Aihe: Alice in Chains
1 2 3 4 518 19 20 21 2255 56 57 58 59
käsi
28.02.2008 22:17:06

Älä. Kaverilla oli punainen narkkaritukka, aurinkolasit päässä ja unohteli sanoja vaikka ne oli kirjoitettu paperille viereen. On se kyllä silti punaviinin kanssa fiilistellessä helvetin hyvä keikka.

Juu. ehkä juurikin Laynen olemus oli se viimeinen niitti sillä keikalla. Toi omalla olemuksellaan niihin biiseihin sen rehellisyyden ja tuskan mistä niissä lauletaan. Hieno keikkahan se oli ja fiilis ihan uskomaton. Olisi varmasti ollut mahtavaa olla paikan päällä silloin.
Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni
Juntunen
28.02.2008 23:56:21

Juu. ehkä juurikin Laynen olemus oli se viimeinen niitti sillä keikalla. Toi omalla olemuksellaan niihin biiseihin sen rehellisyyden ja tuskan mistä niissä lauletaan. Hieno keikkahan se oli ja fiilis ihan uskomaton. Olisi varmasti ollut mahtavaa olla paikan päällä silloin.

Näinpä. Toivotaan että leffaan saadaan taltioitua samaa fiilistä. Toisaalta ois kiva nähdä myös sitä Laynen huoletonta hauskanpitoakin, mistä näkee väläyksiä mm. Panteran kotivideolla.
Dianin uus promosinkku tulee ihan kohta. Tsekkaa tuoreimmat kuulumiset >>
j-o-n-e
29.02.2008 00:55:10
Aikovatkohan ne mitenkään kuvailla Laynen viimeisiä vaiheita siinä elokuvassa? Miten itse olen aina ymmärtänyt, niin aika pimennossa taitavat olla ne hetket. Eihän Layne tainnut enää kovinkaan paljoa edes pitää yhteyttä ulkomaailmaan sitten vuosituhannen vaihduttua. Tosin, aika helppohan on kuitenkin arvata miten mies viimeiset päivänsä vietti.

Mitä oon lukenu (ja varmaan monet muutkin), Layne tosiaan katko yhteydet viimeisinä vuosinaan ulkomaailmaan suht tehokkaasti. Paljon on ollu spekulointia, että teki sen tavallaan suojellakseen muita kaikelta siltä paskalta, mitä joutu käymään läpi ja toisaalta ei halunnut osakseen ihmisten sääliä, vaan hiipua rauhassa pois...

http://www.mtv.com/news/articles/14 … lice_in_chains.jhtml?headlines=true
"I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff."
Aakoo
01.03.2008 16:48:35
Paljon on ollu spekulointia, että teki sen tavallaan suojellakseen muita kaikelta siltä paskalta, mitä joutu käymään läpi ja toisaalta ei halunnut osakseen ihmisten sääliä, vaan hiipua rauhassa pois...

Suhteellisen naivi näkemys. Eipä taida narkki saada valita ystäviään.
käsi
01.03.2008 18:28:15

Mitä oon lukenu (ja varmaan monet muutkin), Layne tosiaan katko yhteydet viimeisinä vuosinaan ulkomaailmaan suht tehokkaasti. Paljon on ollu spekulointia, että teki sen tavallaan suojellakseen muita kaikelta siltä paskalta, mitä joutu käymään läpi ja toisaalta ei halunnut osakseen ihmisten sääliä, vaan hiipua rauhassa pois...

http://www.mtv.com/news/articles/14 … lice_in_chains.jhtml?headlines=true

Tuollaista kuvaa hän ainakin yritti saada aikaan. Ehkä se on totta ehkä ei. Kyllä tuossa haastatteun pätkässä on huokunut sellaista luovuttamisen meininkiä että oksat pois. Tiettenkin on mahdollista että on ollut niin sanotusti showta mutta en usko niin. Luulen ite että on aika rehellinen ollut tuossa vaiheessa.

Moni alkoholisti/narkki muuttuu yllättävän paljon vasta kun peli on menetetty. Saattavat tietävänsä että kohta lentää lusikka nurkkaa, yrittävät vielä korjata vähän tekemisiään ennekuin on kokonaan myöhäistä.

Hienoa että staley kuitenkin tuossa haukkuu ja syyttää omaa huumeiden käyttöään.
Pahntahan olisi jos vielä tuossa vaiheessa ylistäisi sitä.
jcps
03.03.2008 00:25:40

Olihan esim mtv.n unplugged ihan karmeaa katsottavaa. Näki että Layne ei ole kunnossa. Hyvin surullisen näköinen ilmestys.

