Aihe: Evans vs. remo
1 2 3
kapulat poikki
14.01.2008 13:06:41
paukautin remon ux drumhead tehdas kalvon paskaksi ja pitäs saada suht hyvän hintanen kalvo tilalle. oon kattonu evanssin ja remon kalvoja. pudjetti jos ostan molempiin bassareihin uudet on noin 80€ mutta toisessa on tällä hetkellä remo weather king joten onko mtn ehdotuksia
kerran soitin milleillä ja sitten ajattelin, I had newer touht those was so bad
hansakemanelius
14.01.2008 16:05:35

paukautin remon ux drumhead tehdas kalvon paskaksi ja pitäs saada suht hyvän hintanen kalvo tilalle. oon kattonu evanssin ja remon kalvoja. pudjetti jos ostan molempiin bassareihin uudet on noin 80€ mutta toisessa on tällä hetkellä remo weather king joten onko mtn ehdotuksia

Remo Powerstroke 3 on ainakin hyvä vaihtoehto. Löytyy sekä kirkkaana että
päällystettynä. Hinta esim. Soitin-Laineella on 36,40.
Joo nej ....
fish-eye
14.01.2008 17:03:03
Minä suosittelen evansin EQ3 kalvoa. Kestää sata kertaa ainakin itselläni paremmin ja jysähtää ehkäpä vielä kovemmin kuin ps3, mutta se on kyllä sitten makuasia. Ps3 kestää minulla puoli vuotta ja EQ3 on kestänyt jo lähes vuoden, eikä siinä ole edes käytön jälkiä. Jonkinnäköinen falam-slam kannattaa myös aina laittaa kalvoon kiinni.
It is all crimson.
Rockster
14.01.2008 17:34:28 (muokattu 14.01.2008 17:35:17)
Minä suosittelen evansin EQ3 kalvoa. Kestää sata kertaa ainakin itselläni paremmin ja jysähtää ehkäpä vielä kovemmin kuin ps3, mutta se on kyllä sitten makuasia. Ps3 kestää minulla puoli vuotta ja EQ3 on kestänyt jo lähes vuoden, eikä siinä ole edes käytön jälkiä. Jonkinnäköinen falam-slam kannattaa myös aina laittaa kalvoon kiinni.

Jos haluat basarista parhaan mahdollisen soundin, niin ehdottomasti Remon PS3. Tämän olen parhaaksi todennut ja aika moni Evansia muuten käyttävä ostaa basariinsa juuri PS3:n. Ihan turha alkaa tuota EQ3:a heittämään kiinni. Jos ei PS3 kestä, niin kannattaa vilaista peiliin...
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Niq
14.01.2008 20:18:25

Sieltä sitä faktaa taas tuli. Huhhuh mikä mies. Anteeksi "mies".

Kyl Rockster on oikeassa. Sulla ollut nuija vinossa tai jotain muuta vikaa tekniikassa tai rummussa jos PS3:sen olet saanut puolessa vuodessa rikki.

Ja Evanssit vaan soundaa köyhältä, vaikka kuinka muuten olisivatkin laatukalvoja. Tälläiseen johtopäätökseen olen omissa testauksissani tullut, jokainen tietenkin muodostaa omat mielipiteensä. Ei siitä kannata kuitenkaan kiukuttelemaan lähteä...
"I have a cunning plan" -Baldrick
Kailis
14.01.2008 20:46:23 (muokattu 14.01.2008 20:48:13)

Kyl Rockster on oikeassa. Sulla ollut nuija vinossa tai jotain muuta vikaa tekniikassa tai rummussa jos PS3:sen olet saanut puolessa vuodessa rikki.

Ja Evanssit vaan soundaa köyhältä, vaikka kuinka muuten olisivatkin laatukalvoja. Tälläiseen johtopäätökseen olen omissa testauksissani tullut, jokainen tietenkin muodostaa omat mielipiteensä. Ei siitä kannata kuitenkaan kiukuttelemaan lähteä...

Tosiaankin makuasia. Taitaa kylläkin rapakon takana olla isoissa studioissa käytetyin kalvo tuo PS3. Itse vaihdoin äänityksien ajaksi Ambassador coatedin, kun halusin vähän enemmän lätinää. Muuten olen ollut ihan tyytyväinen tuohon PS3:seen. Seuraavaksi kokeilen Evansia myös basariin. Itse en ole onnistunut rikkomaan yhtäkään basarikalvoa sen jälkeen kun asensin jokaiseen lätkän. Tekee soundillekin hyvää
Velli
14.01.2008 21:20:02
Riippuu myös rummusta, että mikä kalvo kuulostaa parhaalta. Testasin omassa Premier Signia 22"-basarissani PS3 coatedia ja clearia, Pinstripe Clearia sekä Evans EQ3 clearia. Evans kuulosti parhaalta, joten se sai jäädä.

