Aihe: Kate Bush
1 2
Nelonek
10.01.2004 17:35:43
Mitäs on ihmiset mieltä Kate Bushista? Mielestäni on kova! Kasari-tuotantoon en ole liiemmin tutustunu, mutta eka levy Kick Inside on maukas ja siitä löytyy myös varmasti tunnetuin kipale Wuthering Heights. Tytön muuten löysi aikoinaan David Gilmour joka myös tuotti biisejä levylle tytön ollessa vain 17-vuotias ja hän on myös tehnyt kollaboa Peter Gabrielin kanssa. Jep minä pidän.
dinosaurus
10.01.2004 18:26:25
Kyllä Dinosaurus tykkää. Tämän hetken suosikkikappale Wow Lionheart -lp:ltä. Ja onhan Running up that hill aika hieno discojytkebiisi. Sehän taitaa olla 80 -luvulta. Vaan mitähän neitoselle nyt kuuluu? Red Shoes -levysta on aikaa kai yli 10 vuotta. Toisaalta viisasta pysytellä hiljaa jos ei ole mitään annettavaa tahi ambitioita musiikin suhteen.
KTR
10.01.2004 18:46:50
Enpäs Bushia kauheasti ole kuullut, mutta Wuthering Heights ja Wow- biisit ovat loistavat. Kaiken lisäksi Kate on oikein nätti, siksi tykkäänkin katsella noiden biisien videoita.
sikanaama
10.01.2004 18:52:02 (muokattu 10.01.2004 18:52:41)
Wuthering Heightsin olen kuullut. En muita piisejä. On pitäny jo pitkän aikaa lainata kirjastosta Bushin levyjä mutta kun on unohtunu aina. Tykkään vaikken olekkaan kuin yhden piisin kuullu.
Kello 2.34 pelastajat vapauttivat Äänekoskella paikoilleen juuttuneesta hissistä seitsemän juhlijaa.
2541
10.01.2004 19:25:28

Parhaat levyt minulle ovat Never For Ever, The Dreaming ja Hounds Of Love.
The Dreaming on aika kokeilevaa ja raskastakin ajoittain, hyvä sisarlevy samana vuonna ilmestyneelle Peter Gabrielin neloselle.
Hounds Of Love on ehkäpä kuitenkin se paras. Kaikki hittibiisit (Running Up That Hill, Hounds Of Love, The Big Sky ja Cloudbusting) ovat loistavia ja b-puolella oleva pitkä The Ninth Wave onkin jo aika progea.
Katen levyjä oltiin jossain vaiheessa kovasti remasteroimassa, mitäköhän projektille kuuluu? Olisi kiva saada bonuksina ne lukuisat single b-puolet.
JC
10.01.2004 19:41:26
Vaan mitähän neitoselle nyt kuuluu?

Pikku-uutisia on näkynyt siellä täällä, että studiossa ollaan ja uusi levy olisi tulossa. Jonkun listan mukaan piti ilmestyä jo syksyllä 2003, mutta näin ei mitä ilmeisimmin tapahtunut. Ehkä tänä vuonna.
superfly
10.01.2004 19:58:43
Hounds of love on aivan loistava. Todella iso osa mun musiikillisessa kasvamisessa oli tuolla levyllä.
Harppu on alaston piano
Artturi
10.01.2004 22:47:49
Täällähän on taas päästy asiaan ;-) Kate on mun suuri rakkauteni, heh!! Pahus vaan ku ensin sen vei bändinsä basisti ja nyttemmin kitaristi, nyyh!

