Tuli mieleen, nykyisin kun ainakin joka toisella teinillä ja miksei aikuisillakin on mp3-soittimet, niin kuinka paljon se vaikuttaa kaupallisessa musiikissa miksauksiin? Vai vaikuttaako ? |
Roberto 14.03.2008 20:30:16 | |
---|
Aika monet tarkistelee miksujen toimivuutta luureilla, iTunesin läpi ajeltuna ja kaikenlaisten mp3-soittimien raiskaamina. |
koponen 14.03.2008 21:00:21 | |
---|
Jos on hyvin äänitetty ja miksattu niin se toimii hyvin ihan millä vaan järkevillä kamoilla. Äänimiestä tuskin voidaan koskaan saattaa vastuseen kuluttajan paskoista korvanapeista. If it says Marshall on the front, you're good to go |
mhelin 14.03.2008 21:20:41 (muokattu 14.03.2008 21:21:03) | |
---|
Vaikuttaa, entistä enemmän lytätään dynamiikkaa ja boostataan alapäätä. |
axelsson 14.03.2008 22:19:44 | |
---|
Jos on hyvin äänitetty ja miksattu niin se toimii hyvin ihan millä vaan järkevillä kamoilla. Äänimiestä tuskin voidaan koskaan saattaa vastuseen kuluttajan paskoista korvanapeista. Mitäs paskaa niissä on. Paljon parempi kuin 2- pesäinen c-kasettimankka petonihuoneessa, joka on ollu kans jonkulainen kuuntelustandardi. |
Teijo K. 14.03.2008 22:20:26 | |
---|
Jos on hyvin äänitetty ja miksattu niin se toimii hyvin ihan millä vaan järkevillä kamoilla. Äänimiestä tuskin voidaan koskaan saattaa vastuseen kuluttajan paskoista korvanapeista. Juu, ja jos on tarpeeksi huonot napit niin ei niillä toimi sitten mikään, oli miten hyvin miksattua tahansa. Tai noissa härpäkkeissä toimi muutenkaan. |
Teijo K. 14.03.2008 22:22:24 (muokattu 14.03.2008 22:25:52) | |
---|
Mitäs paskaa niissä on. Paljon parempi kuin 2- pesäinen c-kasettimankka petonihuoneessa, joka on ollu kans jonkulainen kuuntelustandardi. Mitä epämukavaa on kävellä räntäsateessa Helsingissä ilman pipoa ja takkia. Paljon hauskempaa se on kuin kävellä lumisateessa Siperiassa 38 asteen pakkasessa ilman housujakin. Eli se että löytyy vielä huonompilaatuista soundia ei tee mp3-härpäkkeistä yhtään sen parempia. |
loosah 14.03.2008 22:35:04 | |
---|
Eli se että löytyy vielä huonompilaatuista soundia ei tee mp3-härpäkkeistä yhtään sen parempia. Mp3-härpäkkeet ja niiden kuuntelu napeilla on muuten mielestäni ihan loistava keksintö. Käsittämättömän siistiä, että nykypäivänä voi napata koko musavarastonsa messiin pienessä purnukassa ja kuunnella missä ja milloin huvittaa. Saundikysymys on mun mielestä siinä ihan toissijainen juttu. Saundia diggaillaan sitten ihan eri olosuhteissa ja rauhassa. GIGO |
eetuss 14.03.2008 22:47:26 | |
---|
Jos on hyvin äänitetty ja miksattu niin se toimii hyvin ihan millä vaan järkevillä kamoilla. Äänimiestä tuskin voidaan koskaan saattaa vastuseen kuluttajan paskoista korvanapeista. Tai kuluttajaa paskoista äänimiehistä! Kyllä sen pitää kuulostaa hyvältä niillä paskoilla korvanapeillakin. Olis aika elitististä touhua, jos levynkansissa olisi joku klausuuli että "Sonic satisfactory not guaranteed on poor playback equipment." "There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison |
Teijo K. 14.03.2008 23:03:05 | |
---|
Tai kuluttajaa paskoista äänimiehistä! Kyllä sen pitää kuulostaa hyvältä niillä paskoilla korvanapeillakin. Olis aika elitististä touhua, jos levynkansissa olisi joku klausuuli että "Sonic satisfactory not guaranteed on poor playback equipment." Mutta toihan nyt on sanomattakin selvää ilman mitään klausuulejakin. Jos on paremmat kamat niin soundaa paremmalta. Musta se on vaan normaalia, eikä mitään elitismiä. Vähän sama kun jos on nopeempi auto niin on äkkiempää maalissa. Silleen se vaan on. |
