Aihe: Uutta bassojen kimppatilausta Koreasta, anyone..
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15 16
efunkelist
12.03.2008 11:53:07

helpommin ja paremmin toimiva takuusysteemi.
yhdestä wolfista oli kaularauta pilalla. lähettivät uuden kaulan. kyseessä pulttikaulainen malli. tähän asti asiakaspalvelu on ollu ihan tyydyttävää vaikka vähän vääntöä on tarvittu joissain asioissa.

Musta on myös arveluttavaa tilata soittimia mistä vaan, vaikka toomanniltakin.
sama kyllä. eihän autoakaan osteta ilman koeajoa, paitti jos kyseessä on ferrarin tilaus. ite tein tässä korealaisissa poikkeuksen kahdesta syystä:
-soittimet tulee kakkospeleiksi. ykkösenä on laatumerkkiä.
-hinta/laatu on paremmassa suhteessa kuin MISSÄÄN joten riski on pieni.

Tai se tapa mikä jossain suomalaisissa soitinkaupoissa on, että jos haluat testailla vähänkään oudompaa soitinta niin joudut sitoutumaan ei pelkästään sen merkkisen soittimen ostamiseen ilman testaamista vaan hyvin usein sen nimenomaisen sattumalta saamasi yksilön ostamiseen. Muuten ei tilata edes testiin.
juuri tästä syystä näitä spesiaalimpeja on ihan sama sitten tilata ite suoraan maahan kuin jälleenmyyjän kautta kun ei ole varaa teettää paikallisella rakentajalla.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Teijo K.
12.03.2008 12:03:22

yhdestä wolfista oli kaularauta pilalla. lähettivät uuden kaulan. kyseessä pulttikaulainen malli. tähän asti asiakaspalvelu on ollu ihan tyydyttävää vaikka vähän vääntöä on tarvittu joissain asioissa.

sama kyllä. eihän autoakaan osteta ilman koeajoa, paitti jos kyseessä on ferrarin tilaus. ite tein tässä korealaisissa poikkeuksen kahdesta syystä:
-soittimet tulee kakkospeleiksi. ykkösenä on laatumerkkiä.
-hinta/laatu on paremmassa suhteessa kuin MISSÄÄN joten riski on pieni.

juuri tästä syystä näitä spesiaalimpeja on ihan sama sitten tilata ite suoraan maahan kuin jälleenmyyjän kautta kun ei ole varaa teettää paikallisella rakentajalla.

Mä nyt en pitäisi noita wolffeja silleen spesiaalituotteina mitä itse tarkoitin. Nythän on tommosissa hifiritsoissa itseasiassa sellainen tilanne, että kun ne on poissa muodista on tori pullollaan vähänkäytettyä warrea ja tsibanetsia erittäin edulliseen hintaan. Ja joka jannu vaihtamassa perinnefenkkuun. Että jos tavoitteena on vain 5-kielinen niin siihen suht kohtuullisella panoksella pääsee kyllä kiinni. 7-kielisissä on kyllä eri tilanne.
WbassmanW
12.03.2008 12:03:59
Laittakaapa uusi kimppatilaus pystyyn oon heti mukana.5-kielistä tai 6 kielistä tarvis...
hollstro
12.03.2008 12:30:47

Musta sä annoit ymmärtää, että sulla on sellaista sisäpiirin tietoa työpaikkasi ansiosta mitä muilla ei ole, ja muut on "Hesarin varassa". Jos sä oikeasti haluat keskustella omalla nimellä omien ideoitten pohjalta niin ehkä tuonsuuntaiset vihjailut kannattaisi sitten jättää pois. Musta nimittäin näytti siltä että sä nimenomaan käytit asemaasi hyväksi tuossa kohtaa

Ai annoin vai? Kun on ollut töissä 15 vuotiaasta asti ja vakituisesa työssä viiden eri teollisuuden työnantajan palveluksessa, opiskellut ja kiertänyt maailmaa niin se antaa perspektiiviä. Ei siihen yhden työpaikan sisäpiiritiedot paljon lisää anna, vaikka antaahan sekin jotakin. Taidat olla vaan kateellinen mun kokemukselle :-)
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Teijo K.
12.03.2008 12:42:12 (muokattu 12.03.2008 12:43:06)

Ai annoin vai? Kun on ollut töissä 15 vuotiaasta asti ja vakituisesa työssä viiden eri teollisuuden työnantajan palveluksessa, opiskellut ja kiertänyt maailmaa niin se antaa perspektiiviä. Ei siihen yhden työpaikan sisäpiiritiedot paljon lisää anna, vaikka antaahan sekin jotakin. Taidat olla vaan kateellinen mun kokemukselle :-)

Annoit kyllä.

