Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpuihin liityvää sanastoa.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Ruutikallo
30.01.2008 17:51:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä/mikä on botne?
 
Esim. "Dw:stä tykkään siitä, että niissä on todella muheva botne, varsinkin bassarissa"

 
Kailis jo vastasikin, eli basso, alataajuudet ja mionun mielestäni äänen "syvyys", tai munakkuus.
Näillä minä sen käsitän.
 
-H-
 
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
Kailis
31.01.2008 06:27:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo syvä muna...
 
rymy
31.01.2008 15:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaiskohan joku enklanninkielen hyvin hallitseva sekä jotain lyömäsoitinsaunditerminologian päälle ymmärtävä kertoa meikäläiselle
sanan "projection" suomenkielisen vastineen.
Esim. Zilun A-Customeissa mitähän tää ko.termi oikein meinaa.
Kyseistä sanaa näkyy myös muissa saundikuvauksissa. Mulle sen merkitys ei oo auennut. Kiitos.
 
Ei se oo ny niin v...n tarkkaa.
Davos
31.01.2008 17:10:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaiskohan joku enklanninkielen hyvin hallitseva sekä jotain lyömäsoitinsaunditerminologian päälle ymmärtävä kertoa meikäläiselle
sanan "projection" suomenkielisen vastineen.
Esim. Zilun A-Customeissa mitähän tää ko.termi oikein meinaa.
Kyseistä sanaa näkyy myös muissa saundikuvauksissa. Mulle sen merkitys ei oo auennut. Kiitos.

 
Varsinaista merkitystä ko. sanalle en osaa heittää, mutta nuo Projectionit ovat normi A-Customeita hitusen paksumpia = hitusen kirkkaampia = tosi paljon huonomman kuuloisia. Mutta täähän nyt on tietty vaan oma mielipiteeni. Studiossa oli lainassa 17" Projection oman normaalin A-Customini rinnalla, enkä pitänyt kyllä yhtään. Kaikki se mistä pidän A-Customin krässeissä puuttui tuosta Projectionista.
 
Kailis
31.01.2008 18:55:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaiskohan joku enklanninkielen hyvin hallitseva sekä jotain lyömäsoitinsaunditerminologian päälle ymmärtävä kertoa meikäläiselle
sanan "projection" suomenkielisen vastineen.
Esim. Zilun A-Customeissa mitähän tää ko.termi oikein meinaa.
Kyseistä sanaa näkyy myös muissa saundikuvauksissa. Mulle sen merkitys ei oo auennut. Kiitos.

 
Luulen että tässä tapauksessa tuo projektion viittaa nimenomaan kovaäänisyyteen ja kirkkauteen. Yksi selite voisi olla heijastus, mutta tarkkaa suomennosta en tiedä
 
Progressor
31.01.2008 21:22:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulen että tässä tapauksessa tuo projektion viittaa nimenomaan kovaäänisyyteen ja kirkkauteen. Yksi selite voisi olla heijastus, mutta tarkkaa suomennosta en tiedä
 
Sanakirjan mukaan se tarkoittaa myös (äänen) kantavuutta. Siitä varmaankin on kyse.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
joravuo
04.02.2008 11:38:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varsinaista merkitystä ko. sanalle en osaa heittää, mutta nuo Projectionit ovat normi A-Customeita hitusen paksumpia = hitusen kirkkaampia = tosi paljon huonomman kuuloisia. Mutta täähän nyt on tietty vaan oma mielipiteeni. Studiossa oli lainassa 17" Projection oman normaalin A-Customini rinnalla, enkä pitänyt kyllä yhtään. Kaikki se mistä pidän A-Customin krässeissä puuttui tuosta Projectionista.
 
Muistelen että olen jostain lukenyt, että nämä normi a-customit olisivat Medium paksuisia, ja Prijectionit Med thinejä ja Thinit thinejä. Itsellä on 18" A-Custom Projection crash ja se on kyllä ohuempi kuin avedis medium crash 17", vaikkakin "jäykempi"(eli ei löysä:).
 
And the Angel said it to me: "These are the cries of the Carrots."
markkuliini
04.02.2008 12:49:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistelen että olen jostain lukenyt, että nämä normi a-customit olisivat Medium paksuisia, ja Prijectionit Med thinejä ja Thinit thinejä. Itsellä on 18" A-Custom Projection crash ja se on kyllä ohuempi kuin avedis medium crash 17", vaikkakin "jäykempi"(eli ei löysä:).
 
