viltsuli 11.02.2008 21:35:11 | |
---|
Semmosta kyselen että missähän vika kun mulla on DW:n 7000 pedaalit ja vasemmanpuoleinen polin ei palaudu kunnolla jo on muutenki jäykkä se varsi verrattuna oikeen puoleiseen? |
joravuo 11.02.2008 22:57:15 | |
---|
Semmosta kyselen että missähän vika kun mulla on DW:n 7000 pedaalit ja vasemmanpuoleinen polin ei palaudu kunnolla jo on muutenki jäykkä se varsi verrattuna oikeen puoleiseen? Säädoissä?:) And the Angel said it to me: "These are the cries of the Carrots." |
wavelength 12.02.2008 13:17:38 | |
---|
Välitysakselissa klappia tai kitkaa? Vasemman nuijan jousi liian kireällä? Puhdista ja rasvaa kaikki liikkuvat osat, ja säädä kaikki mahdolliset napit kohdilleen. En tiedä mistä puhun. |
fifehole 12.02.2008 13:31:19 | |
---|
Välitysakselissa klappia tai kitkaa? Vasemman nuijan jousi liian kireällä? Puhdista ja rasvaa kaikki liikkuvat osat, ja säädä kaikki mahdolliset napit kohdilleen. Lisäksi tarkasta ettei laakeri ole hirttänyt kiinni tai boardin "saranointi" saanut hittiä. Head for an eye |
Mä vähä epäilen että vika on laakeripuolella ku jos otan akselin pois niin se palautuu tosi hyvin ja on muuten ok |
grind 13.02.2008 21:25:45 (muokattu 13.02.2008 21:28:54) | |
---|
Mä vähä epäilen että vika on laakeripuolella ku jos otan akselin pois niin se palautuu tosi hyvin ja on muuten ok Jos otat sen akselin irti molemmista pedaaleista ja potkurit vaikuttavat silloin normaaleilta, on vika akselissa. Ota välitanko käteen ja tutki nivelet: taittele ristikkoniveliä kaikkiin suuntiin, jos jokin suunta tuntuu jäykemmältä kuin toinen, vaikuttaa se suoraan poljintuntumaan. Tuossa pedaalissa ei välitanko ole kovin kummoinen. Jos nivel on mennyt särki, uuden saa muutamalla kympillä ja sen voi vaihtaa - näin ei tarvitse uusia koko väliakselia. |
fifehole 13.02.2008 21:29:27 | |
---|
Mä vähä epäilen että vika on laakeripuolella ku jos otan akselin pois niin se palautuu tosi hyvin ja on muuten ok Ok, käyppäs jossain hyvinvarustellussa työkalu/varaosaliikkeessä ja näytä myyjälle minkälaiset laakerit niissä on. En usko että tulee kovinkaan kalliiksi ostaa uudet. Vaihtaminen vaan ei välttämättä olen helppoa jos ne on pahasti jurahtanut kiinni. Jos et itse hallitse sitä, etsi joku joka osaa. Väkisin murjomalla saatat rikkoa pedaalit lopullisesti. Head for an eye |
grind 13.02.2008 21:43:12 (muokattu 13.02.2008 21:43:28) | |
---|
Jos otat sen akselin irti molemmista pedaaleista ja potkurit vaikuttavat silloin normaaleilta, on vika akselissa. Ota välitanko käteen ja tutki nivelet: taittele ristikkoniveliä kaikkiin suuntiin, jos jokin suunta tuntuu jäykemmältä kuin toinen, vaikuttaa se suoraan poljintuntumaan. Tuossa pedaalissa ei välitanko ole kovin kummoinen. Jos nivel on mennyt särki, uuden saa muutamalla kympillä ja sen voi vaihtaa - näin ei tarvitse uusia koko väliakselia. EDIT: jaa, tajusinkohan väärin, eli akseli palautuu hyvin, pedaalit eivät... EDIT 2: ei osaa |
viltsuli 14.02.2008 19:49:46 | |
---|
Elikkä jos otan väliakselin pois ja vedän molempia nuijia yhtäaikaa taaksepäin ja päästän irti nii ne toimi hyvin , mutta ku akseli on kiinni ja teen saman nii vasen nuija ei palaudu vaan jämähtää parin heilahduksen jälkeen. |
fifehole 15.02.2008 14:53:42 | |
---|
Elikkä jos otan väliakselin pois ja vedän molempia nuijia yhtäaikaa taaksepäin ja päästän irti nii ne toimi hyvin , mutta ku akseli on kiinni ja teen saman nii vasen nuija ei palaudu vaan jämähtää parin heilahduksen jälkeen. Kokeile piruuttas, onko se kuusiokoloavaimella kiristettävä lukkoruuvi vedetty liian kireelle siihen laakeripesään? Jos se ei autakannattaa kokeilla kumpi pää akselin laakereista on jurahtanut ja vaihtaa viallinen. Head for an eye |
grind 16.02.2008 01:26:10 (muokattu 16.02.2008 01:28:36) | |
---|
poistin, vanhan kertausta ... osta uusi akseli. Satsaa axiksen akseliin, niin saat slavenkin tuntuman hyväksi. |
viltsuli 17.02.2008 20:00:06 | |
---|
Joo pitää huomenna kokeilla sitä kuusiokolo ruuvia. onko se laakeripesän avaaminen vaikeeta? |
fifehole 18.02.2008 10:07:07 | |
---|
Joo pitää huomenna kokeilla sitä kuusiokolo ruuvia. onko se laakeripesän avaaminen vaikeeta? No jos oikein muistan slaven puolella on akselissa lukitusmutteri jonka avaamalla saa akselin naputeltua irti. Todennäköisesti jurahtanut laakeri on se ulompi, minkä saa lyötyä pois tuurnalla. Mutta joudut todennäköisesti ottamaan molemmat laakerit irti, koska ne muistaakseni tulevat ulos vain toiseen suuntaan ja silloin ehjä laakeri on tiellä. Mutta se ei pitäisi olla ongelma kun niissä ei ole mitään älyttömän tiukkoja sovituksia. Huom. ehjää laakeria ei pidä naputella kuin ulkokehään! Masterin puolen laakeri on hankalampi joten toivotaan että se ei ole paskana. Mutta yleensä se on slave mikä hajoaa tossa 7000:ssa, koska siinä on laakerointi vain toisella puolella. Jos tuntuu yhtään ettei osaa itse vaihtaa niitä (mikäli vika laakereissa on) kannattaa pyytää kokeneempaa auttamaan. Pedaaleilla ei tee mitään jos rikkoo laakeripesät liiallisella murjomisella. Head for an eye |