Toi kateusläppä nyt jääköön omaan arvoonsa. Mulla on suurinpiirtein samanmittainen kokemuspohjakin. 15 vuotiaasta töissä ja useammassa teollisuushallissa dyynissä + opiskelut ja leikit.

En ole valitettavasti edes kauheen palijoa nuorempi.
hollstro
12.03.2008 12:49:34

Annoit kyllä.

Toi kateusläppä nyt jääköön omaan arvoonsa. Mulla on suurinpiirtein samanmittainen kokemuspohjakin. 15 vuotiaasta töissä ja useammassa teollisuushallissa dyynissä + opiskelut ja leikit.

En ole valitettavasti edes kauheen palijoa nuorempi.

OK, pahoittelen ja pyydän anteeksi aiheetonta heittoa. Kateusläppä oli tarpeeton. Hymiöllä tai ilman.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
efunkelist
12.03.2008 12:51:04

Mä nyt en pitäisi noita wolffeja silleen spesiaalituotteina mitä itse tarkoitin. Nythän on tommosissa hifiritsoissa itseasiassa sellainen tilanne, että kun ne on poissa muodista on tori pullollaan vähänkäytettyä warrea ja tsibanetsia erittäin edulliseen hintaan.
siis noita seiskakielisiä neckthrough-bassoja? onhan se nyt eksoottista

Että jos tavoitteena on vain 5-kielinen niin siihen suht kohtuullisella panoksella pääsee kyllä kiinni.
250 rahaa, neck through, kulumattomat nauhat, lahovaahterakansi. saisiko tuollaista edes käytettynä? edes vastaavaa? uutuuttaan tässä on tosiaan riskinä puun eläminen mutta sama riskihän on muissakin uusissa soittimissa.

jos tuon tapaista löytyisi käytettynä niin varmasti olisi silti kalliimpi ja siinä olisi nauhatkin kuluneet = remppa maksaa.

Entä jälleenmyyntiarvo? Näillä spekseillä, jos puu ei orgaanisuuttaan halkea ja kieroile, voi soittimen helposti myydä samaan hintaan eteenpäin. Jos kaupasta ostaa ritsan hintaan 250 rahaa ei sitä yli 150 hintaan taida saada eteenpäin.

Tuokin puhuu tämänkaltaisen kimppatilauksen puolesta.

Tässä keskustelussa on tullut ilmi minusta pari pointtia, mistä lienemme enimmälti konsensuksessa:

-halpamassatuotanto"soitinta" ei kannata ostaa koska se ei ole kestävää kulutusta. Siis sellasia mitä on esim. thomannin halvimmat kiinalaiset. Juuri nämä wolf-kitarat OVAT laadukkaampia. Hinnanlasku johtuu välikäsien ohittamisesta eikä mistään muusta.

-"uunituoreen" soittimen ostaminen on riskaabelia puun orgaanisuuden vuoksi. oli kyseessä sitten kalliimpi tai halvempi valmistaja.

...onhan nää nyt eri sarjassa kuin merkkisoittimet. köyhän ei kannata ostaa halpaa, vanha juttu, mutta köyhä ei voi ostaa sellaista johon ei ole varaa. tän kaupan tarkastelu kannattaa suhteuttaa siihen mikä on tuotteen kulutusluokka.