A-custom crashit ovat n. thin-paksuisia.
A-custom fastit ovat myös thin luokkaa, en tiedä mikä tekninen ero on edellisiin, paksuus ei ainakaan ole kovin paljoa eri.
A-custom projectionit n. medium thin-paksuisia.
A-custom mediumit ovat, tadaa, medium-paksuisia.
 
A-custom thin:ejä ei ole olemassakaan.
 
...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi...
joravuo
04.02.2008 14:18:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A-custom crashit ovat n. thin-paksuisia.
A-custom fastit ovat myös thin luokkaa, en tiedä mikä tekninen ero on edellisiin, paksuus ei ainakaan ole kovin paljoa eri.
A-custom projectionit n. medium thin-paksuisia.
A-custom mediumit ovat, tadaa, medium-paksuisia.
 
A-custom thin:ejä ei ole olemassakaan.

 
Lievän tiedonhaun jälkeen huomasin sinun olevan oikeassa.:)
 
And the Angel said it to me: "These are the cries of the Carrots."
Kailis
04.02.2008 15:45:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella ruvennut kiinnostamaan noiden Projection symbaalien testaus kun niitä dissataan. Luulen että pitäisin niistä. Muistuttaa ehkä omia Bosphorus Gold fast crashejä. Paljonkohan 16" tai 18" painaa?
 
Kailis
04.02.2008 15:47:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A-custom crashit ovat n. thin-paksuisia.
A-custom fastit ovat myös thin luokkaa, en tiedä mikä tekninen ero on edellisiin, paksuus ei ainakaan ole kovin paljoa eri.
A-custom projectionit n. medium thin-paksuisia.
A-custom mediumit ovat, tadaa, medium-paksuisia.
 
A-custom thin:ejä ei ole olemassakaan.

 
Oiskohan nuo Fastit reunoilta ohuempia, sillä tavalla crasheistä saadaan nopeammat.
 
Hannu A
20.02.2008 23:33:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapas minulle kun en mitään näistä ymmärrä, että mikä on Cajoni.
 
Sen tiedän että jonkinlainen lyömäsoitin on kyseessä, ulkomuodoltaan muistuttaa ehkä eniten pahvi tai vanerilaatikkoa. Uskalsin täältä rumpalisteilta lähteä kyselemään kuitenkin tuon lyömäsoitinaspektin ansiosta. Jostain olin lukevinani että tuollaisessa olisi myös virvelin matto siellä sisällä.
 
että miten on?
 
Basisti Jumalan armosta
wavelength
21.02.2008 10:29:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapas minulle kun en mitään näistä ymmärrä, että mikä on Cajoni.
 
Wikipedia pelastaa jälleen kerran: http://fi.wikipedia.org/wiki/Cajon
 
En tiedä mistä puhun.
Nidhöggr
10.03.2008 19:10:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä "klappi" meinaa? Kun pedaaleista puhutaan niin joku kertoo on että on tullut klappi(a)?
 
"Kulorastas, saatana! Minun puussa! Eihän siinä auttanut muu kuin noutaa ilmakivääri..." -Zed
hollmi-5
10.03.2008 19:12:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä "klappi" meinaa? Kun pedaaleista puhutaan niin joku kertoo on että on tullut klappi(a)?
 
On tullut välystä joihinkin niveliin.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
henr1
05.04.2008 16:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

otetaan savut= testataan täysin uusia ja soittamattomia rumpuja. :-D
 
hollmi-5
05.04.2008 20:41:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

otetaan savut= testataan täysin uusia ja soittamattomia rumpuja. :-D
 
Ostetaan uudet tai käytetyt rummut ja ensimmäisen kerran kokeillaan :-)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Sonormies
06.04.2008 00:14:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

otetaan savut= testataan täysin uusia ja soittamattomia rumpuja. :-D
 
Tai kokeillaan typyä ekan kerran.
 
Okei. Mä lähen menee...
 
"Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu
ouz0
04.05.2008 21:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rumpuavain - Työkalu, jolla löysätään ja kiristetään esim. virvelin vanteen ruuveja.
 
"Fuck You You Fucking Fuck" -Strapping Young Lad
OPJ1974
15.05.2008 11:57:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rumpuavain - Työkalu, jolla löysätään ja kiristetään esim. virvelin vanteen ruuveja.
 
Hm. Olisikohan semmoisia avaimia saatavana myös vaimoon? Kiristämistä meinaan....
 
(Ehheh, ja takki oli....)
 
Kaverin suusta kuultua: "Ihmisellä on yläpää ja alapää ja siinä välissä on rytmi"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «