Aihe: Emu 1820 vs. M-audio 1814
1
Mr. Roots
11.11.2004 11:08:48
Elikkäs tässä pähkäilen ( lähinnä ) näiden kahden välilä ja ajattelin kysellä kommenttia käyttäjiltä tai asiaan perehtyneiltä. Olen lukenut tällä foorumilla olleita juttuja korteista ja netistä löydettyä, mutta lisäinfo ei olisi pahitteeksi.

Mulla ei ole käytössä läppäriä, vaan pelkkään musiikin tekoon tarkoitettu pc-pohjainen pöytätietokone ( 1,5GHz, 512mb, 220Gb ). Käyttötarkoitus on bändin äänittely kämpillä ja kotistudio käyttö.

M-audiohan on firewire liitännällä ja Emu pci-kortilla. Toisaalta en usko että laitteistoa tarvitsisi kovin paljon liikutella, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Onko liitäntätavoissa muita etuja/haittoja. Datan liikkumisnopeus lienee molemmissa tapauksissa riittävä 8:n yhtäaikaisen raidan tallennukseen.

Mites itse etuasteet, laitteistojen kanssa tulleet ongelmat, yms.? Eli kaikki fakta pohjainen tieto on tervetullutta.

Olen myös miettinyt Behringerin ADA8000:sta ja ADAT liitännällä olevaa pci korttia, mutta se ajatus on jäänyt jo hieman taka-alalle.
Jabbe
13.11.2004 19:25:19
Mulla on toi M-audio 1814, ja ainakin läppäriin loistava peli. Ei oikeastaan valitettavaa, tosin en ole esim. digitaaliliitäntöjä vielä kokeillut ollenkaan.

Mut ehkä pöytäkoneeseen ottais mieluummin vaikka jonkun kortin missä vaan pari ADAT-liitäntää ja noita ADA8000:a interfaceiks.
drlecter
14.02.2008 13:31:52

Nostetaanpas tämä ketju.

Onko tossa m-audion kapineessa toi "near zero latency" millaista luokkaa?
http://www.m-audio.com/products/en_us/FireWire1814-main.html

Olen aikeissa ostaa 1814:n mutta onko hyppäys huonompaan nykyisestä staudion C-portista?
Mr. Roots
15.02.2008 17:38:45
Offtopic menee, kun 1814:stä kysellään...mutta mulla oli kolmisen vuotta toi 1820 käytössä ja olin kyllä erittäin tyytyväinen. Ei myöskään ilmennyt tota jPekka:n mainitsemaa "tyyppivikaa". Kaverilla on myös sama kortti käytössä, eikä siinäkään ole moista ollut ( suunnilleen saman ikäinen kortti ). Nyt tuli siirryttyä firewireen juurikin sen takia että pystyy käyttämään sekä läppärissä että pöytäkoneessa. Mackien onyx satellite tuli hommattua ja on kyllä hintaisekseen erittäin pätevä laite.
http://www.lucky5.fi/
-septimisti-
15.02.2008 18:44:23 (muokattu 15.02.2008 18:50:31)
Itse hommasin 1820:n jokin aika sitten käytettynä. Ei mitään pahaa sanottavaa kyseisestä vehkeestä. Toimii vakaasti ilman ylimäärisiä nykimisiä tai muita ihmeellisyyksiä. Kotona mulla on 0404 johon pätee täsmälleen samat asiat. Ainut miinus jonka tuosta oikeastaan keksin on se että patchmix ohjelma ON hieman turhan monimutkainen - olkoonkin sitten miten joustava tahansa. Itselleni ei siitä niin ongelmaa ole, mutta kun en ole ainoa tuota 1820:sta käyttävä, on siinä ollut hieman turhankin paljon opastamista. Toinen puute on monitoreille menevän signaalinen fyysisen volumesäädön puuttuminen. Myös asennus ylimääräisine virtapiuhoineen saattaa tuottaa harmaita hiuksia.

Mä ostaisin ehdottomasti PCI pohjaisen ratkaisun, jos siirrettävyyttä ei tarvita. Omien subjektiivisten kokemuksieni mukaan noissa firewire ja usb hässäköissä tulee helpommin ylimääräisiä tökkimisiä ja yhteensovivuusongelmia.

EDIT: ai katos. tuo alkuperäinen kysymysys oli hieman tavanomaista varttuneempi jo.
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)