Nyt saatiin halvemmalla parempaa. Tai ehkä tuo sitten on näkökantakysymys. Toiselle nämäkin on halpisrihkamaa, toisille nämä ovat selkeä parannus. Toi mun 5-kielinen neckthrough wolffi maksoi 250 ja on kyllä paljon hifimpi kuin 350 maksanut nelikielinen pulttikaula-tokai ja todella paljon makeamman näköinen. niin ja soi paremmin. ja on parempi myös handuun.

se on halvempi. se on parempi. minä wirnuilen :)
Teijo K.
12.03.2008 12:53:23

OK, pahoittelen ja pyydän anteeksi aiheetonta heittoa. Kateusläppä oli tarpeeton. Hymiöllä tai ilman.

No voi mullakin olla joku alkava keski-iän kriisikin. Niin että anteeksi mun puolesta jos joku noista omista aivopieruista sai aikaan huonoja tuntemuksia.

Josko voitaisiin sitten palata aiheeseen.
tauranen
12.03.2008 12:55:59
Jotenkin mulle tuli sellainen fiilis, että sä vaan randomilla lainasit mitä vaan kirjoitusta ja pistit siihen sitten vaan omia ajatuksia aiheesta liittymättä mitenkään siihen lainattuun pätkään. Tai muussa tapauksessa mun pitää hioa ulosantiani vielä huikeasti tai sun luetun ymmärtämistä tai molempia.

Teyo, tuossa olet oikeassa, siitä pahoittelut, kiireessa pistiin vaan satunnaisia ajatuksia mitä tämä ketju on sisältänyt viime päivinä. En varsinaisesti ottanut kantaa tuohon soitinrakennus puoleen, jossa olen kyllä kanssasi samoilla linjoilla. Ja eikä se mun luetun ymmärtäminen välillä ole kovin hyvällä tolalla
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
J.Hollström
12.03.2008 13:00:25

Eli kateellisiahan tässä kaikki sudettomat vaan ollaan.

Seuraavassa tilauksessa tilataan kaikille bassopalstalaisille omat wolffit. Yeah.
Point-to-point ripuliranne
efunkelist
12.03.2008 13:00:43

Josko voitaisiin sitten palata aiheeseen.

...mihin? :D
Teijo K.
12.03.2008 13:03:23

siis noita seiskakielisiä neckthrough-bassoja? onhan se nyt eksoottista

Joo, siksi sen mainitsinkin.

250 rahaa, neck through, kulumattomat nauhat, lahovaahterakansi. saisiko tuollaista edes käytettynä? edes vastaavaa? uutuuttaan tässä on tosiaan riskinä puun eläminen mutta sama riskihän on muissakin uusissa soittimissa.

jos tuon tapaista löytyisi käytettynä niin varmasti olisi silti kalliimpi ja siinä olisi nauhatkin kuluneet = remppa maksaa.

No musta sä oot vajonnut tossa liian syvälle yksityiskohtiin ja sellaisiin vielä joitten "paremmuus" on musta hyvin kyseenalainen juttu. Kuten toi lahovaahtera kannessa. Ja halpiksessa kaula läpi rungon tekee siitä erittäin aran ilmastonvaihtelulle. Itse lähtisin tuossa hintaluokassa nimenomaan metsästämään pulttikaulaista. Kulumattomia nauhoja ei ole olemassakaan. :)

Eli musta on mahdollista löytää hyvä 5-kielinen alle 300 euroon, käytettynä. Siinä on eri ominaisuuksia kuin tossa sun wolffissa, mutta musta ne voi olla jopa parempia ominaisuuksia tohon hintaluokkaan.

Ja ei se nyt niin mene että käytetyssä bassossa automaattisesti on niin kuluneet nauhat että pitää heti remontoida. :)

Huonoahan tossa on ainakin pintakäsittely.

Entä jälleenmyyntiarvo? Näillä spekseillä, jos puu ei orgaanisuuttaan halkea ja kieroile, voi soittimen helposti myydä samaan hintaan eteenpäin. Jos kaupasta ostaa ritsan hintaan 250 rahaa ei sitä yli 150 hintaan taida saada eteenpäin.

Tuokin puhuu tämänkaltaisen kimppatilauksen puolesta.

Jälleenmyyntiarvo on vähän hassu juttu. Kun siinä usein merkkaa vielä enemmän se mitä lavassa lukee kuin se miten hyvä se soitin oikeasti on.

