Brian May jr. 20.01.2008 20:44:40 | |
---|
Päätinpä ostaa sitten loputkin Pattonin aikaiset levyt, ja aika pitkälti samoilla linjoilla mennään kuin Heroinin levyarvosteluissa. Tosin ei Real Thing minusta niin kovin laskelmoidulta vaikuta, pikemminkin kundeilla tuntuu olevan sellainen hälläviä- tehdään juuri sitä mitä huvittaa meininki. Enkä väitä etteikö sama asenne olisi välttämättä myöhemmissäkin levyissä. Ja onhan Album of the Yearissakin tuon superkolmikon(Collision, Stripsearch, Last Cup of Sorrow) lisäksi ainakin Ashes to Ashes ja Pristina, jotka ovat pirun kovia :) Angel Dust on ja varmaankin pysyy suosikkina näistä levyistä. Toisena tulee KFAD ja sen jälkeen TRT ja AOTY, eivätkä nekään huonoja levyjä ole. Vettä! |
HaloOfFlies 20.01.2008 22:09:18 (muokattu 20.01.2008 22:12:48) | |
---|
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 |
Exhausted 20.01.2008 22:25:47 | |
---|
Jos kerran on Pink Floyd ja Led Zeppelin saatu vielä tämän vuosituhannen puolella lavalle niin kyllä Faith no Morekin pitää saada, vaikka sitten vain yhdeksi keikaksi. |
Torniojaws 21.01.2008 13:36:16 | |
---|
|
KillingMachine 21.01.2008 16:09:01 | |
---|
Nyt on sitten Patton sanonut olevansa avoin ajatukselle Faith No Moren paluusta. Tai ainakin yhteistyöstä muiden FNM-miesten kanssa. Jostain syystä en halua FNM:n paluuta niin kiihkeästi kuin esimerkiksi toivoin Rage Against the Machinen paluuta. Johtuu kai siitä että Patton on tehnyt jotain kunnollista kamaakin ilman FNM:ää. Fantômas ja Mr. Bungle nyt ainakin on vähintään yhtä kovia kuin Faith No More. "The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay" - Nine Inch Nails |
Exhausted 21.01.2008 16:33:04 | |
---|
Jostain syystä en halua FNM:n paluuta niin kiihkeästi kuin esimerkiksi toivoin Rage Against the Machinen paluuta. Johtuu kai siitä että Patton on tehnyt jotain kunnollista kamaakin ilman FNM:ää. Fantômas ja Mr. Bungle nyt ainakin on vähintään yhtä kovia kuin Faith No More. Mr.Bunglehan tosin oli olemassa jo ennen FNM:a. Bunglehan on Pattonin omien sanojen mukaan myös haudattu ikiajoiksi, mutta Tomahawkista olen ainakin itse digannut kovasti. |
pehko 22.01.2008 11:11:02 | |
---|
joo, kyllä minun mielestä Real THingin jälkeen hanat vasta aukes, Angel Dust, King For a Day ja Album of the Year on helvetin kovia. Real Thing ei niinkään ole napannut. ja jos nyt täytyy sanoa vielä niin Epic, tuo bändin kovimpia hitti biisejä, se on mielestäni aika huono oikeestaan. en oo ikinä tykänny. "From this far away, it kind of looks like rain." |
kyseinen 22.01.2008 15:03:02 | |
---|
Epic, tuo bändin kovimpia hitti biisejä, se on mielestäni aika huono oikeestaan. en oo ikinä tykänny. Joo en minäkään välittänyt edes teininä pätkääkään, ihan tylsä biisi. Aloin innostua FNM:sta "vasta" kun kuulin Falling to Piecesin ja From Out of Nowheren. Ja Mick Wallin Monsters of Rockissa pyörittämää We Care A Lotia pidin lähinnä vitsinä, ja eipä se oikein istunutkaan siihen aikakauteen. Aikaansa edellä toki olivat, kutakuinkin kaikilla levyillään. It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt. |
Bonesaw 22.01.2008 17:10:27 | |
---|
ja jos nyt täytyy sanoa vielä niin Epic, tuo bändin kovimpia hitti biisejä, se on mielestäni aika huono oikeestaan. en oo ikinä tykänny. Sama. Kuulostaa ihan Aerosmithiltä. Joo'o |
