Aihe: miroslav philharmonic
1
kale1
13.02.2008 00:46:13
onko kyseisen softan käyttäjiä paikalla? eli täytyis saada kunnon orkesteri saundeja äänitettyä. ekaksi ajattelin ostaa jonkun rolandin käytetyn saundi modulin ja siihen srx-06 kortin mutta en oikein osaa päättää kumpi kannattais ostaa. miten muuten on kun tuota softaa tulis todennäköisesti soiteltua yamahan mo8 syntikan kanssa niin onko aftertouch kuinka tarpeellinen kyseisen softan kanssa ja yleensäkin orkesteri saundien kanssa?
JPQ
14.02.2008 12:54:08

Aftertouchia voisin kuvitella omissa jutussa käyttäväni vibraattoon vaikka (trumpetissa vaikka),ja suosittelen otsikon ohjelmaa mielummin tai muuta softa orkesteri pakettia rolandin moduulin sijasta. Kun jo dimension len (sonarini mukana sain) garritan pocket orchestan soundit tuntuu ihan toiselta kun rolandi demoissa et joku soitin saa siinä usein niin paljon tilaa ettei kovin paljoa edes srx sarjan kortille sillä laadulla mahtuis et esitys tekniikat päälle ainoa joka puolustaa rautaa on tietenkin raudan vakaus ja parempi sopivuus keikalle. ja huomioidaan se että tämä kevyt setti tämä (tuotteesta joka kevyempi "täytenäkin" kuin miroslav vain 2Gigatavua) ja kyllähän se 7gigatavua (muistelen miroslavin määräksi) on toista kuin 64megatavua (se on käsitys srxän määrästä). ja mitä miroslavin demoa testailin tykkäsin. PS. vanhoissa laitteissa riski huollon tarpeistakin joskus. sanoisin näin jos huilu ja/tai piccolo tärkeä soitin (mulle on ekahenki ja elämä eli mun orkesteraatio ideoissa tosi olennainen) niin rolandi valtaiseasti heikompi optio muita en osaa arvioida mutta rolandin orkesteri korttien huilut minusta todellakin kelvottomia mulla itsellä vanhan orchestral (jonka sampleista tuo sun korttisi on) tehty oleva moduuli versio minusta huilu on todellakin niin kamala että huhhuh. onneksi dimension le setti ja sitten alesiksen s4+ pelastaa...
ja jos vakavaa säveltämistä joka koostuu siis siitä että asiat luodaan kun oikealla orkesterilla (soitin soittimelta...) eikä parilla jännällä patchilla niin softa orkat minusta oikeampi silloinkin.
ps. en omista kumpaakaan arvostelen demojen tuntemieni tosiasioiden jne ja miroslavin demoa testattuani pitänee muuten uusia testi.
kale1
16.02.2008 10:04:24
joo,kävin kuuntelemassa demoja noista kummastakin ja toi srx kyl kuulosti ihan hyvältä mun tarpeisiin kun oon aika aloittelija näissä hommissa että kyllä tuollakin sais suht uskottavaa orkesteri saundia aikaiseksi.mutta olihan toi miroslav kyl paljon paremman kuuloinen ja onhan siinä myös aika kattava määrä kuoro saundeja jotka on myös aika tärkeitä mulle.srx kortissa ei noita kuoroja paljoa ole ja tuskin on yhtä laadukkaita kuin tuossa miroslavissa. eli täytyy kyl nyt ihan vakavissaan harkita tuota miroslavia.ainoa asia mikä vähän mietityttää on toi toimivuus ja onhan noissa aina vähän latenssia kun tietokoneen kanssa työskentelee.modulin hyvä puoli kyl on just että varmemmin toimii eikä latenssia oo yhtään.
Janus
16.02.2008 18:40:32
srx kortissa ei noita kuoroja paljoa ole ja tuskin on yhtä laadukkaita kuin tuossa miroslavissa. eli täytyy kyl nyt ihan vakavissaan harkita tuota miroslavia.

"SRX-06 "Complete Orchestra" contains all the waveforms from Roland's popular SR-JV80-02 Orchestral," SR-JV80-16 "Orchestral II" and SR-JV80-13 "Vocal" collections." http://www.roland.com/products/en/SRX-06/index.html

Eli kuorosoundeissa kyllä löytyy, osa todella miellyttäviä. Kannattaa testata toi, mikäli joku SRX-yhteensopiva Roland-kiippari/moduli löytyy ja nimenomaan livekäyttö on ajatuksena.
kale1
19.02.2008 05:03:03
ei oo live käyttö tarkoitus.ihan kotistudioon haluun vaan kunnon orkesteri saundit.ja sitten tuossa modulissa olis se hyvä puoli että sais samalla hyvät syna saundit kans.tosin ik multimedia myy yhteis paketissa miroslavia,sonicsynth2 ja sampletankkia yhden hinnalla että se olis kyl myös hyvä vaihtoehto.siitä aftertouch jutusta viel että jos sillä saa esim vibraa moniin saundeihin niin eikö ilman aftertouchia muka saa? oon kyl käsittäny että noissa on valmis saundeissakin vibraa ja eikös muuten se toinen rulla siel vasurin puolella aja vähän samaa asiaa kuin aftertouch?näin olen ainakin käsittäny
JPQ
19.02.2008 13:41:04

ei oo live käyttö tarkoitus.ihan kotistudioon haluun vaan kunnon orkesteri saundit.ja sitten tuossa modulissa olis se hyvä puoli että sais samalla hyvät syna saundit kans.tosin ik multimedia myy yhteis paketissa miroslavia,sonicsynth2 ja sampletankkia yhden hinnalla että se olis kyl myös hyvä vaihtoehto.siitä aftertouch jutusta viel että jos sillä saa esim vibraa moniin saundeihin niin eikö ilman aftertouchia muka saa? oon kyl käsittäny että noissa on valmis saundeissakin vibraa ja eikös muuten se toinen rulla siel vasurin puolella aja vähän samaa asiaa kuin aftertouch?näin olen ainakin käsittäny

Toki saa mutta ei samalla tavalla jossain jutuissa minusta aftertouch vaan luontevampi. pitää itse katastaa myös tuo sampletank ainakin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)