Aihe: suositelkaa akustista bassokitaraa
1
Nasu
12.02.2008 14:24:46
Näillä spekseillä:

-hintaluokka n. €500-800.
-nauhallinen tai nauhaton (fretti- ja dotti-merkit pitää olla - olen tumpelo)
-cut-away

Boing.
Hiude
12.02.2008 15:52:41
Epiphone El Capitan... Ihan hyvä.
bassmaniac1
14.02.2008 00:36:37 (muokattu 14.02.2008 15:12:00)

Voin suositella Ibanezin EWB20WNE ja EBW205WNE bassoja. Ostin sellaisen nelikielisen (EWB20WNE) viime kesänä.
Hinta/laatusuhde on käsittämättömän hyvä.
Saatava neli- sekä viisikielisenä. Fishmanin etuaste ja piezomikki + integroitu viritin, ja ei muuten kohise!
Ja hinnatkin ovat 400-500 erkin välillä eli menee budjettiin.
Nasu
15.02.2008 15:55:25
Mites Landola?
Nasu
21.02.2008 08:59:42
kallefuture
21.02.2008 10:11:47

Moi !
Landola on hyvä soittaa. Kevyt pidellä. Mikitettyä soundia en oo testannu. Akustinen ääni on aika vaatimaton, koska koppa on tavallisen akustisen kitaran kokoluokkaa. Samaa sanovat esim. amerikkalaisen Martinin bassosta (ks. aika tuore Bass Player). Tacomaa kehuttiin mikitetystä ja akustisesta soundista (Bass Player, August 2005). Landola on myös laadukas peli. Ja Suomessa tehty!! Materiaalit ovat sitä mitä sanotaan. Thomannilta en itse tilaisi mitään kielisoittimia. Ennen ostamista skitan pitää soida käsissä. Mun mielestä. Akustisessa uudessa instrumentissa, parin kuukauden soittamisen jälkeen varsinkin, on usein säätämistä:soitin elää ja soittaja alkaa löytää soittimesta mahdollisesti puutteita: satula, talla korkeus, nauhat, kaula...Veikkaan että Takaminessa olisi enemmän tekemistä kuin Tacomassa tai Landolassa.

Sun hintahaarukkaan sopii aika lailla toisensa kaltaisia akustisia bassoja: pienikoppaisissa on pieni akustinen soundi mutta mikitettynä ne ovat usein aika samanlaisia: suora piezosoundi on nasaali ja ohut. Eq:ta käytettäessä soundi tietenkin voimistuu, kun alataajuuksia nostetaan. Soundi alkaa sitten muistuttamaan sähköbasson soundia. Pienikin akubasso on keikalla herkkä kiertämään eri lähteistä.

Youtubessa on paljon asian harrastajien esityksiä ja soundiklippejä (hakusanalla acoustic bass guitar)

Itsellä olen saanut joskus kiksejä soittaessani rockbändissä Emf-tallamikitetyllä aika isolla akubassolla isolla putkivahvarilla ja kaapilla. Voi sitä feeedbackia, se tuntuu...Tommosella koheltaminen tarkottaa, että tietää missä muut kiertoa aiheuttavat lähteet ovat. Ja missä seisoo ja heiluu.
Terveisin, Kalle
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)