Aihe: miroslav philharmonic
1
kale1
13.02.2008 00:46:13
onko kyseisen softan käyttäjiä paikalla? eli täytyis saada kunnon orkesteri saundeja äänitettyä. ekaksi ajattelin ostaa jonkun rolandin käytetyn saundi modulin ja siihen srx-06 kortin mutta en oikein osaa päättää kumpi kannattais ostaa. miten muuten on kun tuota softaa tulis todennäköisesti soiteltua yamahan mo8 syntikan kanssa niin onko aftertouch kuinka tarpeellinen kyseisen softan kanssa ja yleensäkin orkesteri saundien kanssa?
kale1
16.02.2008 10:04:24
joo,kävin kuuntelemassa demoja noista kummastakin ja toi srx kyl kuulosti ihan hyvältä mun tarpeisiin kun oon aika aloittelija näissä hommissa että kyllä tuollakin sais suht uskottavaa orkesteri saundia aikaiseksi.mutta olihan toi miroslav kyl paljon paremman kuuloinen ja onhan siinä myös aika kattava määrä kuoro saundeja jotka on myös aika tärkeitä mulle.srx kortissa ei noita kuoroja paljoa ole ja tuskin on yhtä laadukkaita kuin tuossa miroslavissa. eli täytyy kyl nyt ihan vakavissaan harkita tuota miroslavia.ainoa asia mikä vähän mietityttää on toi toimivuus ja onhan noissa aina vähän latenssia kun tietokoneen kanssa työskentelee.modulin hyvä puoli kyl on just että varmemmin toimii eikä latenssia oo yhtään.
JPQ
16.02.2008 15:06:47

Kyllä rautalaittteissakin latenssi on (digisynissakin on oikeasti tietynlainen tietokone sisällä eikä ne pysty toimimaan viiveettä). ja onhan miroslav softasta demokin jolla voit latenssia ehkä arvioida et soundeja (no et kaikkia mutta osaa esim. oboe soundia muistan lämmöllä...) ja melkein takaan (en uskalla ottaa vastuuta toisten valinnoista) että kuulostaa paremmalta. Eikä mun koneella ja äänikortilla (emu 0404) juuri tunnu latenssia tulevan..
ps. haullakin löytynee jotain asiaa miroslavista.
Janus
16.02.2008 18:40:32
srx kortissa ei noita kuoroja paljoa ole ja tuskin on yhtä laadukkaita kuin tuossa miroslavissa. eli täytyy kyl nyt ihan vakavissaan harkita tuota miroslavia.

"SRX-06 "Complete Orchestra" contains all the waveforms from Roland's popular SR-JV80-02 Orchestral," SR-JV80-16 "Orchestral II" and SR-JV80-13 "Vocal" collections." http://www.roland.com/products/en/SRX-06/index.html

Eli kuorosoundeissa kyllä löytyy, osa todella miellyttäviä. Kannattaa testata toi, mikäli joku SRX-yhteensopiva Roland-kiippari/moduli löytyy ja nimenomaan livekäyttö on ajatuksena.
kale1
19.02.2008 05:03:03
ei oo live käyttö tarkoitus.ihan kotistudioon haluun vaan kunnon orkesteri saundit.ja sitten tuossa modulissa olis se hyvä puoli että sais samalla hyvät syna saundit kans.tosin ik multimedia myy yhteis paketissa miroslavia,sonicsynth2 ja sampletankkia yhden hinnalla että se olis kyl myös hyvä vaihtoehto.siitä aftertouch jutusta viel että jos sillä saa esim vibraa moniin saundeihin niin eikö ilman aftertouchia muka saa? oon kyl käsittäny että noissa on valmis saundeissakin vibraa ja eikös muuten se toinen rulla siel vasurin puolella aja vähän samaa asiaa kuin aftertouch?näin olen ainakin käsittäny
JPQ
19.02.2008 13:41:04

ei oo live käyttö tarkoitus.ihan kotistudioon haluun vaan kunnon orkesteri saundit.ja sitten tuossa modulissa olis se hyvä puoli että sais samalla hyvät syna saundit kans.tosin ik multimedia myy yhteis paketissa miroslavia,sonicsynth2 ja sampletankkia yhden hinnalla että se olis kyl myös hyvä vaihtoehto.siitä aftertouch jutusta viel että jos sillä saa esim vibraa moniin saundeihin niin eikö ilman aftertouchia muka saa? oon kyl käsittäny että noissa on valmis saundeissakin vibraa ja eikös muuten se toinen rulla siel vasurin puolella aja vähän samaa asiaa kuin aftertouch?näin olen ainakin käsittäny

Toki saa mutta ei samalla tavalla jossain jutuissa minusta aftertouch vaan luontevampi. pitää itse katastaa myös tuo sampletank ainakin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)