Aihe: Michael Moore - Sicko
1
miscage
25.02.2008 13:58:54
Kuinka moni on nähnyt tämän Michael Mooren uusimman dokkarin?

Kyseessä on siis dokumentti jossa hieman valotetaan, miten amerikkalainen terveydenhuolto järjestelmä "toimii". Tyyli on tuttua Moorea, jos inhoat miehen edellisiä teoksia, niin varmasti inhoat tätäkin. Todella populistiseen ja viihteellisen muotoon pakattua tiukkaa asiaa. Moore ei edelleenkään epäile käyttää jopa hieman arveluttavia "itkeviä leskiä" tunteisiin vetoamiseksi.

Minä ainakin tykkäsin kovasti, niin kuin Mooren edellisistäkin, mutta minä olenkin anti-amerikka hippi. Moore pyrkii dokumenteillaan vetoamaan suureen yleisöön, ja on häpeilemättömän populistinen, mutta kuitenkin mielestäni oikealla asialla. Itse en oikein ymmärrä miksi monet ovat niin anti-Moore. Varmaan siksi kun normaali-ihmiset voivat ymmärtää hänen dokumenttejaan:) Kyllä minä tätä miestä kuuntelen mieluummin kuin Foxia.

Suosittelen dokumenttia!

http://imdb.com/title/tt0386032/
Maailmassa on paljon hyviä syitä käyttää vahvoja huumeita itsetuhoisesti.
ozz3
25.02.2008 14:39:05
Kävin katsomassa viime syksynä Rakkautta & Anarkiaa -festivaaleilla ja voin kyllä suositella. Varmaankin paras Moore-dokkari koskaan, johtuen juuri siitä että aihe on yllättävänkin lähellä meitä. Amerikan kummallisuudet tuntuvat vieläkin oudommalta kun niitä verrataan johonkin meitä läheiseen, kuten esim. Brittien tai Ranskan terveydenhuoltosysteemiin. Ja ihmiskohtalotkin säväyttävät kovempaa, kun Moore menee enemmän henkilökohtaisuuksiin kuin ehkä koskaan aiemmin. Huumoriakin onneksi löytyy, ettei ihan vetistelyksi mene.

Suosittelen. Ihmettelen vaan miksi tämä on jäänyt niin vähälle huomiolle.
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
miscage
25.02.2008 20:05:45
Kävin katsomassa viime syksynä Rakkautta & Anarkiaa -festivaaleilla ja voin kyllä suositella. Varmaankin paras Moore-dokkari koskaan, johtuen juuri siitä että aihe on yllättävänkin lähellä meitä. Amerikan kummallisuudet tuntuvat vieläkin oudommalta kun niitä verrataan johonkin meitä läheiseen, kuten esim. Brittien tai Ranskan terveydenhuoltosysteemiin. Ja ihmiskohtalotkin säväyttävät kovempaa, kun Moore menee enemmän henkilökohtaisuuksiin kuin ehkä koskaan aiemmin. Huumoriakin onneksi löytyy, ettei ihan vetistelyksi mene.

Suosittelen. Ihmettelen vaan miksi tämä on jäänyt niin vähälle huomiolle.

Niinpä. Kyllä tämä vähintään Fahrenheith-tasoa on. Ja kyllähän terveys on sellainen aihe että ihan ymmärrettävästi tuota "vetistelyä" on enemmän. Uskomatontahan se jenkkimeno on. Olen samaa mieltä, että ihan kuin leffa olisi jotenkin vaiettu kuoliaaksi.
Maailmassa on paljon hyviä syitä käyttää vahvoja huumeita itsetuhoisesti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)