Notefix 14.03.2008 23:10:02 | |
---|
Mp3-härpäkkeet ja niiden kuuntelu napeilla on muuten mielestäni ihan loistava keksintö. Käsittämättömän siistiä, että nykypäivänä voi napata koko musavarastonsa messiin pienessä purnukassa ja kuunnella missä ja milloin huvittaa. Saundikysymys on mun mielestä siinä ihan toissijainen juttu. Saundia diggaillaan sitten ihan eri olosuhteissa ja rauhassa. Jep...noin! Mä itseasiassa olen viime aikoina miettinyt että nykyään soundeista puhutaan aivan liian paljon, kun pitäis puhua varsinaisesta musiikintekemisestä. "Layers of layers of shit!" |
Teijo K. 14.03.2008 23:17:42 | |
---|
Jep...noin! Mä itseasiassa olen viime aikoina miettinyt että nykyään soundeista puhutaan aivan liian paljon, kun pitäis puhua varsinaisesta musiikintekemisestä. Mutkun en mie ossoo mitään musaa tehdä. :( Kovin vaikea puhua sellaisesta sitten. |
Jaakkoopuukkoo 15.03.2008 12:00:40 (muokattu 15.03.2008 12:01:38) | |
---|
Mitäs paskaa niissä on. Paljon parempi kuin 2- pesäinen c-kasettimankka petonihuoneessa, joka on ollu kans jonkulainen kuuntelustandardi. Näin on, perhana. Ja nyt offtopikkia. Ärsyttää ihan hitosti, kun joillakin vanhoilla patuilla on sellainen perhanan talvisota-asenne, että ei nämä nykyiset demobändin myspace-sivuineen ole mitään, että ihan toista se oli kun me nuoruudessa c-kasetteja kellarin nurkassa väännettiin. Aina on ollut niin, että nouseva köyhä alakulttuuri hyödyntää olemassa olevasta mediasta kaikista kustannustehokkaimmin kaiken hyödyn, eikä silloin ole paskankaan väliä millään soundeilla, ne ovat pelkkä väline, musiikki on pääasia. Ei nekään vanhat patut mistään c-kasetin analogisesta fiiliksestä diggaillu, ennen kuin tulivat vanhoiksi elitistinpaskiaisiksi. Sanon minä. Saakuri. Ärh. En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
kiiski 15.03.2008 12:41:21 | |
---|
C-kasetti on paskaa, mp3 on paskaa! Paskassakin on vaan eroja: välillä tulee sellaista ohutta yläpilveä ja välillä tulee oikein tiivistä kamaa, josta voi löytää vaikka pähkinän. Vaikkei nyt alkuperäiseen aiheeseen liitykään: Eihän C-kasetti ole mihinkään formaattina kadonnut. Oikein jopa hämmästelin edellistä postausta, jonka mukaan alakulttuuri pyrkisi aina hyödyntämään uusia kilkkeitä kauheaa tahtia. Minulle paperizinet ja nauhanvaihto edustavat sitä todellista alakulttuuria. |
Teijo K. 15.03.2008 15:45:27 | |
---|
Näin on, perhana. Ja nyt offtopikkia. Ärsyttää ihan hitosti, kun joillakin vanhoilla patuilla on sellainen perhanan talvisota-asenne, että ei nämä nykyiset demobändin myspace-sivuineen ole mitään, että ihan toista se oli kun me nuoruudessa c-kasetteja kellarin nurkassa väännettiin. Aina on ollut niin, että nouseva köyhä alakulttuuri hyödyntää olemassa olevasta mediasta kaikista kustannustehokkaimmin kaiken hyödyn, eikä silloin ole paskankaan väliä millään soundeilla, ne ovat pelkkä väline, musiikki on pääasia. Ei nekään vanhat patut mistään c-kasetin analogisesta fiiliksestä diggaillu, ennen kuin tulivat vanhoiksi elitistinpaskiaisiksi. Sanon minä. Saakuri. Ärh. Eäh, munsta sä sotket teknisen faktan ja mielipiteet musasta ja bändeistä keskenään. Meijän vanhojen patujen (no osa on nuoria, tai no muut kuin mie) köyhien alakulttuurista bändiä myspacessa voi tsekkaa tosta mun musalinkistä. :) |