Tämä on hieman kaksipiippuinen homma. Helevetin hieno vetohan se on ja tunnelmaltaan erittäin kivulias. Tai ainakin itselleni se on hieman kivulias kun katsoo yhtä kaikkien aikojen suurimmista esikuvista tärisevänä rauniona. Tästä syystä en oikein kovin usein pysty katsomaan kyseistä keikkaa kovin usein. Mitä itseeni muutenkin tulee tuossa aikaisemmin käytyihin keskusteluihin muista unplugged keikoista niin katsoin äskettäin Nirvanan Unplugged keikan ja pakko myöntää että karvat nousee pystyyn (hyvällä tavalla) edelleen. Erittäin harras tunnelma. Joku totesi että ei ole kestänyt aikaa mutta olen juuri päinvastaista mieltä, toimii edelleen erittäin hyvin. Kun taas Pearl Jamin Unplugged ei herätä juurikaan mitään tunteita, tylsästi sovitettu ja jotenkin liian "soitetaan nyt nämä kipaleet juuri samalla tavalla kuin normaalistikkin mutta akustisilla soittimilla" fiilikseltään.

Jokatapauksessa takaisin Alice In Chainsiin, loistava yhtye ja oikeastaan itse enemmän sen kannalla että jatkavat AIC nimellä kuin että vaihtavat nimeä. Loppupeleissä sama yhtyehän se kuitenkin on muuttavat ne nimeä tai ei, ainakin on faneille helpompaa pysyä mukana kun nimi on sama. Varsinkin kun samat jannut soittaa vain ja ainoastaan Alice In Chainsia, omia kipaleitaan jotka ovat itse tehneet tunnetuiksi niin tuleehan siitä itselleni hieman typerä fiilis että pitäisi omien kipaleiden soittamiseen vaihtaa nimeä koska toinen laulaja on laulanut niiden tekemät kipaleet. Loppujen lopuksi kyllä se Cantrell on se jannu jota ilman ei olisi yhtyettä, vaikka kunnia Laynelle joka oli täysin uniikki laulaja, mutta totuus on kuitenkin se että ilman Jerryn kipaleita AIC olisi ollut aika paljon heikompi. Painotan vielä että Layne kuuluu itselleni jumala asteelle laulajana enkä kovin mielelläni haluasi viitata Layneen vain laulajana, olihan se iso osa AIC:tä.

Itselleni suurimpia yhtyeitä mitä on ollut, yhtye jossa kaikki osaset osuivat lähes täydellisesti kohdalleen. Jos Faceliftin poistaisi niin silloin yhtye olisi ollut täydellinen. Sama homma kuin Soundgardenissa, olen yrittänyt viimeksi tänään pakottaa itseäni pitämään Faceliftistä mutta ei niin ei, ei vain toimi. Loppu tuotantoon verrattuna liian perusrock henkinen ja rock-kliseinen teos itselleni. Onhan siellä kyllä pari kertsiä mistä pitää (sunshine & bleed the freak) mutta varsinkin we die young ja it ain't like that on erittäin väsyneitä ja kuluneita vetoja joita ei vain jaksa yhtään.
Ei siinä, kaikki Facelifitin jälkeen on ollut aikamoista helmeyttä, varsinkin Dirt mistä on vaikea enää pistäää paremmaksi ja oikeastaan jokaisella yhtyeellä on se yksi levy joka on ohilaukaus. Ok, Facelift ei suoranaisesti ole ohilaukaus mutta lopputuotantoon verrattuna se on vielä turhan kehittymätön geneerinen ja rock-kliseinen teos.

Toivottavasti vielä tulisivat uudestaan Suomeen, sen verran kova keikka oli Provinssissa
en ole koskaan pitänyt klovneista, itseasiassa olen pitänyt niitä jokseenkin pelottavina. en tiedä mistä se johtuu, mutta luulen sen saaneen juurensa siitä kun olin pieni menimme sirkukseen isäni kanssa ja klovnit tappoivat hänet
madu
03.03.2008 09:33:24
Jos Faceliftin poistaisi niin silloin yhtye olisi ollut täydellinen.

Hassua, mulle taas se Facelift kolisee edelleenkin kovaa. Johtunee kai siitä että sen Man In The Boxin ja We Die Youngin kautta tuli bändiin tutustuttua.