jcps 03.03.2008 04:23:51 | |
---|
Sentenced ilmeisesti juurikin on biisiä coveroinut. En kyllä itse ole ymmärtänyt tuon biisin hehkutusta, aika turhanlainen rallatus. Joo sama homma, yksi Faith No Moren ehkä huonoimmista kipaleista. Muistan muutenkin sen pettymyksen aikoinaan kun ostin King For a Dayn silloin kun se ilmestyi... voisin väittää että veetutti ja huolella. Vasta joku muutama vuosi sitten pystyin alkaa kuuntelemaan sitä ja totesin että että kyllä silläkin levyllä on hetkensä, erittäin lyhyet ja vähäiset hetkensä. Tyyliin yksi hyvä kipale, 3 kohtalaista ja loput totaalista kuraa. Rankkaan sen edelleen huonoimmaksi FNM levyksi mitä niiltä tuli ja siihen on laskettu mukaan myös Chuckin levyt. Ehkä maailman parhaimman bändin maailman suurin riman alitus. Toisaalta, aika pitkältihän ne aina jokaisella levyllä haistatti passiot edellisen levyn faneille ja linjalle ja tuossa Angel Dust --> King For a Day siirtymässä ambitiot tippuu kaikkein selviten ja mennään sieltä missä aita on matalin. Patton taisi joskus sanoa Jim Martinin lähdön jälkeen että "nyt alkaa yhtyeessä kitaran soitto" tai jotain vastaavaa, voipi olla että Big, Sick, Ugly ei ehkä ollut mitään teknisimpiä soittajia mutta ei sillä väliä kun soitto muuten kuulostaa hyvältä. Faith No More takaisin Jimin sekä Pattonin kanssa.......prkle en ole koskaan pitänyt klovneista, itseasiassa olen pitänyt niitä jokseenkin pelottavina. en tiedä mistä se johtuu, mutta luulen sen saaneen juurensa siitä kun olin pieni menimme sirkukseen isäni kanssa ja klovnit tappoivat hänet |
jcps 03.03.2008 04:48:23 | |
---|
Angel Dust oli mulle aikoinaan ostaessa lievä pettymys, kun KFAD:n "cooliutta" ei ollutkaan jäljellä, mutta kappaleiden kypsyttyä ne toimii vielä vuosienkin jälkeen ilman pienintäkään häivää kyllästymisestä tai tylsyydestä. Mulle Angel Dust on kaikkien aikojen paras rock levy. Tämän allekirjoitan lähes täysin, sillä erolla että se on soinut erittäin tasaiseen ilmestymisestään lähtien, olin myyty ensimmäisellä kuuntelulla ja olen myyty edelleen. En vaan kyllästy, mikä on harvinaista koska julkaisusta tulee jo jonkin verran aikaa ja melkein viikottaisessa kuuntelussa on ollut siitä lähtien. Jos Midnight Cowboyn tiputtaisi pois niin se olisi täydellinen rock levy, jonka huonoin kipale olisi pelkästään erittäin hyvä. No mutta, pitäähän aina joukossa olla se yksi kipale joka pilaa täydellisyyden :D Monille tuo KFAD näyttää iskevän kovempaa kuin AD, mutta itse en sitä oikein ymmärrä. Noh, makunsa kullakin.. Taas pakko kompata, KFADFFALT oli järkyttävä riman alitus ja tuntui todella vasemmalla kädellä roiskaistulta levyltä jolla ei ole ollut juurikaan kenelläkään inspiraatiota... no paitsi ehkä pattonilla Angel Dust - Tämä levy ei vanhene. Joku voisi nillittää, että soundit kärsivät vielä lievästä "kasari"maisuudesta, mutta juuri soundimaailma ja biisien synkkyys luovat vitun siistin tunnelman koko levylle. Jälleen kerran cover oli ihan vitun tyhmä veto. Vaikka "Easy" on Faith No Moren suosituimpia biisejä, olisi senkin voinut pelkästään sinkkuna julkaista. Ei sovi albumin tunnelmaan - onneksi ovat jättäneet sen vikaksi edes (ainakin mun CD:llä). Muutoin levy on täydellinen rock pläjäys. 