Krister 15.03.2008 17:40:16 (muokattu 15.03.2008 17:42:05) | |
---|
Jep...noin! Mä itseasiassa olen viime aikoina miettinyt että nykyään soundeista puhutaan aivan liian paljon, kun pitäis puhua varsinaisesta musiikintekemisestä. Yhdyn edelliseen. On tullut vastaan muutamakin tapaus, joissa on hankittu helvetin kalliit kamat kotiäänittelyyn ja sitten äänitetty surkeaa materiaalia niillä megavehkeillä. No, kukin tavallaan.... Saatte syyttää vanhanaikaiseksi, mutta mun mielestäni tärkeintä on yhä ja edelleen hyvä biisi, ei loppuun asti kiillotettu saundi. EDIT: Tällä en kuitenkaan tarkoita sitä, ettei soundeilla ole väliä . Olen puhunut...UGH! Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
koponen 15.03.2008 18:28:34 (muokattu 15.03.2008 18:29:42) | |
---|
Tai kuluttajaa paskoista äänimiehistä! Kyllä sen pitää kuulostaa hyvältä niillä paskoilla korvanapeillakin. Olis aika elitististä touhua, jos levynkansissa olisi joku klausuuli että "Sonic satisfactory not guaranteed on poor playback equipment." *reps* Virhe! Piikittävä tai liian kompressoitu kirjoitus! If it says Marshall on the front, you're good to go |
Mikael 15.03.2008 18:42:22 | |
---|
Mä itseasiassa olen viime aikoina miettinyt että nykyään soundeista puhutaan aivan liian paljon, kun pitäis puhua varsinaisesta musiikintekemisestä. Siinä mielessä oon samaa mieltä, että se musa/biisi on moninverroin tärkeämpi asia kuin soundi. Toisaalta tää riippuu aika paljon siitä kenen kanssa juttelee. Studiopalstalla on luontevaa pureutua soundiin samoin kuin jos keskustelukumpani on äänittäjä tai miksaaja. Tuottajien, biisintekijöiden sekä artisitien kanssa sit taas se musa on ykkösasia. Eihän noita mitenkään voi kokonaan erottaa toisistaan ja miks toisaalta tarviskaan? Inhimillisyys on hyve. |
Jaakkoopuukkoo 15.03.2008 19:00:09 (muokattu 16.03.2008 01:39:36) | |
---|
Vaikkei nyt alkuperäiseen aiheeseen liitykään: Eihän C-kasetti ole mihinkään formaattina kadonnut. Oikein jopa hämmästelin edellistä postausta, jonka mukaan alakulttuuri pyrkisi aina hyödyntämään uusia kilkkeitä kauheaa tahtia. Minulle paperizinet ja nauhanvaihto edustavat sitä todellista alakulttuuria. Ei olekaan. Siis kadonnut. Ilmaisin itseäni ehkäpä harhaanjohtavasti. Kritisoin juurikin erityisesti alakulttuureissa pesiviä asenteita. Ja nousevalla alakulttuurilla tarkoitan sitä iästä riippumatta ennakkoluulotonta joukkoa, joka ottaa uusia tekniikoita haltuun ja hyödyntää niitä omaan asiaan sopivalla tavalla. Samaan laihin kuin c-kasettia tahikka erilaisia ensimmäisten polven budjettimoniraitureita niin nykyään sitten jotakin kämäistä behringeräänikorttia (tai mieluummin vaikkapa sisäistä äänikorttia, ellei jotain itse rakennettua) ja vaikkapa myspacea. Itse olen pyöriskellyt jonkin verran punkkipiireissä. Niistä löytyy molempaa suhtautumistapaa erilaisiin medioihin. Eihän oldskoolin mehustelussa mitään väärää ole, jos ei mene elitismin puolelle ja siten ohi itse tarkoituksesta. En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
sormunen 15.03.2008 23:41:48 (muokattu 15.03.2008 23:43:13) | |
---|
loosah: Saundikysymys on mun mielestä siinä ihan toissijainen juttu. Saundia diggaillaan sitten ihan eri olosuhteissa ja rauhassa. Mitä sä sitten kuuntelet niistä pikku purnukoista ja härpäkkeistä, jos musaa kuunnellaan kuitenkin sitten eri olosuhteissa ja rauhassa? |