Yamah OAK Custom 22" basarissa puolestaan PS4 clear kuulosti parhaalta kun taas Ludwig Classic Maple 22":ssa kyseinen kalvo ei toiminut ollenkaan. Ludwigissa Evans Emad ja ylimääräisellä demppirenkaalla varustettu Remon Bass Drum coated ovat tuottaneet toistaiseksi parhaat tulokset. Premier Gen-X:ssä EQ3 clear kuulosti paremmalta kuin PS3-clear. Jne jne...

Eli oma mielipiteeni on se, että kannattaa kokeilla useaa eri kalvoa samaan basariin ja katsoa mikä niistä kuulostaa kyseisessä basarissa parhaalta.

Off Topic: Onko tuo Remon Bass Drum joku vanhempi malli vai mikä se oikein on? Se on ollut toisessa Ludaribasarissa siitä lähtien kun setin hommasin.
Rockster
15.01.2008 06:57:33
Yamaha OAK Custom 22" basarissa puolestaan PS4 clear kuulosti parhaalta.

Eli oma mielipiteeni on se, että kannattaa kokeilla useaa eri kalvoa samaan basariin ja katsoa mikä niistä kuulostaa kyseisessä basarissa parhaalta.

Pitääpä kokeilla tuota PS4:a Oakin basariin. Nyt kuitenkin otetaan varma nakki, eli se PS3. Kokeilemallahan se selviää.

Pointti tuossa aiemmassa postauksessa oli se, että basarin kalvon ei kuulu mennä paskaksi puolessa vuodessa. Jos näin käy, on vika soittajassa. Soitan itsekin hyvin lujaa ja kalvot ovat kestäneet aina pitkään...
hansakemanelius
15.01.2008 09:31:02

Pitääpä kokeilla tuota PS4:a Oakin basariin. Nyt kuitenkin otetaan varma nakki, eli se PS3. Kokeilemallahan se selviää.

Pointti tuossa aiemmassa postauksessa oli se, että basarin kalvon ei kuulu mennä paskaksi puolessa vuodessa. Jos näin käy, on vika soittajassa. Soitan itsekin hyvin lujaa ja kalvot ovat kestäneet aina pitkään...

Kuten jo aiemmissa keskusteluissa on todettu, on Remon laadussa ollut jonkin asteista epätasaisuutta viime aikoina. Syksyllä minulta halkesi valkoisen Emperor-basarikalvon päälipinta heti ensimmäisellä keikalla. Siinä se mukavasti repsotti....
Joo nej ....
Rockster
15.01.2008 09:33:31 (muokattu 15.01.2008 09:33:47)
Kuten jo aiemmissa keskusteluissa on todettu, on Remon laadussa ollut jonkin asteista epätasaisuutta viime aikoina. Syksyllä minulta halkesi valkoisen Emperor-basarikalvon päälipinta heti ensimmäisellä keikalla. Siinä se mukavasti repsotti....

Jos on kyse selkeästä valmistusvirheestä, niin ymmärrän kalvon hajoamisen. Mutta jos se ei mene paskaksi muutamalla kerralla, niin kestänee vuosiakin.

Ehkän ja rummussa olevan kalvon päällä pitäisi voida jopa seisoa sen hajoamatta...
jazzmies
15.01.2008 11:42:31
Itse en ole onnistunut rikkomaan yhtäkään basarikalvoa sen jälkeen kun asensin jokaiseen lätkän. Tekee soundillekin hyvää

Kyllä lätkän lisääminen jatkaa kalvon elinikää potenssiin. Itse olen kuitenkin lätkäsaundiin (HIFK) perin kyllästynyt. "Lätisevä" yläpää katoaa ja tilalle tulee keskialuetta korostava kopina. Tietty joutuu kuvetta kaivamaan useammin, mutta tuleepa saatua rummusta ja kalvosta kaikki irti, jota niihin on tehtaalla piilotettu!
Maukasta makkaraa - Raikasta vettä - Kirkasta kalakeittoa
Paas
15.01.2008 12:01:26 (muokattu 15.01.2008 12:04:30)
Kyllä lätkän lisääminen jatkaa kalvon elinikää potenssiin. Itse olen kuitenkin lätkäsaundiin (HIFK) perin kyllästynyt. "Lätisevä" yläpää katoaa ja tilalle tulee keskialuetta korostava kopina. Tietty joutuu kuvetta kaivamaan useammin, mutta tuleepa saatua rummusta ja kalvosta kaikki irti, jota niihin on tehtaalla piilotettu!