5/5 Tästä ehkä alkaa paistamaan selkeästi läpi se että itselleni Angel Dust on se definitiivinen Faith No More levy johon kiteytyy kaikki hienous mitä Faith No Moressa oli. Onhan se pirun synkkä levy ja osaksi tästä johtuukin suuri osa viehätystä. Vakavoitunut Faith No More, kunnianhimoisia monitasoisia sävellyksiä, uskomaton tunnelma ja upeat äänimaailmat. Tähän vielä Pattonin esille tulo uskomattomana laulajana nasaalisen ja hieman väkisin hauskan Real Thingin jälkeen. Ei siinä, kun Real Thing tuli ulos pidin kyllä siitä mutta Angel Dust muutti maailmani. Midnight Cowboy toisena coverina hajottaa mielestäni enemmän pakkaa kuin Easy, molemmat olisivat voineet ilmestyä B-puolina tai muussa muodossa King For a Day, Fool For a Lifetime - Uskomatonta miten tälläinen eri musiikkityylien crossover voi kuullostaa ensinnäkin yhtenäiseltä bändiltä, sekä yhtenäiseltä levyltä koko kestonsa ajan. Biisimateriaali muodostuu pidemmän päälle ongelmaksi, sillä parissa kohtaa täytyy painaa skip nappia vuosien kuuntelun jälkeen Itselläni skip nappi jauhaa erittäin tiuhaan :D Niin.. ne paskat biisit? Caralho Voador, Take This Bottle ja Digging the Grave . itselleni ne paskat kipaleet ovat 4-11 & 13-4 Mietin tuossa sitä että jos tämä olisi ollut jonkun muun yhtyeen levy kuin Faith No Moren niin olisinko antanut sille enemmän mahdollisuuksia koska nyt sitä vertaa koko muuhun FNM tuotantoon ja siinä kastissa tuo ei pärjää yhdellekkään levylle. Luultavasti jos The Skeletörs olisi julkaissut tämän levyn niin en olisi antanut sille edes sitä mahdollisuutta mitä annoin sille FNM nimen takia Album of the Year - No ei ihan ollut album of the year, mutta hieno päätös Faith No Morelle silti. Levy oli aikanaan hyvä, mutta nykyään on ajan hammas puraissut vähän turhankin lujaa. Collision, Stripsearch ja Paths of Glory toimii edelleen aika tajuttoman lujaa. Kyllähän noi muutkin biisit on ihan mukiinmeneviä kuitenkin. 3/5 Pristina on kanssa aika hauska kipale, mutta kyllä Stripsearch vei potin tuolta levyltä Ketä tämä avautuminen kiinnosti, on toinen juttu, mutta eipä todella ollut muuta tekemistä tähän väliin.. Sama homma, en saa unta eikä ole mitään tekemistä. Luultavasti kuitenkin sun kirjoittelu kiinnostaa ihmisiä enemmän kun tämä itseni Angel Dust hehkutus ja King For A Day piiskaus ;) en ole koskaan pitänyt klovneista, itseasiassa olen pitänyt niitä jokseenkin pelottavina. en tiedä mistä se johtuu, mutta luulen sen saaneen juurensa siitä kun olin pieni menimme sirkukseen isäni kanssa ja klovnit tappoivat hänet |
Bonesaw 03.03.2008 21:14:40 (muokattu 03.03.2008 21:15:04) | |
---|
Niin.. ne paskat biisit? Caralho Voador, Take This Bottle ja Digging the Grave . Meikä kyllä tykkää. Caralho Voador on loistava fiilistely/sormiennapsuttelubiisi. Take This Bottlessa ne lopussa mukaan tulevat jouset,jotka soittavat sellasen jänään riitasoinnun kuuloisen setin sinne,kuulostavat todella hyviltä (lue: aavemaisilta). Digging the Grave on kyllä munkin mielestä,jos nyt ei huonoin,niin levyn toiseksi huonoin biisi. Joo'o |
ja jos nyt täytyy sanoa vielä niin Epic, tuo bändin kovimpia hitti biisejä, se on mielestäni aika huono oikeestaan. en oo ikinä tykänny. Muutama vuosi sitten en tunnistanut nasaali-Pattonia, luulin tuota biisiä Waltarin tekeleeksi... Raamattu, Sananlaskujen kirja 24:13 - "Syö, poikani, hunajaa. Se on hyvää."