Tuosta leffasta tuli se mieleen että edelleenkin kaipaisin todella kovasti AIC live DVD:tä. Pakkohan tuosta bändistä on olla olemassa taltiointeja. Live Facelift on vaan sen verta lyhyt ja pilalle editoitu pätkä että toivoisi joskus arkistoista kaivettavan vaikkapa Dirtin aikaisen liven.
HaloOfFlies
03.03.2008 14:08:58

Hassua, mulle taas se Facelift kolisee edelleenkin kovaa. Johtunee kai siitä että sen Man In The Boxin ja We Die Youngin kautta tuli bändiin tutustuttua.

Tuosta leffasta tuli se mieleen että edelleenkin kaipaisin todella kovasti AIC live DVD:tä. Pakkohan tuosta bändistä on olla olemassa taltiointeja. Live Facelift on vaan sen verta lyhyt ja pilalle editoitu pätkä että toivoisi joskus arkistoista kaivettavan vaikkapa Dirtin aikaisen liven.

Sitä live-DVD:tä ja -CD:tä tuossa viime vuoden puolella kovasti huhuiltiin, mutta Jerry katkoi niiltä huhuilta siivet viime marraskuussa. Joku standup-koomikko oli piloillaan kertonut Milwaukeessa, kun bändi siellä soitti, että keikasta tehdään livetallenne. Näin ei kuitenkaan tapahdu.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Juntunen
03.03.2008 14:12:35

Juu mullekin toimii. Loistoralleja.

Niinpä. Tai jotain kotivideomatskua & bäkkärihäröilyjä tyyliin Pantera. Oijoi että ois kova. Luulis löytyvän.
Dianin uus promosinkku tulee ihan kohta. Tsekkaa tuoreimmat kuulumiset >>
HaloOfFlies
07.09.2008 11:53:58

Bändi on nyt vihdoin menossa studioon ensi kuussa

http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=16068
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
käsi
07.09.2008 12:33:14

tämähän on hyvä uutinen. harmi vaan että joutuu odottelemaan kevyä ainakin reilun vuoden vielä
Exhausted
07.09.2008 13:31:17

Jotenkin tuntuu, että tuosta uutisesta puuttuu yksi olennainen fakta yhtyeestä ja uudesta tulemisesta...
Mohla
07.09.2008 16:02:25

tämähän on hyvä uutinen. harmi vaan että joutuu odottelemaan kevyä ainakin reilun vuoden vielä

Niinpä. Ei malttais oottaa. Hieno homma silti, odotukset on ainakin korkealla.
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
HaloOfFlies
07.09.2008 19:15:32

Jotenkin tuntuu, että tuosta uutisesta puuttuu yksi olennainen fakta yhtyeestä ja uudesta tulemisesta...

Uusi laulaja?
Alphie
07.09.2008 20:57:47

Hyvä niin, eiköhän sieltä ihan hyvää matskua tule huolimatta uudesta laulajasta. Innolla odotan.
professori
08.09.2008 09:16:34
Hyvä niin, eiköhän sieltä ihan hyvää matskua tule huolimatta uudesta laulajasta. Jännityksellä odotan.
miscage
08.09.2008 13:18:18
Itse olen melko innoissani tästä. Minä en ajattele bändiä enää samana "Layne-eran" AIC:nä, eikä minua tuo nimen käyttö edes häiritse pätkääkään. On todella mielenkiintoista päästä kuuntelemaan Jerryn kirjoittamaa uutta matskua hyvällä laulajalla. Vaikka Degradation Trip onkin hieno levy, minusta Jerrystä ei kuitenkaan ole lead-laulajaksi.
Dogs fucked the Pope... no fault of mine.
Max-X
09.09.2008 10:05:29
samaa mieltä.
Uskoisin silti, että tulevasta kamasta tulee hyvää shittiä. Lead laulajaksi joku grunge-rähisijä ja Cantrell hoitaa taustat, niin luulisi toimivan. Ei siitä silti koskaan Laynen aikaista parhautta voi syntyä (tuskin).
"Mä en oo ikinä luottanu jätkiin jotka laulaa poppii" -Jone Nikula
rybk
09.09.2008 10:17:06
Uusi laulaja?

Ei toi herra Herranen ois kovinkaan huono vaihtoehto.

http://www.youtube.com/watch?v=0w65F7U2N9E
"Come hear and see what Java technology means to Neil Young."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)