Tässä keskustelussa on tullut ilmi minusta pari pointtia, mistä lienemme enimmälti konsensuksessa:

-halpamassatuotanto"soitinta" ei kannata ostaa koska se ei ole kestävää kulutusta. Siis sellasia mitä on esim. thomannin halvimmat kiinalaiset. Juuri nämä wolf-kitarat OVAT laadukkaampia. Hinnanlasku johtuu välikäsien ohittamisesta eikä mistään muusta.

-"uunituoreen" soittimen ostaminen on riskaabelia puun orgaanisuuden vuoksi. oli kyseessä sitten kalliimpi tai halvempi valmistaja.

...onhan nää nyt eri sarjassa kuin merkkisoittimet. köyhän ei kannata ostaa halpaa, vanha juttu, mutta köyhä ei voi ostaa sellaista johon ei ole varaa. tän kaupan tarkastelu kannattaa suhteuttaa siihen mikä on tuotteen kulutusluokka.

Nyt saatiin halvemmalla parempaa. Tai ehkä tuo sitten on näkökantakysymys. Toiselle nämäkin on halpisrihkamaa, toisille nämä ovat selkeä parannus. Toi mun 5-kielinen neckthrough wolffi maksoi 250 ja on kyllä paljon hifimpi kuin 350 maksanut nelikielinen pulttikaula-tokai ja todella paljon makeamman näköinen. niin ja soi paremmin. ja on parempi myös handuun.

Tärkeintähän on tietenkin että omistaja on tyytyväinen ostokseensa. Kyllä tää muu munmielestä on sellaista pintakuohua mihin nyt ei kannata niin kauhean vakavasti suhtautua. Etkä sä musta ole sitä niin tosissaan ottanutkaan, mikä on vaan hyvä juttu.
hemmo
12.03.2008 13:13:58

Seuraavassa tilauksessa tilataan kaikille bassopalstalaisille omat wolffit. Yeah.

Saisko linkkiä että millaisia ois tarjolla?
tauranen
12.03.2008 13:15:47

Juu kannatan, kaikkea tarvitsee koittaa, paitsi sukurutsaa ja kansantansseja (ja 5-, 6- ja 7-kielisiä bassoja).
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
J.Hollström
12.03.2008 13:15:52

Täältähän sitä: http://wolf3.en.ec21.com/product_de … 9988&product_nm=Electric_Guitar
Point-to-point ripuliranne
Hannu A
12.03.2008 13:36:37

No voi hyvä yksinkertaisuus sentään... Ihan ketjun aloittaneena pakko sanoa, että siitä eka viestistä olis voinut käydä taas kurkkaamassa...

Tietysti viimeiset x sivua on kyllä paljon mielenkiintoisempaa luettavaa kuin joku arpominen siitä että minkälaista bassoa nyt pitäis tilata ja minkävärisenä yms...

Hyvää keskustelua, vaikka vähän offtopic-rajoilla mentykin, seuraavaksi lentopallomailat esiin ja livenä vääntämään samaa shittiä...
Basisti Jumalan armosta
efunkelist
12.03.2008 14:59:18

Kuten toi lahovaahtera kannessa.
Se on tosi kaunista munsta

Ja halpiksessa kaula läpi rungon tekee siitä erittäin aran ilmastonvaihtelulle.
No tää on eittämättä riski. Katotaan miten käy. Vaan hittojakos minäkään jeesustelemaan kymmenenkään vuoden päästä "I told you so" koska niin monesta asiasta voi olla jälkiviisas ja TUURIpeliähän tää on.

on mahdollista löytää hyvä 5-kielinen alle 300 euroon, käytettynä
Totta. On myös mahdollista että tää korealainen on parempi. On mahdollista että ei ole. Kaikki on mahdollista. Ero tässä nyt on se että käytettynä pitäisi metsästämällä metsästää haluamaansa kun tuonne koreaan voi laittaa sähköpostia "mulle heti nyt"

musta ne voi olla jopa parempia ominaisuuksia tohon hintaluokkaan.
musta ja susta, siinäpä se. puolin jos toisin on minusta huono käyttää mielipideasioita argumentteina. mun mielestä sun argumenteissa vahvin on pointti puun elämisestä mutta sekään ei edes osu juuri tähän kaukoidän halpa-kimppatilaus-kritiikkiin koska se pätee ihan samalla tavalla kalliisiin merkkisoittimiin. ihan yhtälailla puuta nekin on, vaikka oiskin vähän paremmin kuivattua puuta - toiselta puolen palloa eri ilmastosta se tulee kuitenkin.

