan painava meriitti. ameriikan serkut kun muutenkin tykkäävät eri asioista. johdonmukaista jälkeä äijä kyllä tekee, ja taitavasti. ehkä liiankin taitavasti, koska jälki jättää jotenkin kylmäksi ainakin meikäläisen. Eniten mieltä lämmiti yhteistyö Björkin viimeisimmällä - ihan hauskoja juttuja mutta ei mitään tajuntaaräjäyttävää kuitenkaan.
olisi kyllä mielenkiintoista kuulla miehen tuottavan jotakin popmetallibändiä tai kamarijazzcomboa. semmoinen moderni jekejeke-pumpum-r&b kun ei ole minun teekuppini, niinsanotusti.
 
viina. hanuri. ja naiset.
jannu
30.01.2008 03:11:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nelly Furtadon levy oli oikein hieno. Muuten on kyllä Timbaland jättänyt pääpiirteissään todella kylmäksi.
 
"Enkä halunnut muuta kuin suudella sinua niin että huulet rohtuu..."
Bee-äf
31.01.2008 10:04:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missy Elliotin tuotantoa jonkun verran kuunnelleena minä kyllä pistän kaverin Princen kaltaisten nerojen kastiin. Onko kyseessä sitten enemmän artisti kuin tuottaja?
 
Vähän tämmöinen Mika Waltari-ilmiö. Kun tyyppi menestyy liian hyvin ja tekee myös viihdettä, hän ei olekaan enää niin cool.
 
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
pimp
05.02.2008 14:35:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, timbaland on übertuottaja nimenomaan. Viime vuoden ainoat hitit mainstreamradiosta joita jaksoi kuunnella ja jopa diggailla olivat timbalandin tuotantoa. Nelly Furtadon koko levy on mahtava, muuten on jääny sinkkujen varaan mitä oon kuullu. Koko vuoden paras poppisbiisi muuten oli The way I are ja tää timbalake furtado kimppabiisi mikä nyt soi on ihan parhautta kans. GO!
 
Kapane
14.02.2008 15:05:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timbaland on todellakin loistava tuottaja. Nellyn ja Justinin levyt omistan ja ovat pitkälti todella hyvää settiä. Se asia, mikä Timbalandin tuotannossa ärsyttää, on, että hänen pitää tunkea itse laulamaan jokaiseen tuottamaansa kappaleeseen. Laulajana kaverilla kun ei ole paljoakaan annettavaa.
 
Skenehuora jo 6 vuotta.
Anonymous-jazz
23.02.2008 03:13:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se Timbaland kanssa aika uberplagioija kun teki siitä Janne Sunin trackerbiisistä hitin ja veti rahat itselleen tietysti.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
sami_sumea
18.03.2008 13:35:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se Timbaland kanssa aika uberplagioija kun teki siitä Janne Sunin trackerbiisistä hitin ja veti rahat itselleen tietysti.
 
Kyllä mä olisin maksanut ilomielin Tempestille jonkun satatonnia jos olisin siltä noin nolosti samplen pöllinyt, mutta muuten aika turhaa parkumista sanon minä. Nerohan se mies on kun osaa muiden tekemällä duunilla tehdä rahaa. Taloudellinen ja musiikillinen nerokkuus kun ei välttämättä kulje käsi kädessä.
 
...
 
http://www.adamantiumstudios.com
Anonymous-jazz
28.03.2008 03:23:04 (muokattu 28.03.2008 03:23:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä olisin maksanut ilomielin Tempestille jonkun satatonnia jos olisin siltä noin nolosti samplen pöllinyt, mutta muuten aika turhaa parkumista sanon minä. Nerohan se mies on kun osaa muiden tekemällä duunilla tehdä rahaa. Taloudellinen ja musiikillinen nerokkuus kun ei välttämättä kulje käsi kädessä.
 
...

 
Se on vaan tää nykymusiikki vähän kieroa että painetaan nappia ja pistetään luuppi päälle ja vähän räpätään mikkiin ja miljoonat kotiin. Sekä tietysti lökäpöksyt jalkaan ja lätsä päähän väärinpäin. Koska musiikillinen huoraaminen on kaiken A ja O.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Zammy
28.03.2008 11:14:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on vaan tää nykymusiikki vähän kieroa että painetaan nappia ja pistetään luuppi päälle ja vähän räpätään mikkiin ja miljoonat kotiin. Sekä tietysti lökäpöksyt jalkaan ja lätsä päähän väärinpäin. Koska musiikillinen huoraaminen on kaiken A ja O.
 
Joo, mikset sä oo jo Hollywoodissa?
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
jannu
28.03.2008 21:27:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on vaan tää nykymusiikki vähän kieroa että painetaan nappia ja pistetään luuppi päälle ja vähän räpätään mikkiin ja miljoonat kotiin. Sekä tietysti lökäpöksyt jalkaan ja lätsä päähän väärinpäin. Koska musiikillinen huoraaminen on kaiken A ja O.
 
