Aihe: Tanssimuusikon levottomuus
1 2 3
paice60
01.03.2008 00:03:14
Nyt kannattaisi melkeinpä jo mennä nukkumaan ja ottaa huomenna uudestaan. Ihan ystävänä vaan ajattelin neuvoa.
Vittu näitä hommia.
baron
01.03.2008 00:05:12 (muokattu 01.03.2008 00:05:28)

Nyt kannattaisi melkeinpä jo mennä nukkumaan ja ottaa huomenna uudestaan. Ihan ystävänä vaan ajattelin neuvoa.

No kunhan nuo naiset saa "selätettyä" niin voisi palata asiaan!
Ei, en ole tanssimuusikko!
paice60
01.03.2008 00:08:14
No kunhan nuo naiset saa "selätettyä" niin voisi palata asiaan!

Ja tietyt harhakuvitelmat pois päästä niin sitten.
Vittu näitä hommia.
baron
01.03.2008 00:10:30 (muokattu 01.03.2008 00:10:48)

Ja tietyt harhakuvitelmat pois päästä niin sitten.

Poika poika: Kun vartut, huomaat, että nuoruuden haaveet voi vähän vanhempana toteutua!
Ei, en ole tanssimuusikko!
paice60
01.03.2008 00:12:02
Poika poika: Kun vartut, huomaat, että nuoruuden haaveet voi vähän vanhempana toteutua!

Haaveet , kaikki turhat haaveet...
Vittu näitä hommia.
KoskPaavo
01.03.2008 08:25:44
Jamille painoin plussan aamun herkällä hetkellä. Hyvää anaalysointia aiheesta
Erikoisohjelmamme on aito saksalaistyyppinen Octoperfest orkesteri (erään suom. orkesterin kotisivulta)
isojussi
01.03.2008 08:35:24

Minä kanssa.

Paljon oli samanlaisia ajatuksia ja kokemuksia, kun mulla.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
EP
01.03.2008 10:19:56
On se saatana juu kumma kun vanhemmat ei osaa/viitsi kasvattaa kakaroitaan!
Kyllä niitä kyllä tehrä osataan, munat pois tuommoisilta (valtiolle)!
Jotkut "sosiaalitantat" sitten niitä ottaa huostaan, voi helevetti, onhan tuossa työllistävä vaikutus tosin.. :D
jon lord
01.03.2008 11:00:22
Oon mielenkiinnolla lueskellu. Taidanpa ottaa sitten osaakin tähän.

Sairaus on sairaus enkä halua niihin puuttua. Tehköön asiantuntijat diagnoosinsa.

. Vanhempien laiminlyönnit rajoissa ja rakkaudessa diagnisoidaan nykyään jollain kirjainyhdistelmillä. .

Kun koulu ottaa ongelmalapsen vanhempiin yhteyttä niin sieltä tulee tekstiä: ethekö te perkeleet osaa hhommaanne. pitääkö mun theitäkhi ruveta opetamaan hik meirän kersoos ei oo vikhaa. klik. tuuttuuttuut.

Sairaus diagnosoidaan tänäpäivänä lääkärien ja huom!! spelialistien toimesta hyvinkin tarkkaan. Monet tutkimukset käydään läpi ja sitä diagnoosia ei tehdä tuosta vaan. Meillä kesti kaksi vuotta diagnoosin saaminen. Siihen kuului jatkuva tarkkailu koulussa ja kotona ja lääkäreillä. Sitä "kirjainyhdistelmää" ei siis "saa" ihan helpolla ja voin sanoa että jos sitä ei edes olisi niin elämä olisi sata kertaa helpompaa. Ainakaan meillä ei ole hienoa että meidän lapsella on ADHD ja Tourette, näitä "muotitauteja".
Meillä rakastetaan lapsia yli kaiken ja rajoja tehdään kovillakin otteilla koko ajan. Lapset on tehty sitä varten että niistä huolehditaan ja niitä rakastetaan ja rajojen vetäminen on sitä rakastamista, omista riennoista ja omasta itsestään tinkimisenkin kustannuksella.
Alussa jouduimme selvittelemään asioita koulussa hyvinkin paljon, mutta kun aloimme itsekin saamaan tietoa veimme sen heti kouluun eteenpäin ja siitä lähtien kaikki materiaali on mennyt myös opettajille. Olemme myös joutuneet käymään paljon kahdenkeskisiä keskusteluja opettajan kanssa koska kaikilla tieto on vielä hyvinkin puuttellista. Näin toimien olemme saaneet hyvän toimintatavan kodin ja koulun kesken ja se on helpottanut elämää aika paljon.
Mutta tärkein asia on se että tyttären ongelmiin on löytynyt jokin syy. Se että se on joku "Kirjainyhdistelmä" ei ole oleellista vaan se että mitä tämä pitää sisällään ja minkälaisia oireita se aiheuttaa. Näiden oireiden selville saaminen auttaa meitä ja lasta selviämään elämästä ja tiedämme toimintatapoja jotka tätä selviämistä edesauttavat. Siis itse oire/tauti ei ole olennaista vaan se kuinka selviämme tämän oireen/taudin kanssa ja mitkä ovat parhaat toimintatavat auttaaksemme siitä kärsivää.
COVS jäsen N.o 3
Ukko
01.03.2008 11:09:50