Ja ei se nyt niin mene että käytetyssä bassossa automaattisesti on niin kuluneet nauhat että pitää heti remontoida. :)
ei toki. ja nehän on vaihdettava osa. pulttipelistäkin voi vaihtaa bodyn/kaulan jos siltä tuntuu. mutta erilaisella kaulaliitännällä olevat soittimet on kuin vertaisi autoja joissa on etuveto/neliveto/takaveto. eri soundi.

Huonoahan tossa on ainakin pintakäsittely.
On, ja se laskettakoon hintaluokan miinukseksi. Pintakäsittelyn pystyn kuitenkin itse halutessani korjaamaan (ok, kaikki ei ole niin händydändyjä kuin minä mutta edelleenkin puhun vain omasta puolestani)

eikä merkkikitaroissakaan aina se pintakäsittelyn viimeistely ole vimpan päälle, ainakaan fenkuissa mitä oon kattonu (kun vertaa gibson/esp/ibanez)

Jälleenmyyntiarvo on vähän hassu juttu. Kun siinä usein merkkaa vielä enemmän se mitä lavassa lukee kuin se miten hyvä se soitin oikeasti on.
Sekin riippuu ihan siitä että minkä hintaluokan soittimesta puhutaan ja mitä siinä lavassa lukee. Ja miten soitin soi. Mun mielestä noi korreloi epätasaisesti keskenään. Mun strato oli uutena muistaakseni 1500 ja siitä vois käytettynä saada 800. En usko että tuosta kukaan tonnia maksaisi, ihan stankkupeli vm 2001. Mutta wolfbassosta maksoin 250 ja uskon että siitä VÄHINTÄÄN 200 sais ja uskon että siitä voisi saada vaikka 300 myös helposti. huom ainakin niin kauan kuin se neckthrough on suorassa ja halkeamatta.

eli on siinä parempi tehosuhde jälleenmyyntiarvon suhteen. 350 maksanut tokai-jatsari tuskin liikkuu vielä 250 hintaan. eli ei sillä tokain "merkillä" ole yhtään parempaa arvoa kuin tolla wolfin tyhjällä lavalla.

Tärkeintähän on tietenkin että omistaja on tyytyväinen ostokseensa.
Suomessa saa kudoja siitä että tekee naapurin kateelliseksi ;)

Kyllä tää muu munmielestä on sellaista pintakuohua mihin nyt ei kannata niin kauhean vakavasti suhtautua. Etkä sä musta ole sitä niin tosissaan ottanutkaan, mikä on vaan hyvä juttu.
En ole vain vähään aikaan päässy kunnolla vääntämään niin viihdytänpä tässä itseäni ;D

Yksi tavoite on provosoida mutta aiheuttamatta mielipahaa ja olla menemättä henkilökohtaisuuksiin. Se on erityisen haasteellista keskustelupalstoilla. Sosiaalisia taitoja on hyvä harjoitella täällä "turvallisesti" kun töissäni usein ihmistuntemus ja sosiaaliset taidot ovat tarpeen. Pitää osaa vedellä naruja.
hemmo
12.03.2008 15:32:50

Täältähän sitä: http://wolf3.en.ec21.com/product_de … 9988&product_nm=Electric_Guitar

Siis tuolta saa kontriakin? Vau!
blessed
12.03.2008 15:35:04

Täällähän on mahtavaa vääntöä. Tuli tuosta strato-wolf jälleenmyyntiarvovertailusta mieleen, että toi sun strato on nyt 7 vuotta vanha, ja arvo tippunut noin 40-50%. Hieman epäilen, että wolf 7 vuotiaana ei anna yhtään parempaa tulosta. Voin tosin olla väärässä, kun näiden kestävyydestä ei oikein kellään ole mitään tietoa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)