Aihe: Näköapua puolisokealle. :D
1 2
Coprobasso
01.03.2008 12:31:47

Muhah!!

Mulla on pirun huonot silmät, likinäköinen.
Keikalla ei kuitenkaan tuu pidettyä laseja päässä, enkä o kokeillu ikinä piilareita. Lasit vaan lentäis moshatessa tai sotkeentuis hikeen hevatessa pää märkänä..

Mut välkkyvässä strobossa/sinisissä valoissa savun keskellä ei meinaa erottaa nauhamerkkejä kaulan päältä, ei asetuksia pedaalilaudassa jne..

:D

Hommasin purkin fosforoivaa maalia.

Tippa sitä nauhamerkin päälle, pedaalipotikoihin ja switcheihin, ja jo näkee vetää vaikka sysipimeessä luolassa ku lataa ne hehkuviksi vaik fikkarilla ennen keikkaa.

Odottelen innolla päästäkseni kokeilemaan toimivuutta keikalla.

Kaikkee sitä.. ;D
kondensaattori
01.03.2008 14:02:00
Opettele soittamaan ilman että katot nauhamerkkejä/otelautaa. Ja opettele laudan namiskuukkelit ulkoa.
Coprobasso
01.03.2008 18:36:42

Haittaa kaulan opettelua ulkoo se, että soittaa eriskaalaisia bassoja ja lisäksi kitaraa. Ja pedalboardihan ei kaksia treenejä oo samanlainen. :D
Lammikkovalas
01.03.2008 20:06:25
Haittaa kaulan opettelua ulkoo se, että soittaa eriskaalaisia bassoja ja lisäksi kitaraa. Ja pedalboardihan ei kaksia treenejä oo samanlainen. :D

Mäkin soitan eriskaalaisia bassoja ja kitaraa. Likinäköisyydestäni huolimatta ei minulla ole silti koskaan ollut ongelmaa keikalla moshatessa osua oikeille nauhoille, piilareiden hankkimisen jälkeen vielä vähemmän. Soittele vaikka silmät kiinni jos haluat oppia tuntemaan otelautaa. Korvan pitäisi kyllä kertoa, että milloin olet oikealla kohdalla.
I broke my G-string while fingering A minor
Hannu A
01.03.2008 20:15:43 (muokattu 01.03.2008 20:16:01)

Soittele vaikka silmät kiinni jos haluat oppia tuntemaan otelautaa. Korvan pitäisi kyllä kertoa, että milloin olet oikealla kohdalla

Sitäpaitsi amatöörit hakee nuottia koko ajan ympäri otelautaa, kutsuvat muka joksikin "kuvion" soittamiseksi. Kerran kun sen nuotin löytää niin se on siinä...
Basisti Jumalan armosta
Iiphii
01.03.2008 23:21:56
Täähän vois olla oikeestikkin tyylikäs idea, onkohan kukaan tommosta koittanu?
- eepee
Antti1
01.03.2008 23:25:46
Eäh, kun jos tehdään, niin tehdään kunnolla. Otelauta uusiksi siihen malliin, että sopiviin kohtiin pleksiä puun tilalle ja sinne sisälle upotettu superhyperkirkas ledi. Sitten vaan koko nauhaväli valaistuksi ja jo näkee vaikka myyräkin.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
pekezu
01.03.2008 23:38:44

Täähän vois olla oikeestikkin tyylikäs idea, onkohan kukaan tommosta koittanu?

Warwickilta saa noihin niiden custom shoppeihin ledit otelautamerkeiksi.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
pardy
01.03.2008 23:53:33 (muokattu 01.03.2008 23:55:08)

Eäh, kun jos tehdään, niin tehdään kunnolla. Otelauta uusiksi siihen malliin, että sopiviin kohtiin pleksiä puun tilalle ja sinne sisälle upotettu superhyperkirkas ledi. Sitten vaan koko nauhaväli valaistuksi ja jo näkee vaikka myyräkin.

Kuule, kyllä sekin riittää vähintäänkin hyvin jos vain korvaa otelautamerkit ledeillä.

Tässä muuten firma joka tekee aiheeseen liittyviä modauksia olemassa oleviin kauloihin: http://www.simscustom.com/html/pricing_ordering.htm

E: Suomessa muuten Amfisound tekee noita ledijuttuja myös tarvittaessa customtilaussoittimiin. Ei muuta kuin sinne sinne tilaus vetämään niin saa samaan syssyyn unelmabasson ja ne leditkin siihen sitten.
Sir Härö
02.03.2008 00:05:04
Jos mun bassossa olis ledit otelaudassa, saattaisin vähän karjua ja sitten lopettaa itseni häpeästä.
*släp*
pardy
02.03.2008 01:07:19

Jos mun bassossa olis ledit otelaudassa, saattaisin vähän karjua ja sitten lopettaa itseni häpeästä.

Se on makuasia, sanoi ajokoira kun persettään nuoli.
MPU
02.03.2008 10:13:21
Ledejä fiksumpi on mielestäni valokuitu. Yhdellä ledillä (joka vieläpä on vaihdettavissa) saapi valot koko otelautaan. Ja oikeasti niitä valoja ei tarvitse kuin siinä otelaudan sivussa. Mulla on kahdessa bassossa valot valokuidulla toteutettuna.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
hollstro
02.03.2008 10:30:55

basisti ei otelautaa katsele vaan keskittyy katselemaan yleisön kauneimpia naisia. Ledit on toki hyvät herättämään naisyleisön huomion...
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
tauranen
02.03.2008 11:12:41

Se on makuasia, sanoi ajokoira kun persettään nuoli.

Eikun se on tyylitaju asia, ledit sopii bassoon yhtä hyvin kuin saunaan löylyhuoneeseen, eli ei.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
jPekka
02.03.2008 14:33:01

basisti ei otelautaa katsele vaan keskittyy katselemaan yleisön kauneimpia naisia.

No, sitten ei pidä laittaa otelautaan LEDejä vaan upottaa lankkuun PAR-kannu.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
pekezu
02.03.2008 19:11:18

Tai sit voi tehdä basson vaikkapa jostain lievästi radioaktiivisesta aineesta, ainakin erottuisi se basso. Se lyijysuoja sukukalleuksille kandee hankkia samalla.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Visakoivu
02.03.2008 20:06:14
Tai sitten ei vaan soita strobojen ja savun keskellä, ja hoitaa lavalle kunnon valot.
Computer says no.
Teijo K.
02.03.2008 20:26:25

Tai sitten ei vaan soita strobojen ja savun keskellä, ja hoitaa lavalle kunnon valot.

Joo, nuottitelineeseen on hyvä pistää pari-kolme sellaista nuotinlukuvaloa niin samalla näkee basson täplätkin. Kenellä sellaisia bassoissaan on.
MPU
02.03.2008 21:37:10
Joo, nuottitelineeseen on hyvä pistää pari-kolme sellaista nuotinlukuvaloa niin samalla näkee basson täplätkin. Kenellä sellaisia bassoissaan on.

Aika roch-henkistä tuo nuottiteline lavalla:)
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)