Joskus koulussa (kun tuli siellä poikettua) teki psygologi mulle sen mustetahra testin. Eli piti aina sanoa mitä siitä tahrasta tulee mieleen. Ja jokaiseen sanoin tyyliin, tuossa on ihmissusi, tuossa on vampyyri jne.... Oli naurussa pitelemistä kun psygologi totesi että sinulla on hiukan synkkä elämänkatsomus :)
jon lord
01.03.2008 11:28:02
Joskus koulussa (kun tuli siellä poikettua) teki psygologi mulle sen mustetahra testin. Eli piti aina sanoa mitä siitä tahrasta tulee mieleen. Ja jokaiseen sanoin tyyliin, tuossa on ihmissusi, tuossa on vampyyri jne.... Oli naurussa pitelemistä kun psygologi totesi että sinulla on hiukan synkkä elämänkatsomus :)

Ja sitten kun se jutteli äidin kanssa niin se sano , että teidän poika on hieman häiriintynyt. Äitimuori oli vastannut , että itse olet hieman häiriintynyt.
COVS jäsen N.o 3
Tankero
01.03.2008 11:44:54

Missähän se anylyysi siinä kirjotuksessa oli?
Mutua, kärjistystä ja yleistystä.
Varmasti, vissiin.
paice60
01.03.2008 23:56:29

Oikeassahan tuo oli.
Vittu näitä hommia.
EP
02.03.2008 02:40:31
Nyt täytyy hyvät herrat tehdä ero erityislasten ja Jamin tarkoittamien normaalitollojen välillä.

Kyllä! ..enhän minäkään tarkoittanut.. äsh! Kyllä te tiedätte!
KoskPaavo
02.03.2008 08:31:44
Missähän se anylyysi siinä kirjotuksessa oli?
Mutua, kärjistystä ja yleistystä.

Tää Jami ei lienee mikään lääkäri , siksi termi "anaalysointi". Oli se ainakin asiaa pohtinut , se on nykyään jo paljon.
Erikoisohjelmamme on aito saksalaistyyppinen Octoperfest orkesteri (erään suom. orkesterin kotisivulta)
isojussi
02.03.2008 10:36:00
Tää Jami ei lienee mikään lääkäri , siksi termi "anaalysointi". Oli se ainakin asiaa pohtinut , se on nykyään jo paljon.

Kylpä, kylpä. Opettajan duunissa saa mielenkiintoista näkökulmaa nykynuorisoon. Jos vaan viitsii vaivautua alas lasitornista.

Jami tuntuu tekevän opetushommiaan samalla menttaliteetilla, niinkuin mäkin sitä tein.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Jami
02.03.2008 17:33:27

Nyt täytyy hyvät herrat tehdä ero erityislasten ja Jamin tarkoittamien normaalitollojen välillä.

Nyt sai Jussi ynnän. Juuri tästä oli kyse. Yritinkin rajata todelliset sairaudet heti siinä ekassa lauseessa ja kertoa kokemuksista ja tuntemuksista ihan käytännön opetustyössä. On erittäin vapauttavaa ja lohdullista kun joku ymmärtää mistä kirjoitan.

Toinen perusajatus oli tuo keskinkertaisuus. Kuhilasta tyydyttävällä tavalla mä en osaa sanoa mitään mutta näyttää tuohon tavissakkiin purevan kun sanotaan sama asia oikealla tavalla. "Missä miehet ratsastaa, siellä ei voi lampaat laiduntaa" Äänivyörystä päätelle on menny perille. VAi hä?
Äläkää poikerooset ryöttäkö römpsää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)