Miks mulle tulee tästä mieleen 80-90-lukujen taitteen "tommone räppi ei oo ees oikeeta musaa, 'ttu meikä kuitenki skulaa skepaa"-nillittäjät? Suomessakin rokkiporukoissa tuohduttiin kovasti mm. Raptorista. Joo joo, sua ei kiinnosta myydä ittees ja taidettas, mutta miksi sä jaksat vaivata päätäsi sillä että joku toinen niin tekee?
 
"Enkä halunnut muuta kuin suudella sinua niin että huulet rohtuu..."
Anonymous-jazz
29.03.2008 20:06:04 (muokattu 29.03.2008 20:06:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta miksi sä jaksat vaivata päätäsi sillä että joku toinen niin tekee?
 
Musiikkiteollisuus on muuttumassa ja levy-yhtiöt kuolemassa ja voisin melkein lyödä vetoa että vuonna 2013 koko viihdeteollisuus uudistuu täysin ja homma ei enää sen jälkeen perustu tähän menneeseen musiikiliseen huoraamiseen.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
jPekka
29.03.2008 22:08:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikkiteollisuus on muuttumassa ja levy-yhtiöt kuolemassa ja voisin melkein lyödä vetoa että vuonna 2013 koko viihdeteollisuus uudistuu täysin ja homma ei enää sen jälkeen perustu tähän menneeseen musiikiliseen huoraamiseen.
 
Mutta olen ihan varma, että silloinkin on iso ja äänekäs porukka, joka on sitä mieltä että nykyinen musiikkibisnes on syväriltä ja persiasta ja listoilla on pelkkää skeidaa ja että viisi vuotta sitten tehtiin sentään vielä hyvää musiikkia.
 
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
Zammy
30.03.2008 12:45:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikkiteollisuus on muuttumassa ja levy-yhtiöt kuolemassa ja voisin melkein lyödä vetoa että vuonna 2013 koko viihdeteollisuus uudistuu täysin ja homma ei enää sen jälkeen perustu tähän menneeseen musiikiliseen huoraamiseen.
 
Minäkin olen varsin vakuuttunut siitä, että vuonna 2013 Timbaland porskuttaa ja nillitys netissä jatkuu. Tuskinpa Timbalandin tarvitsee olla huolissaan siitä, että meneekö isot levy-yhtiöt nurin, eiköhän hyvälle musalle ole kysyntää myös vuonna 2013.
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Anonymous-jazz
30.03.2008 17:57:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta olen ihan varma, että silloinkin on iso ja äänekäs porukka, joka on sitä mieltä että nykyinen musiikkibisnes on syväriltä ja persiasta ja listoilla on pelkkää skeidaa ja että viisi vuotta sitten tehtiin sentään vielä hyvää musiikkia.
 
Kasarimusa sais tulla takas.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Zammy
30.03.2008 20:26:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kasarimusa sais tulla takas.
 
Timbalandko sen sulta vei, vai mistä moinen katkeruus?
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
jannu
30.03.2008 21:40:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kasarimusa sais tulla takas.
 
Totaa.... Mitäs muuta tässä sitten on retromuodossa kärsitty jo viimeiset 5-8 vuotta?
 
"Enkä halunnut muuta kuin suudella sinua niin että huulet rohtuu..."
Anonymous-jazz
31.03.2008 00:00:28 (muokattu 31.03.2008 00:02:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timbalandko sen sulta vei, vai mistä moinen katkeruus?
 
Katkeruus ? Toi oli kyllä läppä jos et tajunnut... Mun huumorintajuni kuitenkin on niin kosmista että sitä ei monet ymmärrä vähän kuin Veltto Virtasella konsanaan.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
sami_sumea
03.04.2008 23:19:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on vaan tää nykymusiikki vähän kieroa että painetaan nappia ja pistetään luuppi päälle ja vähän räpätään mikkiin ja miljoonat kotiin. Sekä tietysti lökäpöksyt jalkaan ja lätsä päähän väärinpäin. Koska musiikillinen huoraaminen on kaiken A ja O.
 
Joo, noin helppoahan se on :-)
 
Siks mullakin on laatikonpohja täynnä tollasia hittibiisejä joilla tekisin miljoonia mutku en jaksa pistää niitä levy-yhtiölle, huoraamistahan se olis :-P
 
...
 
http://www.adamantiumstudios.com
Teijo K.
05.04.2008 12:50:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kasarimusa sais tulla takas.
 
Ei saatana! Vade retro! Johan tässä rauhallisempikin mies hermostuu.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «