Kontiak 08.01.2008 22:27:10 (muokattu 08.01.2008 22:28:25) | |
---|
Ajattelin kokeilla unelmatoneni löytämistä sitä kautta, että lähtisin liikkeelle lo-output-mikillä (voi olla vaikka yksikelainenkin, jos saa hurinat pois kuten Dimarzion HS-3:ssa) enkä siis siten, että signaali on säröllä jo vahvistimelle tullessaan. Onko kukaan lähestynyt asiaa samaan tyyliin? Vaatiiko hi-gainia vahvistimelta? Haen siis tuhtia, erottelevaa, mutta pyöreää saundia hieman tyyliin Yngwie, Van Halenin uudempi tuotanto... |
gator 08.01.2008 23:15:14 | |
---|
Kuulostaa humpparilta.Ynkkäki soitti humppareilta vaikka ne ei näyttäny samanlaisilta ku evh:n. |
ReBeat 08.01.2008 23:52:16 | |
---|
Ynkän mikit on hyvin matalatehoiset joka tapauksessa. Veikkaan että sille tuo hurinattomuus on ollut oleellinen syy noihin mikkeihin, jotta live-hommat sujuvat kun gainia on kuitenkin jonkin verran ja häiriöitä tulee. Jos ei olisi häiriöitä, niin soundin puolesta se voisi vetää varmaan ihan hyvin yksikelaisillakin, jos boostaisi niitä vaan vähän enemmän ennenkö tavara menee Marshalliin. Yksikelaisissahan piilee erottelevuus ja ilmavuus. Avainsana ynkän soundissa on päätesärö. Se tuo soundiin sopivasti sustainia ja samalla etuasteen tirinä ikäänkuin peittyy alle ja pyöristyy. |
Da Make 10.01.2008 00:50:20 | |
---|
Mulla on TeleStratossa Duncanin vintaget, ja kyllä ainakin mun mielestä niillä saa todella herkulliset hi-gain sounditkin. Erilaista, erottelevaa, ilmavaa soundimaailmaa. Kyllä mä lähtisin kokeilemaan, ei pidä kangistua kaavoihin. |
Bookkeeper 10.01.2008 01:53:53 (muokattu 10.01.2008 11:12:11) | |
---|
Ajattelin kokeilla unelmatoneni löytämistä sitä kautta, että lähtisin liikkeelle lo-output-mikillä (voi olla vaikka yksikelainenkin, jos saa hurinat pois kuten Dimarzion HS-3:ssa) enkä siis siten, että signaali on säröllä jo vahvistimelle tullessaan. Onko kukaan lähestynyt asiaa samaan tyyliin? Toki! Enpäs osaa sanoa mistä on syntynyt kuvitelma että säröön tarvitaan high output mikit??? Lähinnä kysymys on siitä kuinka mikki reagoi säröön. Esim. Duncanin 59 & Jazz toimivat loistavasti high gainilla (itse asiassa 59 on loistava hevimikki!). Vintage-tyyliset single coilit taas eivät mielestäni toimi modernilla hevisäröllä. Vaatiiko hi-gainia vahvistimelta? Haen siis tuhtia, erottelevaa, mutta pyöreää saundia hieman tyyliin Yngwie, Van Halenin uudempi tuotanto... Elikkäs Yngwiellä DiMarzion low output mikit (YJM/HS-3). Van Halenin uudemmista kamoista en osaa sanoa, mutta Frankenstraton mikit oli alnico2-magneetilla varustetut humpparit, muistaakseni n. 8-9 ohm. Seymour Duncanin piti väsätä Eetulle oma nimikkomalli, mutta herra ei halunnut "omaa mikkiään" kaikkien saataville. Sattumalta SD:n custom shop myy sellaista mallia kuin 78 model for Evenly Voiced Harmonics :-) Hinta lienee 200e tienoilla? Speksien perusteella Alnico Pro II lienee aika lähellä. Custom Custom on suosittu "EVH-fanien valinta" ja hyvä mikki, mutta outputtia on reippaasti enemmän. Vaatiiko hi-gainia? Riippuu siltä millaista saundia olet hakemassa. Van Halenilla on high gain vahvari, Ynkällä DOD 250 särö/preamp. Ei kaiketi, jos tuuppaat petaalin väliin...? "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
Sensonic 10.01.2008 06:02:33 | |
---|
DiMarzion ToneZonea saa single coilin kokoisena kaksikelaisena "humpparina", ja sehän on melko "high output" -mikki. Jos mulla olisi kitara, jossa oli tallamikkinä single coil (onneksi ei ole, eikä tule), niin laittaisin oitis siihen tuon ToneZonen. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut |
opaa 10.01.2008 09:26:15 | |
---|
Onko kukaan lähestynyt asiaa samaan tyyliin? Vaatiiko hi-gainia vahvistimelta? Haen siis tuhtia, erottelevaa, mutta pyöreää saundia hieman tyyliin Yngwie, Van Halenin uudempi tuotanto... Mä lähestyn asiaa juuri noin. Mun soundi on tosin enempi perinteistä rokkia ja bluesia, ei mitään kovin raskasta, mutta tosiaan mulla on homma toiminut huomattavasti paremmin, kun ymmärsin vaihtaa matalatehoiset humpparit ja pedaaleilla ottaa särön. Tuskin sullakaan metsään menee. Ne suuritehoiset humpparit on jotenki nii tunkkaista tavaraa.. Ps. SD:n Alnico ll vois olla sun ratkaisu: tuhti, erotteleva mutta pyöreä. Mulla oli semmoset ennen, ja vois sopia sun käyttötarkotukseen hyvinkin. |
Omia kokemuksia parivaljakosta Gibsonin '57 Classic ja SG = rapsakka, dynaaminen, voimakas kun vähän lisää vahvarista hönkää, ei vedä keskialuetta tukkoon jolloin soiton nyanssit, sekä myös räpellykset, tulee helpommin läpi :) Sg ei ole niin järkälemäinen keppi, joka sekin ilmavoittaa soundia. Kannattanee pitää mielessä joku tuonsuuntainenkin yhdistelmä yksikelaisen sijaan. |
Umas 10.01.2008 11:13:57 | |
---|
Stratohan on THE hevin keppi. Olen saanut yksikelasella ihan hyviä hevi soundeja... ...mikäli nyt puhutaan hevistä. ...niinkuin Iron Maiden ...tai ozzy yms. C-vireeseen singlecoil oli "ylläri ylläri" liian heikko, ainakin mun mexico stratossa, joten humppari tuli tallaan. Pikemminkin suosittelisin hankkimaan jonku humppareilla varustetun kepin tuon toisen lisäksi ni voi sitten kitaran vaihdolla hakea eroja soundiin. Stoner to the boner |
k... 12.01.2008 07:23:37 (muokattu 12.01.2008 07:28:41) | |
---|
ei mitään sittenkään.. |