Aihe: palkkaus yksityisessä musaopistossa
1
ope16
18.02.2008 00:54:24
Tämä nyt saattaa olla vähän tulenarka aihe, mutta alan olla sukset ristissä opistomme pomon kanssa enkä ole ainoa. Epäkohtia löytyy yllättävän paljon. No, se mitä tässä kyselen, on opettajan (pätevän) saama palkka yksityisessä musiikkiopistossa, joka on saanut kaupungilta oikeuden taiteiden perusopetuksen laajan oppimäärän mukaiseen opetukseen. Aloitetaan vaikka siitä, onko palkkaperusteena oleva oppitunnin pituus 45min vaiko 60min. Itselläni se on 60 min, mutta osa opistomme opettajista saa palkkansa 45min opetuksen perusteella. Tilanne on äärimmäisen hankala! Kokemuksia?
wavelength
18.02.2008 22:43:58

Yleisin aikamäärä taitaa tosiaan olla tuo 45 minuuttia; ainakin itselläni palkkaus menee aina kolmen vartin könteissä.
En tiedä mistä puhun.
ope16
19.02.2008 00:08:43
Jep, niin ajattelinkin. Olen ollut yhteydessä Oaj:hin ja saanut mailin, jossa todetaan, että työsopimukseni on mitätön. Lähetin sen edelleen nyt iltasella pomolleni. En tiedä, mitä nyt tapahtuu. "The boss" käyttää uhkailua ja kieltäytyy sopimasta rauhallista keskusteluaikaa. Opiston toiminnasta on useampi ope löytänyt erittäin kummallisia seikkoja. Saapi nähdä, kuinka käy. Lisää yksityisen alan opettajien kokemuksia ottaisin vastaan, jos löytyy ja saattaisihan tämä olla mielenkiintoista luettavaa muillekin kuin minulle...
Epämuusikko
19.02.2008 10:34:34
laitapa pv:nä koulun nimi. nimim. itsekin entinen yksityisen musakoulun opettaja.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
Janus
19.02.2008 21:02:01
laitapa pv:nä koulun nimi. nimim. itsekin entinen yksityisen musakoulun opettaja.

Täällä sama. Palkkauksen perusteena oli mulla aina 60min oppitunti, mulla ei tosin mitään pedagogisia opintoja/papereita ollut missään vaiheessa takana. Otin sen periodin vähän "opetusharjoitteluna".
fifi
19.02.2008 22:23:47

Käsittääkseni oppitunnin pituus on 45 minuuttia, ja palkka pitäisi tulla sen mukaan. Itse yksityisesti toimivana (vaan en musiikkikoulun pitäjänä) tarjoan oppilailleni sekä 45 että 60 minuutin tunteja, mutta ne ovat luonnollisesti eri hintaisia. Kansalaisopistoissa palkkaus liikkuu n. 21-25 euron välillä (pedagogisista) opinnoista riippuen, ja maksuperuste on aina per 45 minuuttia.

Mutta nämä ovat oikeasti niitä asioita, missä kannattaa kuulua liittoon, eli OAJ on varmasti paras taho neuvomaan tällaisissa. Minäkin voisin ottaa pikaviestinä kyseisen yksityisen musiikkioppilaitoksen nimen, että tiedän varoa... :(
Fach you, I'm an opera singer!
wavelength
19.02.2008 22:37:21

Laitahan tähänkin suuntaan pikaviestiä...
En tiedä mistä puhun.
ope16
25.03.2008 02:15:20
Jep, itse asiassa tiedän tuon. Laittelin pikaviestejä aikaisemmin kiinnostuneille... Nyt näyttää asia olevan niin, että opistomme mainostaa antavansa laajan opsin mukaista opetusta, mutta Treen kaupunki on hyväksynyt opsin yleisen oppimäärän mukaan. On tapahtunut suuria virheitä.
Minulla nyt hiukan parempi soppari, mutta vain määräaikainen. Syksyn tilanne on aivan auki. Sain tosin sellaista infoa, että toistaiseksi voimassa olevaa työsopimusta ei voisi korvata määräaikaisella sopparilla, vaan työntekijän irtisanominen olisi ainoa tapa mitätöidä se.
Tällä opistolla on näyttävät nettisivut täynnä valheellista tietoa. Ne löytyvät helposti.
-Q-
26.03.2008 21:02:39
J..Sain tosin sellaista infoa, että toistaiseksi voimassa olevaa työsopimusta ei voisi korvata määräaikaisella sopparilla, vaan työntekijän irtisanominen olisi ainoa tapa mitätöidä se.

Näinhän tuo menee virallisesti, mutta sittenhän ne vaan irtisanoo ja palkkaa uudestaan. Eipä siinä muuta voi kun olla menemättä enään sinne töihin.

