Aihe: Kysymys portaattomasta puolituksesta
1
opaa
26.01.2008 16:35:38
Kitararempan yhteydessä modautin kitaraan tonepotikalla säädettävän portaattoman puolituksen ja se on muuten todella helmi, mutta ihmettelen, että kuuluisiko sen todella toimia niin, että soundi muuttuu vain potikan asennoissa välillä 0-3 (yksikelainen-humppari) ja kolmosesta kymppiin on samaa humpparisoundia, ainakin mun korvaan :p Jos jollain on ollut kitarassa tämmöinen modaus, niin toimiko se teilläkin tuolla lailla, vai onko nyt kyseessä vaan joku huonohko tekninen ratkaisu? Kuitenkin itse Kristian Oesch väsäsi tämän :)
Kivijalka
27.01.2008 12:35:29 (muokattu 27.01.2008 12:37:50)
- Tuohon esittämääsi kysymykseen en osaa vastata, ainoastaan arvata, että potikka on logaritminen (vai oliko se lineaarinen)? - Mutta asiasta enemmän: Voiko tavalliseen humbuckeriin modifioida tallaisen portaattoman yksikelaistamistonen? Lisäjohdotuksia ainakin taidetaan tarvittaman mutta mitäs muuta? Entäs tonepotikka, meneekö uusiksi? Lisätietoja!

Potikka on lineaarinen koska ihmiskorva ei ole. Logaritminen potikka entisen tilalle niin alkaa skaalautumaan siistimmin.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
Lilli
27.01.2008 15:27:30 (muokattu 27.01.2008 15:29:01)
Potikka on lineaarinen koska ihmiskorva ei ole. Logaritminen potikka entisen tilalle niin alkaa skaalautumaan siistimmin.

No näinpäin. Menee vähäisen tietomäärän vuoksi termistö sekaisin. - Eli esim. stratossa vola-potikka on lineaarinen (toisinpäin kun tässä esimerkissä) eli 10-8 tapahtuu (kympillä täysi särö kasilla puhdas) mutta välillä 8-0 äänenvoimakkuus laskee nollaan. Lespassa ei volalla saa kuin äänen hiljenemään, särö pienenee vasta välillä 3-0. Vaan tämäkö potikka on logaritminen? Vaan mistä saisi näistä humppari/singlecoil-säätimistä lisätietoja?
"Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)