Oletko kokeillut evanssin sellaista kirkasta läpinäkyvää lätkää? Näyttää siltä kuin olisi suunnilleen samaa ainesta kuin kalvotkin. Ainoa lätkä jonka olen kokenut käyttökelpoiseksi. Ei minun mielestä vaikuta soundiin kovin paljon eikä täten pilaa sitä. Mutta kalvon elinikä pitenee.

Evans vs. Remo keskusteluun voin todeta saman minkä olen todennut aiemminkin. Evansilta tuntuu tulevan tasalaatuisempaa, kestävämpää ja viimeistellympää kalvoa kuin Remolta. Mutta jotenkin ne on sitten steriilin ja sieluttoman kuuloiset. Remosta taas olen löytänyt sielua ja lämpöä. Sitä on vaan elettävä sen kanssa että joskus saattaa osua susi kalvo käteen. Kuten joku totesi on hyvinkin mahdollista että joissain rummuissa Evans pelittää Remoa paremmin. Nykyisissä rummuissa en ole käyttänyt muuta kuin Remoa, mutta kokeeksi voisi kokeilla näihinkin Evanssia jossain vaiheessa. Ja makuasioistahan tässä on kyse.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Rockster
15.01.2008 12:04:21 (muokattu 15.01.2008 12:04:45)

Itse käytän nykyään Evansin ohuempaa tuplalätkää, joka ei tee soundia tumpuksi. Muovinen nuija ja ohut lätkä toimivat hyvin yksiin.

E: Siis juuri tuota Paasin aiemmin mainitsemaa tarkoitan :)
wavelength
15.01.2008 12:31:45

Dear Eki,

itse en ole onnistunut rikkomaan yhtäkään basarikalvoa sen jälkeen kun rupesin rumpuja soittamaan. Teenkö jotakin väärin?
En tiedä mistä puhun.
moderndrummer88
15.01.2008 12:48:10
Ite en ole mitään rumpujen kalvoja rikkonu sen jälkeen, kun tuhosin Pulse settini tehdasasennuskalvot.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
jazzmies
15.01.2008 12:54:59
Oletko kokeillut evanssin sellaista kirkasta läpinäkyvää lätkää?

En ole, kiitos vinkistä!
Maukasta makkaraa - Raikasta vettä - Kirkasta kalakeittoa
Bobana
15.01.2008 12:56:17
Nyt kun n uo lätkät kaivettiin esille niin onko nekin menneet aivan paperiksi vai johtuuko se puunuijista?
Ikäni olen huopasilla soittanut mutta nyt tuli ekat puiset ja Remon kevlarista meni läpi jo parissa kuukaudessa....

Toki onhan puisessa isompi kitka mutta en olisi sen noin äkkiä uskonut kairautuvan siihen.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Kailis
15.01.2008 13:07:13

Ainakin Evansilla on ollut jostain kuidusta valmistettuja lätkiä, joista ei sitä napsetta niinkään tule.
Kailis
15.01.2008 13:12:57

Oletko kokeillut evanssin sellaista kirkasta läpinäkyvää lätkää? Näyttää siltä kuin olisi suunnilleen samaa ainesta kuin kalvotkin. Ainoa lätkä jonka olen kokenut käyttökelpoiseksi. Ei minun mielestä vaikuta soundiin kovin paljon eikä täten pilaa sitä. Mutta kalvon elinikä pitenee.

Evans vs. Remo keskusteluun voin todeta saman minkä olen todennut aiemminkin. Evansilta tuntuu tulevan tasalaatuisempaa, kestävämpää ja viimeistellympää kalvoa kuin Remolta. Mutta jotenkin ne on sitten steriilin ja sieluttoman kuuloiset. Remosta taas olen löytänyt sielua ja lämpöä. Sitä on vaan elettävä sen kanssa että joskus saattaa osua susi kalvo käteen. Kuten joku totesi on hyvinkin mahdollista että joissain rummuissa Evans pelittää Remoa paremmin. Nykyisissä rummuissa en ole käyttänyt muuta kuin Remoa, mutta kokeeksi voisi kokeilla näihinkin Evanssia jossain vaiheessa. Ja makuasioistahan tässä on kyse.

Pitäisköhän kirkon ottaa Remon kalvot käyttöön? Voisi tuoda asiakkaita tässä sieluttomassa, steriilissä maailmassa, jos löytyisi sielua ja lämpöä. Amen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)