Ostin aikoinani 700 mk:lla(!!!) This woman's work-boxin missä on kaikki Katen cd:t (siis Sensual Worldiin saakka) ja kaks cd:tä noita b-puolia ja livematskuu... Vieläkin viihtyvät usein soittimessani. The Dreaming on jostain syystä aina ollut SE levy, mut kaikkihan ne on ihan helevetin kovia! Kate avas portit maailman Tori Amoseille (ei muuten mitään vikaa Amosissakaan, et ei sillä)!
jPekka
10.01.2004 23:05:04

The Dreaming on jostain syystä aina ollut SE levy

Mitä suurimmassa määrin: samoin. Jopa Hounds of Love kuulosti tuon musiikillisen tripin jälkeen laimealta iskelmältä... mitä se ei ollut, mutta eihän se silti mikään The Dreaming ole...
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Xebeche
11.01.2004 02:08:52
Ainoa kunnollinen kokemus Kate Bushin musiikista on itselläni "Hounds of Love", jonka ostin tuossa syksyllä, hetken mielijohteesta. Enkä ole katunut, biisimateriaali ja esitys on järjestään huippuluokkaa eivätkä minua yleensä häiritsevät 1980-luvun sounditkaan haittaa ollenkaan. Sikäli kovaa tuo levy iski, että Bush hyppäsi omien suosikkieni listaan - älykästä, monipuolista ja oivaltavaa musiikkia ilman ylimääräisiä krumeluureja, kyllä kiitos. Tarkoitus olisi kyllä perehtyä tuotantoon lisää - ehkäpä tuo "The Dreaming" olisi oiva tutustumisen kohde.
Puhu vertauksin sokeille / Kivin, kepein kopeille / Sanoin suorin sioille / Pienin muodoin suurisuille.
jannu
19.01.2004 01:33:11 (muokattu 19.01.2004 15:53:04)
Aika samat on meiningit täällä. Wuthering Heights ja Running Up That Hill futaa. Kokoelma löytyy hyllystä ja itse daami märistä unista. :)
On se sen verran muree lady, että voisin vaikka mennä sen kotiorjaksi jos pyytäis...

EDIT: pikku typosia...
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Nelonek
19.01.2004 13:07:56

On se sen verran muree lady, että voisin vaikka mennä sen kotiorjaksi jos pyytäis...

Jep, kattelin tossa Live in Hammersmith Odeonia videolta ja tulin kyllä samaan lopputulokseen. Marvellous bird aye!
Poseurpete
20.01.2004 21:48:41

Wurthering Heights on taas näitä biisejä jonka tahdissa vois tanssahdella alasti metsässä.
I´m with stupid ---v
KTR
20.01.2004 21:54:44 (muokattu 22.12.2004 20:43:44)
.......................
Mazzola
30.01.2004 18:29:46
Wurthering Heights on taas näitä biisejä jonka tahdissa vois tanssahdella alasti metsässä.

Selittäkääpä miksi minulle tulee tuosta biisistä aina mieleen euroviisut? Jotain kautta ABBA liittyy tähän assosiaatioon mukaan. Hämärää, hyvin hämärää.
Oodi ilolle - Beethoven
Risto Mustalisä
05.02.2004 14:04:36
Kate Bushilta eka levyä on tullut lainattua ja kuunneltua muttei vielä ostettua - en tiedä miksi.Loistava artisti,hienoja biisejä.
Born to be wild! - paitsi kotona..
Neuroticus Maximus
09.02.2004 18:31:56
Kate Bushia en varsinaisesti ole kuunnellut, mutta Running Up That Hillin olen kuullut Within Temptationin esittämänä. Se originaaliversio kuulosti tuon jälkeen jotenkin..laimealta.

Sharon den Adel kyllä hoitaa vokalistin homman tyylikkäästi.
jomppa82
09.02.2004 22:29:16
Juu ekan levyn omistan ja ostan kyllä joskus vielä lisää. Mainio mimmi.
Terveellä nuorellamiehellä on aina nuha.
Shining
11.02.2004 19:11:43

Kate kolisi aikoinaan niin etten koskaan ole parantunut. Varsinkin kun kesällä -80 satuin konserttiinsa Lontoon "The Venue" -nimisessä paikassa. Hänen esiintymisessään yhdistyi musiikillinen moniosaaminen huimaan mimiikkaan, olin konsertin jälkeen viikon verran sekaisin. "The Man With a Child in His Eyes" on yksi vanhoista suosikeistani. Muistaakseni aikoinaan sellaisen bändin kuin "The Cockney Rebel" porukat tekivät yhteistyötä Katen kanssa, se kuuluu paikka paikoin soinnissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)