Sananlaskujen kirja 25:27 - "Hunajaa ei pidä syödä liikaa." |
KillingMachine 09.03.2008 13:45:31 (muokattu 10.03.2008 06:49:39) | |
---|
Päätin sitten loppujen lopuksi pistää Introduce Youselfin myyntiin. Chuck Mosely tekee koko levyn kuuntelusta helvettiä. Nyt mietin että pitäiskö sittenkin vetää se takaisin, koska tuntuu että petän FNM:n. Olihan Moselykin kummiskin osa bändin historiaa, vaikka musiikki olikin aika kurasta. Ja pistin muuten tossa merkille että kuinka monta kokoelmaa FNM:ltä on julkastu; This Is It, Platinum Collection, Epic and Other Hits ja Who Cares A Lot. Noistakin vois ehkä jonkun hommata vaikka nuo neljä bändin merkkiteosta löytyykin, kun noissa kokoelmillakin taitaa joitain semmoisia biisejä olla mitä ei albumeilla ole. "The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay" - Nine Inch Nails |
Lasitten 09.03.2008 16:48:08 (muokattu 09.03.2008 16:59:28) | |
---|
Mulla on ainakin tosta Who Cares a Lot-kokoelmasta limited-painos, ja siinä on ainakin semmosia rareja kuten Highway Star :) Ja ainakin tommonen "Fool's Small Victory: B-Sides and rarities"-kokoelma näyttää olemassa olevan. EDIT Ja tuolta kokoelmalta löytyy ainakin neljä versiota Small Victory:sta...Täytyy sanoa, että paras on päässyt levylle. lol apua. |
jigsore 09.03.2008 17:38:15 | |
---|
Ja ainakin tommonen "Fool's Small Victory: B-Sides and rarities"-kokoelma näyttää olemassa olevan. Eipä taida olla virallinen julkaisu.. Who Cares a Lot?:n spessuversiota ei ihan näiden vuoksi viitsi metsästää, vaikka ihan hyvää matskua onkin: 1. "The World Is Yours" 5:52 2. "Hippie Jam Song" 4:58 (Gould/Patton) 3. "Instrumental" 4:59 (Bottum/Gould/Patton) 4. "I Won't Forget You" 4:09 (Gould/Patton) 5. "Introduce Yourself" (4-Track Demos) 1:43 6. "Highway Star" (Live ) 1:07 (Lord/Blackmore/Gillan/Paice/Glover) 7. "Theme From Midnight Cowboy" (Live ) 1:03 (Barry) 8. "This Guy's in Love with You" (Live ) 4:19 (Bacharach/David) live on October 6, 1997 at San Francisco, California live on October 21, 1997 at the Horden Pavilion, Sydney, Australia recorded by MTV Australia Joskus oli muuten kirjastosta lainassa levyn Eurooppa-versio, missä oli mukana bonus-cd:n biisit 1-5. Ärsyttää kun ei voida tehdä kunnon rarities-pakettia, materiaalia kyllä löytyisi jo mainittujen lisäksi mm. The Perfect Crime, Another Body Murdered, Light Up And Let Go, New Improved Song, As The Worm Turns (uus), Let's Lynch The Landlord, Greenfields, I Wanna Fuck Myself, Spanish Eyes, Absolute Zero, Das Schutzenfest, Evedence (spanish, portugese), Big Kahuna, This Town Ain't Big Enough For The Both Of Us, Something For The Girl With Everything... |
Lasitten 09.03.2008 17:45:20 | |
---|
Eipä taida olla virallinen julkaisu.. Joo iteki huomasin, ku yritin tosta tietoa ettiä niin mistään löytyny. No eipä nuo kummosia biisejä ollu. lol apua. |
kyseinen 10.03.2008 09:43:19 | |
---|
Absolute Zero On muuten ihan pirun kova biisi ollakseen ylijäämämatskua. "No s'on ihan tyhymä mies tuo!" -Jope |
jigsore 10.03.2008 12:44:21 | |
---|
Play.com:sta löytynyttä: Faith No More The Works (3CD) Due for release on 31/03/2008 Disc 1 1. Introduce Yourself 2. Anne's Song 3. Chinese Arithmetic 4. We Care A Lot 5. From Out Of Nowhere 6. Epic 7. Falling To Pieces 8. Underwater Love 9. Zombie Eaters 10. The Morning After 11. Faster Disco 12. Crack Hitler 13. Caffeine 14. Malpractise 15. Surprise! You're Dead! Disc 2 1. A Small Victory 2. Be Aggressive 3. Everything's Ruined 4. Midlife Crisis 5. Kindergarten 6. Land of Sunshine 7. Smaller & Smaller 8. Jizzlober 9. Digging The Grave 10. Star AD 11. Ricochet 12. Evidence 13. Ashes to Ashes 14. Last Cup of Sorrow 15. She Loves Me Not Disc 3 1. War Pigs (Live Brixton) 2. Theme From Midnight Cowboy 3. This Guys In Love With You 4. The Perfect Crime 5. Let's Lynch The Landlord 6. Another Body Murdered 7. Highway Star 8. The Grade 9. Woodpecker From Mars 10. Das Schutzenfest 11. RV 12. As The Worm Turns (Live) 13. I Started A Joke 14. Easy Eipä tuossakaan montaa rarea ole :| |
Torniojaws 10.03.2008 13:33:56 | |
---|
Mutta miksi ihmeessä jättivät Absolute Zeron pois tuosta? Se on FNM:n paras B-puoli. |