Entinen kollegani oli työnantajani palveluksessa vuokrafirman kautta. Jotain sopimuksia meni uusiksi ja kaverin vakituinen työsuhde sitä myöten muutettiin määräaikaiseksi. "Eihän tää näin voi mennä?" "-njoo.. No, tässä on nyt nää kaks paperia. Ekalla sut irtisanotaan ja tällä toisella sut palkataan takasin määräaikaiseen työsuhteeseen" "Eihän tää NÄIN voi mennä!?" "-njoo.. Voithan sä olla tietty myös allekirjoittamatta tota toista paperia.."
ope16
30.03.2008 21:44:53
Nyt kaupunki on poistanut opiston sivuiltaan. Asia käsittelyssä. Toivotaanpas kimpassa, että oikeus toteutuu opsien suhteen. Nimenomaan opiskelijoiden oikeus saada sellaista opetusta kuin luvataan. Minä kyllä opetan omalta osaltani. Laajaa opsia olen opettanut "entisessä elämässä" ja työkokemusta on. Eri asia, palkkaako rehtori tätä pahaa akkaa enään töihin. Sanotaan, että totuus ei pala tulessakaan...
sepisti
09.04.2008 02:28:36
Jep, itse asiassa tiedän tuon. Laittelin pikaviestejä aikaisemmin kiinnostuneille... Nyt näyttää asia olevan niin, että opistomme mainostaa antavansa laajan opsin mukaista opetusta, mutta Treen kaupunki on hyväksynyt opsin yleisen oppimäärän mukaan. On tapahtunut suuria virheitä.
Minulla nyt hiukan parempi soppari, mutta vain määräaikainen. Syksyn tilanne on aivan auki. Sain tosin sellaista infoa, että toistaiseksi voimassa olevaa työsopimusta ei voisi korvata määräaikaisella sopparilla, vaan työntekijän irtisanominen olisi ainoa tapa mitätöidä se.
Tällä opistolla on näyttävät nettisivut täynnä valheellista tietoa. Ne löytyvät helposti.

Tollaisen jutun voittaisi käräjäoikeudessa mennen tullen...
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
ope16
09.04.2008 23:19:25
Ei välttämättä. Smol on riitauttanut toisen tapauksen, mutta päätöstä on odotettu turhaan pari vuotta. Oaj on ilmoittanut, että ei lähde käymään oikeutta asiasta ennenkuin ennakkopäätös on saatu. Suomiko oikeusvaltio? Villit opistot tuntuvat olevan lakien ulottumattomissa. Huomenna kaupunki käsittele asiaa omalta osaltaan koskien ops-asiaa.
ope16
09.04.2008 23:21:45
Ja siis Oaj odottaa päätöstä siitä, pitääkö palkkauksen perustua tes:iin.
sepisti
10.04.2008 01:11:12
Ei välttämättä. Smol on riitauttanut toisen tapauksen, mutta päätöstä on odotettu turhaan pari vuotta. Oaj on ilmoittanut, että ei lähde käymään oikeutta asiasta ennenkuin ennakkopäätös on saatu. Suomiko oikeusvaltio? Villit opistot tuntuvat olevan lakien ulottumattomissa. Huomenna kaupunki käsittele asiaa omalta osaltaan koskien ops-asiaa.

Meinasinkin, että pitäs itse nostaa kanne tollaisesta. Useimmilla ei luonnolisestikaan rahkeet ja rahat riitä, meinaan jos tulisikin takkiin.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
ope16
10.04.2008 02:26:37
Vanhempien/aikuisopiskelijoiden tulisi todellakin toimia lakiteitse. Se on vaan niin raskasta, että useimmat ja tässä tapauksessa tähän asti kaikki tyytyvät äänestämään jaloillaan ja se taas ei ole opettajan etu, ellei keksitä jotain mukavaa ratkaisua. Tosin ei henkilökunnan etu ole sekään, jos talo kaatuu omaan laittomuuteensa tai omiin huomattaviin puutteisiinsa. Katsotaan, kuinka käy. On paljon mahdollista, että Treella on pian kokenut ja monenlaista musaa tehnyt huiluope valmis ottamaan yksäreitä. Tai itseasiassa, Nokialla asun. Pianisteja luotsaan myös alkutaipaleelle. no mutta, menee off topic.
ope16
10.04.2008 22:48:58
Treen radion tämän päiväinen juttu oli ennenaikainen ja väärin ennakoitu. Fakta on, että kaupunki ei kokouksessaan 10.4.08 hyväksynyt tämän opiston tilannetta vaan siirsi asian uudelleen käsittelyyn. Tampereen kaupungin hyväksyntää ei opistolla nyt ole. Mitä tulevaisuudessa tapahtuu, jää nähtäväksi.
ope16
28.09.2008 01:21:26
Jep, ko opiston toiminta jatkuu, mutta minun lisäkseni sieltä on lähtenyt läiskimään kolme muuta opettajaa. Vaihtuvuus on kuulema ennenkin ollut suurta ja samanlaisena jatkuu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)