Aihe: Etuastekysymys
1
matti_
02.03.2008 16:40:32 (muokattu 02.03.2008 16:40:51)

Noniin. Sain vihdoin hommattua etuasteen, joka on 2-kanavainen Behringer Tube Ultra Gain.

Tilanteesta riippuen pidän uusien erilaisten saundien etsimisestä ja kaikenlaisista kokeiluista. Kysymys kuuluukin, rikonko tuon etuasteen jos käytän molempia kanavia yhtäaikaa siten, että pistän mikin ykköseen, ykkösen lähdöstä piuhan kakkoseen ja kakkosen lähdöstä vasta äänikorttiin.

Esim. konkkamikin kanssa siis käyttäisi luonnollisesti phantomia vaan ykkösessä.. luulis että nuo kanavat ovat täysin erillisiä ja toisistaan riippumattomia ja antavat vain linjatasoista singaalia ja myös kestävät sitä, että ei pitäis mennä sulakkeita tms.. ?!
samic
02.03.2008 16:43:44

heheh voi olla pienet kohinat,behrut ei oo niitä hiliasimipia vehkeitä :)
mikäs tarkotus tuolla on?
http://www.sn-audio.com
matti_
02.03.2008 16:48:43

mikäs tarkotus tuolla on?

Tarkoitus... hmm.. :D pidän kyllä tuon vehkeen saundista ja tuosta putken tuomasta tunnelmasta. Ajattelin kokeilla Vintagemasterointiakin sillain että ajan matskut vaan tuon läpi vaikka raiturille, tai miksei vaikka C-kasetille ja sieltä takaisin koneelle.

Eli siis lyhyesti tarkotus: tuoda lisää putkisaundia (ja ilmeisesti sitä suhinaa... kai mulla on korvissa ja/tai monitoroinnissa vikaa kun en kuule enempää tai vähempää suhinaa kuin ennenkään... jää suhinat kakkoseksi vaimon desibeleille...)
Kapane
02.03.2008 17:17:47

Tarkoitus... hmm.. :D pidän kyllä tuon vehkeen saundista ja tuosta putken tuomasta tunnelmasta. Ajattelin kokeilla Vintagemasterointiakin sillain että ajan matskut vaan tuon läpi vaikka raiturille, tai miksei vaikka C-kasetille ja sieltä takaisin koneelle.

Eli siis lyhyesti tarkotus: tuoda lisää putkisaundia (ja ilmeisesti sitä suhinaa... kai mulla on korvissa ja/tai monitoroinnissa vikaa kun en kuule enempää tai vähempää suhinaa kuin ennenkään... jää suhinat kakkoseksi vaimon desibeleille...)

Älä nyt hemmetissä aja millekkään kasetille. Vai onko paskasoundi itse tarkoitus? Oletko tutustunut tuon vehkeen kohina asteeseen.
Skenehuora jo 6 vuotta.
matti_
02.03.2008 17:35:59

Vai onko paskasoundi itse tarkoitus?

Eikäku ajattelin tehdä täysin kliinistä tavaraa pyörittämällä kaiken materiaalin moneen kertaan mitä ihmeellisimpiä reittejä kasettidekin ja koneen välillä ;)

Ei vaan, siitä asti kun ostin EZ-drummerin, olen miettinyt että miten sen sais kuulostamaan vähän "paskemmalta"... haluaisin vähän enemmän henkeä äänityksiini... en ihan niin paljon kuin silloin 15 vuotta sitten sen Philipsin 2-pesäisen mankan aikaan, mutta kuitenkin.

Minusta juurikin esim. EZ rumpali kuulostaa aika indeltä kun -nauhottaa kasetille- ja sitten takaisin koneelle.

Oletko tutustunut tuon vehkeen kohina asteeseen.?

Olen ja en ole. Eli olen kuullut (eli ollut kuulematta) laitteen kohina-asteen mutta en ole ottanut sitä selville numeroina.
Roberto
02.03.2008 19:40:24

Mun mielestä duunaat just niinku huvittaa, yleensä mitä överimpää hommaa, sitä paremmin ne myrkytystarkoituksissa toimii.

Käännä eka gainit ja outputit nollaan siit mätäkorvasta ja ala pikkuhiljaa nostelemaan tasoja. Ei se ole ku yks 12ax7 joka sieltä hajoaa.. tai sit virtalähde, mut sou not.

Ja kasettidekithän on ihan parhaita, epäilijät voi kuunnella vaikka uutta Pepe Deluxea missä kaikki on äänitetty ensin Tascamin c-kassu neliraiturille ja sieltä siirrelty koneelle.
hape
02.03.2008 20:02:41

Tän voi tehdä helpommin mikittämällä monitorit ja äänittämällä rummuille näin "tilan".

Juu, tai pukkaa se EZDrummerin kama kitarastyrkan läpi ja mikitä se. Ja säröä kehiin jos siltä tuntuu.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
MadMatt
02.03.2008 20:17:11

Toi Behkun etuaste ohentaa jo normaalikytkennöillä warmthit ääriasennoissa rankasti soundia. Noilla kytkennöillä se ohenee vielä entisestään ja särö lisääntyy... En usko että tulee kovinkaan mielenkiintoista shittiä. Yksi keino paskentaa soundia on ajaa tavaraa vaikka jonkun mallintavan kitarasoftan läpi
Nothin' but the blues
Heikki
02.03.2008 21:24:11

Behringerin laitteet tekee hyvää "putkisoundia" operaatiovahvistimilla
matti_
02.03.2008 23:16:28 (muokattu 02.03.2008 23:16:54)

Kiitos kommenteista!

Offtopiccina vielä tosta EZdrummerista, että olen ahkerasti seurannut myös siitä käytyjä keskusteluja ja kokeiltukin on yhtä sun toista :)

Ja mikä muuten on "operaatiovahvistin" ?

Ainakin Yamaha G-50 saundi ja samalla koko soittokokemus koheni aika mukavasti kun pitää tota behringeriä pedaalin ja styrkkarin välissä.
janik
02.03.2008 23:58:08
djtremolo
03.03.2008 10:39:02

Mää luulen, että rinnakkaiskompressiolla ja mahdollisesti jollakin lo-fi efektillä kysyjä saisi haluamansa aikaiseksi.
If I seem super human, I have been misunderstood.
ReBeat
03.03.2008 11:55:26

Behringerin laitteet tekee hyvää "putkisoundia" operaatiovahvistimilla

Tunnelmalla on silti aina tärkeä osuus tekemisessä :)
http://img229.imageshack.us/img229/6060/1000004wl0.jpg
Torniojaws
03.03.2008 12:33:40

No, ei tuo sinänsä uutta ole. Esim. Englin täysputkivahvistimissa on putkien takana lamput tuomassa näyttävämpää valoa.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
kiiski
03.03.2008 18:26:40
Tunnelmalla on silti aina tärkeä osuus tekemisessä :)
http://img229.imageshack.us/img229/6060/1000004wl0.jpg

Osassa noista on vielä tehty sellainen ratkaisu, että ledit syttyy täyteen hehkuun pikkuhiljaa, hehe.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)